|
Forum miłośników motocykli KTM KTM Ready to Race
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
614mati614
Dołączył: 30 Lis 2014
Posty: 43
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 17:21, 21 Paź 2017 Temat postu: Husqvarna te300 2016/ ladowanie/ rozrusznik |
|
|
Witam wszystkich mam kilka pytań odnośnie mojego motocykla.
Dzisiaj chciałem sprawdzić ladowanie i okazuje się ze go wcale nie ma. Na odpalonym było 12.4v i rosło o 0.1v co pół minuty ;(. Wszystkie styki, klemy itp sprawdzałem są okej bez sniedzi.
Jak najprościej sprawdzić gdzie zginęło ladowanie? stator czy regulator nawalił ?
Jeszcze jedno pytanie odnośnie rozrusznika. Jaka może być przyczyna ze odpala raz na dotknięcie ze nie zdąży zakręcić i już chodzi. A raz kręci i kręci i nic.. oczywiście mówimy o rozgrzanym silniku? Kręci dosyć dobrze aku nowe varta 120 prądu rozruchowego, nowy rozrusznik, nowe tulejki wszystko bez luzu?
Z góry dzięki
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
te300
Dołączył: 02 Gru 2014
Posty: 949
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 20:34, 21 Paź 2017 Temat postu: |
|
|
co do rozrusznika to jak jest dobrze wyrególowany gaźnik to powinien palić od dotknięcia
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
614mati614
Dołączył: 30 Lis 2014
Posty: 43
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 20:40, 21 Paź 2017 Temat postu: |
|
|
Dzięki za odpowiedz, jak najlepiej to wyregulować ? Świeca jest czarna i ma nagar.. używam oleju truskawkowego ipona. Zajrzeć do gaźnika na początek i zobaczyć jakie są dysze ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
te300
Dołączył: 02 Gru 2014
Posty: 949
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 22:04, 21 Paź 2017 Temat postu: |
|
|
masz tabelę z ustawieniami gaźnika? na początek ustaw według zaleceń (pod daną temperaturę i wys n.p.m) zaobserwuj jak zachowuje się moto i skoryguj; z reguły sugerowane ustawienia są zbyt "bogate" ale jest to bdb. baza wyjściowa do prawidłowego ustawienia gaźnika
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13841
Przeczytał: 21 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Nie 7:25, 22 Paź 2017 Temat postu: |
|
|
dokładnie zacznij od tego co podaje serwisówka, i zobacz jak moto pracuje.
co do ładowania - przed pomiarem naładuj na full akumulator i najlepiej odpal z kopki i wtedy mierz napięcia
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
614mati614
Dołączył: 30 Lis 2014
Posty: 43
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 9:01, 22 Paź 2017 Temat postu: |
|
|
Tak mam książkę i podane jest jak wyregulować gaźnik do wysokości nad poziomem morza itp.. tylko jak mam już tłok sel.c to pewnie będzie trzeba duzo samemu korygować. Ale dzisiaj postaram się zadziałać z tym.
Co do ładowania to tak właśnie robiłem ze mierzyłem na naładowanym aku odpalonym z kopki. Wtedy było 13.4v coś takiego chwile pokręciłem rozrusznikiem, odpaliłem z kopki i było 12 coś
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez 614mati614 dnia Nie 9:08, 22 Paź 2017, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13841
Przeczytał: 21 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Nie 13:02, 22 Paź 2017 Temat postu: |
|
|
nie koniecznie, tłok niewiele ma związku z regulacją, bardziej kwestia stanu tłoka
no to jak ładowania brak, to mozna pomierzyc napięcia idące ze statora do regulatora, wtedy wykluczysz uszkodzenie regulatora - lub potwierdzisz
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
614mati614
Dołączył: 30 Lis 2014
Posty: 43
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 15:35, 22 Paź 2017 Temat postu: |
|
|
A mogę odpiąć regulator jak pracuje silnik ? I wtedy mierzyć ?. Tam są bodajże 4 piny jakie napięcia piwynny być i na ilu pinach. ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13841
Przeczytał: 21 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Nie 21:00, 22 Paź 2017 Temat postu: |
|
|
ze statora powinny iśc trzy jednokolorowe przewody, mierzysz miedzy kazdym a kazdym powinno byc pradu zmiennego 30-60V około
ale nie wiem do konca jaki tam typ instalacji jest
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
e46
Dołączył: 10 Cze 2012
Posty: 157
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Konin
|
Wysłany: Nie 22:03, 22 Paź 2017 Temat postu: |
|
|
henio12323 napisał: | ze statora powinny iśc trzy jednokolorowe przewody, mierzysz miedzy kazdym a kazdym powinno byc pradu zmiennego 30-60V około
ale nie wiem do konca jaki tam typ instalacji jest |
No chyba że jak u mnie dwa białe i dwa różnokolorowe do impulsatora. Dwa białe odpowiadają za ładowanie, a pozostałe za iskrę
Ogółem to przy ostatnim szukaniu problemów zauważyłem że stator ma małą duszę natryskową oleju, czasem warto ją przedmuchać bo zapewne ona "chłodzi" stator
Druga sprawa, to u mnie ładowanie jest słabo mierzalne i 14,4 nie będzie raczej okolice 13V
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez e46 dnia Nie 22:04, 22 Paź 2017, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
614mati614
Dołączył: 30 Lis 2014
Posty: 43
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 22:23, 22 Paź 2017 Temat postu: |
|
|
Jutro zobaczę jakie u mnie kable wychodzą i jakie maja napięcie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
614mati614
Dołączył: 30 Lis 2014
Posty: 43
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 9:58, 23 Paź 2017 Temat postu: |
|
|
Panowie jeszcze jedno pytanie. Co może być przyczyna wolniejszego kręcenia rozrusznikiem? Aku naładowane, a kręci jakby w smalcu wszystko było.
Znalazłem taki filmik i jest dosyć podobnie
https://youtu.be/CXGSgXexXFk
Po wymianie bendixa u tego gościa kręci jak szalony.
Jak dobrze sprawdzić bendix ?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez 614mati614 dnia Pon 9:59, 23 Paź 2017, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gadboy
Dołączył: 23 Sty 2015
Posty: 265
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bruxelles-Bialystok
|
Wysłany: Pon 10:44, 23 Paź 2017 Temat postu: |
|
|
U mnie byla podobna sytuacja jak krecilem ,ale po rozebraniu wszystko bylo wporzadku i tak krecil mimo naladowanego aku.
Kupilem wiekszy aku od exc 450 z 2011 i lata teraz jak marzenie.
Z ladowaniem tez nie zauwazylem zeby sobie nie radzil wiec wszystko dobrze. Czasami moze aku mimo ze nalad9wany to nie ma dobrego pradu do zakrecenia i to tez mize byc powod.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
614mati614
Dołączył: 30 Lis 2014
Posty: 43
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 10:57, 23 Paź 2017 Temat postu: |
|
|
A jaki masz aku teraz ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
te300
Dołączył: 02 Gru 2014
Posty: 949
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 12:01, 23 Paź 2017 Temat postu: |
|
|
przyczyn może być wiele: akumulator, kończące się szczotki rozrusznika, przypalony komutator, zbyt gęsty smar, mogą się też lekko kantować koła zębate już będzie mieć rozrusznik ciężej, jeśli ktoś rozbierał rozrusznik i nie złożył idealnie na znaki; u mnie słabiej kręcił jak się szczotki kończyły wymieniłem, przeczyściłem komutator i hulał jak nowy aha i szczotki tylko oryginał.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez te300 dnia Pon 12:02, 23 Paź 2017, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|