|
Forum miłośników motocykli KTM KTM Ready to Race
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mati99
Dołączył: 22 Cze 2015
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 20:42, 22 Cze 2015 Temat postu: EXC/XC 150 dziwna sprawa |
|
|
Witam, niedawno stałem się posiadaczem ktm exc 125, ale po przeróbkach na xc 150. Motocykl ma nowy cylinder, nowy tłok, nową korbę. Problemem jest to, że strasznie odstaje na minus pod względem mocy w stosunku nawet do seryjnego exc 125. Z listy przyczyn skreślony został gaźnik, gdyż był czyszczony w myjce ultradźwiękowej i ustawiany zgodnie z serwisówką, zawór też był regulowany i pomogło to w niewielkim stopniu. Sprawdziliśmy z kolegą także membranę i wydaje się być ok. Chciałbym zasięgnąć waszych pomysłów co do przyczyny tego zjawiska.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13843
Przeczytał: 20 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Pon 22:23, 22 Cze 2015 Temat postu: |
|
|
a jak sprawa cylindra głowicy ? sam robiłeś góre czy kupiłeś taki ? dla SXa tłok musi byc na równo z powierzchnią cylindra, dla EXC musi byc maksymalnie troche poniżej, z kumplem dalismy na równo w exc to komprecha w secie noge urywala moze tutaj jest gdzies problem i jest xle dobrana korba np za krótka,
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mati99
Dołączył: 22 Cze 2015
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 22:52, 22 Cze 2015 Temat postu: |
|
|
cylinder był po portingu, a głowica była przetaczana, aby dopasować, przy okazji zmniejszyła się komora spalania dając lepszą kompresje o kata pali od połowy strzała, a co do cylindra to musze do tego zajrzeć bo nie wpadliśmy na to. Motor kupiłem taki, korba miała 0mtg bo poprzednia stanęła na megawacie więc możliwe że została źle dobrana. A tak nawiasem dzisiaj był u mnie poprzedni właściciel i powiedział że w porównaniu do stanu sprzed nowej korby to teraz ktma idzie jak derbi senda...
A czy jest opcja, że uszkodzony jest zimmer na wale i bierze olej z przekładni?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Mati99 dnia Wto 19:13, 23 Cze 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Fourier
Dołączył: 10 Sty 2015
Posty: 1587
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 30 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Silesia
|
Wysłany: Śro 17:30, 24 Cze 2015 Temat postu: |
|
|
Przy swapie 125 na 144/150 konieczna jest zmiana walu i modulu zaplonowego. Te silniki maja inne wykorbienia przez co zmieniaja sie czasy zaplonu. Poszukaj sobie na amerykanskich stronach o takiej przekladce. Co do utraty mocy- jaka jest selekcja tloka i rozmiar cylindra?
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mati99
Dołączył: 22 Cze 2015
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 21:49, 24 Cze 2015 Temat postu: |
|
|
Tłok jest nowy i ma selekcję b(miałby a, ale przy 4mtg nowego cylindra na megawacie stanęła korba i przypiekło pierścienie tworząc delikatne rysy) A co do rozmiaru to wydaje mi się że jest standardowy jak w sx 144. A co do wału i modułu czy na dłuższą metę może to zaszkodzić silnikowi? Może najbezpieczniejszą opcją będzie tam wsadzić cylinder 125?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Fourier
Dołączył: 10 Sty 2015
Posty: 1587
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 30 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Silesia
|
Wysłany: Śro 22:50, 24 Cze 2015 Temat postu: |
|
|
Nie wiem jak zachowuje sie takie polowiczne rozwiazanie, sam musisz pogrzebac w necie. Rysy na cylindrze- nicasil, tuleja? Dales cylinder do zmierzenia, honowania?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mati99
Dołączył: 22 Cze 2015
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 23:04, 24 Cze 2015 Temat postu: |
|
|
Nicasil, honowany. A jesteś pewien co do tego wału? Bo mi się wydaje, że dół silnika nawet w exc 200 był ten sam. A co do mocy to piątek idzie pod nóż i sprawdzane będą zimmery na wale bo strasznie kopci i pływak. Macie jeszcze jakieś pomysły do sprawdzenia?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Fourier
Dołączył: 10 Sty 2015
Posty: 1587
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 30 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Silesia
|
Wysłany: Śro 23:28, 24 Cze 2015 Temat postu: |
|
|
Tak, wał ma w innym miejscu przymocowaną korbę, przez co jest inne wykorbienie (sama korba jest identyczna). Z tego co pamiętam (na 99%) 144/150 i 200 mają ten sam wał, natomiast różnią się cylindrem/głowicą. Oprócz tego pomiędzy 125 i 150 jest taka różnica że są stalowe przekładki w sprzęgle zamiast aluminiowych i trochę twardsze sprężyny.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Lam3r
Dołączył: 01 Sie 2012
Posty: 175
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Opolskie
|
Wysłany: Czw 6:18, 25 Cze 2015 Temat postu: |
|
|
Sx 144/150 na pewno ma inny wał niż 125, skok korby jest inny. Nie wnikam jak jest w 200 exc.
Rozumiem, że to Ty przerabiałeś go na 150? Kupiłeś jeszcze jako 125? Jeżeli zostawiłeś stary wał to wg mnie to nie ma prawa działać poprawnie i tu leży przyczyna braku mocy.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Lam3r dnia Czw 6:24, 25 Cze 2015, w całości zmieniany 4 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
hacker33
Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 79 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Czw 7:27, 25 Cze 2015 Temat postu: |
|
|
Łatwo to sprawdzić.
Jeżeli różni się wykorbieniem a wał został stary to tłok w GMP nie powinien być w takiej odległości od górnej krawędzi jak przewiduje manual tylko niżej.
Zresztą jak ktoś składał silnik mając instrukcję w ręku to powinien to wykryć raz dwa.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez hacker33 dnia Czw 7:27, 25 Cze 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mati99
Dołączył: 22 Cze 2015
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 9:29, 25 Cze 2015 Temat postu: |
|
|
Kupiłem go już jako 150 tylko problem w tym że on szedł jak burza na tej przeróbce. Problem pojawił się tak jakby po zmianie tego nieszczęsnego tłoka po 4 godzinach.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Fourier
Dołączył: 10 Sty 2015
Posty: 1587
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 30 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Silesia
|
Wysłany: Czw 9:53, 25 Cze 2015 Temat postu: |
|
|
Tlok jest na 100% z 144/150? Nie dales przypadkiem z 125? Druga sprawa jak fuza byla ta rysa?Szczerze mowiac nigdy nie spotkalem sie z czyms takim.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mati99
Dołączył: 22 Cze 2015
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 10:19, 25 Cze 2015 Temat postu: |
|
|
Było kilka takich drobnych rysek niewyczuwalnych pod palcem. Mam nawet pudełko z tego tłoka i jest na nim sx 144 08 wossner. Jesteśmy z kolegą pewni na 80% że to zimmer, gdyż motocykl kopci niemiłosiernie nawet na motulu 800 przy mieszance 1;50
A czy jazda na wale od exc 125 może negatywnie wpłynąć na żywotność?Bo szczerze mówiąc to w tym kacie po przebiegu chyba 3mtg stanęła korba na redbull megawatt, tylko że ona była chyba z wossnera czy coś a teraz jest hot rods
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Mati99 dnia Czw 11:26, 25 Cze 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
hacker33
Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 79 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Czw 11:50, 25 Cze 2015 Temat postu: |
|
|
Jazda na wale od 125 spowoduje, że masz dużo miejsca na tłokiem i jeżeli będzie działać to będzie mniejsza moc niż 125 lub 150.
A korbowód jest ten sam dla 125/144/150.
Jeżeli motor ledwo jedzie to chyba ten simmering ostro musi przepuszczać.
Wymień i sprawdź.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mati99
Dołączył: 22 Cze 2015
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 12:17, 25 Cze 2015 Temat postu: |
|
|
Tylko, że tam ta głowica jest chyba obniżona i zmniejszona jest komora spalania więc to się powinno chyba zneutralizować, jutro będzie to wymieniane.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|