Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Husaberg dlawi się jak by brakowało mu paliwa..
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
4tSTUNT
Moderator



Dołączył: 12 Lut 2012
Posty: 1533
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: LUBUSKIE, ZACHODNIOPOMORSKIE

PostWysłany: Wto 20:01, 02 Maj 2017    Temat postu: Husaberg dlawi się jak by brakowało mu paliwa..

Dzień dobry wszystkim,
Z racji braku czasu nie przeglądam forum ani nie stety prawie nic jeżdżę.
Sprawa ostro przedłużona w czasie, więc zacznę od początku.

Jakoś w ubiegłym roku w maju mój husaberg fe 450 (wtrysk) gdy się zagrzal, nie chciał palić. Sprawa wyglądała tak jak w przypadku źle wyregulowanych zaworów, nie stety po regulacjach było to samo. Kolega zasugerował bym zrzucił górę i wysłał do sprawdzenia głowice bo jego zdaniem tak tkwi problem, że nie miałem już pomysłów co może być nie tak głowica została wysłana do serwisu w którym stwierdzono że trzeba wymienić łożyska na od wałka rozrządu ( zostało to zrobione) oraz że był nieszczelny zawór i trzeba go dotrzeć (to także mi zrobili) plus delikatne splanowanie.

Po tych zabiegach uruchomiłem moto, zagrzalen je, przejechałem się i zdawalo się ze jest wszystko ok. Czy był ciepły czy zimny palił bez problemu, zdawało się ze usterka rozwiązana. Tak moto zostało odstawienie na dobre 6miesiecy.
Po tym czasie odpalilo bez większych problemów (szlag trafił akumulator, ale uruchomiłem go z samochodowego).
I teraz zaczely się problemy, na zimnym silniku i srednio rozgrzanym rwie na koło, mocy mu nie brakuje. Jednak po jakiś 20minutach jazdy zaczyna sie dlawic, przerwać na wolnych obrotach i gasnąc tak jak by brakowało mu paliwa. Myślałem że może wina swiecy lub fajki i przewodu wysokiego napięcia, aczkolwiek po wymianie na nowe dalej to samo.
Sprawy oczywiste jak np filtr powietrza to czysty, paliwo z pewnego źródła, nawet na innych próbowałem i dalej to samo. Zawory prawidłowo wyregulowane. Tłok w dobrej kondycji.

Ma może ktoś jakieś propozycje gdzie jeszcze zajrzeć? Nie boli mnie to że nie mogę jeździć bo tymczasowo nie mam na to czasu tylko boli to że wiem że koń który stoi w garazu nie jest w pełni sprawny :d

Rozważam zrzucenie znów góry i wysłanie do innego serwisu ale nie wiem czy ma to sens...

Lwg


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13852
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Wto 20:13, 02 Maj 2017    Temat postu:

ciezko powiedziec, ale po takim postoju cuda mogły sie zadziać z pompą, czystoscią układu itp.. chociaz na zimno jak chodzi ładnie to i na ciepłym powinien....

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
4tSTUNT
Moderator



Dołączył: 12 Lut 2012
Posty: 1533
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: LUBUSKIE, ZACHODNIOPOMORSKIE

PostWysłany: Wto 20:26, 02 Maj 2017    Temat postu:

Pompa jest stosunkowo nowa (stara się zatarla) i przez nią do dotarcia był jednen zawór (opilek od pompy się wbił w gniazdo zawaru i to mi m.in naprawili. Pomimo że wiedziałem że moto nie chodzi w pełni dobrze co 2-3 miesiące randkę wokół komina robilem by dostał smarowanie.
Na ten moment nie mam pomysłu co może być nie tak. Wtrysk wasadzie był czyszczony jakoś mniej więcej w tym samym czasie co głowica była w serwisie. Filterek przy wtrysku także nowy więc w układzie paliwowym nie szukał bym problemu. W układzie zapłonowy nowa fajka, świecą i przewodod wysokiego napięcia.

Ma ktoś jakieś propozycje?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szakul123




Dołączył: 16 Cze 2011
Posty: 280
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 20:43, 02 Maj 2017    Temat postu:

ja obstawiam pompę paliwa na 99%

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ciernik




Dołączył: 21 Gru 2014
Posty: 257
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: mazowieckie

PostWysłany: Śro 6:14, 03 Maj 2017    Temat postu:

szakul123 napisał:
ja obstawiam pompę paliwa na 99%

Ja też. Bardzo podobne objawy do podanych przez Ciebie....
Na zimnym wszystko ok, a jak się rozgrzeje - problemy.
https://www.youtube.com/watch?v=vwmKU3LRcDU

"2011 model 350sxf start & run fine until fuel gets hot , cool down & will start again. Lots of chatter on the internet & most may have already solved this problem but if you get a cheap low hour bike this may help . Valves checked & plenty of spark comes back to fuel .
i replaced the Pump with an aftermarket one also the dirty filter in the Tank."


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez ciernik dnia Śro 6:18, 03 Maj 2017, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
4tSTUNT
Moderator



Dołączył: 12 Lut 2012
Posty: 1533
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: LUBUSKIE, ZACHODNIOPOMORSKIE

PostWysłany: Śro 6:58, 03 Maj 2017    Temat postu:

Z tym że pompę wymieniłem jakieś 30godzin temu, więc myślę że w tak szybkim czasie nie powinien jej szlag trafić, dlatego myślę że układ paliwowy pominąć można.
Chyba że wezmę pompę do domu, podepne pod baterie i będę ją lał ciepła woda i patrzył czy pracuje prawidłowo


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ewertas




Dołączył: 25 Paź 2015
Posty: 158
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Piła

PostWysłany: Śro 7:33, 03 Maj 2017    Temat postu:

A próbowałeś podłączyć moto do kompa? Może masz walnięty czujnik temperatury silnika?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Sai




Dołączył: 14 Lip 2015
Posty: 111
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 9:08, 03 Maj 2017    Temat postu:

ewertas dobrze mówi, sprawdź czujnik temperatury.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
4tSTUNT
Moderator



Dołączył: 12 Lut 2012
Posty: 1533
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: LUBUSKIE, ZACHODNIOPOMORSKIE

PostWysłany: Śro 13:57, 03 Maj 2017    Temat postu:

Pompę paliwa można wyeliminować.
Sprawdziłem i nowa montowalem 10mth temu.

Wzięlem dla porównania stara, przy temp 70*C przestawala działać, obecną nawet w temp 90*C dalej pompowala wodę.

Zaraz w manualu poszukam czy bez komputera sprawdze ten czujnik czy nie, bo nie stety w mojej okolicy nie ma osoby która dysponuje kablami do ktm.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
4tSTUNT
Moderator



Dołączył: 12 Lut 2012
Posty: 1533
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: LUBUSKIE, ZACHODNIOPOMORSKIE

PostWysłany: Śro 16:50, 03 Maj 2017    Temat postu:

Czujnik temperatury płynu chłodzącego także ma odporności w całym zakresie według manualna. Oczywiście dolnego czyli poniżej 20*C nie mierzylem ale w zwyż do 120*C jest ok

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wójo




Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 1781
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 16:58, 03 Maj 2017    Temat postu:

napisz jeszcze w jaki sposób opiłek z pompy mógł uszkodzic zawór ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
4tSTUNT
Moderator



Dołączył: 12 Lut 2012
Posty: 1533
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: LUBUSKIE, ZACHODNIOPOMORSKIE

PostWysłany: Śro 20:26, 03 Maj 2017    Temat postu:

wójo napisał:
napisz jeszcze w jaki sposób opiłek z pompy mógł uszkodzic zawór ?


Opiłek nie uszkodził zaworu. Opiłek miałem wbity w gniazdo zaworu ssacego i zawór był nieszczelny, przez to w serwisie stwierdzili że wystarczy go lekko dotrzeć i będzie dobrze i to m.in zrobili Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13852
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Śro 20:46, 03 Maj 2017    Temat postu:

i docierali tytanowy zawór ? oO

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wójo




Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 1781
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 21:10, 03 Maj 2017    Temat postu:

po pierwsze tytanów sie nie dociera, po drugie po drodze z pompy paliwa do kanału dolotowego masz 3 filtry przez które nawet włos sie nie zmiesci.
Akumulator powinien byc sprawny w tym modelu, wymien na nowy i sprawdz ładowanie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
4tSTUNT
Moderator



Dołączył: 12 Lut 2012
Posty: 1533
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: LUBUSKIE, ZACHODNIOPOMORSKIE

PostWysłany: Pią 12:08, 05 Maj 2017    Temat postu:

Po takim czasie ciężko mi powiedzieć czy miałem u siebie tytanowe zawory czy stalowe, wiem że tytanów się nie dociera.
Dałem to do serwisu, który robi głowicę, mieli zrobić to dobrze, więc wątpie by chcieli tytanowy zawór docierać. Teraz to wróżenie z fusów... Chyba jak znów będę miał czas zrzucę górę i podeślę ją jeszcze raz gdzieś do kompleksowego sprawdzenia.
Co do ładowania to ładowanie mam prawidłowe, więc te problemy raczej nie mogą leżeć po stronie wyładowanej baterii.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin