Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

EXC 530 czynnosci serwisowe
Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
piotrekws




Dołączył: 01 Lut 2012
Posty: 90
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 21:09, 01 Lut 2012    Temat postu: EXC 530 czynnosci serwisowe

Prosze o podzielenie sie doswiadczeniami na co mozna sie nastawiac po przejechaniu 110mth. Chetnie rowniez sie dowiem jak czesto wymienia sie lancuszek rozrzadu i jak mozna sprawdzic w jakim jest on juz stanie oraz jak czesto regulujecie zawory. Kwestia oleju jest dosyc dobrze opisana, zarowno na tym forum jak i w necie. Niestety pozostalych informacji nie moglem znalezc. Z gory bardzo dziekuje za wszelkie info.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13852
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Śro 21:58, 01 Lut 2012    Temat postu:

wszystko jest juz doskonale opisane w serwisówce. zapewne po tylu mth zaleca rozbiórke silnika i diagnozowanie po kolei, luzów wymiarów itp i wymienaisz co nie spełnia parametrów. a jak ok to składasz i robisz drugie tyle. prosciej nie ma Very Happy akurat w EXC czasy wymian podzespołów są na tyle rozbieżne że nie da sie tego opisać w kilku zdaniach. zalezy jak jeździsz jak dbasz, jeden musi zmieniac tłok co 100 mth a inny co 300 mth. co do łancuszka - ja tam zmieniam co rok Razz nie kosztuje fortuny a jest pewność że dolata cały sezon bezproblemowo. ale jak zmienisz co 2 sezony bardziej amatorskiej jazdy tez nie powinno byc źle. zaworki - tez zalezy od jazdy, co zawody powinno sie zajrzeć, a jak nie smigasz ostro to 1000 km zajrzeć.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
piotrekws




Dołączył: 01 Lut 2012
Posty: 90
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 22:05, 01 Lut 2012    Temat postu:

hehe, dokladnie ' w sewisowce wszystko jest opisan', tak jak mowisz - analiza kazdego elementu. Liczylem na cos w rodzaju tabeli w tej serwisowce. Wiem, ze w exc 525 mozna bylo sprawdzic ilosc zabkow, w przypadku lancuszka. Co do 530 nie moglem sie doszukac czegos w tym rodzaju. Napinacz jest hydrauliczny i z tego co niektorzy pisali dosyc felerny.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13852
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Śro 22:15, 01 Lut 2012    Temat postu:

w serwisówce tez powinna byc tabelka na szybko co ile mth gdzie zaglądac. ale powiem Ci że warto sobie jednego dnia przysiąść i poczytać całą. sam niby ogarniam mniej wiecej co i jak. ale po przeczytaniu duuuzo ciekawych info sie dowiedziałem, o których normalnie nie myslałem. pozwala mi to duzo lepiej serwisować sprzęt

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
piotrekws




Dołączył: 01 Lut 2012
Posty: 90
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 22:26, 01 Lut 2012    Temat postu:

Zgadzam sie calkowicie, serwisowka to podstawa. Tylko w wiekszosci przypadkow, to te ich zalecenia opieraja sie o 'sprawdz, jesli uszkodzone lub zuzyte to wymien' Jesli chodzi o techniczne info, czyli jak co rozbierac, dociag srub, wymiary, to jest niezastapiona. Znalazlem tez ciekawy opis jak dokonywac regulacji zaworow. Dopiero co kupilem ten motorek i jest w bardzo dobrym stanie, zgodnie z zapewnieniami sprzedawcy nic nie trzeba robic. Zastanawialem sie jednak czy przed sezonem nie zerknac na zawory. Ewentualnie sprawdzic lancuszek. Ale z drugiej strony skoro wszystko jest ok, to czy to ma sens...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13852
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Śro 22:44, 01 Lut 2012    Temat postu:

jasne że ma. teraz jest spoko, wyjedziesz na sezon i co jak po kilku mth coś strzeli ? Razz póki masz czas bo zima i nie smigasz, na spokojnie zrób podstawowy serwis. zwłaszcza że moto niedawno kupiłem i w zasadzie nie wiesz co i jak Razz ja na drugi dzien po zakupie rozebrałem go prawie całego Very Happy w celu sprawdzenia co i jak

Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
piotrekws




Dołączył: 01 Lut 2012
Posty: 90
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 22:50, 01 Lut 2012    Temat postu:

Tak bedzie trzeba zrobic, dzieki za rady.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
piotrekws




Dołączył: 01 Lut 2012
Posty: 90
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 13:34, 19 Lut 2012    Temat postu:

Male pytanie do posiadaczy exc 530. Czy ktos z was mial juz przyjemnosc regulowac zawory, a dokladniej wymieniac plytki? Przeczytalem cos takiego na forum motox.com.pl: "żeby wyregulować zawory trzeba albo wyciągnąc silnik z ramy albo urżnąć kawałek tejże ramy Smile Wiem, brzmi to masakrycznie ale to prawda, taki mały błąd konstruktorski"
To co jest wyzej opisane mozna rowniez zobaczyc pod linkiem, ktory dodalem do manuale i serwisowki. Dokladnie w wykreceniu jednej ze srub przeszkadza mocowanie zbiornika. Zgodnie z serwisowka mozna wyciagnac caly walek rozrzadu, ale to sie wiaze z wymontowaniem napinacza i zdejmowaniem lancuszka, czego wolalbym uniknac. Czy ktos z kolegow posiada moze exc 530 2009 i moze potwierdzic, ze problem ten nie wystepuje w modelu z 2009? I jeszcze jedna sprawa, czy w 530 wystarczy zdjac tylko podkladke i wkrecic fabryczna srube, zeby zablokowac rozrzad, czy trzeba uzyc dluzszej sruby? W serwisowce oczywiscie jest zalecane 'special tool' Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wójo




Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 1781
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 19:14, 19 Lut 2012    Temat postu:

spróbuj odkręcić i wyjąc te dwie śruby trzymające silnik do ramy, a os wahacza tylko poluzować, ewentualnie zdemontuj jeszcze kolanko wydechowe może wtedy silnik delikatnie opadnie i łatwiej będzie wyjąc ta śrubę, tam wystarczy żeby silnik przesuną się dosłownie o parę mm, druga sprawa może sie okazać ze tej śruby nie trzeba całkowicie wyciągać bo wysuwa sie na tyle wysoko ze pozwala na wyciągniecie czpienia dźwigienki zaworowej.
co do walka rozrządu to tak jak pokazane jest w linku który podałeś, nie trzeba go demontować, tylko demontujesz dźwigienki zaworowe a właściwie same czpienie tych dźwigienek.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez wójo dnia Nie 19:21, 19 Lut 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
piotrekws




Dołączył: 01 Lut 2012
Posty: 90
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 19:25, 19 Lut 2012    Temat postu:

Na chwile obecna nie musze jeszcze tego robic, ale wolalbym wiedziec na co sie nastawiac... Problem z ta jedna sruba wystepowal w modelach z 2008, ale nigdzie sie nie doszukalem, czy zostal usuniety w 2009 rocznikach.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wójo




Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 1781
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 19:34, 19 Lut 2012    Temat postu:

rama byla taka sama w modelach od 2008 do 2011 tak jak pisalem najpierw sprubuj wyjac czpien podnoszac tylko srube na maxa i jak nie wyjdzie wtedy opusc silnik, jeszcze co do blokowania wału to trzeba dobrac czpien/oske o odpowiedniej srednicy bo sruba tego nie zrobisz jak w starszych modelach.
W tych nowszysch silnikach exc na jednym walku ustawianie zaworów to bajka w poruwnaniu z rfs-em w zasadzie nic nie demontujesz i jest kupe miejsca dookoła, jedyna wada to to ze musisz miec zestaw płytek o róznej grubosci albo zamawiac pojedyncze sztuki w razie potrzeby.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szkopczynski




Dołączył: 15 Lut 2012
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 21:50, 19 Lut 2012    Temat postu:

Wszystko zależy od stylu jazdy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
barek253




Dołączył: 18 Sie 2011
Posty: 2280
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 22:23, 19 Lut 2012    Temat postu:

szkopczynski napisał:
Wszystko zależy od stylu jazdy

co ty piszesz człowieku nie nabijaj na chama postów


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
piotrekws




Dołączył: 01 Lut 2012
Posty: 90
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 18:04, 08 Mar 2012    Temat postu:

wójo napisał:
rama byla taka sama w modelach od 2008 do 2011 tak jak pisalem najpierw sprubuj wyjac czpien podnoszac tylko srube na maxa i jak nie wyjdzie wtedy opusc silnik, jeszcze co do blokowania wału to trzeba dobrac czpien/oske o odpowiedniej srednicy bo sruba tego nie zrobisz jak w starszych modelach.
W tych nowszysch silnikach exc na jednym walku ustawianie zaworów to bajka w poruwnaniu z rfs-em w zasadzie nic nie demontujesz i jest kupe miejsca dookoła, jedyna wada to to ze musisz miec zestaw płytek o róznej grubosci albo zamawiac pojedyncze sztuki w razie potrzeby.

Dzieki wójo, z plytkami to nie problem bo raz na dwa tyg., a czasami nawet czesciej przejezdzam obok olekmoto i oni tam maja co trzeba i na sztuki tez. Jak troche pojezdze, to zerkne na te zawory. Dzwonilem do sprzedawcy mojego ktma i powiedzial, ze przed sprzedaza wszystko bylo robione. Tak wiec na chwile obecna powinno byc ok. Szczelinomierz juz nabylem Wink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez piotrekws dnia Czw 18:56, 08 Mar 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wójo




Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 1781
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 20:57, 08 Mar 2012    Temat postu:

lepiej zaopatrzyc sie w zestaw bo na sztuki płytka kosztuje przewaznie 7-20zł a w zestawie wychodzi jakies 30gr wiec opłaca sie raz zainwestowac i miec spokuj.
druga sprawa nie wierzyłbym poprzedniemu włascicielowi i dla wlasnego spokoju zrobił pełny serwic. Rózne bajki słyszalem i jak chcesz zadbac o sprzet zajrzyj do niego przed sezonem.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następny
Strona 1 z 9

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin