Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

EXC450
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
major000




Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 2308
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 40 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 22:07, 04 Sty 2015    Temat postu:

Dziwne masz teorię skoro dla ciebie mylenie jednostek czasu pracy(znacząco się od siebie różniących) jest niuansem. Może warto się przejść na tą politechnikę żeby zrozumieć...
1mth a 1godz pracy to są całkiem dwie różne wartości, więc nie mów mi że idąc do mechanika obojętne jest jak przedstawie przebieg motocykla. Uprzedzam następne pytanie, tak są do motocykli również liczniki liczące prawdziwe motogodziny ze wzoru, zaprojektowane pod daną pojemność i typ silnika.
Nie wiem po co wypowiadasz się za wszystkich bo sporo osób myli te pojęcia i jeden rzeczywiście mówi mth a myśli h a dla drugiego te dwie wartości są jednoznaczne.
A w ciągnikach są liczone prawdziwe motogodziny i nie trzeba nic roztrząsać. Ciągnik to maszyna o zmiennych obrotach gdzie motogodzina jest liczona ze wzoru.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szaman108




Dołączył: 13 Paź 2013
Posty: 931
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warmia

PostWysłany: Nie 22:12, 04 Sty 2015    Temat postu:

Ma być tak robione aby moto jak najmniej się psuło i sprawiało problemów,jak się mam czy mamy zastanawiać robić serwis(obsługę) czy nie to lepiej zrobić na pewno będzie na korzyść Smile użytkownika.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Spidi




Dołączył: 17 Mar 2013
Posty: 472
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Białystok

PostWysłany: Nie 23:23, 04 Sty 2015    Temat postu:

major000 napisał:
Dziwne masz teorię skoro dla ciebie mylenie jednostek czasu pracy(znacząco się od siebie różniących) jest niuansem. Może warto się przejść na tą politechnikę żeby zrozumieć...
1mth a 1godz pracy to są całkiem dwie różne wartości, więc nie mów mi że idąc do mechanika obojętne jest jak przedstawie przebieg motocykla. Uprzedzam następne pytanie, tak są do motocykli również liczniki liczące prawdziwe motogodziny ze wzoru, zaprojektowane pod daną pojemność i typ silnika.
Nie wiem po co wypowiadasz się za wszystkich bo sporo osób myli te pojęcia i jeden rzeczywiście mówi mth a myśli h a dla drugiego te dwie wartości są jednoznaczne.
A w ciągnikach są liczone prawdziwe motogodziny i nie trzeba nic roztrząsać. Ciągnik to maszyna o zmiennych obrotach gdzie motogodzina jest liczona ze wzoru.


"Motogodzina - jednostka miary czasu pracy maszyny, obliczanej jako różnica między czasem jej zakończenia a rozpoczęcia, odpowiadająca godzinie – uwielokrotnionej podstawowej jednostce czasu układu SI."
Taka jest definicja motogodziny.

Uprzedzę Twój kolejny protest - tak w pojazdach z silnikami spalinowymi o zmiennych obrotach liczy się je inaczej, wg. odpowiedniego wzoru(algorytmu), biorąc poprawkę na zmienne obroty silnika, czas dla tych obrotów itd.
Tak masz rację są takie liczniki...

Tylko co z tego skoro producenci motocykli na jakich jeździmy opisują interwały serwisowe wg. podstawowej definicji motogodziny? Takiej wg. której czas pracy liczy się od momentu odpalenia i ruszenia z miejsca do momentu zatrzymania i zgaszenia silnika. Jest to pewna średnia dlatego zawodnicy muszą zaglądać częściej niż amatorzy.

Mówiąc wszyscy mam na myśli to, że nie odkrywam tu Ameryki i każdy umiejący czytać instukcję rozumie o czym mówię.
Strasznie arogancki z Ciebie gość... Widocznie wszystko już wiesz - tylko po co Ci forum w takim razie? Idąc tą drogą kiedy ktoś w Twoim towarzystwie mówi na motocykl motor to musisz dostawać piany?
Wyluzuj trochę chłopie...
Rzucasz się do mnie jak do jakiegoś gówniarza opowiadającego herezje rodem z AutoŚwiata a przelatałem już przeszło 20lat na różnych bike'ach, trochę na moto osiągnąłem i naprawdę nie chcę ani nie muszę już absolutnie nic nikomu udowadniać.
Wiem o czym mówię a jak nie wiem to Nie zabieram głosu lub ewentualnie pytam.

Pozdro


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Spidi dnia Nie 23:26, 04 Sty 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KNKS




Dołączył: 28 Sty 2013
Posty: 763
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 23:58, 04 Sty 2015    Temat postu:

Temat godziny vs motogodziny jest przewijany przez wszystkich zainteresowanych od początku MX / hard enduro...
Jeden liczy litry paliwa, inny przelicza według wzoru, jeden liczy według seryjnego licznika, ktoś inny montuje bardziej dokładne liczniki akcesoryjne...
Osiągnięcie konsensusu w tym temacie jest chyba niemożliwe, tak więc panowie, bez nerwów.
Osobiście wymieniam olej co 15 godzin, tych liczonych przez seryjny licznik. Wychodzę z założenia że lepiej wymieniać zbyt często niż zbyt rzadko.
Niemniej jednak, kiedy słyszę że jeden zbiornik to jedna motogodzina, to zaczynam rozumieć dlaczego niektóre silniki tak krótko żyją Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
major000




Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 2308
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 40 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 0:27, 05 Sty 2015    Temat postu:

Różnicę między mth a godziną już zrozumiałeś. Teraz zrozum że "wszyscy" według ciebie nie umieją czytać instrukcji, obsługiwać motocykla itd. stąd wchodzą na takie fora po pomoc. Ja tłumaczę jak to zrobić a ty negujesz mimo że dobrze wiesz że mam rację. Miałem dziesiątki pytań odkąd udzielam się na forach o to konkretne zagadnienie a ty mówisz że "wszyscy" przecież to wiedzą i się czepiam.
Nie interesuję mnie przepychanka słowna z tobą kto więcej kilometrów przejechał i ile miał motocykli bo to żenujące jest.
Tyle odemnie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szaman108




Dołączył: 13 Paź 2013
Posty: 931
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warmia

PostWysłany: Pon 0:52, 05 Sty 2015    Temat postu:

Czyli reasumując lepiej robić serwis według przepracowanych godzin wychodzi to z korzyścią dla silnika,miska do spuszczania oleju po silnik,zimne piwko jako dodatek i robimy serwis Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
te300




Dołączył: 02 Gru 2014
Posty: 949
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 8:13, 05 Sty 2015    Temat postu:

reasumując oryginalne liczniki uważam, że są do d...., skoro liczą same godziny pracy bez względu na obroty, lepiej założyć akcesoryjny który będzie zliczał w zależności od ilości impulsów

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hacker33




Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 79 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Pon 8:17, 05 Sty 2015    Temat postu:

Wszystko ładnie pięknie.
W takim razie poproszę o link do licznika motocyklowego który liczy prawdziwe mth.
I poproszę o wskazanie informacji skąd wziąć dane do wpisania w ten licznik. Bo raczej bez wjazdu na hamownię się nie obędzie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
babel




Dołączył: 30 Wrz 2012
Posty: 591
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 9:50, 05 Sty 2015    Temat postu:

Jak dzieci - przecież to już było z tymi mth Wink kilka razy - z tego co pamiętam nikt nikogo do niczego nie przekonał Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KristofSX




Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5677
Przeczytał: 12 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: D0 BRAAP

PostWysłany: Pon 10:42, 05 Sty 2015    Temat postu:

ja licze w/g mth na liczniku (zwykły licznik motogodzin z powerpartsów)
jak jeżdzę enduro to jeden bak = 2-3 mth, a na torze wychodzi 1:1 ,
i serwisuję nie w/g baków tylko w/g godzin ,


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szaman108




Dołączył: 13 Paź 2013
Posty: 931
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warmia

PostWysłany: Pon 14:26, 05 Sty 2015    Temat postu:

No to jako ,,grzybiarz" przechodzę na licznik godzin jak tak,na pewno zdrowiej będzie dla moto dłużej posłuży Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13843
Przeczytał: 20 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Pon 15:35, 05 Sty 2015    Temat postu:

ja wymieniam oliwke co jakies 20 mth liczone na oryginalnym liczniku. nie wiem ile to wychodzi litrów paliwa, ale ja patrze bardziej na to co spuszczam z silnika niz na godziny. bo latam róznie, raz turystyka i pyrkanie, raz topienie w błocie, raz motocross a raz typowe enduro.

po 20 mth zazwyczaj zlatuje ciemnozielony ale wciąż zielony olej, wiec olej jest wg mnie odpowiednio wypracowany, ale nie przepracowany. jak ktos spuszcza to samo co wlał Very Happy to niech ładuje w bańki i wysyła mi - chętnie jeszcze dojeżdze ;D


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MaciejT
Gość






PostWysłany: Wto 10:09, 06 Sty 2015    Temat postu:

Olej, olejem - małe pieniądze, ale co z poważniejszym serwisem w stylu wymiana tłoka, korby, zaworów co np. 135 h? Przy amatorskiej weekendowej jeździe bedą to moze dwa lata, a jak ktos jeździ troche wiecej to braknie jednego sezonu. U mnie średnia prędkość z wyjazdów to około 30 km/ h, w sezonie robię około 2 tys km. Czyli wychodzi, ze przez 135 godzin zrobie 4050km - 2 sezony. Nie jest to jakis wielki przebieg. Czy rzeczywiście zawory, korbę i wszystkie łożyska silnika trzeba zmieniać tak często jak tłok?
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KristofSX




Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5677
Przeczytał: 12 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: D0 BRAAP

PostWysłany: Wto 16:02, 06 Sty 2015    Temat postu:

MaciejT napisał:
g. Czy rzeczywiście zawory, korbę i wszystkie łożyska silnika trzeba zmieniać tak często jak tłok?

nie, korba, w zależności od modelu i jazdy, wytrzyma 200-300, zawory,rozrząd też,


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13843
Przeczytał: 20 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Wto 16:47, 06 Sty 2015    Temat postu:

ale bez sensu liczyc korbe czy tłoka na motogodziny czy wyjeżdzone paliwo. nawet co do motominuty z super skomplikowanego wzoru by cokolwiek liczyło to i tak to nie daje poglądu na sytuacje w silniku.

jak chcesz to mozesz mi dać jakas 450-500 to zarzne korbe w 10 minut, wbijasz 5 bieg jedziesz 20 km/h i nie ma prawa że cos nie strzeli prędzej czy później. a co innego jak ktoś dba o takie cos i nie katuje korby. inaczej wytrzymuje na przeotach inaczej jak sie jeździ 'trialowo " korbe sie sprawdza mniej wiecej co ileśtam motogodzin, ale dokonuje sie pomiaru albo zmienia w ciemno ;D motogodziny też nie mają nic do tego


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następny
Strona 3 z 6

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin