|
Forum miłośników motocykli KTM KTM Ready to Race
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
hacker33
Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 79 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Czw 13:33, 25 Cze 2015 Temat postu: |
|
|
Kręcisz do potęgi.
Jeżeli masz tłok i cylinder z 144/150 a wał i głowicę z 125, to sumą sumarów masz 134.
Głowicę masz przetoczona ponieważ 125 ma tłok o mniejszej średnicy. Jeżeli ktoś nie chciał wymieniać głowicy to musiał ją przetoczyć aby większy tłok się z nią nie spotkał.
Do tego dochodzi jeszcze przesunięcie otwarcia kanałów. Ponieważ tłok lata o 2mm niżej niż powinien.
Więc jest szansa że któreś kanały nie zamyka w 100%.
Ogólnie misz masz do potęgi.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
szaman108
Dołączył: 13 Paź 2013
Posty: 931
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warmia
|
Wysłany: Czw 13:43, 25 Cze 2015 Temat postu: |
|
|
Słuchaj kolegi hacker33 a będzie dana Ci jazda
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
amek721
Dołączył: 24 Lis 2013
Posty: 1098
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: Czw 16:06, 25 Cze 2015 Temat postu: |
|
|
A mój (na szczęście) dawny mechanik przekonywał mnie, że zrobienie ze 125 144/150 to tylko i wyłącznie rozwiercenie cylindra i podszlifowanie klapy zaworu wydechowego...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mati99
Dołączył: 22 Cze 2015
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 16:52, 25 Cze 2015 Temat postu: |
|
|
Wyłoże kawę na ławę: dół silnika jest całkowicie z exc 125. Na górze został zmieniony cylinder na 150 i został na nim wykonany porting. Głowica została dziabnięta. I sprawa braku mocy chyba nie wynika z tego zestawu bo widziałem jak ten motocykl chodzi przed tą nieszczęsną zmianą tłoka po 4 godzinach. Możliwe że ta zmiana zbiegła się w czasie z inną usterką typu ten zimmer i może tworzyć to złudzenie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
hacker33
Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 79 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Czw 17:53, 25 Cze 2015 Temat postu: |
|
|
A kto robił ten ostatni remont?
I czy podczas wymiany tej korby czy też tłoka były wymieniane simmeringi?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mati99
Dołączył: 22 Cze 2015
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 22:57, 25 Cze 2015 Temat postu: |
|
|
Ostatni remont robił mój kolega i był wymieniany sam tłok, gdyż kupiłem go już z zakutą nową korbą i łożyskami na wale. Nie przypominam sobie o wymianie żadnych zimmeringów.
A co do wału to znalazłem w necie takie coś:
[link widoczny dla zalogowanych][/img]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Mati99 dnia Pią 19:56, 26 Cze 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Lam3r
Dołączył: 01 Sie 2012
Posty: 175
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Opolskie
|
Wysłany: Sob 14:32, 27 Cze 2015 Temat postu: |
|
|
No ale co to ma być za strona? Dlaczego to ma być wiarygodne? Sprawdz w katalogu ktm-a a nie w internetach.
Masz stary wał od 125 a góre od 150 czyli tak jak hacker napisał: masz więcej miejsca nad tłokiem niż powinieneś mieć, co powoduje spadek mocy. Dla mnie sprawa jest prosta, zwłaszcza, że sprawdziłeś już chyba wszystko, co można było sprawdzić, a dalej jest coś nie tak.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Lam3r dnia Sob 14:33, 27 Cze 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
punk891
Dołączył: 18 Gru 2013
Posty: 385
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: Sob 20:15, 27 Cze 2015 Temat postu: |
|
|
Mati99 napisał: | . Nie przypominam sobie o wymianie żadnych zimmeringów.
|
Raczej mało prawdopodobne, że ktoś robi generalkę i nie wymieni simmeringów za kilka złotych, mało prawdopodobne również jest to, że po tak krótkim czasie same z siebie by padły.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mati99
Dołączył: 22 Cze 2015
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 14:21, 28 Cze 2015 Temat postu: |
|
|
Możliwe że były wcześniej wymieniane, natomiast jak ja zmieniałem sam tłok to nic innego nie było ruszane.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Fourier
Dołączył: 10 Sty 2015
Posty: 1587
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 30 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Silesia
|
Wysłany: Pon 23:31, 29 Cze 2015 Temat postu: |
|
|
Jako ciekawostkę mogę powiedzieć, że myk z podmianą cylindra bez zmiany wału udałby ci się jedynie w SX 2016.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mati99
Dołączył: 22 Cze 2015
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 0:08, 30 Cze 2015 Temat postu: |
|
|
Jutro będzie rozbierany silnik na czynniki pierwsze, jeśli nic nie będzie się dało sensownego wykminić to poleci na sprzedaż cylek, tłok i korba wszystko pod pojemność 150 z przebiegiem nie większym niż 10 godzin.. ;x
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Fourier
Dołączył: 10 Sty 2015
Posty: 1587
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 30 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Silesia
|
Wysłany: Wto 1:23, 30 Cze 2015 Temat postu: |
|
|
Nie lepiej skończyć? Wał ~1 kzł, gorzej z modułem (tylko ASO i z tego co pamiętam ~950 zł).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mati99
Dołączył: 22 Cze 2015
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 1:27, 30 Cze 2015 Temat postu: |
|
|
Nie wiem czy to taka opłacalna sprawa, gdyż motocykl wtedy wyszedłby mnie około 12/13 tysięcy, a w tych pieniądzach mogę sobie spokojnie kupić exc 200 z podobnego roku.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Fourier
Dołączył: 10 Sty 2015
Posty: 1587
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 30 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Silesia
|
Wysłany: Wto 1:30, 30 Cze 2015 Temat postu: |
|
|
Teraz z ciekawości sprawdziłem dokładnie jaka jest różnica w wykorbieniu - 3,9 mm. Raczej nie ma prawa to chodzić.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
amek721
Dołączył: 24 Lis 2013
Posty: 1098
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: Wto 9:44, 30 Cze 2015 Temat postu: |
|
|
Są takie "hardcorowe" uszczelki pod cylinder zrobione z folii. Nie wiem jaka jest ich grubość(bliżej im do zera niż jakakolwiek inna uszczelka ), ale myślę że to tutaj mogloby coś pomóc. W razie co mam taką do sety.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|