Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

excf 250 08' wysoka temperatura silnika

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
macutek7




Dołączył: 18 Gru 2017
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 20:23, 18 Gru 2017    Temat postu: excf 250 08' wysoka temperatura silnika

Witam, jak w temacie mam excf 250 08' i mam problem z bardzo wysoką temperaturą silnika, przy temperaturze powietrza w granica 0 +5 silnik się gotuje do tego stopnia że można się poparzyć o każdą część silnika nawet rozrusznik.czy to jest normalne w tych modelach ???

podkreślę że mam usunięty termostat, przewody o większej przepustowości płynu, chłodnice czyste szczelne płyn jest, pompa wody pompuje,
- zmieniałem mod na soft, to samo
- zmieniłem konfiguracje gaźnika do standardowych dysz , bez zmian
kupiłem ktm z podkręconym gaźnikiem main jet z 168 na 172

w modelach wrf 450 i klx 300 nie osiągałem takich temperatur

jeszcze myślę że może być zbyt przyśpieszony zapłon, ale czy i jak to się zmienia
???

dodam że podczas regulacji gaźnika i zejściu do najniższysz obrotów słychać dziwny dzwięk z filtra,tak jak by stukowe spalanie ?? po podniesieniu obrotów ten dzwięk znika

proszę o pomoc


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13852
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Pon 20:41, 18 Gru 2017    Temat postu:

jaki mod na soft zmieniałes ?

na niskich obrotach przepustnica sie tłucze w gaźniku - norma

grzeje sie co to znaczy? gorące elementy ( czyli takie że uznajesz że parzy zaczynają sie juz od 60-70 stopni... silnik ma temp pracy 90-100 stopni więc taki pomiar bo cos gorące to mało miarodajny Very Happy )

dysza główna niewiele ma związku z tym co sie dzieje na wolnych obrotach bo pewnie o postój na wolnych obrotach i grzanie sie ci chodzi. tam decyduje dysza wolnych obrotów. dane wyjsciowe sa dla fabrycznie nowego motocykla - jak masz np inny wydech, albo inne modyfikacje dolotu czy wydechu to trzeba to od razu korygowac i to własnie w strone wzbogacania

mozesz podrzucic np fotke elektrody swiecy - na jaki kolor ci barwi - po tym mozna poznać ile ogólnikowo ma składu moto - moze byc ze ma troche za ubogo i sie grzeje

kolejne pytanie do ciebie - gotuje sie czy jest po prostu gorący ? jak jest gorący ale nie rzyga płynem non stop to jest wszystko w normie


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
macutek7




Dołączył: 18 Gru 2017
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 17:55, 19 Gru 2017    Temat postu:

Rozłaczylem kabel z modułu tak jak serwisówka podaje.
Nie dodałem ale dysza od wolnych także była zmieniona wraz z iglicą, wydech jest w orginale. Zdaje sobie sprawę ze mało miarodajnie podałem ze się grzeje, po prostu było to moje porównanie do wrf450 i klx300. Niestety kolor świeczki podeśle po nowym roku. Płynem nie rzyga, jak zleje płyn w chłodnicy do pełna to po konkretnej jeździe mogę dolać jakieś 100 ml żeby byli z powrotem do pełna, ale to wydaje mi się ze wywala tylko tyle ponieważ płyn wraz z temperatura się rozszerza.
Gdy miałem zwiększone dysze ciężko palił po wywrotce, po za tym po dodani gazu trzymał lekko podwyższone obroty które z czasem spadały lub nie koniecznie, gdy zmieniłem dysze i moda chodzi równo na wolnych i po dodaniu ostro gazu ładnie schodzi z powrotem do wolnych

czyli wychodzi że panikuje i z temperaturą wszystko ok ??
obawiam się upalnych dni co wtedy będzie Very Happy


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez macutek7 dnia Wto 17:55, 19 Gru 2017, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13852
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Wto 20:48, 19 Gru 2017    Temat postu:

to doczytaj instrukcje, nie wolno praktycznie dolewac na full. dolewa sie troche nad żeberka, jeżeli taki poziom sie utrzymuje to znaczy ze moto ci sie nie grzeje Razz

jakby sie grzał to po kontroli płynu miałbys kompletnie pusto w chłodnicy ( nic by nie było widac było by np 3/4 wysokosci chłodnicy płynu - to wtedy za mało i problem z grzaniem) to ze jest gorący to jest nic nadzwyczajnego


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
macutek7




Dołączył: 18 Gru 2017
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 17:56, 15 Sty 2018    Temat postu:

wracam do tematu ponieważ dalej wydaje mi sie że silnik się przegrzewa,
więc, kupiłem wentylator wraz z czujnikiem,i moto na wolnych obratach dochodzi do temperatury w której załącza się wentylato (powyżej 90C) i pomimo pracy wentulatora nie wychładza go na tyle żeby wentylator się rozłączył, podkreślam że tempratura otocznei była -4. druga sprawa w nocy rura wydechowa na wolnych obrotach jest czerwona do połowy swojej długości do wydechu,po dodaniu gazu robi sie cała czerwona aż do wydechu. czy to dalej normalne ?????


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KristofSX




Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5678
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: D0 BRAAP

PostWysłany: Pon 18:18, 15 Sty 2018    Temat postu:

masz za ubogą mieszankę i przez to moto się grzeje. sprawdź ustawienia gaźnika, jeśli to nie pomoże - sprawdź jakie masz dysze

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mcx




Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 415
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: WuWua

PostWysłany: Pon 21:49, 15 Sty 2018    Temat postu:

a termostat sprawdziłeś? Może tam jest problem

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13852
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Wto 8:03, 16 Sty 2018    Temat postu:

ja tez stawiam na gaźnik ;D

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
macutek7




Dołączył: 18 Gru 2017
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 12:58, 16 Sty 2018    Temat postu:

panowie KristofSX i mcx gdybyście czytali temat od początku to byście doczytali że termosstat jest usunięty a gaźnik jest z powrotem ustawiony tak jak srwisówka nakazuje w tym modelu, jeśli chodzi o miesznkę to jest także ustawiona zgodnie z serwisówką.

jeszcze zostaje mi pytanie czy mozę to być to problem regukacji zaworów,lub czy jest możliwość żę właściciel zmieniał w jakiś sposób kat zapłonu ???


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mcx




Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 415
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: WuWua

PostWysłany: Wto 13:20, 16 Sty 2018    Temat postu:

rzeczywiście:) kąta zapłonu zmienić się nie da chyba, że wałki o innych krzywkach dał. Sprawdź jeszcze czy na pewno przepływ płynu jest - 2 wiaderka.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13852
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Wto 14:10, 16 Sty 2018    Temat postu:

serwisówka nie mówi nic o ustawianie gaxnika, to jest procedura, serwis wrzuca suche dane od których sie dopiero zaczyna odnosić.

ile ci wychodzi składui mieszanki ? nie chodzi ile masz wykręcone tylko ile WYCHODZI z ustawien silnika ? jakie masz wolne obroty ? ile obrotów/min >


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KristofSX




Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5678
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: D0 BRAAP

PostWysłany: Wto 14:37, 16 Sty 2018    Temat postu:

przy niskich temperaturach moto zawsze będzie chodziło bardziej ubogo, może wystarczy podnieść iglicę o 1-2 stopnie (obniżyć zawleczkę)

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez KristofSX dnia Wto 14:41, 16 Sty 2018, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
macutek7




Dołączył: 18 Gru 2017
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 14:00, 18 Sty 2018    Temat postu:

przy najbliżeszej okazji jak będę przy moto to postaram się podać te wszystkie dane,
po za tym dzięki za zainteresowanie tematem.

jeśli chodzi o sprawdzenie przepływu to nie do końca zrozumiałem,


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin