Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Głowica, rozrząd i inne sprawy.
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mentor




Dołączył: 06 Gru 2010
Posty: 830
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Iłowo-Osada

PostWysłany: Czw 11:35, 21 Lip 2011    Temat postu: Głowica, rozrząd i inne sprawy.

Witam, w motocyklu padła mi elektryka i żeby to sprawdzić w sumie musiałem rozkręcić pół motocykla. I tak pomyślałem że jak już to robię może bym zajrzał do rozrządu.
Moje pytanie jest takie czy odkręcając głowicę zejdzie ona od razu kompletnie z zaworami?
Czy łańcuszek rozrządu powinien mieć jakiś delikatny luz czy w miarę mocno naciągnięty?
Oraz ostatnie pytanie czy założenie magneta ma jakieś znaczenie? Czy po prostu ma wejść na ten sworzeń i już.
Dzięki za odpowiedź bo nigdy nie ściągałem głowicy ani nie robiłem rozrządu.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
herkloss




Dołączył: 29 Paź 2006
Posty: 90
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: KIELCE

PostWysłany: Czw 15:16, 21 Lip 2011    Temat postu:

No żeby zdjąć głowice to trzeba rozpiąć łańcuszek a do tego potrzebna zakuwarka.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szakul123




Dołączył: 16 Cze 2011
Posty: 280
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 15:20, 21 Lip 2011    Temat postu:

kolego musisz ściągnąć łańcuszek rozrządu, wypuścić płyn z chłodniczy i potem możesz zabierać się za odkręcanie głowicy. łańcuszek rozrządu powinien być w miarę mocno dociągnięty. odkręć śrubę z napinacza i później odkręć cały napinacz i spójrz na którym ząbku jest (tzn jak mocno jest wysunięty). co do magneta to musi wejść na ten wpust i będzie wszystko grać.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez szakul123 dnia Czw 15:21, 21 Lip 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mentor




Dołączył: 06 Gru 2010
Posty: 830
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Iłowo-Osada

PostWysłany: Czw 19:32, 21 Lip 2011    Temat postu:

Witam, może głowicy nie będę ściągał jeszcze na razie zdjąłem całą elektrykę, magnet. Dziś udało mi się odkręcić pokrywę z głowicy. No i teraz nie wiem co z rozrządem. Czy ten łańcuszek powinien być naciągnięty jak struna czy mieć lekki luz. No i może mi ktoś podpowie jak się tym obsłużyć (w sensie napinaczem). Będę wdzięczny.
A druga sprawa co mogło spowodować te ta śruba tak wygląda?


Rozumiem że napinacz to jest to coś?

Jeszcze jak tego użyć. Dzięki za wyrozumiałość i wytłumaczenie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szakul123




Dołączył: 16 Cze 2011
Posty: 280
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 20:00, 21 Lip 2011    Temat postu:

na końcu napinacza jest taka śrubka to ją wykręć i wyciągnij sprężynę. później wkręć ten sam korpus do cylindra (na jego pierwotne miejsce) następnie włóż sprężynę i zakręć tą śrubą co tam była kilka razy kopnij w kopnik (przynajmniej ja tak robiłem) i wykręć z powrotem tę śrubę i wyciągnij sprężynę (bez wyciągania tego napinacza z korpusu) po tej czynności możesz wykręcić cały ten napinacz z cylindra i zobaczyć ile jeszcze zostało ząbków do końca . mam nadzieję że w miarę zrozumiale napisałem

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
batsopot




Dołączył: 08 Lut 2011
Posty: 313
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 20:19, 21 Lip 2011    Temat postu:

pamietajac o zapadce

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mentor




Dołączył: 06 Gru 2010
Posty: 830
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Iłowo-Osada

PostWysłany: Czw 20:34, 21 Lip 2011    Temat postu:

A ta śrubka na tej zębatce tak może zostać?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13852
Przeczytał: 8 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Czw 23:37, 21 Lip 2011    Temat postu:

nie napisaliscie chyba najwazniejszego. choc batspot wspomniał. jak odkrecisz srodkową śrubke rób to ostroznie. bo sprezyna jest na tyle mocna że potrafi koncówke gwintu wyrwac ;/ mi juz sie to ledwo trzyma. potem jak wykręcisz to przy tych zabkach jest taka zapadka musisz ją odgiąć wcisnac napinacz z powrotem i jak puscisz zapadke to wpadnie sobie juz ;d potem jak koledzy pisali. montujesz napinacz na cylku. i wsadzasz sprezyne i dokręcasz srubke trzymającą sprezyne i juz wszystko sie ustawi automatycznie Very Happy

a co do srubki. one ciezko sie odkręcaja i pewnie ktos młotkiem i przecinakiem odkręcał ;/ zobacz czy da sie łatwo odkręcic. jak tak to odkreć i wymien dla pewnosci.

a co do łancuszka to tak musi byc dosyc mocno napiety. prawie jak struna. zbyt duzy luz mógłby spowodowac przeskoczenie łancuszka i zmianie fazy rozrządu Very Happy co oczywiscie mogło by sie w najgorszym przypadku skonczyc eksplozją silnika Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wójo




Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 1781
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 21:47, 22 Lip 2011    Temat postu:

ach te przecinaki i czerwony sylikon Very Happy nie widze potrzeby sdejmowania pokrywy zaworów bo itak za wiele przez to nie zdiagnozujesz, moze stan zdwigienek i rolek.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mentor




Dołączył: 06 Gru 2010
Posty: 830
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Iłowo-Osada

PostWysłany: Sob 8:38, 23 Lip 2011    Temat postu:

Ja to demontuje i poprawiam błędy poprzedniego właściciela. Właśnie zamiast uszczelek to sylikon itd. A przy okazji patrze co w jakim stanie jest.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13852
Przeczytał: 8 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Sob 14:50, 23 Lip 2011    Temat postu:

tam akurat ma byc silikon Razz nie uszczelka. niektórzy czerwonym silikonem walą. ale lepiej załatać to czyms lepszym. koledzy uzywaja preparatu dirko. ja nie mogłem dostac za rozsądną kase tego nigdzie Razz to kupiłem loctite do takich połączen, zapłaciłem 20 zł za tubke. starczyło by pewnie na 10 takich pokryw Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KristofSX




Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5678
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: D0 BRAAP

PostWysłany: Sob 15:31, 23 Lip 2011    Temat postu:

fak! kto traktował śrubę od koła rozrządu przecinakiem!! ręce upindolic przy samej d****!

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mentor




Dołączył: 06 Gru 2010
Posty: 830
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Iłowo-Osada

PostWysłany: Sob 15:52, 23 Lip 2011    Temat postu:

Ok akurat mam Loctite 510 do złączy kołnierzowych odporne na olej i wysoką temperaturę. To jutro to poskładam. Dzięki za sugestie.
A ta śruba to bez komentarza. Mogę ją wykręcić i wymienić czy to jakaś specjalna śrubka?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13852
Przeczytał: 8 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Sob 16:53, 23 Lip 2011    Temat postu:

sruba normalna. jedynie pewnie jakas odporna na scinanie ;P standardowa wzmacniana

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
batsopot




Dołączył: 08 Lut 2011
Posty: 313
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 19:51, 23 Lip 2011    Temat postu:

na srubce jest napis np 8.8 twardosc musi byc ta sama twardosc

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin