|
Forum miłośników motocykli KTM KTM Ready to Race
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kasjan
Dołączył: 24 Lut 2015
Posty: 42
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Augustów
|
Wysłany: Śro 14:25, 22 Kwi 2015 Temat postu: Jak poprawnie ustawic zawieszenie pod wagę, rodzaj terenu? |
|
|
Witam! Jesteś świeżym posiadaczem pomarańczki i chciałbym sie dowiedzieć jak mam zestroić zawieszenie, jak dla mnie przód jest za twardy i chciałbym go zmiękczyć no i waże też wiecej sporo od poprzedniego właściciela i nie wiem jak z tyłem.
Moze ktoś napisac/pokazac jakieś metody? Kiedy mam wiedziec ze jest ok? Kiedy że jest źle? Czy mam tylko sie kierować na moich odczuciach?
Ale z kolei jako że jestem amatorem to w koncu do kazdych ustawień się przyzwyczaję i nie wiem jakie najlepiej by komponowały się z motocyklem i moim stylem jazdy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
PiterBaja
Dołączył: 14 Paź 2014
Posty: 521
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: LRA
|
Wysłany: Śro 15:04, 22 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
witam.
Zapoznaj sie uwaznie z tym artykułem.
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Fourier
Dołączył: 10 Sty 2015
Posty: 1587
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 30 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Silesia
|
Wysłany: Śro 19:54, 22 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
Oprócz tego co podał kolega wyżej to jeszcze przeczytaj instrukcję obsługi.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13852
Przeczytał: 7 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Śro 22:32, 22 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
powiem ci jak ja na szybko nauczyłem się ustawiania zawieszenia
srubokręt masz przy sobie lecisz na odcinek gdzie masz rózne przeszkody, najlepiej kocie łby, muldy, jakas hopka, im bardziej zróznicowane tym lepiej, i kręcisz kazdą regulacje od oporu do oporu, po kazdym ustawieniu robisz rundke, i po prostu czujesz maksymalne i minimalne zakresy zawieszenia. to pozwala poczuc na co mozna sobie pozwolić, i na czuja dopasować ustawienia
przed tym procesem zajrzyj co to jest SAG i go ustaw,
zakładając że miescisz się w sprężynach i zawieszenie jest w miare sprawne i bez tuningów powinno sie dać fajnie ustawić
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kasjan
Dołączył: 24 Lut 2015
Posty: 42
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Augustów
|
Wysłany: Sob 8:23, 25 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
Nie bardzo ogarniam co to ten sag...
I ktoś może mi powiedzieć dlaczego podczas jazdy tak około 90km/h na asfalcie przednie koło podskakuje, coś jest nie tak ustawione? Felga prosta, opona też ok...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
PiterBaja
Dołączył: 14 Paź 2014
Posty: 521
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: LRA
|
Wysłany: Sob 8:32, 25 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
musisz ustawic odbicie przedniego amortyzatora to na dole. Ma lekkie bicia czy rzeczywiście podskakuje? jak lekkie bicia to normalne opny sa nie wyważone i moga tak sie zachowywać 90 km to nie mało. Kazałem Ci przeczytac artykuł ktory ci podrzuciłem tam na poczatku jest o sagu wyjasnione. Czytaj "opad i usiad"
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kasjan
Dołączył: 24 Lut 2015
Posty: 42
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Augustów
|
Wysłany: Sob 10:25, 25 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
Podskakuje i to dosyc wyraznie. Nie jest to raczej spowodowane wywarzeniem... czyli gdzies z dolu amortyzatorow regolacja jest?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
PiterBaja
Dołączył: 14 Paź 2014
Posty: 521
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: LRA
|
Wysłany: Sob 11:56, 25 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
Na dole masz regulacje odbicia amortyzatora czyli ustawiasz jak szybko amortyzator ma wrocic do pozycji wyjsciowej. przekrec regulacje maksymalnie w lewa strone az poczujesz opur i powiedz ile "klikow" sie doliczyłes. uwazaj przy tym alby nie ukrecic gwintu. Nie daje reki uciac ze to akurat wina regulacji odpicia amora ale warto sprawdzic. Dodam ze jak jade moim katem jakies 90 po asfalcie przy prostej feldze oczywiscie to tez mi lepie gora doł kiera i to ostro. Najlepiej to jakbys jakis film nagral jakas kamerka wyczynowa bo nie poleca telefonem jadac z taka predkoscia
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez PiterBaja dnia Sob 12:05, 25 Kwi 2015, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
loq
Dołączył: 21 Gru 2014
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 12:32, 25 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
To uczucie podskakiwania o którym mówisz jest prawdopodobnie spowodowane trzymakiem z przodu, jest przecież ciężki i w jednym miejscu felgi, więc wydaje mi się, że tak ma być
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
szaman108
Dołączył: 13 Paź 2013
Posty: 931
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warmia
|
Wysłany: Sob 13:45, 25 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
To wyważ koło i wtedy sprawdz....
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kasjan
Dołączył: 24 Lut 2015
Posty: 42
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Augustów
|
Wysłany: Sob 14:36, 25 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
No cieżki fakt jestem :p ok wywaze kolo i potem zobacze czy cos pomoglo, jak nie to nagram filmik. Gopro mam wiec obejdzie sie bez telefonu
Na dole amortyzatora? Ktora to srobka?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
PiterBaja
Dołączył: 14 Paź 2014
Posty: 521
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: LRA
|
Wysłany: Sob 15:51, 25 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
dokładnie pod amortyzatorem. Mozesz miec dekielki ktore najpierw musisz zdiac.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
loq
Dołączył: 21 Gru 2014
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 16:47, 25 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
Masz koło 21" z przodu z trzymakiem? Jak jest trzymak to przecież żeby wywazyc musisz użyć podobnej masy po przeciwnej stronie a to sporo. najlepiej go zdjac i zobaczysz co będzie wtedy. Ewentualnie wtedy wyważyc. A korekty ustawień zawieszenia jak mają wpłynąć na bicie koła?
Chyba że się da wywazyc kolo enduro z trzymakiem tylko o czymś nie wiem?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
PiterBaja
Dołączył: 14 Paź 2014
Posty: 521
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: LRA
|
Wysłany: Sob 18:17, 25 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
masz racje na pewno chodzi o wywazenie koła i o standardowe bicie jakie jest w motocykach enduro. To nie motocykl sportowy typowo na ulice zebys jechał jak po lini,
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|