Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

EXCF 250 tłok ile mth

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ciernik




Dołączył: 21 Gru 2014
Posty: 257
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: mazowieckie

PostWysłany: Pią 17:33, 07 Sty 2022    Temat postu: EXCF 250 tłok ile mth

Cześć.
Pytanie do praktyków nie internetowych znawców.. sorry
Ile wytrzyma tłok 250 EXCF 2020 rok
Jakieś max przebiegi z doświadczenia?
Mam 220mtg na pierwszym tłoku od nowości i nic się nie dzieje. Nie bierze oleju nie dymi ma moc. Zero podejrzeń.
Użytkowanie normalne enduro, hardenduro, superenduro.
Kiedy to już będzie profanacja internetowych opinii o wymianie co 100mth?
Miałem zamiar że 250mth dopiero.... ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13841
Przeczytał: 21 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Pią 18:58, 07 Sty 2022    Temat postu:

Jest zima - rozbieraj teraz, szkoda w sezonie. Wytrzymac to moze i pewnie duuuuuzo wiecej, tylko na pewno juz wszystko masz poza tolerancja ( czyli juz sie kwalifikuje do wymiany - mimo braku wizualnych objawow) jak za dlugo potrzymasz to mozesz np nadmiernie zuzyc cylinder

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rrolek




Dołączył: 21 Gru 2017
Posty: 147
Przeczytał: 12 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 20:50, 07 Sty 2022    Temat postu:

Tylko czy to źle?
Tłok powiedzmy 600, uszczelki 300 roboty w pytę. Na 300 mth 2700 poza robotą.
Nowy cyłek pewnie z 2000, tłok, uszczelki = 2900. Pozorna strata 200. Kilkanaście godzin do przodu.
Moje kalkulacje mogą być błędne, aktualnych cen nie znam. Policzcie sami.
Pod warunkim wszakże, że działa i oliwy nie bierze Smile

Pozdr rr


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13841
Przeczytał: 21 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Pią 22:00, 07 Sty 2022    Temat postu:

oczywiscie - jest to jakies wyjscie, tylko w miedzyczasie nie mamy wglądu co sie dzieje poza tłokiem Very Happy glowica..korba...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KTMonster




Dołączył: 03 Mar 2019
Posty: 103
Przeczytał: 2 tematy

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łódź

PostWysłany: Pią 22:27, 07 Sty 2022    Temat postu:

zmieniałem przy 150mth i był w miarę ok, ale ślady zużycia już miał. Do 180mth myślę, że bezpiecznie, później już bym zmienił dla spokojnej głowy. Padnie Ci coś w środku sezonu i co zrobisz.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rrolek




Dołączył: 21 Gru 2017
Posty: 147
Przeczytał: 12 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 19:35, 08 Sty 2022    Temat postu:

W niej becie po 280 mth zacz brać olej (jakieś 300 ok na 30 mth). Rozebrałem, tłok miał zużycie 0,01 i ciągle luz w cylindrze mieścił się w limicie dla montażowym dla nowego. Zmieniłem tylko pierscienie i przy okazji przegląd głowicy - nowe prowadnice zaworowe ssących i uszczelniacze. Więc tak jak pisze Henio. Zrobione kolejne 300 mth i nie dzieje sie nic. Między innymi dla tego uważam, że jak silnik nie bierze oliwy, nic się nie tłucze, nie ma wiórów w oleju ect, to plwać na zalecenia fabryki i latać. To oczywiście moja prywatna opinia i kazdy orze jak może.

Pozdr rr


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bully




Dołączył: 03 Mar 2011
Posty: 843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: opolskie

PostWysłany: Wto 23:02, 11 Sty 2022    Temat postu:

jeden zrobi 400 mh drugi zrobi 80 mh i tłoki będą mieć te same zuzycie. Z tych 220mh możesz mieć faktycznie 100 przejechane, nie wiem jak jeździsz.
U mnie niestety po 80 mh już brakowało 2 setek na tłoku to poleciał nowy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rrolek




Dołączył: 21 Gru 2017
Posty: 147
Przeczytał: 12 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 19:01, 14 Sty 2022    Temat postu:

U mnie okolica taka że kręcę środkiem/dołem. Wiadoo, pier.dolnac z kamery czasem też trzeba. Myślę, że lepszą był by tu 2T ale za stary jestem żeby ogarniać od nowa, tym bardziej, że tylko patrzeć jak nas wszystkich z krzaczorow pogonią.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ciernik




Dołączył: 21 Gru 2014
Posty: 257
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: mazowieckie

PostWysłany: Śro 20:30, 02 Mar 2022    Temat postu:

Zmieniłem tego tłoka jednak.
Napiszę tylko informacyjnie moje subiektywne wrażenia.
Po 220mth cylinder jak nowy. Tłok leciutko zużyty na bokach i trochę nagaru na denku. Luz między cylindrem a tłokiem 5setek.
Wymieniłem cały oryginalny set z KTM ... tłok sel. A plus uszczelki bo wiem, że warto a niewiele drożej.
Profilaktycznie uszczelniacze zaworowe i uszczelniacz pompy wody.
Nadal podtrzymuje swoją teorię, że jeżeli motocykl jest jeszcze fabryczny, nie dymi, nie bierze oleju to jest bezpiecznie. 200mth nie zrobi krzywdy cylindrowi. Mówimy tu jednak o rocznikach 2020+ i niech to jest jasne. Tłok jest fabrycznie bez teflonu a nowoczesna jakość widać na każdym detalu łącznie z uszczelkami.
Odnosząc się do niektórych wpisów... motocykl kupiłem od szybkiego zawodnika po 100mth i u mnie też jest używany w zawodach.
Pozostałe elementy rozrządu bez widocznego zużycia. Z resztą nigdy nie było nawet potrzeby regulacji luzów zaworowych.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin