Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

EXC/XC 150 dziwna sprawa
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hacker33




Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 79 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Czw 13:33, 25 Cze 2015    Temat postu:

Kręcisz do potęgi.
Jeżeli masz tłok i cylinder z 144/150 a wał i głowicę z 125, to sumą sumarów masz 134.
Głowicę masz przetoczona ponieważ 125 ma tłok o mniejszej średnicy. Jeżeli ktoś nie chciał wymieniać głowicy to musiał ją przetoczyć aby większy tłok się z nią nie spotkał.
Do tego dochodzi jeszcze przesunięcie otwarcia kanałów. Ponieważ tłok lata o 2mm niżej niż powinien.
Więc jest szansa że któreś kanały nie zamyka w 100%.

Ogólnie misz masz do potęgi.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szaman108




Dołączył: 13 Paź 2013
Posty: 931
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warmia

PostWysłany: Czw 13:43, 25 Cze 2015    Temat postu:

Słuchaj kolegi hacker33 a będzie dana Ci jazda Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
amek721




Dołączył: 24 Lis 2013
Posty: 1098
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Biłgoraj

PostWysłany: Czw 16:06, 25 Cze 2015    Temat postu:

A mój (na szczęście) dawny mechanik przekonywał mnie, że zrobienie ze 125 144/150 to tylko i wyłącznie rozwiercenie cylindra i podszlifowanie klapy zaworu wydechowego...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mati99




Dołączył: 22 Cze 2015
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 16:52, 25 Cze 2015    Temat postu:

Wyłoże kawę na ławę: dół silnika jest całkowicie z exc 125. Na górze został zmieniony cylinder na 150 i został na nim wykonany porting. Głowica została dziabnięta. I sprawa braku mocy chyba nie wynika z tego zestawu bo widziałem jak ten motocykl chodzi przed tą nieszczęsną zmianą tłoka po 4 godzinach. Możliwe że ta zmiana zbiegła się w czasie z inną usterką typu ten zimmer i może tworzyć to złudzenie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hacker33




Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 79 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Czw 17:53, 25 Cze 2015    Temat postu:

A kto robił ten ostatni remont?
I czy podczas wymiany tej korby czy też tłoka były wymieniane simmeringi?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mati99




Dołączył: 22 Cze 2015
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 22:57, 25 Cze 2015    Temat postu:

Ostatni remont robił mój kolega i był wymieniany sam tłok, gdyż kupiłem go już z zakutą nową korbą i łożyskami na wale. Nie przypominam sobie o wymianie żadnych zimmeringów.


A co do wału to znalazłem w necie takie coś:

[link widoczny dla zalogowanych][/img]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Mati99 dnia Pią 19:56, 26 Cze 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Lam3r




Dołączył: 01 Sie 2012
Posty: 175
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Opolskie

PostWysłany: Sob 14:32, 27 Cze 2015    Temat postu:

No ale co to ma być za strona? Dlaczego to ma być wiarygodne? Sprawdz w katalogu ktm-a a nie w internetach.

Masz stary wał od 125 a góre od 150 czyli tak jak hacker napisał: masz więcej miejsca nad tłokiem niż powinieneś mieć, co powoduje spadek mocy. Dla mnie sprawa jest prosta, zwłaszcza, że sprawdziłeś już chyba wszystko, co można było sprawdzić, a dalej jest coś nie tak.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Lam3r dnia Sob 14:33, 27 Cze 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
punk891




Dołączył: 18 Gru 2013
Posty: 385
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Słupsk

PostWysłany: Sob 20:15, 27 Cze 2015    Temat postu:

Mati99 napisał:
. Nie przypominam sobie o wymianie żadnych zimmeringów.



Raczej mało prawdopodobne, że ktoś robi generalkę i nie wymieni simmeringów za kilka złotych, mało prawdopodobne również jest to, że po tak krótkim czasie same z siebie by padły.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mati99




Dołączył: 22 Cze 2015
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 14:21, 28 Cze 2015    Temat postu:

Możliwe że były wcześniej wymieniane, natomiast jak ja zmieniałem sam tłok to nic innego nie było ruszane.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Fourier




Dołączył: 10 Sty 2015
Posty: 1587
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 30 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Silesia

PostWysłany: Pon 23:31, 29 Cze 2015    Temat postu:

Jako ciekawostkę mogę powiedzieć, że myk z podmianą cylindra bez zmiany wału udałby ci się jedynie w SX 2016.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mati99




Dołączył: 22 Cze 2015
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 0:08, 30 Cze 2015    Temat postu:

Jutro będzie rozbierany silnik na czynniki pierwsze, jeśli nic nie będzie się dało sensownego wykminić to poleci na sprzedaż cylek, tłok i korba wszystko pod pojemność 150 z przebiegiem nie większym niż 10 godzin.. ;x

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Fourier




Dołączył: 10 Sty 2015
Posty: 1587
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 30 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Silesia

PostWysłany: Wto 1:23, 30 Cze 2015    Temat postu:

Nie lepiej skończyć? Wał ~1 kzł, gorzej z modułem (tylko ASO i z tego co pamiętam ~950 zł).

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mati99




Dołączył: 22 Cze 2015
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 1:27, 30 Cze 2015    Temat postu:

Nie wiem czy to taka opłacalna sprawa, gdyż motocykl wtedy wyszedłby mnie około 12/13 tysięcy, a w tych pieniądzach mogę sobie spokojnie kupić exc 200 z podobnego roku.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Fourier




Dołączył: 10 Sty 2015
Posty: 1587
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 30 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Silesia

PostWysłany: Wto 1:30, 30 Cze 2015    Temat postu:

Teraz z ciekawości sprawdziłem dokładnie jaka jest różnica w wykorbieniu - 3,9 mm. Raczej nie ma prawa to chodzić.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
amek721




Dołączył: 24 Lis 2013
Posty: 1098
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Biłgoraj

PostWysłany: Wto 9:44, 30 Cze 2015    Temat postu:

Są takie "hardcorowe" uszczelki pod cylinder zrobione z folii. Nie wiem jaka jest ich grubość(bliżej im do zera niż jakakolwiek inna uszczelka Very Happy ), ale myślę że to tutaj mogloby coś pomóc. W razie co mam taką do sety.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
Strona 2 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin