Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Honować czy nie?? 250 2T

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Robek




Dołączył: 27 Gru 2013
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: KRK

PostWysłany: Pon 21:39, 10 Lut 2014    Temat postu: Honować czy nie?? 250 2T

Mam dylemat pytałem w paru miejscach i każdy ma inna teorię na temat honowania... Jedni że lepiej bo się nie będzie zbyt szybko jajo powiększało inni że nie bo zostanie mało nicasilu... itd Rolling Eyes

Macie jakieś doświadczenia w temacie?

Cylinder: 66,40-66,42 czyli troche jajo.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Asteros2012




Dołączył: 28 Cze 2011
Posty: 1372
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Pon 21:46, 10 Lut 2014    Temat postu:

Mi nie chcieli przehonować bo bali się że jest na tyle mała warstwa że odpadnie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KozioŁ




Dołączył: 29 Sie 2013
Posty: 1294
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łomża

PostWysłany: Pon 22:32, 10 Lut 2014    Temat postu:

przecież honowanie nie niszczy nikasilu, chyba że czegoś nie wiem Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Robek




Dołączył: 27 Gru 2013
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: KRK

PostWysłany: Pon 22:53, 10 Lut 2014    Temat postu:

KozioŁ napisał:
przecież honowanie nie niszczy nikasilu, chyba że czegoś nie wiem Wink


Question Question Question


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wtct




Dołączył: 13 Lis 2013
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 10:33, 26 Lut 2014    Temat postu:

Ile osób tyle opinii. Ciężko o rzetelną wypowiedź. Podejrzewam, że Ci co wiedzą nie chcą się pochwalić.

Jedni mówią honować drudzy odradzają.

Poniżej ciekawy filmik, tylko koleś trochę niewyraźnie mówi i ciężko go zrozumieć.

http://www.youtube.com/watch?v=vaFp8aYkHNA

Pokazuje po kolei narzędzia, ale nie wiem które odradza, a które zaleca.

W internecie można kupić tanio przyrząd do honowania i zrobić takie honowanie nawet wiertarką albo na tokarce.

Przed wymianą tłoka chętnie bym zrobił delikatne honowanie, żeby tylko oczyścić cylinder i nadać delikatne ryski, ale niem czy można.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13841
Przeczytał: 21 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Śro 11:19, 26 Lut 2014    Temat postu:

ja zawsze honuje, to w zaden sposó nie niszczy, ryski pozwalają utrzymac lepszy film olejowy co zmniejsza zuzycie i zwiększa moc silnika, ale nie niszczy nicasilu. co do honowania - takie tanie maszynki z allegro nie zawsze są dobre, z tego co słyszałem do nicasilu stosuje sie specjalne nożyki, a nie kamienie scierne. kiedys miałem dorżnięty cylinder i przehonowałem go na WD40 ( bo smarowidło też ma duze znaczenie ) i zwykłą honownicą za 20 kilka zł i całkiem całkiem to wyglądało ;P tylko że nie wiem czy nie przypadkiem za agresywnie albo czy nie za słabo ale na oko ryski wyglądały troche jak oryginalne

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hacker33




Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 79 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Śro 11:23, 26 Lut 2014    Temat postu:

Honowanie to nic innego jak wykonanie jodełki na powierzchni cylindra.
Nie jest to proces którym naprawia się cylindry w kształcie jaja. A już tym bardziej jeżeli jest to różnica kilku setnych milimetra.

Jeżeli masz nikasil i jajo to masz do wyboru albo nowy nikasil albo nowy cylinder.

A tutaj ciekawy filmik z procesu naprawy cylindrów - nakładanie nowej powłoki nikasil.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez hacker33 dnia Śro 11:31, 26 Lut 2014, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13841
Przeczytał: 21 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Śro 11:36, 26 Lut 2014    Temat postu:

nie do konca Very Happy

honowanie to własnie proces wykanczający otwory, żeby były jak najbardziej okrągłe. jak bys honownicą naparzał długo to nieco zniweluje owal, ale nie ma to czesto sensu bo likwidując owal "wyciera" się zdrowy nicasil.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wtct




Dołączył: 13 Lis 2013
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 11:52, 26 Lut 2014    Temat postu:

No nic chyba trzeba kupić przyrząd do honowania i przetestować.

Ten wygląda całkiem przyzwoicie:

[link widoczny dla zalogowanych]

Owalu na pewno nie ma sensu niwelować, ale jeżeli nie ma owalu to nadanie jodełki ma chyba sens.

Czytałem parę opinii na zagranicznych forach i jeden napisał, że od lat robi to ręcznie zwykłym przyrządem do honowania i smarując WD-40.

Czyli przed taką operacją trzeba pomierzyć cylinder średnicówką, żeby sprawdzić czy jest owal i ile jeszcze zostało nicasilu.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez wtct dnia Śro 11:53, 26 Lut 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13841
Przeczytał: 21 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Śro 12:08, 26 Lut 2014    Temat postu:

ja mam własnie taką honownice albo bardzo podobną, tej samej firmy w każdym bądź razie. i do 4T daje rade, tylko trzeba miec troche techniki i szczerze ja sam bałbym sie troche robic u siebie, bo tam trzeba ustawić docisk, za agresywnie tez nie mozna potraktowac, a za lekko nie ma sensu ruszać

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wtct




Dołączył: 13 Lis 2013
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 12:13, 26 Lut 2014    Temat postu:

Jak ustawisz za lekko to się chyba nic nie stanie. Ważne, żeby ruchy powodowały powstawanie jodełki i delikatnie zbierały zanieczyszczenia.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
grzegorzszw




Dołączył: 04 Sie 2012
Posty: 370
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lubelskie/Kraków

PostWysłany: Śro 12:52, 26 Lut 2014    Temat postu:

W tym filmie Pan właśnie odradza wszelkie honowanie i nawet pokazuje jakich narzędzi nie używać.

Jeśli już musisz coś usunąć to poleca papier ścierny 220. Do wyczyszczenia poleca włókninę "scotch brite" i do końcowego mycia WD40. WD myjemy tak długo aż szmatka będzie czysta.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wtct




Dołączył: 13 Lis 2013
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 13:39, 26 Lut 2014    Temat postu:

grzegorzszw napisał:
W tym filmie Pan właśnie odradza wszelkie honowanie i nawet pokazuje jakich narzędzi nie używać.

Jeśli już musisz coś usunąć to poleca papier ścierny 220. Do wyczyszczenia poleca włókninę "scotch brite" i do końcowego mycia WD40. WD myjemy tak długo aż szmatka będzie czysta.


Papier ścierny polecasz a przyrząd do honowania odradzasz. Papierem ściernym przedrzesz Nicasil w jednym miejscu i zrobisz nierówną powierzchnię. To samo jest napisane w jednym z komentarzy do tego filmu.

Przyrząd do honowania ma jednakowy nacisk, który możesz regulować. Odpowiednio operując takim przyrządem zmniejszasz prawdopodobieństwo, że wydrzesz za bardzo powierzchnię w jednym miejscu.

Co do scotch brite to się zgadzam. Delikatne włókno ścierne nie narobi uszkodzeń, ewentualnie delikatnie zmatuje powierzchnie, ale też nie należy przesadzać. przydałoby się założyć takie włókno na jakiś wałek i podłączyć do wiertarki, żeby równomiernie nim czyścić.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hacker33




Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 79 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Śro 13:45, 26 Lut 2014    Temat postu:

Filmik o którym pisałem - widać się nie wstawił
http://www.youtube.com/watch?v=_7H6UZTWecM


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
grzegorzszw




Dołączył: 04 Sie 2012
Posty: 370
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lubelskie/Kraków

PostWysłany: Śro 15:50, 26 Lut 2014    Temat postu:

Nie nie polecam i nic nie odradzam!! Przetłumaczyłem mniej więcej jedynie co Pan Jeff Slavens mówi w tym filmie!

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin