|
Forum miłośników motocykli KTM KTM Ready to Race
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
major000
Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 2308
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 40 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 22:07, 04 Sty 2015 Temat postu: |
|
|
Dziwne masz teorię skoro dla ciebie mylenie jednostek czasu pracy(znacząco się od siebie różniących) jest niuansem. Może warto się przejść na tą politechnikę żeby zrozumieć...
1mth a 1godz pracy to są całkiem dwie różne wartości, więc nie mów mi że idąc do mechanika obojętne jest jak przedstawie przebieg motocykla. Uprzedzam następne pytanie, tak są do motocykli również liczniki liczące prawdziwe motogodziny ze wzoru, zaprojektowane pod daną pojemność i typ silnika.
Nie wiem po co wypowiadasz się za wszystkich bo sporo osób myli te pojęcia i jeden rzeczywiście mówi mth a myśli h a dla drugiego te dwie wartości są jednoznaczne.
A w ciągnikach są liczone prawdziwe motogodziny i nie trzeba nic roztrząsać. Ciągnik to maszyna o zmiennych obrotach gdzie motogodzina jest liczona ze wzoru.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
szaman108
Dołączył: 13 Paź 2013
Posty: 931
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warmia
|
Wysłany: Nie 22:12, 04 Sty 2015 Temat postu: |
|
|
Ma być tak robione aby moto jak najmniej się psuło i sprawiało problemów,jak się mam czy mamy zastanawiać robić serwis(obsługę) czy nie to lepiej zrobić na pewno będzie na korzyść użytkownika.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Spidi
Dołączył: 17 Mar 2013
Posty: 472
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Białystok
|
Wysłany: Nie 23:23, 04 Sty 2015 Temat postu: |
|
|
major000 napisał: | Dziwne masz teorię skoro dla ciebie mylenie jednostek czasu pracy(znacząco się od siebie różniących) jest niuansem. Może warto się przejść na tą politechnikę żeby zrozumieć...
1mth a 1godz pracy to są całkiem dwie różne wartości, więc nie mów mi że idąc do mechanika obojętne jest jak przedstawie przebieg motocykla. Uprzedzam następne pytanie, tak są do motocykli również liczniki liczące prawdziwe motogodziny ze wzoru, zaprojektowane pod daną pojemność i typ silnika.
Nie wiem po co wypowiadasz się za wszystkich bo sporo osób myli te pojęcia i jeden rzeczywiście mówi mth a myśli h a dla drugiego te dwie wartości są jednoznaczne.
A w ciągnikach są liczone prawdziwe motogodziny i nie trzeba nic roztrząsać. Ciągnik to maszyna o zmiennych obrotach gdzie motogodzina jest liczona ze wzoru. |
"Motogodzina - jednostka miary czasu pracy maszyny, obliczanej jako różnica między czasem jej zakończenia a rozpoczęcia, odpowiadająca godzinie – uwielokrotnionej podstawowej jednostce czasu układu SI."
Taka jest definicja motogodziny.
Uprzedzę Twój kolejny protest - tak w pojazdach z silnikami spalinowymi o zmiennych obrotach liczy się je inaczej, wg. odpowiedniego wzoru(algorytmu), biorąc poprawkę na zmienne obroty silnika, czas dla tych obrotów itd.
Tak masz rację są takie liczniki...
Tylko co z tego skoro producenci motocykli na jakich jeździmy opisują interwały serwisowe wg. podstawowej definicji motogodziny? Takiej wg. której czas pracy liczy się od momentu odpalenia i ruszenia z miejsca do momentu zatrzymania i zgaszenia silnika. Jest to pewna średnia dlatego zawodnicy muszą zaglądać częściej niż amatorzy.
Mówiąc wszyscy mam na myśli to, że nie odkrywam tu Ameryki i każdy umiejący czytać instukcję rozumie o czym mówię.
Strasznie arogancki z Ciebie gość... Widocznie wszystko już wiesz - tylko po co Ci forum w takim razie? Idąc tą drogą kiedy ktoś w Twoim towarzystwie mówi na motocykl motor to musisz dostawać piany?
Wyluzuj trochę chłopie...
Rzucasz się do mnie jak do jakiegoś gówniarza opowiadającego herezje rodem z AutoŚwiata a przelatałem już przeszło 20lat na różnych bike'ach, trochę na moto osiągnąłem i naprawdę nie chcę ani nie muszę już absolutnie nic nikomu udowadniać.
Wiem o czym mówię a jak nie wiem to Nie zabieram głosu lub ewentualnie pytam.
Pozdro
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Spidi dnia Nie 23:26, 04 Sty 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KNKS
Dołączył: 28 Sty 2013
Posty: 763
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 23:58, 04 Sty 2015 Temat postu: |
|
|
Temat godziny vs motogodziny jest przewijany przez wszystkich zainteresowanych od początku MX / hard enduro...
Jeden liczy litry paliwa, inny przelicza według wzoru, jeden liczy według seryjnego licznika, ktoś inny montuje bardziej dokładne liczniki akcesoryjne...
Osiągnięcie konsensusu w tym temacie jest chyba niemożliwe, tak więc panowie, bez nerwów.
Osobiście wymieniam olej co 15 godzin, tych liczonych przez seryjny licznik. Wychodzę z założenia że lepiej wymieniać zbyt często niż zbyt rzadko.
Niemniej jednak, kiedy słyszę że jeden zbiornik to jedna motogodzina, to zaczynam rozumieć dlaczego niektóre silniki tak krótko żyją
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
major000
Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 2308
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 40 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 0:27, 05 Sty 2015 Temat postu: |
|
|
Różnicę między mth a godziną już zrozumiałeś. Teraz zrozum że "wszyscy" według ciebie nie umieją czytać instrukcji, obsługiwać motocykla itd. stąd wchodzą na takie fora po pomoc. Ja tłumaczę jak to zrobić a ty negujesz mimo że dobrze wiesz że mam rację. Miałem dziesiątki pytań odkąd udzielam się na forach o to konkretne zagadnienie a ty mówisz że "wszyscy" przecież to wiedzą i się czepiam.
Nie interesuję mnie przepychanka słowna z tobą kto więcej kilometrów przejechał i ile miał motocykli bo to żenujące jest.
Tyle odemnie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
szaman108
Dołączył: 13 Paź 2013
Posty: 931
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warmia
|
Wysłany: Pon 0:52, 05 Sty 2015 Temat postu: |
|
|
Czyli reasumując lepiej robić serwis według przepracowanych godzin wychodzi to z korzyścią dla silnika,miska do spuszczania oleju po silnik,zimne piwko jako dodatek i robimy serwis
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
te300
Dołączył: 02 Gru 2014
Posty: 949
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 8:13, 05 Sty 2015 Temat postu: |
|
|
reasumując oryginalne liczniki uważam, że są do d...., skoro liczą same godziny pracy bez względu na obroty, lepiej założyć akcesoryjny który będzie zliczał w zależności od ilości impulsów
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
hacker33
Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 79 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Pon 8:17, 05 Sty 2015 Temat postu: |
|
|
Wszystko ładnie pięknie.
W takim razie poproszę o link do licznika motocyklowego który liczy prawdziwe mth.
I poproszę o wskazanie informacji skąd wziąć dane do wpisania w ten licznik. Bo raczej bez wjazdu na hamownię się nie obędzie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
babel
Dołączył: 30 Wrz 2012
Posty: 591
Przeczytał: 7 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 9:50, 05 Sty 2015 Temat postu: |
|
|
Jak dzieci - przecież to już było z tymi mth kilka razy - z tego co pamiętam nikt nikogo do niczego nie przekonał
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KristofSX
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5677
Przeczytał: 12 tematów
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: D0 BRAAP
|
Wysłany: Pon 10:42, 05 Sty 2015 Temat postu: |
|
|
ja licze w/g mth na liczniku (zwykły licznik motogodzin z powerpartsów)
jak jeżdzę enduro to jeden bak = 2-3 mth, a na torze wychodzi 1:1 ,
i serwisuję nie w/g baków tylko w/g godzin ,
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
szaman108
Dołączył: 13 Paź 2013
Posty: 931
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warmia
|
Wysłany: Pon 14:26, 05 Sty 2015 Temat postu: |
|
|
No to jako ,,grzybiarz" przechodzę na licznik godzin jak tak,na pewno zdrowiej będzie dla moto dłużej posłuży
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13843
Przeczytał: 20 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Pon 15:35, 05 Sty 2015 Temat postu: |
|
|
ja wymieniam oliwke co jakies 20 mth liczone na oryginalnym liczniku. nie wiem ile to wychodzi litrów paliwa, ale ja patrze bardziej na to co spuszczam z silnika niz na godziny. bo latam róznie, raz turystyka i pyrkanie, raz topienie w błocie, raz motocross a raz typowe enduro.
po 20 mth zazwyczaj zlatuje ciemnozielony ale wciąż zielony olej, wiec olej jest wg mnie odpowiednio wypracowany, ale nie przepracowany. jak ktos spuszcza to samo co wlał to niech ładuje w bańki i wysyła mi - chętnie jeszcze dojeżdze ;D
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MaciejT
Gość
|
Wysłany: Wto 10:09, 06 Sty 2015 Temat postu: |
|
|
Olej, olejem - małe pieniądze, ale co z poważniejszym serwisem w stylu wymiana tłoka, korby, zaworów co np. 135 h? Przy amatorskiej weekendowej jeździe bedą to moze dwa lata, a jak ktos jeździ troche wiecej to braknie jednego sezonu. U mnie średnia prędkość z wyjazdów to około 30 km/ h, w sezonie robię około 2 tys km. Czyli wychodzi, ze przez 135 godzin zrobie 4050km - 2 sezony. Nie jest to jakis wielki przebieg. Czy rzeczywiście zawory, korbę i wszystkie łożyska silnika trzeba zmieniać tak często jak tłok?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KristofSX
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5677
Przeczytał: 12 tematów
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: D0 BRAAP
|
Wysłany: Wto 16:02, 06 Sty 2015 Temat postu: |
|
|
MaciejT napisał: | g. Czy rzeczywiście zawory, korbę i wszystkie łożyska silnika trzeba zmieniać tak często jak tłok? |
nie, korba, w zależności od modelu i jazdy, wytrzyma 200-300, zawory,rozrząd też,
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13843
Przeczytał: 20 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Wto 16:47, 06 Sty 2015 Temat postu: |
|
|
ale bez sensu liczyc korbe czy tłoka na motogodziny czy wyjeżdzone paliwo. nawet co do motominuty z super skomplikowanego wzoru by cokolwiek liczyło to i tak to nie daje poglądu na sytuacje w silniku.
jak chcesz to mozesz mi dać jakas 450-500 to zarzne korbe w 10 minut, wbijasz 5 bieg jedziesz 20 km/h i nie ma prawa że cos nie strzeli prędzej czy później. a co innego jak ktoś dba o takie cos i nie katuje korby. inaczej wytrzymuje na przeotach inaczej jak sie jeździ 'trialowo " korbe sie sprawdza mniej wiecej co ileśtam motogodzin, ale dokonuje sie pomiaru albo zmienia w ciemno ;D motogodziny też nie mają nic do tego
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|