Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

EXC - koła do supermoto

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gumis__360




Dołączył: 18 Gru 2018
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Śro 13:41, 19 Gru 2018    Temat postu: EXC - koła do supermoto

Witam,
kupiłem niedawno exc 450 z 2004 r i chce przerobić go na supermoto.
Zastanawiam sie tylko jakie koła będą pasowały i na co zwracać uwagę przy ich zakupie ?
słyszałem też, że tarcze hamulcowe w supermoto mają większą średnicę niż w enduro i pytanie czy trzeba jakoś przerabiać zaciski.

ps
jestem nowy na forum, a na mechanice moto nie znam sie wcale, także proszę o podejście z dystansem do moich pytań Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
e46




Dołączył: 10 Cze 2012
Posty: 157
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Konin

PostWysłany: Śro 17:10, 19 Gru 2018    Temat postu: Re: EXC - koła do supermoto

Zasadniczo do tego modelu najczęściej montuje się felgi firmy Behr. Opony dowolnie.

Do tego potrzebujesz dodatkowo:

zacisków (najczęściej brembo, ja miałem od jakiegoś ściga)
adapterów do nowych zacisków
tarcz, klocków

U mnie pompa była fabryczna i całkiem dawała radę (amatorsko)

Jeżeli masz exc, to będzie też mały problem z prędkościomierzem, bo fabrycznie magnesik jest w tarczy hamulcowej.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 19 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Śro 18:15, 19 Gru 2018    Temat postu:

kup koła pasujące - czesto jak ktos sprzedaje to daje w opisie że pasuje Wink nieznanego pochodzenia i spasowania bym omijał, mozna tanio kupic ale moze bcy duzo rzeźby żeby spasowac
w przypadku tego ktma masz sprawe dosc łatwa bo jest tego najwiecej - od 2002 do 2016 roku szły te same koła ( później i wczesniej była ciensza oś koła co tez nie jest całkie mtragedią bo wystarczy przerobić dystanse )

i teraz tak - jak kupisz dopasowane koła ( są od wersji SMR - fabryczniego supermoto, moga byc od ktma LC4 SM, albo dopasowane od czegos całkiem innego - to juz nie wazne ) to z tyłu tarcza w ktmie ma zawsze jedna srednice - czy SM czy nie
z przodu tez sie moze zdazyc normalna tarcza do supermoto - ale nie ma co ukrywać jest kiepska i nie wyhamuje za dobrze, z kolei w przypadku tarczy 320 mm - czyli standardowego rozmiaru supermoto, wystarczy że masz adapter zacisku ( zamiast jarzma zacisku oryginalnego, montujesz taki z wiekszym odsadzeniem - reszta zacisku pozostaje ( korpus i tłoczki ) najtansza opcja adapterów jest wszedzie masa + podkręcenie zawieszenia naa bardziej sztywne i to podstawowa opcja supermoto, o przełożeniach nie wspominam bo to troche indywiduaalna kwestia ale tez tu problemu nie ma - mniejsza zebatka na tył i jest ok

dalej to juz mozna sie rozwodzić i kombinowac niezliczone przeróbki, dłuższe/krótsze wahacze, pompy i zaciski hamulcowe całkiem inne i znacznie znacznie mocniejsze, tuningi silnika...........


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Lagoona




Dołączył: 29 Gru 2016
Posty: 90
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 15:27, 22 Gru 2018    Temat postu:

Też mi kiedyś chodziło po głowie SM na zasadzie świrowania po mieście i jakichś krótkich wycieczek po okolicy, ale zrezygnowałam ze wzgl na koszty - koła dostępne na allegro i olx to w większości stary szrot po kosmicznych cenach, nic co by mogło dobrze wyglądać i służyć na mojej 350tce. Pozatym zastanowiłam się też nad kwestią serwisowania silnika i stwierdziłam że po prostu szkoda by mi było pieniędzy na tak częste wymiany oleju i remonty, bo umówmy się w SM taki silnik dostaje bardziej po du*ie niż w enduro. Ale nie ukrywam że ta myśl ciągle gdzieś tam się poniewiera po mojej głowie Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 19 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Sob 21:15, 22 Gru 2018    Temat postu:

ja kiedys latałem 525 po asfalcie to rzeczywiscie koszta szybko idą w góre co rpawda nie na SM tylko na kostkach latałem ale to były czasy ze opony były dla mnie uniwersalne niezaleznie od marki i modelu Very Happy a konczyły sie jak sie pojawiały nitki ;P ale na ulicy mega szybko leci przebieg, 15-20 godzin do wymiany oleju to było co chwile Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin