|
Forum miłośników motocykli KTM KTM Ready to Race
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13852
Przeczytał: 7 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Nie 11:15, 26 Sie 2018 Temat postu: |
|
|
czy warto spręzynke - jak mocny set to warto, ale musi byc wszystko sprawne
koszt nieduzy wiec nawet na próbe mozna wsadzic
jak sie wiesza na obrotach to jak kolega wyzej napisał - czasem jest problem z mocno wyrobionymi przepustnicami, albo jeszcze jest opcja ze linka gazu postrzepiona i sie wiesza.
masz sprzęt nietypowy, dorzucane dodatków ( pewnie tez jakiś wydech ) wiec ciezko bedzie tak strzelić z głowy jakie masz miec nastawy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
toivias
Dołączył: 17 Paź 2013
Posty: 415
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kato
|
Wysłany: Nie 13:54, 26 Sie 2018 Temat postu: |
|
|
Nieszczelności nie ma, a sam gaźnik poskładany na zestawie naprawczym.
W moto siedzi jeszcze kompletny akrap.
Moto nie wiesza się na obrotach tylko za wolno z nich schodzi.
Cięgna gazu są nowe i prawidłowo ułożone.
Czyli pozostaje bawić się według serwisówki.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Tomokat
Dołączył: 09 Sie 2016
Posty: 410
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie
|
Wysłany: Nie 14:45, 26 Sie 2018 Temat postu: |
|
|
Co do strzelania w wydech to też miałem ten problem przy akrapie walił seriami. Ponieważ kolektor od akrapa za luźno wchodzi we flansze i łapie lewe powietrze. Uszczelnialem to pastą do wydechów ale wystarczało to tylko na chwilę bo wydmuchiwało. W końcu wyciałem paski z puszki od piwa i teraz kolektor wchodzi na ścisk i już nie strzela.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
toivias
Dołączył: 17 Paź 2013
Posty: 415
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kato
|
Wysłany: Nie 15:41, 26 Sie 2018 Temat postu: |
|
|
Tomokat napisał: | Co do strzelania w wydech to też miałem ten problem przy akrapie walił seriami. Ponieważ kolektor od akrapa za luźno wchodzi we flansze i łapie lewe powietrze. Uszczelnialem to pastą do wydechów ale wystarczało to tylko na chwilę bo wydmuchiwało. W końcu wyciałem paski z puszki od piwa i teraz kolektor wchodzi na ścisk i już nie strzela. |
Coś w tym może być... sprawdzę po powrocie do Katowic
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13852
Przeczytał: 7 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Nie 15:46, 26 Sie 2018 Temat postu: |
|
|
a to ze schodzi - wykręc mu wiecej składu, albo wrzuc wieksza dysze - zaczałbym od zabawie srubka
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
LukAs
Dołączył: 10 Kwi 2016
Posty: 123
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 16:11, 19 Wrz 2018 Temat postu: |
|
|
Siema Pacjent to exc 530, wydech full akrap. Po regulacji zaworów i rozebraniu i czyszczeniu gaźnika mieszanka zrobiła się za uboga. Motocykl szybko się grzał i wtedy gasł i miał problem z paleniem. Wcześniej przed czyszczeniem świeca była czarna, teraz całkowicie biała.
Na wolnych obrotach chodzi ładnie, równo, odpala i na ciepło i na zimno, przy schodzeniu z obrotów są strzały, na postoju po odkreceniu na maksa i puszczeniu gazu wali ogniem.
Nawet po mocnym wykręceniu śruby od mieszanki i ustawieniu iglicy na najniższy ząbek problemy nie ustąpiły.
Teraz zmieiniłem dysze.
Główna była 180, jest 188.
Od wolnych była 40, jest 42.
Iglica OBDTR 5 ząbek od góry.
Świeca dalej całkowicie biała. Lewego powietrza nie łapie, wszystko sprawdzone. Wszystkie oringi w gaźniku są, uszczelki itp posprawdzane. Motocykl przyspiesza bardzo ładnie i płynnie.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez LukAs dnia Śro 16:12, 19 Wrz 2018, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Fourier
Dołączył: 10 Sty 2015
Posty: 1587
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 30 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Silesia
|
Wysłany: Śro 16:36, 19 Wrz 2018 Temat postu: |
|
|
Sąsiad miał to samo w YZ250F 2009 - poszła dysza wolnych obrotów 48 i jest ok.
Przyczyną jest prawdopodobnie wytarcie korpusu przez wózek przepustnicy - idzie dodatkowa dawka powietrza i niestety nie da się tego wyeliminować.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Fourier dnia Śro 16:42, 19 Wrz 2018, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
LukAs
Dołączył: 10 Kwi 2016
Posty: 123
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 16:43, 19 Wrz 2018 Temat postu: |
|
|
Tylko, że wcześniej na 40 na wolnych świeca była czarna. Poza tym to wolne.
Iglica po ustawieniu na 5 od góry ząbek. Po ostrym przyspieszaniu i od razu gaszeniu żeby nie zdążył chodzić na wolnych tak samo biała.
Samo czyszczenie mogło mieć aż tak wielki wpływ na skład mieszanki? Że na tych samych ustawieniach świeca z czarnej zrobiła się biała?
Przeczytałem teraz to co dopisałeś. Rzeczywiście wózek przepustnicy ma lekkie luzy. Może po wyczyszczeniu zaczęło walić tam więcej powietrza. Spróbuję podkręcić jeszcze mieszankę na wolnych i dam iglicę na najniższy ząbek i zobaczę. Jak nie to rzeczywiście chyba zmienię dyszę na jeszcze większą.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez LukAs dnia Śro 16:45, 19 Wrz 2018, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Fourier
Dołączył: 10 Sty 2015
Posty: 1587
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 30 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Silesia
|
Wysłany: Śro 22:13, 19 Wrz 2018 Temat postu: |
|
|
Dysza wolnych obrotów pomimo że się tak nazywa to benzynę (ewentualie w 2t premix) podaje cały czas a w przypadku dostawania się jakiejś dodatkowej porcji powietrza cały czas jest zmieniony skład mieszanki (czyli więcej powietrza w układzie to trzeba dodac więcej benzyny).
Z myciem może być jeszcze tak że coś się gdzieś przytkało i jeżeli masz możliwość to przedmuchaj wszystko kompresorem.
Sąsiad kupił tą yamahę od kolesia co mieszka 2 wsie od nas - niby na poczatku wszystko fajnie, moto niby uszanowane ale jakoś dziwnie schodziło z obrotów, przy jeździe co odpuszczenie gazu to waliło marchewami z wydechu a przy zostawieniu na wolnych obrotach kolektor w ciągu niecałej minuty robił się czerwony. Mój brat pomógł mu rozebrać cały gaźnik, wyczyścili go, przesmarowali kółka wózka i miejsca styku z korpusem i była delikatna poprawa. Znajomy zawodnik polecił zeby od czasu do czasu psiknąć tam jakimś lekkim smarem w sprayu i tez było widać poprawę. Gaźnik z całym moto poszedł do mechanika - silnik kapitalka, gaźnik umyty w myjce ultradzwiekowej wyregulowany i wg mechanika chodzil tak jak miał. Moto przyjechało do domu i efekty były były takie jak na poczatku przy zakupie. Kiedyś dyskutowaliśmy u nas przy piwie o gaźnikach i na nastepny dzień sąsiad dostał ode mnie dysze (właśnie 48 ) z kompletu, który miałem do regulacji moich motocykli - po zamontowaniu nic nie wali z wydechu, obroty schodzą normalnie i kolektor nie nagrzewa sie do czerwoności tak szybko (wiadomo że jak dłuzej postoi to i tak zrobi sie czerwony).
Ta wymiana dyszy to tylko niestety tylko doraźne rozwiązanie bo luzu na obudowie gaźnika nie zlikwidujesz i teoretycznie gaźnik powinien być wymieniony. Niestety taka jest przypadłość FCRów. W domu mam 3 gaźniki PWK z tego jeden ma ponad 12 lat i mimo ze są jakieś delikatne rysy od piasku (niestety czasami przy zdejmowaniu filtra do mycia cos tam wleci czego się później nie wyciągnie/wymyje) to nie ma na przepustnicy luzu.
Inny przykład - za dziecka jak się człowiek bawił przerabianiem silnika w skuterze to zalozylem m.in. gaźnik dellorto PHBG 19mm sygnowany przez stage6 (podobno jest dla nich robiony przez Dellorto) - świeca była albo biala albo czarna - nie szło go wyregulować dyszami (głównymi i wolnych), zamiennikiem pływaka, różnymi filtrami powietrza itp., z gaźnika zawsze coś gdzieś ciekło pomimo nowych uszczelek komory pływakowej Ostatnio po kilkunastu latach kupiłem oryginalny dellorto PHBG 21 mm - śruby regulacji ustawione książkowo, bez zmiany dysz, tak jak wyciągnięty z pudełka - świeca cegła z jednej strony delikatnie przykopcona - od tak prawie ideał.
https://www.youtube.com/watch?v=27Oa2ZI5fZE
Jeszcze jedno - sprawdź sobie poziom paliwa w komorze pływakowej.
Post został pochwalony 1 raz
Ostatnio zmieniony przez Fourier dnia Śro 22:30, 19 Wrz 2018, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
LukAs
Dołączył: 10 Kwi 2016
Posty: 123
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 15:58, 20 Wrz 2018 Temat postu: |
|
|
Wielkie dzięki za pomoc. Myjąc gaźnik każdy element czyściłem oddzielnie i od razu suszyłem i przedmuchiwałem kompresorem.
Poziom paliwa idealny, sprawdzane wężykiem.
Ustawiłem mieszankę na 2 obroty, dysza dalej ta 42, iglicę dałem na najniższy ząbek. Na postoju chodził dobrze, przy ostrym przyspieszaniu też, ale na równych obrotach przy 1/4 manetki bardzo lekko poszarpywał.
Dałem iglicę ząbek wyżej, szarpanie ustało. Co ciekawe po daniu iglicy wyżej świeca zrobiła się mniej biała.
Tak wygląda aktualnie (z tej strony jest minimalnie ciemniejsza): [link widoczny dla zalogowanych]
Chwilowo zostanie na tych ustawieniach. Powiem znajomemu żeby po prostu za jakiś czas do niej zajrzał i sprawdził. Potem ewentualnie zmiana dyszy wolnych na jeszcze większą tak jak mówisz.
A jako ciekawostka luz na wózku przepustnicy:
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez LukAs dnia Czw 16:00, 20 Wrz 2018, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Fourier
Dołączył: 10 Sty 2015
Posty: 1587
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 30 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Silesia
|
Wysłany: Pią 7:02, 21 Wrz 2018 Temat postu: |
|
|
Z FCRem Keihin niestety dał ciała.
Jakbyś kupował dysze to taniej wychodzą w sklepach z częściami do skuterów (mieloch, racing planet itp) ale czasami trafia się że są minimalnie inne niż powinny być np. 180 jest minimalnie bogatsza od 182 z ASO więc na testy dobrze jest kupić kilka rozmiarów np. w Twoim przypadku 42, 45 i 48.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ARTUREXC450
Dołączył: 07 Mar 2018
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 20:25, 09 Paź 2018 Temat postu: |
|
|
A powiedzcie mi czy wiecie i sie podzielicie wiedzą na temat wysokości poziomu paliwa"na wężyk"? Fcr 39 exc 450 09r. Niewiem czy dobrze ustawiam te 9mm a mam ubogą mieszanke.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13852
Przeczytał: 7 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Śro 8:59, 10 Paź 2018 Temat postu: |
|
|
najłatwiej ustawic pływaki równolegle (szef ) względem krawędzi gaźnika
uboga mieszanka moze wynikac z róznych kwestii
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ARTUREXC450
Dołączył: 07 Mar 2018
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 15:33, 12 Paź 2018 Temat postu: |
|
|
Lewe powietrze wykluczam. Ustawiłem szew minimalnie w str większego poziomu paliwa. 8.5mm zrobiłem. Tak że pływak podsuwa zaworek w gniazdo ale nie naciska jeszcze spreżynki. Dobrze? No narazie podniośłem iglice do góry o dwa ząbki.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez ARTUREXC450 dnia Pią 15:40, 12 Paź 2018, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13852
Przeczytał: 7 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Sob 7:40, 13 Paź 2018 Temat postu: |
|
|
szew powinien byc równolegle - ja tak ustawiam i tak chodzi.
i tak ustawiasz najlepiej na otwartym zaworku ( gaźnik pływaiem w dół ) i pomału przechylasz aż pływak oprze sie o zaworek - który oprze sie o gniazdo, dalej mozna wcisnac juz tylko spręzynke z zaworka, i w tym momencie pierwszego styku ma byc równolegle
a regulacjami sie baw - zawsze to w którą strone cie zaprowadzi i bedzie widac czy sie pogarsza czy polepsza
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|