|
Forum miłośników motocykli KTM KTM Ready to Race
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
stpeter
Dołączył: 18 Lut 2014
Posty: 110
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: Pon 15:49, 15 Cze 2015 Temat postu: Jak wymienić płyn ham. tyłu. Pompa Brembo bez zbiorniczka. |
|
|
Pacjent exc-f 250 2003.
Tylni hamulec był coraz gorszy. W ciągu 2 wyjazdów nie działał juz prawie wcale. Myślałem że to kwestia temp. bo łącznie ok 100km i sporo zjazdów w górach. Było prawie 30 st celsjusza. Po postoju w garażu niby wracało do normy ale w terenie znów nie bardzo.
Mam pompe brembo bez zbiorniczka wyrównawczego. Na pompie jest okienko rewizyjne. Coś tam jest ale nie podoba mi się. Zacznę od zmiany płynu. Być może jakieś oringi tam przepuszczają.
Ktoś zmieniał płyn w takiej pompie? Proszę o podpowiedzi jak to zrobić.
pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13843
Przeczytał: 20 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Pon 16:05, 15 Cze 2015 Temat postu: |
|
|
normalnie, nad zbiorniczkiem masz nakrętke na klucz chyba 21. odkręcasz i masz tam zbiorniczek wyrównawczy, po prostu w starszych był na przewodzie i większy. tutaj jest zintegrowany mniejszy, zasada działania identyczna
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
stpeter
Dołączył: 18 Lut 2014
Posty: 110
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: Pon 16:24, 15 Cze 2015 Temat postu: |
|
|
Tak. Nakrętka na 20 lub 21. Zasada wymiany płynu jak w aucie? Pompuje, odkręcam przy zacisku upuszczając aż zacznie wyciskać nowy czysty płyn?
A jak tam z oringami?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
hacker33
Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 79 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Pon 16:53, 15 Cze 2015 Temat postu: |
|
|
jak w aucie
żadnego oingu nie wymieniasz
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
janexc200
Dołączył: 27 Gru 2011
Posty: 367
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 19:07, 15 Cze 2015 Temat postu: |
|
|
powinienes miec w tym roczniku pompę z osobnym zbiorniczkiem, ale pewnie ktos ją uszkodził i zalożył od nowszego modelu
te nowsze szybciej się zuzywają niz stare, można kupic regenerację pompy w aso ale raczej zuzyta jest "obudowa" bo hebel sam z siebie nie ma prawa sie zapowietrzyc, płyn moze sie zagrzac i wtedy nie ma hamowania ale po ostygnieciu hamowanie ma wrocic, szukaj drugiej pompy najlepiej starego typu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Przym
Dołączył: 22 Lut 2015
Posty: 521
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Garwolin (Mazowieckie)
|
Wysłany: Pon 22:05, 15 Cze 2015 Temat postu: |
|
|
janexc200 napisał: |
te nowsze szybciej się zuzywają niz stare |
Na czym polega zużycie pompy? U mnie po wymianie tarczy i klocków z tyłu hamulec się zachowuje jakby się zapowietrzył. Jak hamuję w czasie jazdy i wciskam do końca to hamuje normalnie ale po 2-3 sekundach hamulec puszcza mimo wciśniętej dźwigni do końca.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
szaman108
Dołączył: 13 Paź 2013
Posty: 931
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warmia
|
Wysłany: Pon 23:53, 15 Cze 2015 Temat postu: |
|
|
Gumowe elementy typu o-ring mogą być zużyte i pompa nie jest w stanie utrzymać wytworzonego ciśnienia co powoduje zmniejszenie siły hamowania,ewentualnie wyrobiona jest obudowa pompy porysowana,wytarta i wtedy także będzie wytracać ciśnienie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
hacker33
Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 79 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Wto 5:37, 16 Cze 2015 Temat postu: |
|
|
A na postoju jak naciśniesz na pedał to czujesz po chwili mega opór pod dźwignią (tak jakby się oparła o beton) czy jest taka gumowa i jak dociśniesz mocniej to da się jeszcze troszkę docisnąć?
Bo tylny hamulec jest bardzo trudno odpowietrzyć, mało kto umie a to co napisałem wyżej to właśnie objaw zapowietrzonego hebla.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13843
Przeczytał: 20 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Wto 8:12, 16 Cze 2015 Temat postu: |
|
|
sprawdź jeszcze własnie czy jak nacisniesz to czy sie dzwignia zapada - ja też tak miałem jak kupiłem moto. podmieniłem z kolegą się na tłoczki na testy, i o dziwo jemu działał mój, a z jego maszyny działał u mnie. i juz nic sie nie zapada i hebel brzytwa
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Przym
Dołączył: 22 Lut 2015
Posty: 521
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Garwolin (Mazowieckie)
|
Wysłany: Wto 13:20, 16 Cze 2015 Temat postu: |
|
|
Na postoju jest podobnie bo jak naciskam cały czas mocno na dźwignię to po zaciśnięciu klocków dźwignia powoli opada do końca, tak jakby właśnie ciśnienie się zmniejszało. Żadnych wycieków nie zauważyłem, poziom płynu jest ok.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13843
Przeczytał: 20 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Wto 14:58, 16 Cze 2015 Temat postu: |
|
|
no to na 100% padł ci tłoczek w pompie, bez zestawu naprawczego się nie obędzie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
janexc200
Dołączył: 27 Gru 2011
Posty: 367
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 16:28, 16 Cze 2015 Temat postu: |
|
|
znajomy zabrał taką pompę do NMR i od razu powiedzieli mu ze owszem mozna załozyc regenrację tłoczka ale padnie to po parunastu godzinach bo pompa wyrobiona-sprawdziło się
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez janexc200 dnia Wto 16:28, 16 Cze 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
stpeter
Dołączył: 18 Lut 2014
Posty: 110
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: Wto 18:55, 16 Cze 2015 Temat postu: |
|
|
janexc200 napisał: | powinienes miec w tym roczniku pompę z osobnym zbiorniczkiem, ale pewnie ktos ją uszkodził i zalożył od nowszego modelu
te nowsze szybciej się zuzywają niz stare, można kupic regenerację pompy w aso ale raczej zuzyta jest "obudowa" bo hebel sam z siebie nie ma prawa sie zapowietrzyc, płyn moze sie zagrzac i wtedy nie ma hamowania ale po ostygnieciu hamowanie ma wrocic, szukaj drugiej pompy najlepiej starego typu |
Nie. Mam pompe 2003 bez zbiorniczka.Data jest bita na pompie. Ale mój rocznik to przejściowy i okazuje się że dotąd wszystkie części pasują od 2004.
Zmieniłem płyn i odpowietrzyłem hamulec. Przy okazji wymieniłem łożyska dźwigni hamulca po 4,50 za sztukę. Przesmarowałem wszystko i działa jak nowe. Dot 4 to 10 pln za 0,5 litra. Koszt żaden a zadowolenie bezcenne. Jak już miałem hamulce na tapecie to zmieniłem płyn w przednim.Też brzytwa.
Tylko...czy Wam klocki też sie kończą tak szybko? Masakra...no i łożyska kół...16 mth i juz luz. A dodam że nie skacze po 20 metrów Wink
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez stpeter dnia Wto 18:55, 16 Cze 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13843
Przeczytał: 20 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Wto 20:10, 16 Cze 2015 Temat postu: |
|
|
a jakie klocki zakładasz ? mineralne albo jakies inne fajnie hamują ale idąw oczach zwłaszcza w błocie, koledze na jednym wypadzie sie skonczyły stosuj tylko złote sintered ( spiekane) prox, EBC, goldfren, Delta, szukaj tych firm i aby klocki były złote i ze spieków. bo EBC ma w ofercie czarne syfiaste, czerwone jeszcze gorsze i złote. też mają chyba oznaczenie double H lub HH mi klocki prawie sezon trzymają. powiedzmy 60-80 godzin
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
stpeter
Dołączył: 18 Lut 2014
Posty: 110
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: Śro 10:34, 17 Cze 2015 Temat postu: |
|
|
zakładałem jakieś no name a potem delta. Ale czarne. Fakt, że duży % mam jazdy w błocie. Muszę sprawdzić te spiekane co mówisz. Pod nosem mam olekmotocykle i zawsze mi delta dawali.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|