|
Forum miłośników motocykli KTM KTM Ready to Race
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
moquai
Dołączył: 21 Sty 2012
Posty: 90
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Rędziny
|
Wysłany: Czw 21:38, 26 Sty 2012 Temat postu: EXC 530R Tips`N`Tricks dla amatora |
|
|
Cześć,
Mam na imię moquai, 32 lata i podobnie jak Wy lubię jazdę enduro....
Forum znalazłem 2 tygodnie temu, do tej pory zapoznawałem się z treścią. Od jakiegoś czasu poszukuję wszelkich informacji n/t EXC530R ponieważ już niebawem zawita taki do mojego garażu. Ale do rzeczy....
Nie będę opisywał jakie to komarki, wueski czy inne emzetki były w moim posiadaniu w latach młodości. W 2010 kupiłem 9cio letnią DRZ400, jak na pierwsze wypady enduro moto pierwsza klasa. Przejeździłem cały sezon, sprzedałem i zacząłem odkładać na KTM.
Takiego znalazłem, chociaż nie myślałem że kupię tak mocną maszynę. I tutaj obawy są. W porównaniu do tych 40stu paru koni w DRZ to EXC530R wygląda jak koń pociągowy przy źrebaku. Jeszcze motocykla w domu nie mam a już kombinuje jak pozmieniać przełożenia żeby zmniejszyć moc, gdzie szukać wydechu z dbkillerem żeby ciut zdusić silnik itp itd. Chyba po mału robię w pory (świadomość podkręcają dwa wieksze dzwony jakie zaliczyłem podczas jedynego sezonu w terenie, głównie przez własną głupotę).
Użytkownicy, czego mogę się spodziewać po EXC530R ?
-podobno zawias nie do porównania, pozytywnie zaskoczy. Ale co to znaczy ? Twardy ja w SXF czy mięciutki jak w DRZ ?
-moc, która ratuje z opresji nie jednego amatora a silnik wybacza wiele błędów. Tz ? Moto nie zdusi się pod wiekszym podjazdem a zbyt mocne odkręcenie manetki nie wyrywa rąk ?
-podobno prowadzenie jak na taką pojemność daje uczucie lekkości. Fakt, 113kg to niezbyt dużo ale jak to się ma do zakrętów ? Czy motocykl "kładzie" się przy zbyt gwałtownym wejściu w zakręt czy może płynnie wchodzi i przy odkręceniu manetki ładnie wyciąga na prostą ?
-wysokość moto. EXC530R sprawia wizualne wrażenie mega groźnej maszyny. Wysokie na metr, koła 18 dają duży prześwit. Podobno za plus uważa się środek ciężkości. Tz gdzie on jest ? Czemu na plus ? W czym pomaga pozycja tego środka ciężkości ?
Na minus zalicza się zbyt dużą moc oraz bardzo duże przyspieszenie...
Jak to się ma do rzeczywistości ? Jakie są Wasze opinie ?
Z góry dzięki za wszystkie porady.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez moquai dnia Czw 21:42, 26 Sty 2012, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 18 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Czw 21:50, 26 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
przełozenia nic nie dadzą. przy tym momencie i tej mocy. jak zmienisz przełozenia to po prostu nie straci mocy, a tylko szybciej bedzie łapał prędkość ;P lub lepiej sie wgryzał. nie kupuje sie tego sprzetu by go blokować.
co do wydechu - jezeli masz serie to go bardziej nie wyciszysz chyba ze masz jakis sportowy załozony, wtedy mozesz wsadzic oryginalny od EXC one są dosyc ciche.
zawias - optymalny do enduro. nie za twardy, ale nie flakowany asfaltowy.
kto umie jeździc ten po prostu przed rowem nie hamuje, tylko dodaje gazu i go przelatuje. rece raczej ryrwie zadusić na podjeździe ? prędzie koło sie wbije(wgryzie) w glebe niz zadusisz ten silnik.
jak dla mnie prowadzi sie przynajmniej mój 525 super.choć do wyczynowych 4taktów albo enduraków w 2T mu daleeeeko. spoko da sie na torze nim smigac, ale to nie jest ta sama lekkość jak 2T czy wyczynowy 4T. po wyjsciu z zakrętu po dodaniu gazu raczej nie wychodzisz na prostą ;P tylko strzela tobą z zakrętu.
czy to wazne gdzie jest srodek ? po co zagłębiać sie w takie bzdety jak kąty głowki ramy, srodki cięzkosci, wyważenie - maszyna ma sie prowadzic a nie ładnie wyglądac na papierze
zbyt duza moc i przyspieszenie to nie minus - dla kogo to jest minus niech kupuje 450 ccm. albo 250 praktycznie to ten sam moto, ale z mniejsza moca i lzejszy ;P
jak dla mnie sprzet do enduro pierwsza klasa, mocy nigdy nie zabraknie. elastyczny a zarazem mozna go kręcic na wysokich obrotach i nadal swietnie sobie radzi
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lukaszd7
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 201
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 8:34, 27 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
dobry szybki opis henio...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wójo
Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 1781
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 9:22, 27 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
fabrycznie 530 jest zdławione i podobno jedzie jak 250, super sprawa żeby przyzwyczaić sie do pozycji, zawieszenia i prowadzenia a później odblokować i się bawić.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
moquai
Dołączył: 21 Sty 2012
Posty: 90
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Rędziny
|
Wysłany: Pią 22:01, 27 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
Na ścigaczu jest porównanie EXC450R i 530R. Nikt tam nie pisze, że 530stka fabrycznie chodzi jak ćwiartka. Jesteś pewien ? Brzmi to ciut niewiarygodnie...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wójo
Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 1781
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 22:50, 27 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
bo wiekszosc dealerów sprzedaje juz rozblokowane motocykle. Przynajmniej mam takie informacje, najpewniej zadzwon do ktm i wypytaj co i jak.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Poramańcz
Dołączył: 07 Sie 2011
Posty: 183
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: Sob 17:45, 28 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
Też przesiadłem się z DRZ na 530. Pierwsza wycieczka i banan na gębie miałem non stop. Musisz początkowo ostrożnie obchodzić się z manetą, bo ciągnie zawsze i wszędzie nie ma znaczenia gdzie.
Tam gdzie DRZ musiałem dobrze napędzić,to EXC robi ze startu zatrzymanego, tak szybko się zbiera.
Moment obrotowy w nadmiarze, spokojnie na piachu unosisz przód i lecisz nad dołami. Przeskok nad strumykiem, rowem bez stresu.
Dla mnie przełożeniem optymalnym jest 14/50. Miałem 13/50 zbyt agresywny, 14/48 deko za szybki do lasu. Jednak przełożenie jest rzeczą indywidualną.
Zawias do endurowania jest ok. Ja mam ustawiony wg serwisówki na standard.
Największa wada to przednia lampa, nocą powrót do domu to jazda spacerowa.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 18 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Sob 18:40, 28 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
akurat w 530 lampa jest kilka razy bardziej skuteczna niż w poprzedniku 525. u mnie to dopiero nic nie swieci ;P przypominam sobie czasy jak miałem malucha ( 126p) i jego zabójcze światła chyba świeca lepsze swiatło daje wiec ciesz sie ze swiatła 530
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Poramańcz
Dołączył: 07 Sie 2011
Posty: 183
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: Sob 18:55, 28 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
To mnie pocieszyłeś.
W DRZ świeci lepiej niż w exc-r.
Mam na to sposób. Jadę przed quadem z włączonymi "długimi".
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
moquai
Dołączył: 21 Sty 2012
Posty: 90
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Rędziny
|
Wysłany: Sob 20:59, 28 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
Dzięki za kolejne opinie. Szczerze powiedziawszy to już nie mogę się doczekać kiedy to moto do mnie dojedzie (i niech ta cholerna zima puści). W DRZ nie miałem problemów z jazdą w lesie po nocach, prawdę powiedziawszy połowę wypadów z kumplem zaliczaliśmy po nocach, głównie lasy - jazda super, on quad ja Suza, zero problemów z oświetleniem, wszystko widoczne. Trochę zmartwiła mnie ta opinia, że EXC ma liche światła...będziemy testować
Pomarańcz - jesteś z Czewy! Ja przez jeden sezon zwiedziłem dość sporo (mam zrzut z google, robiłem historie wypadów, niestety nie da się w post załączyć grafiki) oraz 3 razy odwiedziłem kopalnie na Grabówce (po tym powiedziałem DRZ dość). Możesz polecić jakieś konkretne miejscówki ? Dłuższe trasy ? Okoliczne tory ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KristofSX
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5677
Przeczytał: 12 tematów
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: D0 BRAAP
|
Wysłany: Sob 21:35, 28 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
Cytat: | niestety nie da się w post załączyć grafiki |
Da się:
używaj uploaderów jak tinypic,imageshack,czy imgur
kod:(usuń spacje)
[ img ] [link widoczny dla zalogowanych] adres obrazka. jpg [ / img ]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez KristofSX dnia Sob 23:15, 28 Sty 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
barek253
Dołączył: 18 Sie 2011
Posty: 2280
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 22:13, 28 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
no jakos nie widać
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Poramańcz
Dołączył: 07 Sie 2011
Posty: 183
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: Nie 1:16, 29 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
Miejscowek wokoł Cześć jest sporo. Objazdowek do zwiedzania 100-200 km do woli. Objechalismy juz chyba wszystko na południe. Teraz trochę planow na zachod i północ. Kopalnie na Grobowce zjezdzisz na exc bez większego wysiłku w dowolnym kierunku.
Mając teraz KTMa nie mogę się doczekac wiosny.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
moquai
Dołączył: 21 Sty 2012
Posty: 90
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Rędziny
|
Wysłany: Nie 11:07, 29 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
KristofSX, dzięki za support.
Na ten sezon chce jechać dalej na północny wschód, tam są olbrzymie połacia lasów. Bardzo ciekawe trasy wzdłuż Warty. Słyszałem, że lasami można do Kielc dojechać kierując się na Koniecpol. Dużo planów na ten rok, zobaczymy jak to się wszystko ułoży. [/img]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Poramańcz
Dołączył: 07 Sie 2011
Posty: 183
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: Nie 16:12, 29 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
Lasy są piękne i rozległe, miejscami bagniste lub suche piaszczyste jednak płasko. Mam dwa własne tracki do Chęcin. W kieleckiem to juz się zaczyna zabawa na kamoloch. Możemy wiosną tam spalić trochę benzyny.
Te miejsca na mapie znam doskonale.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Poramańcz dnia Nie 17:11, 29 Sty 2012, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|