|
Forum miłośników motocykli KTM KTM Ready to Race
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
blu77
Dołączył: 19 Lis 2016
Posty: 399
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 13:57, 23 Lut 2017 Temat postu: Excf 350 2016 odma |
|
|
Witam, czy to normalne że w moim moto gdy leżał do góry nogami olej silnikowy wylewał mi się aż filtrem powietrza jakby z odmy? Jeśli nie to jAK temu zaradzić, miałem tylko jeden taki przypadek. Moto ma 60mth
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
piodeb88
Dołączył: 10 Sie 2015
Posty: 100
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Mazowieckie
|
Wysłany: Czw 14:06, 23 Lut 2017 Temat postu: |
|
|
Możliwe ze jak leżał lał sie olej odma. Od spodu puszki filtra masz rurkę podłączona (odme). Wymagania homologacji aby olej nie pociekła na ulice itd. Ja osobiście odłączyłem go od filtra i odma lata sobie luźno, jak cos pocieknie to nie do puszki z filtrem powietrza.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez piodeb88 dnia Czw 14:07, 23 Lut 2017, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13853
Przeczytał: 9 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Czw 14:40, 23 Lut 2017 Temat postu: |
|
|
dokładnie to norma bo odma z silnika idzie do airboxa.
generalnie opcje są takie że albo to olać
albo sie nie wywracać ;D
albo odpiąć odme, zaślepic airboxa, i sama odme puscic gdzieś tak żeby nie zassało syfu - tutaj czasem jest problem jak sie motocykl gdzies topi
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mcx
Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 415
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: WuWua
|
Wysłany: Czw 20:38, 23 Lut 2017 Temat postu: |
|
|
albo dać jakiś mały oil catch tank
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
blu77
Dołączył: 19 Lis 2016
Posty: 399
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 22:09, 23 Lut 2017 Temat postu: |
|
|
Co to jest Oil catch tank ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
fafekalien
Dołączył: 02 Mar 2015
Posty: 126
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 22:17, 23 Lut 2017 Temat postu: |
|
|
Aaa to stąd się brał u mnie olej w airboxie to też się zastanawiałem czemu po tych moich wyjazdach oleju trochę się zbierało za filtrem. Ile można się dowiedzieć na tym forum ciekawych rzeczy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13853
Przeczytał: 9 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Pią 6:45, 24 Lut 2017 Temat postu: |
|
|
oil catch tank - to taki zbiorniczek, montowany gdzieśtam, szczelny ale z np z mozliwosccia puszczenia odpowietrzenia gdzies wysoko
i nadmiar oleju do niego leci, nie wycieka na ziemie, ani nie zasysa tamtędy wody.
w supermoto motocyklach to jest standard bez tego nie dopuszczają do zawodów
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mcx
Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 415
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: WuWua
|
Wysłany: Pią 11:50, 24 Lut 2017 Temat postu: |
|
|
Dokładnie. W SMRze miałem oryginalny mocowany do wahacza, wchodziły tam wszystkie odpływy z gaźnika + odma, ale szczelny to on nie był o taki [link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13853
Przeczytał: 9 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Pią 12:00, 24 Lut 2017 Temat postu: |
|
|
z tego co wiem to powinien byc szczelny, i sie podpina wszystko i zostaje jeden króciec zeby węzyk wywalic gdzies wysoko
ewentualnie moze są rózne typy itd
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
blu77
Dołączył: 19 Lis 2016
Posty: 399
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 22:44, 24 Lut 2017 Temat postu: |
|
|
Mimo wszystko bardzo to uciążliwe bo olej trzeba dolewać, a co jeśli zdarzy się to nam na zawodach albo daleko od domu ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KristofSX
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5678
Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: D0 BRAAP
|
Wysłany: Pią 23:46, 24 Lut 2017 Temat postu: |
|
|
to nie są takie ilości żeby trzeba było dolewać, chyba że glebisz moto do gory kołami co chwilę ;P
jeśli po zwykłej jeździe masz w airboxie olej znaczy że tłok puszcza kompresję na tyle że bije w skrzynię korbową i wypycha olej w odmę
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
blu77
Dołączył: 19 Lis 2016
Posty: 399
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 1:02, 25 Lut 2017 Temat postu: |
|
|
KristofSX, miałem po prostu tak, że po glebie jak moto było do góry nogami i postawiłem go normalnie na koła z airboxa leciał mi olej po subframe i był nasączony filtr olejem. Przed tym zdarzeniem w okienku inspekcyjnym mialem 2/3 okienka zapełnione olejem po tym puste okienko. Moto ma tylko 60mth od nowości. Przed tym zdarzeniem ani po nim olej mi nie lecial.
Proszę o rady, sugestie.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez blu77 dnia Sob 1:06, 25 Lut 2017, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13853
Przeczytał: 9 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Sob 8:12, 25 Lut 2017 Temat postu: |
|
|
no rób jak uwazasz - tylko jak wywalisz odme to i tak olej ucieknie - tylko nie zaleje airboxa i filtra.
niestety to jest taki układ
motocykle są do jeżdzenia a nie wywracania
najlepiej moto po glebie nie gasic - chociaz nowe po chwili same gasną, póki chodzi to sie olej odma nie wydostanie,
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
major000
Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 2308
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 40 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 12:54, 25 Lut 2017 Temat postu: |
|
|
blu77 napisał: | KristofSX, miałem po prostu tak, że po glebie jak moto było do góry nogami i postawiłem go normalnie na koła z airboxa leciał mi olej po subframe i był nasączony filtr olejem. Przed tym zdarzeniem w okienku inspekcyjnym mialem 2/3 okienka zapełnione olejem po tym puste okienko. Moto ma tylko 60mth od nowości. Przed tym zdarzeniem ani po nim olej mi nie lecial.
Proszę o rady, sugestie. | Nic z tym nie rób, bo wszystko jest wporządku. Takie sytuację zdarzają się rzadko i nie ma co panikować, że ubyło oleju tylko dolać. Jakiego patentu na odmie byś nie zastosował to zawsze wypluje trochę oleju podczas dachowania, szczególnie, jeśli motocykl leży chwilę do góry kołami.
W starszych silnikach RFS odma była na tyle nisko, że potrafił zaciągnąć olej nawet na ostrych zjazdach.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|