Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Jak poprawnie ustawic zawieszenie pod wagę, rodzaj terenu?
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kasjan




Dołączył: 24 Lut 2015
Posty: 42
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Augustów

PostWysłany: Śro 14:25, 22 Kwi 2015    Temat postu: Jak poprawnie ustawic zawieszenie pod wagę, rodzaj terenu?

Witam! Jesteś świeżym posiadaczem pomarańczki i chciałbym sie dowiedzieć jak mam zestroić zawieszenie, jak dla mnie przód jest za twardy i chciałbym go zmiękczyć no i waże też wiecej sporo od poprzedniego właściciela i nie wiem jak z tyłem.

Moze ktoś napisac/pokazac jakieś metody? Kiedy mam wiedziec ze jest ok? Kiedy że jest źle? Czy mam tylko sie kierować na moich odczuciach?

Ale z kolei jako że jestem amatorem to w koncu do kazdych ustawień się przyzwyczaję i nie wiem jakie najlepiej by komponowały się z motocyklem i moim stylem jazdy.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
PiterBaja




Dołączył: 14 Paź 2014
Posty: 521
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: LRA

PostWysłany: Śro 15:04, 22 Kwi 2015    Temat postu:

witam.

Zapoznaj sie uwaznie z tym artykułem.

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Fourier




Dołączył: 10 Sty 2015
Posty: 1587
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 30 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Silesia

PostWysłany: Śro 19:54, 22 Kwi 2015    Temat postu:

Oprócz tego co podał kolega wyżej to jeszcze przeczytaj instrukcję obsługi.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13852
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Śro 22:32, 22 Kwi 2015    Temat postu:

powiem ci jak ja na szybko nauczyłem się ustawiania zawieszenia

srubokręt masz przy sobie lecisz na odcinek gdzie masz rózne przeszkody, najlepiej kocie łby, muldy, jakas hopka, im bardziej zróznicowane tym lepiej, i kręcisz kazdą regulacje od oporu do oporu, po kazdym ustawieniu robisz rundke, i po prostu czujesz maksymalne i minimalne zakresy zawieszenia. to pozwala poczuc na co mozna sobie pozwolić, i na czuja dopasować ustawienia


przed tym procesem zajrzyj co to jest SAG i go ustaw,

zakładając że miescisz się w sprężynach i zawieszenie jest w miare sprawne i bez tuningów powinno sie dać fajnie ustawić


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kasjan




Dołączył: 24 Lut 2015
Posty: 42
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Augustów

PostWysłany: Sob 8:23, 25 Kwi 2015    Temat postu:

Nie bardzo ogarniam co to ten sag...

I ktoś może mi powiedzieć dlaczego podczas jazdy tak około 90km/h na asfalcie przednie koło podskakuje, coś jest nie tak ustawione? Felga prosta, opona też ok...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
PiterBaja




Dołączył: 14 Paź 2014
Posty: 521
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: LRA

PostWysłany: Sob 8:32, 25 Kwi 2015    Temat postu:

musisz ustawic odbicie przedniego amortyzatora to na dole. Ma lekkie bicia czy rzeczywiście podskakuje? jak lekkie bicia to normalne opny sa nie wyważone i moga tak sie zachowywać 90 km to nie mało. Kazałem Ci przeczytac artykuł ktory ci podrzuciłem tam na poczatku jest o sagu wyjasnione. Czytaj "opad i usiad"

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kasjan




Dołączył: 24 Lut 2015
Posty: 42
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Augustów

PostWysłany: Sob 10:25, 25 Kwi 2015    Temat postu:

Podskakuje i to dosyc wyraznie. Nie jest to raczej spowodowane wywarzeniem... czyli gdzies z dolu amortyzatorow regolacja jest?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
PiterBaja




Dołączył: 14 Paź 2014
Posty: 521
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: LRA

PostWysłany: Sob 11:56, 25 Kwi 2015    Temat postu:

Na dole masz regulacje odbicia amortyzatora czyli ustawiasz jak szybko amortyzator ma wrocic do pozycji wyjsciowej. przekrec regulacje maksymalnie w lewa strone az poczujesz opur i powiedz ile "klikow" sie doliczyłes. uwazaj przy tym alby nie ukrecic gwintu. Nie daje reki uciac ze to akurat wina regulacji odpicia amora ale warto sprawdzic. Dodam ze jak jade moim katem jakies 90 po asfalcie przy prostej feldze oczywiscie to tez mi lepie gora doł kiera i to ostro. Najlepiej to jakbys jakis film nagral jakas kamerka wyczynowa bo nie poleca telefonem jadac z taka predkoscia Very Happy

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez PiterBaja dnia Sob 12:05, 25 Kwi 2015, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
loq




Dołączył: 21 Gru 2014
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 12:32, 25 Kwi 2015    Temat postu:

To uczucie podskakiwania o którym mówisz jest prawdopodobnie spowodowane trzymakiem z przodu, jest przecież ciężki i w jednym miejscu felgi, więc wydaje mi się, że tak ma być Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szaman108




Dołączył: 13 Paź 2013
Posty: 931
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warmia

PostWysłany: Sob 13:45, 25 Kwi 2015    Temat postu:

To wyważ koło i wtedy sprawdz.... Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kasjan




Dołączył: 24 Lut 2015
Posty: 42
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Augustów

PostWysłany: Sob 14:36, 25 Kwi 2015    Temat postu:

No cieżki fakt jestem :p ok wywaze kolo i potem zobacze czy cos pomoglo, jak nie to nagram filmik. Gopro mam wiec obejdzie sie bez telefonu Smile

Na dole amortyzatora? Ktora to srobka?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
PiterBaja




Dołączył: 14 Paź 2014
Posty: 521
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: LRA

PostWysłany: Sob 15:51, 25 Kwi 2015    Temat postu:

dokładnie pod amortyzatorem. Mozesz miec dekielki ktore najpierw musisz zdiac.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
loq




Dołączył: 21 Gru 2014
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 16:47, 25 Kwi 2015    Temat postu:

Masz koło 21" z przodu z trzymakiem? Jak jest trzymak to przecież żeby wywazyc musisz użyć podobnej masy po przeciwnej stronie a to sporo. najlepiej go zdjac i zobaczysz co będzie wtedy. Ewentualnie wtedy wyważyc. A korekty ustawień zawieszenia jak mają wpłynąć na bicie koła?
Chyba że się da wywazyc kolo enduro z trzymakiem tylko o czymś nie wiem?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
PiterBaja




Dołączył: 14 Paź 2014
Posty: 521
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: LRA

PostWysłany: Sob 18:17, 25 Kwi 2015    Temat postu:

masz racje na pewno chodzi o wywazenie koła i o standardowe bicie jakie jest w motocykach enduro. To nie motocykl sportowy typowo na ulice zebys jechał jak po lini,

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Fourier




Dołączył: 10 Sty 2015
Posty: 1587
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 30 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Silesia

PostWysłany: Sob 21:55, 25 Kwi 2015    Temat postu:

Tak w ogole to nie szkoda Ci opon?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin