|
Forum miłośników motocykli KTM KTM Ready to Race
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mentor
Dołączył: 06 Gru 2010
Posty: 830
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Iłowo-Osada
|
Wysłany: Czw 11:35, 21 Lip 2011 Temat postu: Głowica, rozrząd i inne sprawy. |
|
|
Witam, w motocyklu padła mi elektryka i żeby to sprawdzić w sumie musiałem rozkręcić pół motocykla. I tak pomyślałem że jak już to robię może bym zajrzał do rozrządu.
Moje pytanie jest takie czy odkręcając głowicę zejdzie ona od razu kompletnie z zaworami?
Czy łańcuszek rozrządu powinien mieć jakiś delikatny luz czy w miarę mocno naciągnięty?
Oraz ostatnie pytanie czy założenie magneta ma jakieś znaczenie? Czy po prostu ma wejść na ten sworzeń i już.
Dzięki za odpowiedź bo nigdy nie ściągałem głowicy ani nie robiłem rozrządu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
herkloss
Dołączył: 29 Paź 2006
Posty: 90
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: KIELCE
|
Wysłany: Czw 15:16, 21 Lip 2011 Temat postu: |
|
|
No żeby zdjąć głowice to trzeba rozpiąć łańcuszek a do tego potrzebna zakuwarka.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
szakul123
Dołączył: 16 Cze 2011
Posty: 280
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 15:20, 21 Lip 2011 Temat postu: |
|
|
kolego musisz ściągnąć łańcuszek rozrządu, wypuścić płyn z chłodniczy i potem możesz zabierać się za odkręcanie głowicy. łańcuszek rozrządu powinien być w miarę mocno dociągnięty. odkręć śrubę z napinacza i później odkręć cały napinacz i spójrz na którym ząbku jest (tzn jak mocno jest wysunięty). co do magneta to musi wejść na ten wpust i będzie wszystko grać.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez szakul123 dnia Czw 15:21, 21 Lip 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mentor
Dołączył: 06 Gru 2010
Posty: 830
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Iłowo-Osada
|
Wysłany: Czw 19:32, 21 Lip 2011 Temat postu: |
|
|
Witam, może głowicy nie będę ściągał jeszcze na razie zdjąłem całą elektrykę, magnet. Dziś udało mi się odkręcić pokrywę z głowicy. No i teraz nie wiem co z rozrządem. Czy ten łańcuszek powinien być naciągnięty jak struna czy mieć lekki luz. No i może mi ktoś podpowie jak się tym obsłużyć (w sensie napinaczem). Będę wdzięczny.
A druga sprawa co mogło spowodować te ta śruba tak wygląda?
Rozumiem że napinacz to jest to coś?
Jeszcze jak tego użyć. Dzięki za wyrozumiałość i wytłumaczenie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
szakul123
Dołączył: 16 Cze 2011
Posty: 280
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 20:00, 21 Lip 2011 Temat postu: |
|
|
na końcu napinacza jest taka śrubka to ją wykręć i wyciągnij sprężynę. później wkręć ten sam korpus do cylindra (na jego pierwotne miejsce) następnie włóż sprężynę i zakręć tą śrubą co tam była kilka razy kopnij w kopnik (przynajmniej ja tak robiłem) i wykręć z powrotem tę śrubę i wyciągnij sprężynę (bez wyciągania tego napinacza z korpusu) po tej czynności możesz wykręcić cały ten napinacz z cylindra i zobaczyć ile jeszcze zostało ząbków do końca . mam nadzieję że w miarę zrozumiale napisałem
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
batsopot
Dołączył: 08 Lut 2011
Posty: 313
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 20:19, 21 Lip 2011 Temat postu: |
|
|
pamietajac o zapadce
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mentor
Dołączył: 06 Gru 2010
Posty: 830
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Iłowo-Osada
|
Wysłany: Czw 20:34, 21 Lip 2011 Temat postu: |
|
|
A ta śrubka na tej zębatce tak może zostać?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13852
Przeczytał: 8 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Czw 23:37, 21 Lip 2011 Temat postu: |
|
|
nie napisaliscie chyba najwazniejszego. choc batspot wspomniał. jak odkrecisz srodkową śrubke rób to ostroznie. bo sprezyna jest na tyle mocna że potrafi koncówke gwintu wyrwac ;/ mi juz sie to ledwo trzyma. potem jak wykręcisz to przy tych zabkach jest taka zapadka musisz ją odgiąć wcisnac napinacz z powrotem i jak puscisz zapadke to wpadnie sobie juz ;d potem jak koledzy pisali. montujesz napinacz na cylku. i wsadzasz sprezyne i dokręcasz srubke trzymającą sprezyne i juz wszystko sie ustawi automatycznie
a co do srubki. one ciezko sie odkręcaja i pewnie ktos młotkiem i przecinakiem odkręcał ;/ zobacz czy da sie łatwo odkręcic. jak tak to odkreć i wymien dla pewnosci.
a co do łancuszka to tak musi byc dosyc mocno napiety. prawie jak struna. zbyt duzy luz mógłby spowodowac przeskoczenie łancuszka i zmianie fazy rozrządu co oczywiscie mogło by sie w najgorszym przypadku skonczyc eksplozją silnika
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wójo
Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 1781
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 21:47, 22 Lip 2011 Temat postu: |
|
|
ach te przecinaki i czerwony sylikon nie widze potrzeby sdejmowania pokrywy zaworów bo itak za wiele przez to nie zdiagnozujesz, moze stan zdwigienek i rolek.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mentor
Dołączył: 06 Gru 2010
Posty: 830
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Iłowo-Osada
|
Wysłany: Sob 8:38, 23 Lip 2011 Temat postu: |
|
|
Ja to demontuje i poprawiam błędy poprzedniego właściciela. Właśnie zamiast uszczelek to sylikon itd. A przy okazji patrze co w jakim stanie jest.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13852
Przeczytał: 8 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Sob 14:50, 23 Lip 2011 Temat postu: |
|
|
tam akurat ma byc silikon nie uszczelka. niektórzy czerwonym silikonem walą. ale lepiej załatać to czyms lepszym. koledzy uzywaja preparatu dirko. ja nie mogłem dostac za rozsądną kase tego nigdzie to kupiłem loctite do takich połączen, zapłaciłem 20 zł za tubke. starczyło by pewnie na 10 takich pokryw
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KristofSX
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5678
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: D0 BRAAP
|
Wysłany: Sob 15:31, 23 Lip 2011 Temat postu: |
|
|
fak! kto traktował śrubę od koła rozrządu przecinakiem!! ręce upindolic przy samej d****!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mentor
Dołączył: 06 Gru 2010
Posty: 830
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Iłowo-Osada
|
Wysłany: Sob 15:52, 23 Lip 2011 Temat postu: |
|
|
Ok akurat mam Loctite 510 do złączy kołnierzowych odporne na olej i wysoką temperaturę. To jutro to poskładam. Dzięki za sugestie.
A ta śruba to bez komentarza. Mogę ją wykręcić i wymienić czy to jakaś specjalna śrubka?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13852
Przeczytał: 8 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Sob 16:53, 23 Lip 2011 Temat postu: |
|
|
sruba normalna. jedynie pewnie jakas odporna na scinanie ;P standardowa wzmacniana
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|