Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

EXC 530 czynnosci serwisowe
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KristofSX




Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5677
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: D0 BRAAP

PostWysłany: Nie 10:37, 11 Mar 2012    Temat postu:

z tym napinaczem to jest tak że fabryczny - sterowany cisnieniem oleju - przy niskich obrotach powoduje nieprzyjemne klekotanie łańcucha rozrządu, ten z dirttricks jest o tyle lepszy że nie "luzuje" łańcucha przy niższym ciśnieniu oleju.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Chmielu11




Dołączył: 09 Lut 2012
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 11:34, 21 Mar 2012    Temat postu: Re: 530 exc

jess34 napisał:
witam mam 530 exc f trzeci sezon, tak jak poprzednicy pisali wszystko zależy od stylu jazdy.Co do zaworków to zaglądam co 40-45 mth(plytki zaworowe, olej silnik 15-20mth,olej skrzynia co druga wymiana silnikowa, ważna rzecz to czysty filtr powietrza. 530 zasysa potężne ilości powietrza a i nicasil nie znosi nieodpowiedniej mieszanki. Najlepiej 530 kupić nową i dbać od początku wtedy zalecenia manuala mijają się z rzeczywistością. Na swoim mam 140 mth i z ciekawości zrobiłem przegląd, żadnych luzów i usterek. Te motory to twarde sztuki ale wymagaja tez dbałości. Trzeba też pamiętać .że kupując od kogoś taki sprzęt należy liczyć się ,że taki ktoś może nie mówić prawdy co do stanu technicznego. Dlatego jeżeli wydasz np 20000pln to i tak włożysz co najmniej 5000 w serwis itp pozdrawiam


Witaj!Zależy po kim kupisz kacika;) za 21 tyś widziałem z przebiegiem 2300 km z 2010.Nie wydaje mi się że do takiego motoru na dzień dobry trzeba będzie włożyć jak mówisz co najmniej 5 tyś i dodam że salon sprzedawał ten motor.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lukaszd7




Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 201
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 15:38, 21 Mar 2012    Temat postu:

2300 km to jest nowy sprzęt regulacja zaworów olej i jazda ...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Poramańcz




Dołączył: 07 Sie 2011
Posty: 183
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Częstochowa

PostWysłany: Śro 19:10, 21 Mar 2012    Temat postu:

Wg serwisówki taki przebieg to ok 60Mh czyli zostało 30Mh do sprawdzenia/wymiany tłoka.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jess34




Dołączył: 06 Kwi 2010
Posty: 164
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 3/3

PostWysłany: Śro 19:44, 21 Mar 2012    Temat postu: 530

Witaj Chmielu! Tak jak wspominałem wszystko zależy jak jeździsz, dlatego salon daje tylko 1 miesiąc gwarancji bo nigdy nie wiadomo kto dostaje moto. Kupując motor używany możesz nawet wydać więcej niż 5000 zeta

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
moquai




Dołączył: 21 Sty 2012
Posty: 90
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rędziny

PostWysłany: Śro 22:35, 21 Mar 2012    Temat postu:

Czepek napisał:
moquai napisał:
. Podobno rocznik 2008 ma źle zaprojektowane pierścienie, konieczna wymiana. Słyszał ktoś o takiej teorii ? Jest na rynku olej motorex`a dedykowany do KTM`a gdzie silnik nie żzera go tak dużo - kolejna teoria ? Generalnie jest zszokowany tym ile KTM tego oleju przepala Shocked

sranie w banie za przeproszeniem...


Serwis KTMa potwierdził teorię o pierścieniach.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jess34




Dołączył: 06 Kwi 2010
Posty: 164
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 3/3

PostWysłany: Czw 16:58, 22 Mar 2012    Temat postu: 530 exc

ciekawe który serwis

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
moquai




Dołączył: 21 Sty 2012
Posty: 90
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rędziny

PostWysłany: Nie 16:56, 01 Kwi 2012    Temat postu:

Jak dostanę oficjalne info to je tutaj wkleję. wystarczy poszukać na forach o temacie spalania oleju przez EXC, szczególnie 530stki. Wielu pisze o spieprzonych pierścieniach i uszczelniaczach zaworowych. Ja tam fachura nie jestem ale umiem czytać i wybierać odpowiedzi, które uważam za wiarygodne. Mało tego, nie tylko w sieci takie info krąży, ludzie, którzy te motory naprawiają też zalecają zmianę na pakiet z 2010. To ma tylko ograniczyć spożycie oleju a nie je wyeliminować. Wypad z przed tygodnia, 40km, 50ml oleju spalone. Ja w swoim moto wymienię tłok na 2010, z KTM`a. Wtedy wkleje swoją opinię, użytkownika a nie teoretyka.

Co do napinacza, tutaj są zdania o wiele bardziej podzielone. Jedni kategorycznie odmawiają zmiany inni zalecają bo nie raz spotkali się z przypadkiem przeskoku łańcuszka gdy ciśnienie oleju było za małe.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Poramańcz




Dołączył: 07 Sie 2011
Posty: 183
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Częstochowa

PostWysłany: Nie 19:23, 01 Kwi 2012    Temat postu:

moquai ma rację.
Zresztą każdy singiel musi trochę oleju spalić, szczególnie jak jest wysoko kręcony.
To jest bezsporne.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Poramańcz dnia Nie 19:25, 01 Kwi 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Czepek




Dołączył: 30 Lip 2011
Posty: 870
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sosnowiec

PostWysłany: Nie 20:13, 01 Kwi 2012    Temat postu:

99,9% przypadków problemu z napinaczem jest z powodu nieumiejętnego jego obsługiwania i montażu. Na motoxie jest dość długi wywód z dobrymi argumentami jakby ktoś był ciekawy od ludzi serwisujących te moto.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KristofSX




Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5677
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: D0 BRAAP

PostWysłany: Nie 20:39, 01 Kwi 2012    Temat postu:

największy "problem" z cisnieniowym napinaczem jest taki że na wolnych obrotach klekocze rozrząd, w sumie to jest główny powód dla którego ludziska wymieniają na manualne lub ciśnieniowo-zapadkowe, jak by cos z nimi było nie tak top KTM zrobił by akcję serwisową czy cuś

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
piotrekws




Dołączył: 01 Lut 2012
Posty: 90
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 14:47, 15 Kwi 2012    Temat postu:

Poramańcz napisał:
moquai ma rację.
Zresztą każdy singiel musi trochę oleju spalić, szczególnie jak jest wysoko kręcony.
To jest bezsporne.

Troche to znaczy ile tak? Zrobilem ok 120 km podczas kilku krotkich wyjazdow, moto nie bylo krecone zbyt mocno i poziom spadl do polowy okienka. I jak jest w polowie okienka to ile go tak ubylo? Jesli ktos moze podpowiedziec bylbym bardzo wdzieczny.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez piotrekws dnia Nie 14:48, 15 Kwi 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13841
Przeczytał: 21 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Nie 14:51, 15 Kwi 2012    Temat postu:

z tego co mi wiadomop w tych nowszych ktmach te okienko troche lipnie wskazuje, po 2 liczy sie tez sam fakt dokonania pomiaru. najlepiej robic to zawsze w tym samym miejscu, np po odpaleniu zimnego silnika i odczekaniu 3 minut po zgaszeniu. inaczej olej albo moze byc jeszcze rozbryzgniety po silniku, albo moze spłynąc. i róznice mogą byc spore. u mnie czasem oleju w okienku nie ma ;P a czasem jest 3/4 albo wystarczy o kilka cm od pionu przechylic i juz z połowy okienka robi sie całe ;D także po 1 dobrze wszystkie pomierz, po 2 z całego okienkia do połowy jest pewnie koło 100 ml oleju

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
piotrekws




Dołączył: 01 Lut 2012
Posty: 90
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 15:04, 15 Kwi 2012    Temat postu:

Dzieki Henio, wlasnie pomiaru dokonywalem na zimnym silniku i w tym samym miejscu, gdzie go trzymam. Przed ostatnim wyjazdem bylo jeszcze tak z 3/4 okienka, a po przejechaniu kolejnych moze 20 km spadlo do polowy. Zdaje sobie sprawe, ze czesc oleju jest np w filtrze oraz ponizej okienka, wiec raczej nie mozna dzielic 600ml na 2 czy zgadywac ile moze byc w silniku ponizej okienka.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Poramańcz




Dołączył: 07 Sie 2011
Posty: 183
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Częstochowa

PostWysłany: Nie 20:04, 15 Kwi 2012    Temat postu:

Czy to jest dla Ciebie dramat? Dolej oleju i masz odpowiedź ile ci ubyło. Będziesz miał w silniku wtedy świeższe oleum.
Ja pilnuję oleju w każdym swoim motocyklu i jakoś mnie to nie martwi iż raz (od wymiany do wymiany) doleję setkę czy cztery setki.
Sprawdzaj poziom oleju, uzupełniaj i ciesz się jazdą. Masz świetne enduro, choć kosztowne w utrzymaniu.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następny
Strona 3 z 9

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin