|
Forum miłośników motocykli KTM KTM Ready to Race
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
enduross
Dołączył: 19 Lis 2013
Posty: 88
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: psary
|
Wysłany: Czw 13:31, 14 Cze 2018 Temat postu: glowica exc 300 |
|
|
Chlopaki pomocy. Jakis czas temu posypala mi sie korba w silniku. Wszystko jiz poskladalem nowa tuleja itd ale bardzo glowica oberwala, powbijal sie w nia igielki. Kupilem wiec glowice uzywana stan dobry lecz sprzedawca podal ze jest od 250-300ccm 00-02r. Sprawdzilem numery w serwisowce i byly takie same. Gdy glowica przyszla przemierzylem ja i okazalo sie ze komora spalania jest mniejsza o 3mm. Gdy zalozy sie glowice na cylinder widac 2mm plaskiej powierzchni. I moje pytanie brzmi czy zakladac to czy oddac do tokarza zeby zebral troche materialu czy kupic inna glowice.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 19 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Czw 14:44, 14 Cze 2018 Temat postu: |
|
|
moze to byc głowica od SXa - bedzie mocniejszy motocykl - ale pytanie czy w SX nie idzie np inny tłok - problem moze byc w spalaniu stukowym, najbezpieczniej kupic głowice taka jak byla
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
enduross
Dołączył: 19 Lis 2013
Posty: 88
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: psary
|
Wysłany: Pią 7:58, 15 Cze 2018 Temat postu: |
|
|
Po numerach na glowicy wychodzi ze jest ona z sx 250 a w nich prawdopodobnie tez jest plaskie denko tloka
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 19 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Pią 8:15, 15 Cze 2018 Temat postu: |
|
|
przerabiałem pare razy montaż głowicy SX do EXC - no i poprawia sie troche dół nawet wiec moze byc lepiej niz na OEM, kwestia aby uniknac spalania stukowego
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
enduross
Dołączył: 19 Lis 2013
Posty: 88
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: psary
|
Wysłany: Pią 8:43, 15 Cze 2018 Temat postu: |
|
|
Moglby mi kolega wytlumaczyc jak uniknac spalania stukowego. Opuznic czy przyspieszyc zaplon oraz czy odprezac silnik
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez enduross dnia Pią 8:45, 15 Cze 2018, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 19 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Pią 10:40, 15 Cze 2018 Temat postu: |
|
|
a masz tam opcje regulacji zapłonu ? wzbogacic trzbea mieszanke wzgledem oryginału,. mozna tez troche odprezyc silnik dajac grubsza uszczelke pod cylinder - tak żeby był tłok w zalecanym przedziale ale nizszym
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
enduross
Dołączył: 19 Lis 2013
Posty: 88
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: psary
|
Wysłany: Pią 11:37, 15 Cze 2018 Temat postu: |
|
|
Mam wybite dwie cechy przy zaplonie. Zawsze byl ustawiony na tylnej.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
DumDum
Dołączył: 28 Lut 2016
Posty: 93
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Mogilno/Poznań
|
Wysłany: Pon 18:40, 18 Cze 2018 Temat postu: |
|
|
Na początek sprawdź odległość między tłokiem a głowicą. Jeśli będzie w normie to możesz jeździć. Jeśli nie to możesz ją trochę obrobić, tak aby dopasować do tłoka.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
enduross
Dołączył: 19 Lis 2013
Posty: 88
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: psary
|
Wysłany: Czw 8:59, 21 Cze 2018 Temat postu: |
|
|
Jaka powinna byc odleglosc. Z serwisowki wiem tylko ze tlok do krawedzi x wynosi 0mm czyli tlok jest na rowno z krawedzia tuleji
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
hacker33
Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 79 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Czw 10:41, 21 Cze 2018 Temat postu: |
|
|
300 ma tłok większej średnicy to i głowica ma większą średnicę w środku.
250 ma chyba 67mm a 300 72mm. Stąd różnica w średnicy.
Możesz przetoczyć ale musisz upewnić się, że pojemność komory spalania jest taka sama w obu głowicach. Inaczej będzie mega kompresja, inna charakterystyka silnika, krótsza żywotność korbowodu i gaźnik do regulacji. Może też być spalanie stukowe.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
amek721
Dołączył: 24 Lis 2013
Posty: 1098
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: Czw 10:46, 21 Cze 2018 Temat postu: |
|
|
Plus inny kształt komory spalania wpływa na całą charakterystykę silnika. Nie znaczy to, że źle - zależy co z tego wyjdzie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
enduross
Dołączył: 19 Lis 2013
Posty: 88
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: psary
|
Wysłany: Czw 15:49, 21 Cze 2018 Temat postu: |
|
|
Silnik i tak mam zamiar odprezyc dajac grubsza uszczelke pod cylinder poprzednia korba wytrzymala 46h. Zostaje kwestia przestawienia zaplonu
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
tutaj pokazane jest jak te glowice sie roznia[/url]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez enduross dnia Czw 16:07, 21 Cze 2018, w całości zmieniany 4 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
hacker33
Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 79 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Pią 9:18, 22 Cze 2018 Temat postu: |
|
|
Masz tu sporo roboty i pytanie czy to ogarniesz i jak to będzie jeździć?
Jeżeli dasz grubszą uszczelkę pod cylinder to przestawiasz tym sposobem wszystkie czasy otwarcia kanałów.
Nie obrabiając głowicy powiększysz sobie squish. Zarówno jego grubość jak i powierzchnie/szerokość.
Co jest bardzo niekorzystne.
Bez pomiarów stopnia sprężania itd. taka konwersacja jest bez sensu. Bo to od tego musisz zacząć.
Z doświadczenie mogę Ci powiedzieć że obróbka głowicy 2T jest bardzo trudna. Przerabiałem ten temat i nikt nie chce się tego podejmować. A ten kto mi to zrobił, nie wziął ode mnie pieniędzy - powiedział tylko żebym więcej się z czymś takim nie pokazywał.
Przestawianie zapłonu może się skończyć trudnym odpalaniem silnika lub jego dużo szybszym zużyciem.
Warto to przemyśleć a najlepiej wpierw przestudiować literaturę fachową.
PS. zapomniałem napisać, że jeden warsztat zepsuł mi głowice planując ją. Musiałem kupić drugą.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez hacker33 dnia Pią 9:29, 22 Cze 2018, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
enduross
Dołączył: 19 Lis 2013
Posty: 88
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: psary
|
Wysłany: Pią 10:43, 22 Cze 2018 Temat postu: |
|
|
Czyli szukac takiej glowicy jaka byla i nie bawic sie w przerabianie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
hacker33
Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 79 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Pią 11:37, 22 Cze 2018 Temat postu: |
|
|
Jak się da to kup dedykowaną.
Szkoda czasu, pieniędzy i nerwów na przerabianie tej od 250.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|