|
Forum miłośników motocykli KTM KTM Ready to Race
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Felek007
Dołączył: 14 Cze 2020
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 18:00, 29 Gru 2020 Temat postu: Exc 500 czy tpi 300 |
|
|
Witam posiadam doswiadczenie w jezdzie na 250 2t i 450 4t. Od dwoch lat nie jezdzilemn teraz planuje kupno miedzy exc 500 2012 a 2015 max fundusz 25k i tpi 2017 300exc. Wiem ze w roku 2014 wprowadzono panewke w 500 nie wiem czy to lepiej czy nie niż łożysko doradzcie? Ponoc w 2014 roku poprawiono sprzeglo. Jak wyglada roznica miedzy 2012 a 2014 exc 500 (czy warto doplacac do wersji z 2014 roku czy mozna brac pierwsze roczniki 2012?) oraz przychylam sie tez do tpi 300. Duzo mniej pali od momentu wprowadzenia wtrysku, oddzielny wlew na olej duzy plus i super sie prowadzi nie jest taka toporna ponoc jak 500-tka. Szukam bardzo mocnego motocykla na jazde wokół komina aby poszaleć też po piaskowniach, lasach. I tez nieraz jazda do domu 100km w jedną stronę. Z tego opisu jaki nada sie lepiej . Nie wiem czy jest sens kupowac 2017 tpi 300 pierwszy rok wejscia wtrysku moze jakies bledy sa które naprawiono w nowszych rocznikach? Proszę o radę ponieważ w ta zime chce kupic crossa budzet max 25-26k.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Felek007 dnia Wto 18:08, 29 Gru 2020, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 19 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Wto 20:05, 29 Gru 2020 Temat postu: |
|
|
nie było tpi w 2017 roku
panewka duzo wiecej zniesie - wystarczy ze ma smarowanie, jak dla mnie spora zaleta. te wały są pancerne
co roku cos poprawiają zwykle na plus, pierdoły jak zawieszenie, jakas kosmetyka silnika - takie rzeczy są na plus zdecydowanie, co roku fury jeżdzą lepiej
az tak strasznie mniej TPI nie pali niz gaźnik. 2T jak to 2T zdecydowanie poręczniejsze niz jakikolwiek 4T.
na przelotach 100km od domu 2T sie nie sprawdzi, na 4T lubiłem takie wypady, na 2T to mordęga jest niezła. pierwsze TPI są ok, tez co roku costam poprawiają, ale jeżdzą jak trzeba.
idealnego motocykla nie ma, ale jak masz jeździc tez dalej od domu brałbym 450/500 w 4T, w piaskowni niewielka róznica, przewage 2T da sie poczuc w technicznie trudnym terenie, ghdzies na wąwozach/górach
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Pią 16:00, 01 Sty 2021 Temat postu: |
|
|
Miałem 500 z 12 i teraz 300tpi 500 była bardzo przyjazna mocowo i wszystko było by ok Dopuki nie zaczęły się wyjazdy w bardziej skomplikowane zawiłe podjazdy naszpikowane kamolami I korzeniami. Jestem amatorem Ale rok zmagań z motorkami typu exc pokazały że mniej więcej 80% to jeździec A reszta maszyna. Owszem należy sobie wybrać coś co najlepiej nam przypasi. 300 tpi ma o wiele słabszy dół i tego niech nikt nie wpiera że jest innaczej do tego dochodzi zwariowana moc 2t przy wysokich obrotach ktora w 300 potrafi pozamiatac ridera szybciutko.ostatecznie jeśli nie pchasz się w ciężkie naladowane przeszkodami miejscowki i masz opcje to postaw na nowsze 500 z 2019 są maksymalnie lekkie i dopracowane względem tych 14
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Felek007
Dołączył: 14 Cze 2020
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 0:14, 02 Sty 2021 Temat postu: |
|
|
Dzięki za odpowiedzi🙂 w sumie bardziej pod moje jazdy chyba jednak będzie pasować exc 500. Moj budzet raczej pozwoli mi max celowac w rocznik 2015 niestety tylko. Rocznik 2015 a 2019 duzo wiecej wazy? Czy ktm delikatnie zredukowal mase?
Mam pytanie jeszcze jak jest ze smarowaniem w tpi 300. Wczesniej wiadomo ze jak schodzi sie z obrotow trzeba bylo wciskac sprzeglo w dwutakcie. A teraz w tpi na wtrysku dozownik smaruje silnik nawet jak powiedzmy schodzimy z gazu? Dozownik aplikuje w kazdym czasie silnikowi smarowanie olejem?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 19 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Sob 10:16, 02 Sty 2021 Temat postu: |
|
|
czy wiecej wazy nie ma zadnego znaczenia - bardziej lcuzy sie to jak fura jeździ - i tak 2019 wydaje sie że jest duzo poręczniejsza względem 15stki, składa sie na to wywazenie, praca zawieszenia, kultura silnika i sposób oddawania mocy czy ergonomia ramy.
ktm nigdzie tego nie podaje czy jest smarowanie po odpuszczeniu gazu, - generalnie pewnie tak, ale czy az na tyle skuteczne zeby nie uszkodzic silnika, nie wiadomo, wiec lepiej nie kombinowac i jeździc jak kazdym innym 2T, hamowanie silnikiem 2T i tak "nie działa" wiec to troche bezsensowne
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pilarz83
Dołączył: 05 Lis 2019
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: Nie 7:19, 03 Sty 2021 Temat postu: |
|
|
115 a 105 może czasem znaczyć Ale prawda najwazniejsza to prowadzenie i odczucie wywazenia. Jeśli nie masz potrzeb pchania się w grubsze zawiłe przeszkody to spokojnie starsze 500 zrobi robotę i będziesz je chwalil za każdym razem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Dalti
Dołączył: 16 Maj 2019
Posty: 70
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: Nie 16:29, 03 Sty 2021 Temat postu: |
|
|
500seta bardzo przyjazne moto dopóki mu w ciężkim terenie nie odkręcisz.ale da się, tylko po co, jak są bardziej przyjazne sprzęty.tak jak koledzy wyżej piszą ,zależy gdzie jeździsz .
Powiem ze mam teraz podobny problem tyle ze z przesiadki exc 530, co kupić ? exc 2504t czy 3002t .ostatnio robię coraz mniejsze przeloty ,bardziej na swoich miejscówkach ,ciasny teren ,kaskadowe ale krótkie podjazdy ,opony 15,23 calowe itp. wiem ze 250 4t trochę słabe ale moto ma być konkretnie w taki teren . na zabawkę mam 20tys i więcej nie wdaje bo mam inne wydatki. myślałem na xtrainer 300 ale mało tego.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Felek007
Dołączył: 14 Cze 2020
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 17:09, 03 Sty 2021 Temat postu: |
|
|
Exc 500 myślę że będzie taki uniwersalny. Dokupię drugi komplet felg plus opony i już jest supermoto. Chciałem kupić cbr 600rr 2013 w górę ale exc 500 myślę że będzie uniwersalny chcę poszaleć po lasach przekładam felgi i ogień. Potrzeba jechać dalej jakiś wypad z kolegami na ich ścigach znów przekladam opony i mozna jechac powiedzmy te 140km/h bez męczenia sprzęta. Nie wiem dlaczego piszą że exc 500 w poruwnaniu do exc 300 od 2013 roku w górę będzie bardziej toporny jak ważą praktycznie tak samo. Dołożymy do 300-tki ciężką osłone pod silnik plus osłona dyłuzora, chłodnicy i ta waga jest juz praktycznie taka sama.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Dalti
Dołączył: 16 Maj 2019
Posty: 70
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: Nie 18:03, 03 Sty 2021 Temat postu: |
|
|
Pięćset jak do latania na SM spoko ale żeby ganiać za szlifierkami to za bardzo ekonomicznie interwały nie wyjdą lepiej jakaś klasa 600 .co innego jak jest ekipa pod supermoto.Moja 530 2008 ważyła 114 a exc 300 103 kg .Do tego dochodzi oslona dyfuzora ale zauważ ze je jest to masa na samym dole a nie u góry.poza tym za dużo mocy w ciężkim terenie przeszkadza.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 19 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Nie 18:45, 03 Sty 2021 Temat postu: |
|
|
w terenie kazdy kilogram czuć - i tak jak juz pisałem nie raz, sucha waga moze i ma znaczenie ale jedynie jak trzeba podnieść leżące moto ;d podczas jazdy jest co innego, i co roku udoskonalaja te furki żeby wydawały sie lżejsze, jest chociazby cos takiego jak siła żyroskopowa - jak cos sie kręci to trudno zmienic kierunek obroty, w 2T masz duzo lżejsze obrotowe częsci - wiec moto jest zwrotniejsze - nawet jakby miał cięzsza rame
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
babel
Dołączył: 30 Wrz 2012
Posty: 591
Przeczytał: 8 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 21:33, 03 Sty 2021 Temat postu: |
|
|
Ja mam takie samo zdanie co Henio - jakoś 2t mimo, że na papierze nie ma dużej róznicy - to jest odczuwalnie lżejsze w trudnym terenie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Felek007
Dołączył: 14 Cze 2020
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 19:03, 04 Sty 2021 Temat postu: |
|
|
Myšlę, że najlepsza opcja dla mnie bedzie kupno jednak cbr 600rr a do wariacji po polach, lasach kupie do 10k rm 250 albo yz 250 albo poczekam troche i dozbieram do exc 300 2012 rok (juz nowoczesnie wygląda ta 300tka) najwiekszy plus exc 300 to to ze moge go zarejestrować zawsze kilometr czy dwa na dojazd do lasu, piaskowni nie bede musial sie stresować policją . Chciałem miec exc 500 do wszystkiego a moze sie okazac do niczego. Dwusów nie jest zły nie bawie sie w ustawianie zaworów i jak coś się wysypie po kupnie to mniej zaboli. Ogladam setki naszych rodzimych endurowcow i 90% z nich jezdzi po lasach dwusuwami wiec cos to musi oznaczać. I sam troche wiecej zrobie przy dwusuwie bo silnk mniej skomplikowany. Chyba dobrym tropem idę 🙂
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Felek007 dnia Pon 19:06, 04 Sty 2021, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 19 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Pon 19:51, 04 Sty 2021 Temat postu: |
|
|
lepiej dozbierac, crossówka "po polach" to średnie rozwiązanie,
500tka moze sie okazac do niczego - po asfalcie, spoko, ja swoją robiłem po 100 km ze 2X w zyciu - ale potem huczało mi jeszcze pół dnia w głowie wiec szybko sie tym zamęczysz, zwłaszcza jak koledzy beda na sportach chcieli szybciej i gdzies dalej podjechać.
w dwusuwie i pałowaniu po asfalcie musisz wymieniac tłok rpaktycznie co tyle co ile ustawianie luzów zaworowych w takiej 500cie
silnik niby mniej skomplikowany - ale nie uważam że łatwiejszy, jest mase rzeczy które mozna przeoczyc - tak samo jak w 4T, po prostu troche dłuzej sie schodzi z serwisem bo wiecej rzeczy do umycia/obejrzenia - co nie oznacza że jest to zbyt łatwe.
a to że czołówka lata na 2T - to raz że róznie, bo dobieraja motocykl pod warunki, dwa że wybieraja ze względu na lekkość furki, mniej męczy - wiec mogą szybciej jeździc
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
babel
Dołączył: 30 Wrz 2012
Posty: 591
Przeczytał: 8 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 7:52, 05 Sty 2021 Temat postu: |
|
|
henio12323 napisał: |
panewka duzo wiecej zniesie - wystarczy ze ma smarowanie, jak dla mnie spora zaleta. te wały są pancerne
|
Henio a jak rozpoznać że silnik jest na panewce ?
Mają np jakiś numer inny ?
ps ja szukam 450/500 obecnie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Felek007
Dołączył: 14 Cze 2020
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 16:25, 09 Sty 2021 Temat postu: |
|
|
babel - exc 450 i exc 500 ponoć od 2014 roku są na panewce. Ja im więcej czytam o enduro pod moje wymagania to bardziej jestem niezdecydowany. Myślałem o 2t ale częste grzebanie. Jestem zdecydowany już na exc 500 2014 rok w górę albo dwuletni cross typu ksxf 450f. Dwulatek nie będzie raczej bardzo sciorany zniszczony jazdą. Dużo osób jeździ crossami typu crf 450r, yzf 450f, kxf 450f po lasach, piaskowniach i służą im też do jazdy enduro. W zakupie tańsze i na moje weekendowe wypady nie wiem czy nie będą najlepsze. Nie wiem czy jest sens kupować starszego exc jak za te pieniądze będzie świeży cross 450 4t. Jeszcze rozważam exc 530 2009 w górę za 13k sie kupi, zarejestrowany i tez ponoć pancerne silniki jak się o nie dba i jak mają ponaprawiane kilka błędów jak np przelewanie oleju z silnika do skrzyni etc.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|