|
Forum miłośników motocykli KTM KTM Ready to Race
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
zyzek512
Dołączył: 15 Lut 2012
Posty: 108
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Węgorzewo
|
Wysłany: Śro 10:38, 15 Lut 2012 Temat postu: EXC 450 Problem z manetką gazu ! |
|
|
Witam wszystkich !
Mam pytanie do posiadaczy lub też osób które miały styczność z tym motocyklem 2003 r. Problem tkwi w tym że owa manetka gazu nie odbija, dodam że gaz jest na dwóch linkach, gaz i powrót. Linki dochodząc do gaźnika łączą się razem pod taką czarna obudową na takim kole. Motocykl posiada gaźnik Keihin Cr Flat (taki jak w drz,crf) Przeglądałem cały mechanizm tego jak ten gaz pracuje, i nie znalazłem niczego co mogło budzić zastrzeżenia. a więc , moje pytanie brzmi, czy to tak ma być że nie odbija, czy może coś jest schrzanionego ? może brakuje jakieś sprężyny ? Jak ta manetka powinna chodzić ? dodam że ściągałem manetkę i smarowałem grafitem także ona sama chodzi idealnie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bully
Dołączył: 03 Mar 2011
Posty: 843
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: opolskie
|
Wysłany: Śro 10:55, 15 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
Ściagnij tą czarną obudowę, zdejmij linki i zobacz czy odbija sam gaźnik i zobaczysz trez czy same linki się nie blokują.
To nie trudne i nie trzeba zakładac tematu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
zyzek512
Dołączył: 15 Lut 2012
Posty: 108
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Węgorzewo
|
Wysłany: Śro 11:12, 15 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
gdybym tego nie zrobił to bym nie zakładał tematu ... proste . Wszystko chodzi poprawnie, linki się nigdzie nie blokują. Dlatego właśnie napisałem bo nie mam już pomysłów dlaczego tak się dzieje.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13843
Przeczytał: 20 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Śro 11:21, 15 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
tez mam troche ten problem, tzn odbija ale nie tak szybko jak bym chciał przede wszystkim trzeba poczyscic rolgaz, obczaic czy np manetka nie ociera o kierownice, itp itd. nastepna sprawa to regulacja linek. wystarczy cos za mocno naciągnąć i juz nie bedzie odbijało jak trzeba
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
hacker33
Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 79 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Śro 11:25, 15 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
Jeżeli sprężyna w gaźniku chodzi poprawnie i odbija tym kółkiem do którego mocujesz linki.
Same linki się nigdzie nie blokują i chodzą jak po maśle.
To jedyna możliwość jest taka, że źle napinasz linki lub w cale je nie napinasz.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
zyzek512
Dołączył: 15 Lut 2012
Posty: 108
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Węgorzewo
|
Wysłany: Śro 11:25, 15 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
Czyli mówicie że za mocne napięcie tych linek też może skutkować tym że nie będzie odbijać ? hmm Rolgaz czyscilem i smarowalem, o handbary ani nic nie obciera też. No dobra, mówicie że złe napięcie linek może być, ale jak to ma odbijac, skoro tam nie ma żadnych mechanicznych napinaczy typu sprężyny itp ? jak to dziala ? I jeszcze jedno pytanie, ona musi obijać tak ? nie możliwe ze jest tak zrobione że nie odbija fabrycznie ?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez zyzek512 dnia Śro 11:34, 15 Lut 2012, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
hacker33
Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 79 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Śro 11:34, 15 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
Linki nie mogą być za mocno napięte bo przy skręcie kierownicą będzie Ci się odwijać maneta.
Poprawnie napięte linki są wtedy kiedy rollgaz bierze po odkręceniu go o około 2-3mm.
Napinając linki najlepiej patrzeć na te kółko przy gaźniku.
Odkręcasz manetkę i patrzysz kiedy linka zaczyna okręcać tym kółkiem przy gaźniku.
Patrzysz również czy druga linka nie robi się luźna.
Naciąg linek zaczynasz od kręcenia tymi nakrętkami przy gaźniku.
Rollgaz powraca ponieważ w gaźniku te kółko do którego mocujesz linki jest naciągane sprężyną.
sprężyna ta jest między kółkiem a ścianką gaźnika.
Post został pochwalony 1 raz
Ostatnio zmieniony przez hacker33 dnia Śro 11:37, 15 Lut 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
zyzek512
Dołączył: 15 Lut 2012
Posty: 108
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Węgorzewo
|
Wysłany: Śro 11:41, 15 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
ooo, Hacker dzięki za pomoc, teraz już wiem w czym tkwi problem, pokombinuje z naciągiem linek na tym kółku, i powinno chodzić dobrze.
Może masz jeszcze jakieś dokładniejsze wskazówki jak poprawnie to naciągnąć ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
hacker33
Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 79 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Śro 11:49, 15 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
Wskazówek więcej nie mam oprócz tego, że trzeba na początku mieć troszkę cierpliwości.
Jak już dokręcasz te napinacze linek do gaźnika to znowu się poluźniają linki i takie troszkę wkurzające to jest:)
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez hacker33 dnia Śro 11:50, 15 Lut 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13843
Przeczytał: 20 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Śro 11:50, 15 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
ja to robiłem tak - linke owierającą ustawiasz tym naciągiem srubkowym (przy wejsciu linek do gaźnika) ustawiasz ją tak żeby po przekręceniu o 2 mm rolgazem przepustnica zaczeła sie podnosić. potem drugą linką sie bawisz ;D troche w jednątroche w druga, odkrecac gaz i odpuszczaj i patrz czy odbija czy nie. ja tak robiłem metoda prób i błędów i uzyskałem najlepsze odbicie. ( rób to na zakręconym kraniku, i najlepiej na suchym gaźniku )
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
zyzek512
Dołączył: 15 Lut 2012
Posty: 108
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Węgorzewo
|
Wysłany: Śro 11:56, 15 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
oookej, dzięki Panowie, bardzo pomogliście idę zaraz pokombinuje z tym odbiciem. Dowiedziałem się tego co chciałem wiedzieć. Temat uważam za zamknięty, Jeszcze raz dzięki !
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|