|
Forum miłośników motocykli KTM KTM Ready to Race
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KristofSX
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5677
Przeczytał: 11 tematów
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: D0 BRAAP
|
Wysłany: Nie 10:37, 11 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
z tym napinaczem to jest tak że fabryczny - sterowany cisnieniem oleju - przy niskich obrotach powoduje nieprzyjemne klekotanie łańcucha rozrządu, ten z dirttricks jest o tyle lepszy że nie "luzuje" łańcucha przy niższym ciśnieniu oleju.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Chmielu11
Dołączył: 09 Lut 2012
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 11:34, 21 Mar 2012 Temat postu: Re: 530 exc |
|
|
jess34 napisał: | witam mam 530 exc f trzeci sezon, tak jak poprzednicy pisali wszystko zależy od stylu jazdy.Co do zaworków to zaglądam co 40-45 mth(plytki zaworowe, olej silnik 15-20mth,olej skrzynia co druga wymiana silnikowa, ważna rzecz to czysty filtr powietrza. 530 zasysa potężne ilości powietrza a i nicasil nie znosi nieodpowiedniej mieszanki. Najlepiej 530 kupić nową i dbać od początku wtedy zalecenia manuala mijają się z rzeczywistością. Na swoim mam 140 mth i z ciekawości zrobiłem przegląd, żadnych luzów i usterek. Te motory to twarde sztuki ale wymagaja tez dbałości. Trzeba też pamiętać .że kupując od kogoś taki sprzęt należy liczyć się ,że taki ktoś może nie mówić prawdy co do stanu technicznego. Dlatego jeżeli wydasz np 20000pln to i tak włożysz co najmniej 5000 w serwis itp pozdrawiam |
Witaj!Zależy po kim kupisz kacika;) za 21 tyś widziałem z przebiegiem 2300 km z 2010.Nie wydaje mi się że do takiego motoru na dzień dobry trzeba będzie włożyć jak mówisz co najmniej 5 tyś i dodam że salon sprzedawał ten motor.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lukaszd7
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 201
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 15:38, 21 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
2300 km to jest nowy sprzęt regulacja zaworów olej i jazda ...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Poramańcz
Dołączył: 07 Sie 2011
Posty: 183
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: Śro 19:10, 21 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
Wg serwisówki taki przebieg to ok 60Mh czyli zostało 30Mh do sprawdzenia/wymiany tłoka.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jess34
Dołączył: 06 Kwi 2010
Posty: 164
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 3/3
|
Wysłany: Śro 19:44, 21 Mar 2012 Temat postu: 530 |
|
|
Witaj Chmielu! Tak jak wspominałem wszystko zależy jak jeździsz, dlatego salon daje tylko 1 miesiąc gwarancji bo nigdy nie wiadomo kto dostaje moto. Kupując motor używany możesz nawet wydać więcej niż 5000 zeta
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
moquai
Dołączył: 21 Sty 2012
Posty: 90
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Rędziny
|
Wysłany: Śro 22:35, 21 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
Czepek napisał: | moquai napisał: | . Podobno rocznik 2008 ma źle zaprojektowane pierścienie, konieczna wymiana. Słyszał ktoś o takiej teorii ? Jest na rynku olej motorex`a dedykowany do KTM`a gdzie silnik nie żzera go tak dużo - kolejna teoria ? Generalnie jest zszokowany tym ile KTM tego oleju przepala |
sranie w banie za przeproszeniem... |
Serwis KTMa potwierdził teorię o pierścieniach.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jess34
Dołączył: 06 Kwi 2010
Posty: 164
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 3/3
|
Wysłany: Czw 16:58, 22 Mar 2012 Temat postu: 530 exc |
|
|
ciekawe który serwis
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
moquai
Dołączył: 21 Sty 2012
Posty: 90
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Rędziny
|
Wysłany: Nie 16:56, 01 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
Jak dostanę oficjalne info to je tutaj wkleję. wystarczy poszukać na forach o temacie spalania oleju przez EXC, szczególnie 530stki. Wielu pisze o spieprzonych pierścieniach i uszczelniaczach zaworowych. Ja tam fachura nie jestem ale umiem czytać i wybierać odpowiedzi, które uważam za wiarygodne. Mało tego, nie tylko w sieci takie info krąży, ludzie, którzy te motory naprawiają też zalecają zmianę na pakiet z 2010. To ma tylko ograniczyć spożycie oleju a nie je wyeliminować. Wypad z przed tygodnia, 40km, 50ml oleju spalone. Ja w swoim moto wymienię tłok na 2010, z KTM`a. Wtedy wkleje swoją opinię, użytkownika a nie teoretyka.
Co do napinacza, tutaj są zdania o wiele bardziej podzielone. Jedni kategorycznie odmawiają zmiany inni zalecają bo nie raz spotkali się z przypadkiem przeskoku łańcuszka gdy ciśnienie oleju było za małe.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Poramańcz
Dołączył: 07 Sie 2011
Posty: 183
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: Nie 19:23, 01 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
moquai ma rację.
Zresztą każdy singiel musi trochę oleju spalić, szczególnie jak jest wysoko kręcony.
To jest bezsporne.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Poramańcz dnia Nie 19:25, 01 Kwi 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Czepek
Dołączył: 30 Lip 2011
Posty: 870
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: Nie 20:13, 01 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
99,9% przypadków problemu z napinaczem jest z powodu nieumiejętnego jego obsługiwania i montażu. Na motoxie jest dość długi wywód z dobrymi argumentami jakby ktoś był ciekawy od ludzi serwisujących te moto.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KristofSX
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5677
Przeczytał: 11 tematów
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: D0 BRAAP
|
Wysłany: Nie 20:39, 01 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
największy "problem" z cisnieniowym napinaczem jest taki że na wolnych obrotach klekocze rozrząd, w sumie to jest główny powód dla którego ludziska wymieniają na manualne lub ciśnieniowo-zapadkowe, jak by cos z nimi było nie tak top KTM zrobił by akcję serwisową czy cuś
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
piotrekws
Dołączył: 01 Lut 2012
Posty: 90
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 14:47, 15 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
Poramańcz napisał: | moquai ma rację.
Zresztą każdy singiel musi trochę oleju spalić, szczególnie jak jest wysoko kręcony.
To jest bezsporne. |
Troche to znaczy ile tak? Zrobilem ok 120 km podczas kilku krotkich wyjazdow, moto nie bylo krecone zbyt mocno i poziom spadl do polowy okienka. I jak jest w polowie okienka to ile go tak ubylo? Jesli ktos moze podpowiedziec bylbym bardzo wdzieczny.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez piotrekws dnia Nie 14:48, 15 Kwi 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13841
Przeczytał: 21 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Nie 14:51, 15 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
z tego co mi wiadomop w tych nowszych ktmach te okienko troche lipnie wskazuje, po 2 liczy sie tez sam fakt dokonania pomiaru. najlepiej robic to zawsze w tym samym miejscu, np po odpaleniu zimnego silnika i odczekaniu 3 minut po zgaszeniu. inaczej olej albo moze byc jeszcze rozbryzgniety po silniku, albo moze spłynąc. i róznice mogą byc spore. u mnie czasem oleju w okienku nie ma ;P a czasem jest 3/4 albo wystarczy o kilka cm od pionu przechylic i juz z połowy okienka robi sie całe ;D także po 1 dobrze wszystkie pomierz, po 2 z całego okienkia do połowy jest pewnie koło 100 ml oleju
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
piotrekws
Dołączył: 01 Lut 2012
Posty: 90
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 15:04, 15 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
Dzieki Henio, wlasnie pomiaru dokonywalem na zimnym silniku i w tym samym miejscu, gdzie go trzymam. Przed ostatnim wyjazdem bylo jeszcze tak z 3/4 okienka, a po przejechaniu kolejnych moze 20 km spadlo do polowy. Zdaje sobie sprawe, ze czesc oleju jest np w filtrze oraz ponizej okienka, wiec raczej nie mozna dzielic 600ml na 2 czy zgadywac ile moze byc w silniku ponizej okienka.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Poramańcz
Dołączył: 07 Sie 2011
Posty: 183
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: Nie 20:04, 15 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
Czy to jest dla Ciebie dramat? Dolej oleju i masz odpowiedź ile ci ubyło. Będziesz miał w silniku wtedy świeższe oleum.
Ja pilnuję oleju w każdym swoim motocyklu i jakoś mnie to nie martwi iż raz (od wymiany do wymiany) doleję setkę czy cztery setki.
Sprawdzaj poziom oleju, uzupełniaj i ciesz się jazdą. Masz świetne enduro, choć kosztowne w utrzymaniu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|