Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

glowica exc 300
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
enduross




Dołączył: 19 Lis 2013
Posty: 88
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: psary

PostWysłany: Czw 13:31, 14 Cze 2018    Temat postu: glowica exc 300

Chlopaki pomocy. Jakis czas temu posypala mi sie korba w silniku. Wszystko jiz poskladalem nowa tuleja itd ale bardzo glowica oberwala, powbijal sie w nia igielki. Kupilem wiec glowice uzywana stan dobry lecz sprzedawca podal ze jest od 250-300ccm 00-02r. Sprawdzilem numery w serwisowce i byly takie same. Gdy glowica przyszla przemierzylem ja i okazalo sie ze komora spalania jest mniejsza o 3mm. Gdy zalozy sie glowice na cylinder widac 2mm plaskiej powierzchni. I moje pytanie brzmi czy zakladac to czy oddac do tokarza zeby zebral troche materialu czy kupic inna glowice.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13852
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Czw 14:44, 14 Cze 2018    Temat postu:

moze to byc głowica od SXa - bedzie mocniejszy motocykl - ale pytanie czy w SX nie idzie np inny tłok - problem moze byc w spalaniu stukowym, najbezpieczniej kupic głowice taka jak byla

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
enduross




Dołączył: 19 Lis 2013
Posty: 88
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: psary

PostWysłany: Pią 7:58, 15 Cze 2018    Temat postu:

Po numerach na glowicy wychodzi ze jest ona z sx 250 a w nich prawdopodobnie tez jest plaskie denko tloka

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13852
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Pią 8:15, 15 Cze 2018    Temat postu:

przerabiałem pare razy montaż głowicy SX do EXC - no i poprawia sie troche dół nawet wiec moze byc lepiej niz na OEM, kwestia aby uniknac spalania stukowego

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
enduross




Dołączył: 19 Lis 2013
Posty: 88
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: psary

PostWysłany: Pią 8:43, 15 Cze 2018    Temat postu:

Moglby mi kolega wytlumaczyc jak uniknac spalania stukowego. Opuznic czy przyspieszyc zaplon oraz czy odprezac silnik

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez enduross dnia Pią 8:45, 15 Cze 2018, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13852
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Pią 10:40, 15 Cze 2018    Temat postu:

a masz tam opcje regulacji zapłonu ? wzbogacic trzbea mieszanke wzgledem oryginału,. mozna tez troche odprezyc silnik dajac grubsza uszczelke pod cylinder - tak żeby był tłok w zalecanym przedziale ale nizszym

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
enduross




Dołączył: 19 Lis 2013
Posty: 88
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: psary

PostWysłany: Pią 11:37, 15 Cze 2018    Temat postu:

Mam wybite dwie cechy przy zaplonie. Zawsze byl ustawiony na tylnej.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
DumDum




Dołączył: 28 Lut 2016
Posty: 93
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Mogilno/Poznań

PostWysłany: Pon 18:40, 18 Cze 2018    Temat postu:

Na początek sprawdź odległość między tłokiem a głowicą. Jeśli będzie w normie to możesz jeździć. Jeśli nie to możesz ją trochę obrobić, tak aby dopasować do tłoka.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
enduross




Dołączył: 19 Lis 2013
Posty: 88
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: psary

PostWysłany: Czw 8:59, 21 Cze 2018    Temat postu:

Jaka powinna byc odleglosc. Z serwisowki wiem tylko ze tlok do krawedzi x wynosi 0mm czyli tlok jest na rowno z krawedzia tuleji

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hacker33




Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 79 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Czw 10:41, 21 Cze 2018    Temat postu:

300 ma tłok większej średnicy to i głowica ma większą średnicę w środku.
250 ma chyba 67mm a 300 72mm. Stąd różnica w średnicy.

Możesz przetoczyć ale musisz upewnić się, że pojemność komory spalania jest taka sama w obu głowicach. Inaczej będzie mega kompresja, inna charakterystyka silnika, krótsza żywotność korbowodu i gaźnik do regulacji. Może też być spalanie stukowe.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
amek721




Dołączył: 24 Lis 2013
Posty: 1098
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Biłgoraj

PostWysłany: Czw 10:46, 21 Cze 2018    Temat postu:

Plus inny kształt komory spalania wpływa na całą charakterystykę silnika. Nie znaczy to, że źle - zależy co z tego wyjdzie Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
enduross




Dołączył: 19 Lis 2013
Posty: 88
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: psary

PostWysłany: Czw 15:49, 21 Cze 2018    Temat postu:

Silnik i tak mam zamiar odprezyc dajac grubsza uszczelke pod cylinder poprzednia korba wytrzymala 46h. Zostaje kwestia przestawienia zaplonu
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
tutaj pokazane jest jak te glowice sie roznia[/url]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez enduross dnia Czw 16:07, 21 Cze 2018, w całości zmieniany 4 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hacker33




Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 79 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Pią 9:18, 22 Cze 2018    Temat postu:

Masz tu sporo roboty i pytanie czy to ogarniesz i jak to będzie jeździć?

Jeżeli dasz grubszą uszczelkę pod cylinder to przestawiasz tym sposobem wszystkie czasy otwarcia kanałów.
Nie obrabiając głowicy powiększysz sobie squish. Zarówno jego grubość jak i powierzchnie/szerokość.
Co jest bardzo niekorzystne.

Bez pomiarów stopnia sprężania itd. taka konwersacja jest bez sensu. Bo to od tego musisz zacząć.
Z doświadczenie mogę Ci powiedzieć że obróbka głowicy 2T jest bardzo trudna. Przerabiałem ten temat i nikt nie chce się tego podejmować. A ten kto mi to zrobił, nie wziął ode mnie pieniędzy - powiedział tylko żebym więcej się z czymś takim nie pokazywał.

Przestawianie zapłonu może się skończyć trudnym odpalaniem silnika lub jego dużo szybszym zużyciem.
Warto to przemyśleć a najlepiej wpierw przestudiować literaturę fachową.

PS. zapomniałem napisać, że jeden warsztat zepsuł mi głowice planując ją. Musiałem kupić drugą.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez hacker33 dnia Pią 9:29, 22 Cze 2018, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
enduross




Dołączył: 19 Lis 2013
Posty: 88
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: psary

PostWysłany: Pią 10:43, 22 Cze 2018    Temat postu:

Czyli szukac takiej glowicy jaka byla i nie bawic sie w przerabianie

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hacker33




Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 79 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Pią 11:37, 22 Cze 2018    Temat postu:

Jak się da to kup dedykowaną.
Szkoda czasu, pieniędzy i nerwów na przerabianie tej od 250.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin