Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

EXC 530 czynnosci serwisowe
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
moquai




Dołączył: 21 Sty 2012
Posty: 90
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rędziny

PostWysłany: Czw 21:03, 10 Maj 2012    Temat postu:

Te 120ml to dużo. U mnie jest tak samo. Cylinder dziś zrzucony, na tłoku od strony zaworów wylotowych czarno. Do wymiany tłok i pierścionki z rocznika 2010. Cylinder poszedł do pomiarów aby dobrać selekcje. Były dwie jakieś dziwne ryski w środku, zostało to już wypolerowane, nie wiem jak fachowo nazywa się ta akcja ale podobno jest już dobrze. U mnie też będzie z 200mth, nie wiem ile dokładnie bo licznika nie było. Mam nadzieje, że zabieg ograniczy zużycie oleju co najmniej o połowę. Oprócz uszczelki pod głowicę co zalecacie wymienić ? Łańcuszek jest OK, zostaje. Zmieniam napinacz na manualny. Zawory OK.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
moquai




Dołączył: 21 Sty 2012
Posty: 90
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rędziny

PostWysłany: Śro 21:01, 23 Maj 2012    Temat postu:

Honowanie cylindra, wymiana tłoka na wossner sel.B pomogło, po 120km olej cały czas jest w oczku.
Zmiana napinacza na mechaniczny również pomogła, łańcuszek nie szumi w ogóle.

Dwie teorie, które wałkowałem przez ostatnie 3 miesiące sprawdziły się w praktyce.

PS: tłok o zwiększonej kompresji daje radę, zrobiłem z ktm`a diabła (jak to ktoś powiedział) Twisted Evil


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kruszon71




Dołączył: 07 Wrz 2011
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie 20:23, 03 Cze 2012    Temat postu:

Czy przy wymianie oleju w przednich lagach trzeba zmieniać również uszczelniacze?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Asteros2012




Dołączył: 28 Cze 2011
Posty: 1372
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Nie 21:14, 03 Cze 2012    Temat postu:

Ogólnie nie. To zależy od ich stanu i od twojej woli. Nie puszczają, nie musisz zmieniać.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
piotrekws




Dołączył: 01 Lut 2012
Posty: 90
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 21:32, 03 Cze 2012    Temat postu:

kruszon71 napisał:
Siemanko koledzy,
wczoraj kolega poprosił mnie, żebym zmienił mu olej w EXC 450 2009 rok. Po spuszczeniu zeszło go tylko 1050 ml... a 15mth temu zalewałem 600 ml do silnika i 900 do skrzyni tak jak w serwisówce. Moja 530tka na 10mth weźmie tą setkę oleju ale żeby u niego prawie pół litra? chyba pierścionki do wymiany?

U mnie 1.5mth to ubytek ok 40ml oleju. Teraz jeszcze pojawil sie jakis nowy wyciek kolo zebatki. Oleju ze skrzyni nie ubywa, ale jak sie pojezdzi to widac, ze silnik od zebatki w dol tlusty i nie mam na mysli smaru z lancucha bo wczesniej nic takiego sie nie dzialo.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kruszon71




Dołączył: 07 Wrz 2011
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Wto 16:43, 05 Cze 2012    Temat postu:

Gdzie mogę dostać taką naszywkę KTM gumową:

[link widoczny dla zalogowanych]

Nie musi być akurat taki wzór ważne, żeby było firmowe KTM'a , bo rozerwałem poszycie akurat w tym miejscu i myślę, że by to fajnie wyglądało.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KristofSX




Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5677
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: D0 BRAAP

PostWysłany: Wto 18:04, 05 Cze 2012    Temat postu:

kruszon71 napisał:
Gdzie mogę dostać taką naszywkę KTM gumową:

[link widoczny dla zalogowanych]

Nie musi być akurat taki wzór ważne, żeby było firmowe KTM'a , bo rozerwałem poszycie akurat w tym miejscu i myślę, że by to fajnie wyglądało.


ta naszywka idzie z całym pokrowcem - nr katalogowy 54807040800


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
moquai




Dołączył: 21 Sty 2012
Posty: 90
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rędziny

PostWysłany: Czw 22:09, 07 Cze 2012    Temat postu:

Dzisiaj zauwazyłem mały wyciek oleju z kickstartera. Wg tej strony [link widoczny dla zalogowanych] nie ma tam żadnego uszczelniacza, tylko ocynkowana podkładka. Co może być przyczyną tego wycieku ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wójo




Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 1781
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 22:49, 07 Cze 2012    Temat postu:

no bo wyciek masz pewnie z uszczelniacza w deklu, ewentualnie jak walek kickstartera jest pusty w srodku i leci tobie przy samej srubie to znaczy ze trzeba wykrecic srube, dokladnie oczyscic i odtłuscic gwinty i wkrecic stube uzywajac loctite.
Pozatym sruba od kopniaka lubi sie luzowac i trzeba ja kontrolowac raz na jakis czas, pogubione kopniaki w crossach to nie nowosc.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
piotrekws




Dołączył: 01 Lut 2012
Posty: 90
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 20:22, 08 Cze 2012    Temat postu:

wójo napisał:
no bo wyciek masz pewnie z uszczelniacza w deklu, ewentualnie jak walek kickstartera jest pusty w srodku i leci tobie przy samej srubie to znaczy ze trzeba wykrecic srube, dokladnie oczyscic i odtłuscic gwinty i wkrecic stube uzywajac loctite.
Pozatym sruba od kopniaka lubi sie luzowac i trzeba ja kontrolowac raz na jakis czas, pogubione kopniaki w crossach to nie nowosc.

A wyciek w okolicach zebatki? To tez cos malego typu uszczelniacz, czy juz trzeba cos wiecej rozbierac?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Poramańcz




Dołączył: 07 Sie 2011
Posty: 183
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Częstochowa

PostWysłany: Pią 20:42, 08 Cze 2012    Temat postu:

Teoretycznie masz tam tylko oring 25,12x1,78 oraz siemering 32x45x7.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wójo




Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 1781
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 20:44, 08 Cze 2012    Temat postu:

tez albo uszczelniacz albo sruba, nie pamietam jak w 530 ale w starszych czasami jeszcze o-ring i tulejka na walku zdawczym sie zuzywaly.
umyj dokladnie silnik, obserwuj gdzie zaczyna sie pocic i bedziesz wiedzial od czego zaczac rozbieranie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
piotrekws




Dołączył: 01 Lut 2012
Posty: 90
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 21:20, 08 Cze 2012    Temat postu:

No wlasnie umylem, bo mialem cicha nadzieje, ze to smar z zebatki... ale niestetety wyglada to tak jakby czyms tlustym nasmarowac od zebatki w dol i caly syf sie na tym lapie. I jak spotkalem ostanio kumpla na 525 to tez mial tak uwalone i stwierdzil, ze jak na torze pojezdzil to sie tak rozlalo, a wczesniej tylko na kolach supermoto smigal

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
moquai




Dołączył: 21 Sty 2012
Posty: 90
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rędziny

PostWysłany: Sob 18:58, 09 Cze 2012    Temat postu:

wójo napisał:
no bo wyciek masz pewnie z uszczelniacza w deklu, ewentualnie jak walek kickstartera jest pusty w srodku i leci tobie przy samej srubie to znaczy ze trzeba wykrecic srube, dokladnie oczyscic i odtłuscic gwinty i wkrecic stube uzywajac loctite.
Pozatym sruba od kopniaka lubi sie luzowac i trzeba ja kontrolowac raz na jakis czas, pogubione kopniaki w crossach to nie nowosc.


ten uszczelniacz można wymienić bez ściągania dekla ? jak na razie mam problem ze ściągnięciem tuleji z wałka. odkręciłem dźwignie kickstartera, natomiast tuleja rusza się 5mm i cos ją blokuje, nie wiem czy to trzeba wybić czy tam jest jakiś trik Confused


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez moquai dnia Sob 19:41, 09 Cze 2012, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13841
Przeczytał: 21 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Sob 21:51, 09 Cze 2012    Temat postu:

sciagaczem by poszło. nie musiałes jej tak rozkręcac. a uszczelniacz wyjmiesz bez sciagania dekla

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następny
Strona 5 z 9

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin