|
Forum miłośników motocykli KTM KTM Ready to Race
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mariantofana
Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 383
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 20:30, 05 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
A ten objaw występuje przy wejściu na obroty od zamknietej przepustnicy do powiedzmy 1/4 otwarcia? czy na przykład jedziesz na pół gwizdka i odkrecasz do konca i takie jaja się dzieją?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13841
Przeczytał: 21 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Pią 22:10, 05 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
nie bardziej od samego spodu. jak jade na pół gazu i dodaje to nie dławi tak
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13841
Przeczytał: 21 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Sob 17:42, 06 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
dzisiaj miałem czas zeby troche pobawic sie gaźnikiem. wymontowałem gaźnik i miałem troche ponad 3 sekundy wtrysku paliwa.... wiec zaczałem kręcic srubką i ustawiłem na jakies 1.3 sekundy. gdzies czytałem że zbyt ubogo jest troche słabo na asfalt a ja ganiam praktycznie 50/50. wiecv nie chciałem przesadzic z sekundowym dotryskiem. moto niestety jak sie dławił tak dławi na postoju. jedynie troche poprawiłą się reakcja podczas jazdy, juz tak nie przymula i podczas jazdy juz nie ma opcji że zgaśnie... ale nadal odkręcam zeby np poderwac na gume to jest moment przydławienia i potem dopiero strzela mocą. zastanawiam sie jeszcze czy regulacja pływaka miała by jakis pozytywny wpływ na to.
dzisiaj znów przed wyjazdem sie pobawiłem i załozyłem dodatkowego oringa no i po regulacji i załozeniu oringa problem ustąpił moto normalnie ładnie rwie jednak teraz wyszedł inny problem - moto cięzko odpala na zimnym. musze sie chwile nakopać. wczesniej palił czy zimny czy ciepło z dotyku. gaźnik czysty, zawory ok... regulacje maja duzy wpływ na to ?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez henio12323 dnia Nie 13:54, 07 Kwi 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bartex
Dołączył: 05 Lut 2013
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Czw 19:42, 11 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Mam podobny temat z dławieniem ale pod lekką górę (~30-40st). Na płaskim ruszam i jadę bez problemu a jadąc pod górę na około 1/4 gazu dławi i szarpie (na 1wszym biegu). Gaźnik ustawiłem zgodnie z serwisówką bo był total dramat nawet na wolnych obrotach. Teraz pali zimny ciepły z guzika i kopki a problem jest tylko podczas jazdy na niskich obrotach pod górę. Oring założony a regulacja pompki wykręcona praktycznie do zera. Jedynie pływaka nie ruszałem.
Po kilkunastu minutach mordowania świeca delikatnie mokra w okolicy gwintu i trochę przykopcona.
Moto to mieszanka SXa z EXC. Silnik 250 4t z rozrusznikiem. Kupione niedawno i powoli doprowadzane do stanu jezdnego. Napęd 14/49 i zastanawiam się czy to nie zamula bo sprzęt jak by wcześniej mocno do toru przygotowywany.
Dodam że to moja pierwsza taka zabawka więc się nie znam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13841
Przeczytał: 21 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Sob 18:11, 04 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
jeszcze jedną sprawe mam odnosnie gaźnika moto super sie wkręca, ładnie jedzie... ale za bardzo sie grzeje i swieca bialutka, nie chce moto przegrzać bo teraz wystarczy chwile trudniejszego terenu i moto bucha parą. jak mam srubke od składu, to wykrecając wzbogacam czy zubożam mieszanke ? serwisowo mam 1.25 obrotu, profilaktycznie dałem na 1.5, potem tak sie bawiłem kręciłem raz w jedną raz w drugą na czuja. potem moto zaczęło słabo palić, to chciałem powrócić do fabrycznego ustawienia i wyszło że miałem ogólnie wykręcona na jakies 3-4 obroty i wydawało mi sie że wtedy swieca powinna byc wręcz czarna. a tutaj była własnie bialutka ( mam nową swiece i praktycznie jak wyjałem z opakowania tak wyglądało po 2 bakach jedynie biały osad na porcelance ) wiec wkręciłem tak żeby była wykręcona na 1.5 obroty i teraz dopiero zrobiła sie lekko brązowa. to jak to w koncu jest ? wkręcona sruba od skłądu wzbogaca ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
madart
Dołączył: 22 Gru 2012
Posty: 147
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 19:03, 04 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
wykrecasz wzbogacasz
srubka skladu dziala glownie na mieszanke na niskich obrotach, za reszte odpowiadaja iglica i dysza, trzeba miec to na uwadze 'czytając ze świecy'
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bully
Dołączył: 03 Mar 2011
Posty: 843
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: opolskie
|
Wysłany: Pon 12:05, 06 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
Tak jak napisano wyżej, sprawdzaj po jeździe na konkretnych obrotach, śruba praktycznie ma wpływ tylko na wolnych oraz poczatkowym otwarciu przepustnicy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13841
Przeczytał: 21 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Pon 20:15, 06 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
wiec czym moge wzbogacic mieszankę na wyzszych partiach ? rozumiem że dyszami i iglicą ( jej poziomem ) tylko dziwi mnie czemu w fabrycznym moto, bez przeróbek musiał bym zmieniac dysze. paliwo w komorze pływakowej znaczenia nie ma jak mniemam ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mariantofana
Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 383
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 21:20, 06 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
Śrubka mieszanki reguluje jej skład od 0 do 1/8 otwarcia przepustnicy i kręcenie nią może spowodować, że będziesz miał problemy z odpalaniem, nierówną pracą na wolnych obrotach biegu jałowego i różnymi objawami typu powolne schodzenie z obrotów lub przyduszanie przy schodzeniu z obrotów przy zamkniętej przepustnicy.
Jeśli przy ustawieniach standardowych mieszanka za uboga to ja bym się zastanawiał nad tym czy nie ma nigdzie jakiejś drobnej nieszczelności? A może pompka przyspieszająca nie działa jak należy? bo w sumie po to ona jest żeby przy gwałtownym odwijaniu nie czekać aż rozpylacz zrobi robotę tylko od razu wtrysnąć paliwo. W 525 jest już nowszy FCR więc masz tam śrubkę do regulacji pompki.
A tak w ogóle może zaprowadź ten motocykl w końcu do kogoś kto się na regulacji gaźnika zna bo w ten sposób to nigdy nie dojdziesz do ładu. Co chwilę coś innego wyskakuje... ja nigdy nie miałem takich problemów z FCR'em a miałem go już w 5ciu sprzętach w tym w dwóch wszczepiony dla polepszenia osiągów. Każda regulacja kończyła się usunięciem niepożądanych zachowań.
pozDRo
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez mariantofana dnia Pon 21:24, 06 Maj 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
grzegorzszw
Dołączył: 04 Sie 2012
Posty: 370
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lubelskie/Kraków
|
Wysłany: Pon 22:02, 06 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
Do trzech powyższych postów można jeszcze dodać, że dane z serwisówki odnośnie ilości wykręconych obrotów śruby regulacji składu mieszanki są wartościami wyjściowymi do dalszej regulacji. Moto na tych ustawieniach powinno bez problemu odpalić i chodzić w miarę dobrze ale niekoniecznie jest to idealne ustawienie. Można próbować ustawić metodą prób i błędów (tego sposobu nie będę komentował).
Tenże skład regulujemy następująco: rozgrzewamy sprzęta, teraz wkręcamy śrubę mieszanki (obroty powinny zacząć spadać), od tego momentu wykręcamy śrubę (obroty powinny najpierw rosnąć a potem spadać), ustawiamy w momencie osiągnięcia najwyższych obrotów, korygujemy obroty biegu jałowego.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13841
Przeczytał: 21 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Pon 22:08, 06 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
tak, wiem o tym że skłąd działa tylko na wolne obroty, a dane serwisowe są tylko wyjsciowe tak aby od czegos zacząc ustawienia gaźnika. oraz jak sam skład sie ustawia też wiem.
co do pompki - to własnie ją chce pojać. wszedzie czytam "poradniki' że "wytrysk" ma byc na około 1 sekunde, gdzies wyczytałem że do jazdy po asfalcie ma byc wiecej bo moze byc za ubogo. latam róznie, raz tor raz trasa wiec ustawiłem na jakies 1.5 sekundy. ( bo wczesniej strasznie dławił sie przy dodawaniu gazu nie raz w terenie mi gasł przy dodaniu gazu z dołu ) teraz może pracowac minute, szarpne manetką i nie przydławi go... ale z kolei widze że ma za ubogo. i teraz dwie rzeczy sie zbiegają - znów jak dam wiecej paliwa pompka przyspieszacza to zacznie go zalewac i dławić. wiec tu mam problem :d;
do mechaników nie chce oddawać, bo po to sie bawie i co chwile przestawiam i kontroluje żeby samemu się nauczyc. nie sztuką jest dać do serwisu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
grzegorzszw
Dołączył: 04 Sie 2012
Posty: 370
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lubelskie/Kraków
|
Wysłany: Pon 22:21, 06 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
Może w takim układzie spróbuj przez kilka minut jechać na stałych obrotach (pompka wtedy nie działa), zatrzymaj się i sprawdź kolor świecy.
Jeśli jeździmy agresywnie, na niskich biegach i przy słabszej przyczepności to wtrysk powinien trwać około 1s, jeśli bardzo płynnie, na wysokich biegach i na przyczepnej nawierzchni to wtrysk powinien trwać te 3s.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bartex
Dołączył: 05 Lut 2013
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pon 22:30, 06 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
henio12323 napisał: | do mechaników nie chce oddawać, bo po to sie bawie i co chwile przestawiam i kontroluje żeby samemu się nauczyc. nie sztuką jest dać do serwisu. |
Potwierdzam.
Po kilku godzinach dłubania w moim dorobiłem śrubę ograniczającą pompkę podniosłem nieco wolne obroty i zaczęło mnie to słuchać.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13841
Przeczytał: 21 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Wto 8:13, 07 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
w takim razie chyba też zrobic ten patent z ogranicznikiem i pozwole na dłuzszy wtrysk. bo wczesniej miałem ponad 4 sekundy i swieca miała odpowiedni kolor
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mariantofana
Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 383
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 15:51, 07 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
Patenty to nie jest usunięcie przyczyn tylko skutków. Wszystko powinno gadać bez patentów.Jeśli tak nie jest to pozostaje się męczyć aż do skutku. Poza tym w 525 masz śrubę do regulacji pompki i ta powinna Ci wystarczyć. A jeśli chodzi o naukę regulacji to właśnie to miałem na myśli pisząc żeby go oddać do kogoś kto się zna na tym. Posiedzisz z fachowcem co ustali co jest nie tak i podpatrzysz kilka sztuczek. Łatwiej nauczyć się takich rzeczy od kogoś.
pozDRo
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|