|
Forum miłośników motocykli KTM KTM Ready to Race
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
darys
Dołączył: 02 Gru 2012
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 12:45, 14 Gru 2012 Temat postu: EXC 450 vs 525 |
|
|
Witam serdecznie wszystkich forumowiczów na wstępie chciałem się przywitać i z góry podziękować za pomoc .
Borykam się z myślami czytając forum i rożne recenzje doszedłem do wniosku że EXC to maszyna która mnie by interesowała ale zastanawiam się co było by lepsze 450 czy 525 . Chodzi mi o to żeby była jak naj mniej awaryjna i czy przesiadając sie z cbr 100 na 525 w enduro nie będzie to szaleństwo :p . I jeszcze jedno pytanko czy lepiej rozejżeć sie w pL za jakims sprzętem czy sprowadzić cos z wysp co wychodzi taniej i czy znacie może jakieś namiary na aukcje w wielkiej brytani lub innym kraju gdzie są ciekawe sprzęty w atrakcyjnych cenach .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
4tSTUNT
Moderator
Dołączył: 12 Lut 2012
Posty: 1533
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 15 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: LUBUSKIE, ZACHODNIOPOMORSKIE
|
Wysłany: Pią 13:22, 14 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
CBR 100?? Czy CbR 1000 bo to różnica:D.
Jeśli cbr 125cc, to zabójstwo. Jeśli 1000 to dasz radę ogarnąć moc.
Moim zdaniem 525 mniej awaryjny i lepiej do ogarnięcia niż 450cc.
Gdzie szukać to wszytsko kwestia kasy.
Tu masz duzo o exc 400/450/525 więc możesz poczytać [link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
darys
Dołączył: 02 Gru 2012
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 15:05, 14 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
zero mi uciekło dzieki kolego
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
zipo17
Dołączył: 12 Lip 2011
Posty: 59
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Głogów
|
Wysłany: Pią 15:52, 14 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
4tSTUNT napisał: |
Moim zdaniem 525 mniej awaryjny i lepiej do ogarnięcia niż 450cc.
|
a skąd ta teoria ??
wiesz że te motocykle są niemal identyczne ??
różnice polegają na
wielkości cylindra / tłoka
i ustawieniach gaźnika
ewentualnie czasem na przełożeniach skrzyni biegów o jeden czy dwa zęby
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
darys
Dołączył: 02 Gru 2012
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 16:03, 14 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
A powiedzcie mi panowie jaka jest różnica miedzy sx a exc oprócz homologacji , jak to wygląda od sprawy mechanicznej czy sx więcej się psuja ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Asteros2012
Dołączył: 28 Cze 2011
Posty: 1372
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Pią 16:06, 14 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
Sx ma 4biegi exc 6(te starsze 5)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
grzegorzszw
Dołączył: 04 Sie 2012
Posty: 370
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lubelskie/Kraków
|
Wysłany: Pią 16:27, 14 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
[/quote]
a skąd ta teoria ??
[/quote]
525 powinien być mniej awaryjny od 450 ponieważ wzrosła w nim pojemność skokowa przy zasadniczo tej samej głowicy, układzie dolotowym i wydechowym. Powoduje to wzrost mocy w całym zakresie obrotów i przesunięcie całej krzywej momentu i mocy w zakres niższych obrotów. Co to daje? Można przyspieszać na wyższym biegu przy niższych obrotach oraz obroty maksymalne są też niższe. Niższe obroty to mniejsza prędkość tłoka i niższa temperatura (tłok/cylinder), a więc i lepsze smarowanie, a więc większa żywotność, a nawet niższe spalanie. Dlatego 250 4t jest mniej żywotny i więcej pali niż 450/500 4t.
A które moto wybrać? Najlepiej się na kilku przejechać i radziłbym wziąć też pod uwagę inne modele, może 2t. Jeśli to twoje pierwsze enduro to i tak jeszcze trochę czasu/motocykli upłynie zanim będziesz dobrze wiedział czego oczekujesz od moto. A czy sobie poradzisz to już tylko zależy od tego ile oliwy masz w głowie .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13871
Przeczytał: 12 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Pią 18:21, 14 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
co do róznic SX i EXC.
to róznia sie zestrojeniem gaźnika, zapłonu, SX ostrzej wchodzi na obroty jak typowa crossówka. EXC ma cały zakres płynniejszy. ( jeszcze czesto SX ma krótszy skok tłoka ale to juz od modelu zalezy )
rózni sie zawieszeniem SX ma inne niz EXC. pozatym wszystko to samo. plus oczywiscie EXC ma te wszystkie dodatko typu w starszych rozrusznik, swiatłą elektryka itp itd
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wójo
Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 1781
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 19:58, 14 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
sx ma 4 biegi, dosyc dluga jedynke i 2-3-4 dosyc ciasno zestopniowane co przy lataniu po lasach sie srednio sprawdza ( da sie pojezdzic ale moto bardziej w dupe dostaje jak chcesz trzymac tempo exc)
sprzegło jest inne, szybciej je zabijesz w lesie przy przeprawówkach
sx miał najczesciej zawory tytanowe i w przypadku wymiany koszty rosną chyba ze wymieniasz cały zestaw ze sprezynami.
Ogólnie jazda sx w enduro moze byc meczaca dla ciebie i dla moto.
Co do polemnosci to zalezy jakie masz tereny do jazdy, jak w miare płasko to lepiej rozgladac sie za najmocniejszym czyli 525, jak przewaga gór, techniczne podjazdy, powalone drzewa, wieksze kamienie to wystarczy nawet taka 250 4t.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
babel
Dołączył: 30 Wrz 2012
Posty: 591
Przeczytał: 5 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 20:49, 14 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
Jest jeszcze EXC 400 ale 450/525 imo praktycznie te same motocykle jeśli chodzi o wszystko poza silnikiem. Różnią się one cylindrami/tłokami - może czymś jeszcze.
Jak szukałem KTM - byłem u gościa w Pobiedziskach - miał 525 i 400 i jeździłem nimi różnica w mocy na korzyść 525 jest kolosalna.
Ja kupiłem 400 - bo trafiła się ładna - mocy mi starcza, nie wiem jak z trwałością - ale myślę że dużej różnicy pomiędzy nimi nie ma - grunt nie kupić paździerza ...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13871
Przeczytał: 12 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Pią 20:57, 14 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
[link widoczny dla zalogowanych] hahaha nie mam pojęcia co to tutaj robi ? oO
miało byc odnosnie ktma 400 niech ktos mnie poprawi jak źle mówie, ale słyszałem że 400tka ma stosunkowo moc/pojemnosc najmniej powera. i jest najmniej wysilonym KTMem z tej serii. co za tym idzie stosunkowo najbardziej żywotnym ?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez henio12323 dnia Pią 21:30, 14 Gru 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kzq
Dołączył: 20 Cze 2012
Posty: 391
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lubań
|
Wysłany: Pią 21:28, 14 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
@henio12323 chyba linki pomyliłeś hehe, na moto zakładasz?
oczywiście żartuję, mój post nic nie wnosi do tematu ale nie mogłem się powstrzymać
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez kzq dnia Pią 21:28, 14 Gru 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bully
Dołączył: 03 Mar 2011
Posty: 843
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: opolskie
|
Wysłany: Pią 21:55, 14 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
oprócz 400 był jeszcze 250 z silnikiem RFS żywotny typ.
450/525 żaden nie jest bardziej awaryjny od drugiego.
aa i nie było starszych EXC z 5cioma biegami, 4T zawsze miały 6.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kzq
Dołączył: 20 Cze 2012
Posty: 391
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lubań
|
Wysłany: Pią 22:14, 14 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
O co chodzi z tymi silnikami RFS? w googlach nie ma konkretnej informacji co to jest.
Wychodzi że ja mam silnik RFS vin: VBKRCA4072M******
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
grzegorzszw
Dołączył: 04 Sie 2012
Posty: 370
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lubelskie/Kraków
|
Wysłany: Pią 22:30, 14 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
RFS - Racing Four Stroke. Typ silnika jaki KTM montował w latach 2000 - 2007, 400/450/520/525 miały ten sam silnik ale z różnymi skokami tłoka, średnicą cylindra. 250 RFS miała też inną głowice. Tak dla jasności.
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|