Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

EXC 450 - problem z regulacją (gaźnik od SX'a)
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
nms007




Dołączył: 29 Mar 2012
Posty: 107
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Okolice Krosna ;)

PostWysłany: Czw 19:01, 29 Mar 2012    Temat postu: EXC 450 - problem z regulacją (gaźnik od SX'a)

Witam,

mam mały problem z moim EXC'ekiem... a dokładnie rzecz ujmując:

Zakupiłem EXC 450 '05 z gaźnikiem Keihin FCR-MX 41 (4122A) bez TPS. A z tego co wyszukałem w sieci, jest to gaźniczek dedykowany do SX'ów/SMR'ów.
Oryginalnie (wiem na 100%) był u mnie zamontowany FCR39.

Moduł zapłonowy (wg. parts katalogu) to: CDI UNIT 450 SX 2005 (59039031400).
Koło i stator też były od SX'a. Ja założyłem duże koło i stator z "elektorwnią" z EXC (4K3B) co by mieć ładowanie aku. i światełka.


I teraz tak... moto ma dobry spód, ale jak zaczyna wchodzić na obroty to nie jedzie tak jak powinien
(tak stwierdził znajomy, który katmana miał już nie jednego -
ja na to nie zwróciłem uwagi, bo to mój pierwszy "szwabski" dirtbike).


Pytania:
1. Czy pomoże coś zmiana modułu np. na taki z modelu 450/520 SX 03 (bądź innego) ?

2. Czy (ewentualnie/przede wszystkim) bawić się w regulację gaźnika (mój był niby regulowany, ale widać z jakim skutkiem)?

3. A może coś się mu po**ało po zmianie wspomnianej elektryki?

4. Czy na podkarpaciu (okolice Krosna. U "Krisa" byłem ale nie ma czasu teraz) jest jakiś dobry "macher", który ogarnia KTM'y?




Z góry dziękuję za info


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KristofSX




Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5678
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: D0 BRAAP

PostWysłany: Czw 19:35, 29 Mar 2012    Temat postu:

hej!
nie jedzie jak powinien - czyli? zmula się, słabo się zbiera, nie ciągnie, przerywa, ?
a jak chodzi na statorze z sx?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
nms007




Dołączył: 29 Mar 2012
Posty: 107
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Okolice Krosna ;)

PostWysłany: Czw 20:17, 29 Mar 2012    Temat postu:

Jest zamulony/słabawy - generalnie rzecz ujmując, nie ma tego "pier**nięcia".

Jak przejechałem się SMR'em 560 to stwierdzam, że jest niesamowita przepaść pomiędzy tymi motorami.
Rozumiem, że moja 450'tka nigdy nie będzie SMR'em, ale żeby aż tak Sad


ps.
W sumie ciężko powiedzieć jak chodził na statorze SX'owym, bo jechałem w takiej konfiguracji tylko raz (przy zakupie) -
wtedy wydawało mi się, że moto jedzie dobrze, ale to odczucie może być subiektywne, zważywszy że pierwszy raz jeździłem KTM'em (wcześniej była YZ'ta 426).


Tutaj krótki filmik z pierwszej jazdy po regulacjach:

_gFgoq06z58

trzeba skopiować ten text i wrzucić go do adresu YT (watch?v=......), bo nie mogę jeszcze publikować adresów www w postach)


jak widać, moto z 2'jki idzie ładnie na koło, ale już na tójce jest ciężko :/ Na czwórce... nawet nie ma o czym mówić Confused


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KristofSX




Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5678
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: D0 BRAAP

PostWysłany: Czw 21:16, 29 Mar 2012    Temat postu:

oglądałem film kilka razy i jak dla mnie jest normal, ja jestem fanem 450 sx-f i powiem Ci że po krótkiej przesiadce na 450 EXC - byłem załamany brakiem mocy, mógłbyś próbować wstawić inne dysze/iglice + odpowiednia regulacja mixtury (JD Jetting) - to na pewno poprawiło by osiągi i reakcję na gaz

pozdro


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
nms007




Dołączył: 29 Mar 2012
Posty: 107
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Okolice Krosna ;)

PostWysłany: Czw 21:30, 29 Mar 2012    Temat postu:

No to powiem Ci, że mnie nie pocieszyłeś :/

Dziwi mnie tylko reakcja mojego znajomego - on twierdzi, że ten motocykl powinien jechać zdecydowanie lepiej.

ps. A jeszcze jedna sprawa... czy regulacja tą dolną śrubą (pod komorą pływakową - na obrazku nr. 1) daje rezultaty po całości, czy tylko w zakresie niskich obrotów (czytając serwisówkę tak to odebrałem).


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KristofSX




Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5678
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: D0 BRAAP

PostWysłany: Czw 21:41, 29 Mar 2012    Temat postu:

sruba regulacji mieszanki wpływa na reakcję na gaz, czyli raczej niskie obroty,
może sprobuj zestawu JD Jetting (http://www.jdjetting.com/xcart/home.php?cat=7&page=1), po testowaniu na 530 EXC - sprawdzane na hamowni +11KM ,---> http://www.youtube.com/watch?v=7y-1NRdqzxs


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
nms007




Dołączył: 29 Mar 2012
Posty: 107
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Okolice Krosna ;)

PostWysłany: Pią 7:28, 30 Mar 2012    Temat postu:

Fajna sprawa te zestawy, ale póki co spróbuję przeregulować gaźnik na własną rękę.
Jeśli nie pomoże, to kupię taki zestaw (chyba dobry):

JDK003 - KTM 450/525 SX and 560 SMR (03-07)

Co do regulacji... jeśli miałbyś dla mnie jakieś wskazówki, to byłbym wdzięczny Wink

Tzn. wiem że można bawić się w ustawianie wysokości iglicy, ale co potem?
Np. opuszczając iglicę o jeden ząbek (patrząc od góry: zmiana z 4 na 3) i ustawiając śrubę regulacji mieszanki jak fabryka nakazała - bardzo/ile trzeba nią kręcić (hipotetycznie rzecz jasna, bo wiadomo ze nie ma jednego uniwersalnego ustawienia) do dobrego ustawienia?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KristofSX




Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5678
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: D0 BRAAP

PostWysłany: Pią 9:40, 30 Mar 2012    Temat postu:

jest jeszcze jedno, SX 450 '05 ma inny skok/srednicę tłoka,inny stopień sprężania niz EXC 450, gaźnik ma większą dyszę główną, może być tak że wychodzi za bogata mieszanka - będzie się zalewał.Sprawdź jeszcze świecę - czy ma kolor kawy z mlekiem czy czarna.

Co do ustawień, najlepiej zacząć od standardowych - dla SX450 '05 :
zawleczka 4 od góry
mixture - otwarta 1 obrót
żeby dobrze ustawić gaźnik robimy tak: ustawiamy standardowe, odpalamy, regulujemy obroty na ok 1500rpm (dosyć niskie), kręcimy śrybką od mixtury w lewo aż do momentu spadku obrotów, później w prawo też do momentu spadku obrotów, z pomiędzy tych dwóch punktów wybieramy ten o najwyższych obrotach (powinny być ok 1800rpm), jeśli obroty wyjdą nam za wysokie to jeszcze raz obniżamy obroty i regulujemy mixturę.

co do wysokości zawleczki - im wyżej tym mieszanka uboższa , możesz zmienić za 3 (w 450 EXC standardowe ustawienie to 3 od góry) jeśli będze jeszcze gorzej to spróbuj w drugą stronę.
Wszystko zależy od tego jaka teraz masz mieszankę.

pozdro


Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
nms007




Dołączył: 29 Mar 2012
Posty: 107
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Okolice Krosna ;)

PostWysłany: Pią 11:14, 30 Mar 2012    Temat postu:

Podziękował pięknie Wink
Jak dojdę do sensownego rozwiązania to na pewno się pochwalę.
Tylko się zastanawiam jak obczaję RPM'y... ale mam chyba gdzieś w rupieciach chiński licznik MTH z taką opcją Wink

ps. Właśnie się dowiedziałem, że kumpel ma na zbyciu jakiegoś FMF'a dedykowanego do KTM'a (sam tłumik końcowy) - rozumiem, że w przypadku zmiany z oryginalnego, regulację trzeba by przeprowadzić na nowo?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez nms007 dnia Pią 11:16, 30 Mar 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KristofSX




Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5678
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: D0 BRAAP

PostWysłany: Pią 11:45, 30 Mar 2012    Temat postu:

jak zaczyna klekotać autodekompresator to masz poniżej 1800,
jak założysz fmfa na pewno dodasz parę KMów, teoretycznie trzeba robic regulację, ale że to sama końcówka to zmian w ustawieniu raczej dużych nie będzie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bully




Dołączył: 03 Mar 2011
Posty: 843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: opolskie

PostWysłany: Nie 8:56, 01 Kwi 2012    Temat postu:

tylko z exc SXa nie zrobisz wymieniając gaźnik. EXC nigdy nie bedzie mial tego pierdolnięcia jak sx bo to enduro, ma być przewidywalny.
Jak masz seryjny tłumik w tym exc to wymień na przelot, powinno obyć się bez jakieś większej regulacji gaźnika, bo sx tez ma przelot.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
nms007




Dołączył: 29 Mar 2012
Posty: 107
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Okolice Krosna ;)

PostWysłany: Nie 10:26, 01 Kwi 2012    Temat postu:

Wiadomo... SX to nie EXC Wink tyle, że u mnie (nawet jak na EXC) moto jechał słabo.

Wczoraj zmieniłem seryjny tłumik na przelot FMF'a (TC4-5000) zmieniłem także dysze na takie z EXC: 178/85/42 SX miał: 185/85/40.
Iglica ustawiona na 3'ci ząbek od góry. Mikstura przeregulowana na fabrykę (1.25 obrotu) i do tego zmodyfikowałem pompkę "zrywu" (wg poradnika enduro-adventure.com)

I wydaje mi się, że po tych zabiegach katman zrobił się żywszy, no i teraz dużo lepiej wyrywa na koło.

Po odkręceniu świecy jest "kawa z mlekiem" - z lekką tendencją słabej mikstury (świeca jest bardziej jasna niż czarnawa).

Jak stopnieje śnieg (dziś napadało jakieś 15cm!) to zrobię rundkę w teren i zobaczę jak będzie. Bo teraz to tylko testy po kilkadziesiąt metrów były.


ps. Kilka danych z piątkowych testów (wydech oryginalny, dysze oryginalnie z SX'a, pompka zrywu zmodyfikowana):
    Iglica: 4, mikstura: 1.75 (moto przyjechało na takich ustawieniach z serwisu) - przy wkręcaniu się dławił
    Iglica: 4, mikstura: 1 - i znowu małe zadławienie przy wkręcaniu, ale lepsze przyśpieszanie niż wyżej
    Iglica: 3, mikstura 1.25 - wkręcanie bardzo dobre, moc i moment wg. mnie najlepsze tego dnia


Przy wszystkich powyższych ustawieniach świeca wskazywała na dobre spalanie


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pawcios




Dołączył: 12 Sty 2012
Posty: 113
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: okolice krakowa

PostWysłany: Nie 10:49, 01 Kwi 2012    Temat postu:

nms007 napisał:
i do tego zmodyfikowałem pompkę "zrywu" (wg poradnika enduro-adventure.com)


na swoim przykładzie moge potwierdzić,że ta modyfikacja na prawde dużo daje...dużo lepsza reakcja na szybkie odkręcenie manetki. Pomaga szczególnie przy podjazdach

polecam również dobrze nasmarować oś tej dźwigni wciskającej pomkę przyspieszenia

ps w katalogu power partsa widziałem kiedyś wzmocnioną sprężynkę do pompki przyspieszenia


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Fryzjerov80




Dołączył: 27 Lip 2011
Posty: 62
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sanok

PostWysłany: Wto 23:10, 17 Kwi 2012    Temat postu:

Witam , panowie podrzućcie wskazówki do ustawienia gaźnika do 450exc

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
nms007




Dołączył: 29 Mar 2012
Posty: 107
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Okolice Krosna ;)

PostWysłany: Śro 6:40, 18 Kwi 2012    Temat postu:

Zacznij od standardowych ustawień:

iglica - 3'ci ząbek od góry
Śruba składu mieszanki - wykręcona na 1.25 obrotu


procedurę dokładnego ustawienia opisał (kilka postów wyżej) kolega KristofSX . Czyli ustawienie obrotów na 1.5tys. i kręcenie śrubą regulacyjną.

I teraz pytanie - co chcesz osiągnąć? Ogólne polepszenie osiągów moto, czy np. chcesz mieć lepszy "dół" ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin