Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Exc/SX 525 2003r łańuszek rozrządu DID vs IWIS+składanie sil
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jaacaman




Dołączył: 10 Lut 2014
Posty: 98
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 19:29, 18 Maj 2014    Temat postu: Exc/SX 525 2003r łańuszek rozrządu DID vs IWIS+składanie sil

Witam,
pierwsze z moich pytań to czy ktoś faktycznie użytkował DID w w/w moto i miał z nim jakieś problemy? Druga sprawa to długość, na fiszkach pokazuje mi że ma mieć 94 ogniwa, wszędzie indziej znajduję że 96... ?
Trzecia rzecz to to, że mój silnik jest chyba trochę modzony i nie wiem co mam sx i co z exc, czy przy zakupie łańcuszka rozrządu ma to znaczenie?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez jaacaman dnia Śro 7:06, 21 Maj 2014, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13852
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Nie 19:37, 18 Maj 2014    Temat postu:

nie istnieje zamiennik DIDa do KTMa i juz.

96 ma EXC 94 ma SX. kupujesz w serwisie zawsze 96 a jak masz SXa to sobie skracasz.

SX ma krótszą korbe, krótszy cylinder, wiec stąd taka róznica.


i co do łancuszków - oczywiscie DID podpasuje i nawet moto odpali, ale did ma inne wymiary i niszczy zeby zebatek dla oszczednosci kilkudziesięciu złotych nie ma co ryzykować


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jaacaman




Dołączył: 10 Lut 2014
Posty: 98
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 19:42, 18 Maj 2014    Temat postu:

Rozumiem, dzięki za szybką odp. Czy mógłbyś opisać w sposób zrozumiały dla osoby, która nigdy tego nie robiła skąd będę wiedział czy powinienem skrócić o te 2 ogniwa? ten łańcuch będzie mega luźny, będzie to widoczne na pierwszy rzut oka?

Chodzi mi o to czy ten łańcuch po założeniu ma być napięty jak skóra na byczych jajach czy ma mieć jakiś luz?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez jaacaman dnia Nie 20:05, 18 Maj 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KozioŁ




Dołączył: 29 Sie 2013
Posty: 1294
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łomża

PostWysłany: Nie 20:55, 18 Maj 2014    Temat postu:

policz ogniwa i będziesz miał wszystko jasne Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jaacaman




Dołączył: 10 Lut 2014
Posty: 98
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 21:48, 18 Maj 2014    Temat postu:

KozioŁ napisał:
policz ogniwa i będziesz miał wszystko jasne Wink


to nie jest taki do końca dobry pomysł, bo nie jest powiedziane, że poprzedni właściciel założył dobry łańcuch.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13852
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Nie 22:13, 18 Maj 2014    Temat postu:

złego nie da sie załozyc 2 ogniwa to bardzo duzo Very Happy na dwóch ogniwach spięty łancuch spokojnie będziesz mógł przeskakiwac po górnej zebatce, bo bez napinacza dopasowany łancuszek praktycznie nie przeskoczy.

bardziej mozesz zmierzyc wysokosc scianki cylindra ja Ci moge podać z EXC i moze cos się rozwieje, inna sprawa - za magnetem masz slizgi łancucha, jak patrzysz na to to po prawej stronie masz slizg który napina, i on ma 2 mozliwosci przykręcenia, na górze albo na dole, w SX masz dolną srubke w EXC górną, chyba w SX nie wsadzisz slizgu na górną srubke, wiec mozesz też troche po tym dojść na której był przykręcony. tylko to info nie 100% pewne ja np raz sie pomyliłem i załozyłem na dolne cyzli jak dla SXa Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jaacaman




Dołączył: 10 Lut 2014
Posty: 98
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 10:45, 19 Maj 2014    Temat postu:

henio12323 napisał:
nie istnieje zamiennik DIDa do KTMa i juz.

96 ma EXC 94 ma SX. kupujesz w serwisie zawsze 96 a jak masz SXa to sobie skracasz.

SX ma krótszą korbe, krótszy cylinder, wiec stąd taka róznica.


i co do łancuszków - oczywiscie DID podpasuje i nawet moto odpali, ale did ma inne wymiary i niszczy zeby zebatek dla oszczednosci kilkudziesięciu złotych nie ma co ryzykować


henio coś mi się nie zgadza. W serwisówce średnica i skok tłoka jest taki sam dla exc/sx 525, jedynie 450 sx ma mniejszą pojemność przy tej samej średnicy tłoka, dlatego ma mniejszy skok. Jesteś pewien tego co napisałeś, że sx i exc 525 mają różnej długości korbę?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wójo




Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 1781
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 16:03, 19 Maj 2014    Temat postu:

korba jest taka sama, róznica jest w wykorbieniu czyli w skoku tłoka, sx ma nizszy cylinder, nic nie muszisz kombinowac poprostu zakładasz łancuch i bedziesz widział czy jest dobry czy za długi.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jaacaman




Dołączył: 10 Lut 2014
Posty: 98
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 16:07, 19 Maj 2014    Temat postu:

co mam dokładnie zmierzyć żeby wiedzieć co mam z sx a co z exc? Męczy mnie strasznie ta niewiedza :/

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13852
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Pon 21:15, 19 Maj 2014    Temat postu:

nic nie mierz!!!!
ty czytaj ze zrozumieniem a nie zgadanij na niewiedze

kup łancuszek normalny iwis 96 ogniw bo innego nie dostaniesz. jak juz złozysz wszystko i przyjdzie czas zakuwania, to bedziesz widział że ci łancuch wisi jak szmata jak bedziesz miał SXa. w EXC wszystko praktycznie na styk pasuje. to samo pasuje w SX wszystko na styk tylko że przy 94 ogniw. nic nie przezywaj - bo sie nie da źle tego złozyc


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jaacaman




Dołączył: 10 Lut 2014
Posty: 98
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 22:38, 19 Maj 2014    Temat postu:

henio12323 napisał:
nic nie mierz!!!!
ty czytaj ze zrozumieniem a nie zgadanij na niewiedze

kup łancuszek normalny iwis 96 ogniw bo innego nie dostaniesz. jak juz złozysz wszystko i przyjdzie czas zakuwania, to bedziesz widział że ci łancuch wisi jak szmata jak bedziesz miał SXa. w EXC wszystko praktycznie na styk pasuje. to samo pasuje w SX wszystko na styk tylko że przy 94 ogniw. nic nie przezywaj - bo sie nie da źle tego złozyc


Ok, podoba mi się Twoja odpowiedź Very Happy ale powiedz mi jedno, dlaczego na fiszkach do zamawiania części zarówno przy exc jak i sx pokazuje że łańcuch ma mieć 94 ogniwa?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Asteros2012




Dołączył: 28 Cze 2011
Posty: 1372
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Pon 22:42, 19 Maj 2014    Temat postu:

Taki sam mam przypadek z przewodem hamulcowym przednim. sx/exc jest taki sam w fiszkach a do enduo wystają ponad kierownice, ja mam sx i jest za krótki do lampy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hacker33




Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 79 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Wto 5:23, 20 Maj 2014    Temat postu:

Asteros2012 napisał:
Taki sam mam przypadek z przewodem hamulcowym przednim. sx/exc jest taki sam w fiszkach a do enduo wystają ponad kierownice, ja mam sx i jest za krótki do lampy


A w których rocznikach?
Bo jak jak kupowałem do siebie to był wyraźnie inny kod do sx inny do exc i inny do smr.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13852
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Wto 9:13, 20 Maj 2014    Temat postu:

zalezy moze od fiszek, nie wszystkie stronki może mają to dograne, najlepiej osobiscie zamawiać albo przynajmniej mailowo. wtedy sprzedawcy mogą lepiej to ogarnąć

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jaacaman




Dołączył: 10 Lut 2014
Posty: 98
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 7:09, 21 Maj 2014    Temat postu:

zanim czekają mnie problemy z łańcuszkiem mam inny. SKrzynia, która przyszła jest prawdopodobnie z przed 2003 r i na wałku zdawczym ma inne mocowanie elementów sprzęgła. W mojej końcówka była nagwintowana i była tam nakrętka, natomiast tutaj jest na segera. Czy da się to poskładać? Nie wiem czy mam zamykać silnik czy walczyć ze sprzedawcą bo mówiłem mu że chce do 525. Wczoraj już nie zdążyłem tego sprawdzić...

Drugie pytanie jest o choinkę (programator) w skrzyni biegów, czyli ten srebrny powycinany wałek. W jakim położeniu powinienem go wkłada, żeby później biegi były na swoim miejscu? Nie mogę znaleźć takiej informacji w serwisówce.

Będę Panowie bardzo wdzięczny za pomoc, bo moto kupiłem w grudniu, przejechałem się 4 razy i tak trwa ten remont, a jeździć się chce... Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin