Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Husqvarna te300 2016/ ladowanie/ rozrusznik
Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
614mati614




Dołączył: 30 Lis 2014
Posty: 43
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 17:21, 21 Paź 2017    Temat postu: Husqvarna te300 2016/ ladowanie/ rozrusznik

Witam wszystkich mam kilka pytań odnośnie mojego motocykla.
Dzisiaj chciałem sprawdzić ladowanie i okazuje się ze go wcale nie ma. Na odpalonym było 12.4v i rosło o 0.1v co pół minuty ;(. Wszystkie styki, klemy itp sprawdzałem są okej bez sniedzi.

Jak najprościej sprawdzić gdzie zginęło ladowanie? stator czy regulator nawalił ?


Jeszcze jedno pytanie odnośnie rozrusznika. Jaka może być przyczyna ze odpala raz na dotknięcie ze nie zdąży zakręcić i już chodzi. A raz kręci i kręci i nic.. oczywiście mówimy o rozgrzanym silniku? Kręci dosyć dobrze aku nowe varta 120 prądu rozruchowego, nowy rozrusznik, nowe tulejki wszystko bez luzu?
Z góry dzięki


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
te300




Dołączył: 02 Gru 2014
Posty: 949
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 20:34, 21 Paź 2017    Temat postu:

co do rozrusznika to jak jest dobrze wyrególowany gaźnik to powinien palić od dotknięcia

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
614mati614




Dołączył: 30 Lis 2014
Posty: 43
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 20:40, 21 Paź 2017    Temat postu:

Dzięki za odpowiedz, jak najlepiej to wyregulować ? Świeca jest czarna i ma nagar.. używam oleju truskawkowego ipona. Zajrzeć do gaźnika na początek i zobaczyć jakie są dysze ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
te300




Dołączył: 02 Gru 2014
Posty: 949
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 22:04, 21 Paź 2017    Temat postu:

masz tabelę z ustawieniami gaźnika? na początek ustaw według zaleceń (pod daną temperaturę i wys n.p.m) zaobserwuj jak zachowuje się moto i skoryguj; z reguły sugerowane ustawienia są zbyt "bogate" ale jest to bdb. baza wyjściowa do prawidłowego ustawienia gaźnika

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13841
Przeczytał: 21 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Nie 7:25, 22 Paź 2017    Temat postu:

dokładnie zacznij od tego co podaje serwisówka, i zobacz jak moto pracuje.

co do ładowania - przed pomiarem naładuj na full akumulator i najlepiej odpal z kopki i wtedy mierz napięcia


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
614mati614




Dołączył: 30 Lis 2014
Posty: 43
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 9:01, 22 Paź 2017    Temat postu:

Tak mam książkę i podane jest jak wyregulować gaźnik do wysokości nad poziomem morza itp.. tylko jak mam już tłok sel.c to pewnie będzie trzeba duzo samemu korygować. Ale dzisiaj postaram się zadziałać z tym.

Co do ładowania to tak właśnie robiłem ze mierzyłem na naładowanym aku odpalonym z kopki. Wtedy było 13.4v coś takiego chwile pokręciłem rozrusznikiem, odpaliłem z kopki i było 12 coś


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez 614mati614 dnia Nie 9:08, 22 Paź 2017, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13841
Przeczytał: 21 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Nie 13:02, 22 Paź 2017    Temat postu:

nie koniecznie, tłok niewiele ma związku z regulacją, bardziej kwestia stanu tłoka Razz

no to jak ładowania brak, to mozna pomierzyc napięcia idące ze statora do regulatora, wtedy wykluczysz uszkodzenie regulatora - lub potwierdzisz


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
614mati614




Dołączył: 30 Lis 2014
Posty: 43
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 15:35, 22 Paź 2017    Temat postu:

A mogę odpiąć regulator jak pracuje silnik ? I wtedy mierzyć ?. Tam są bodajże 4 piny jakie napięcia piwynny być i na ilu pinach. ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13841
Przeczytał: 21 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Nie 21:00, 22 Paź 2017    Temat postu:

ze statora powinny iśc trzy jednokolorowe przewody, mierzysz miedzy kazdym a kazdym powinno byc pradu zmiennego 30-60V około

ale nie wiem do konca jaki tam typ instalacji jest


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
e46




Dołączył: 10 Cze 2012
Posty: 157
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Konin

PostWysłany: Nie 22:03, 22 Paź 2017    Temat postu:

henio12323 napisał:
ze statora powinny iśc trzy jednokolorowe przewody, mierzysz miedzy kazdym a kazdym powinno byc pradu zmiennego 30-60V około

ale nie wiem do konca jaki tam typ instalacji jest


No chyba że jak u mnie dwa białe i dwa różnokolorowe do impulsatora. Dwa białe odpowiadają za ładowanie, a pozostałe za iskrę

Ogółem to przy ostatnim szukaniu problemów zauważyłem że stator ma małą duszę natryskową oleju, czasem warto ją przedmuchać bo zapewne ona "chłodzi" stator

Druga sprawa, to u mnie ładowanie jest słabo mierzalne i 14,4 nie będzie raczej okolice 13V


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez e46 dnia Nie 22:04, 22 Paź 2017, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
614mati614




Dołączył: 30 Lis 2014
Posty: 43
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 22:23, 22 Paź 2017    Temat postu:

Jutro zobaczę jakie u mnie kable wychodzą i jakie maja napięcie

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
614mati614




Dołączył: 30 Lis 2014
Posty: 43
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 9:58, 23 Paź 2017    Temat postu:

Panowie jeszcze jedno pytanie. Co może być przyczyna wolniejszego kręcenia rozrusznikiem? Aku naładowane, a kręci jakby w smalcu wszystko było.

Znalazłem taki filmik i jest dosyć podobnie
https://youtu.be/CXGSgXexXFk

Po wymianie bendixa u tego gościa kręci jak szalony.

Jak dobrze sprawdzić bendix ?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez 614mati614 dnia Pon 9:59, 23 Paź 2017, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gadboy




Dołączył: 23 Sty 2015
Posty: 265
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bruxelles-Bialystok

PostWysłany: Pon 10:44, 23 Paź 2017    Temat postu:

U mnie byla podobna sytuacja jak krecilem ,ale po rozebraniu wszystko bylo wporzadku i tak krecil mimo naladowanego aku.
Kupilem wiekszy aku od exc 450 z 2011 i lata teraz jak marzenie.
Z ladowaniem tez nie zauwazylem zeby sobie nie radzil wiec wszystko dobrze. Czasami moze aku mimo ze nalad9wany to nie ma dobrego pradu do zakrecenia i to tez mize byc powod.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
614mati614




Dołączył: 30 Lis 2014
Posty: 43
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 10:57, 23 Paź 2017    Temat postu:

A jaki masz aku teraz ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
te300




Dołączył: 02 Gru 2014
Posty: 949
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 12:01, 23 Paź 2017    Temat postu:

przyczyn może być wiele: akumulator, kończące się szczotki rozrusznika, przypalony komutator, zbyt gęsty smar, mogą się też lekko kantować koła zębate już będzie mieć rozrusznik ciężej, jeśli ktoś rozbierał rozrusznik i nie złożył idealnie na znaki; u mnie słabiej kręcił jak się szczotki kończyły wymieniłem, przeczyściłem komutator i hulał jak nowy aha i szczotki tylko oryginał.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez te300 dnia Pon 12:02, 23 Paź 2017, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5  Następny
Strona 1 z 5

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin