Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Jak wymienić płyn ham. tyłu. Pompa Brembo bez zbiorniczka.
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
stpeter




Dołączył: 18 Lut 2014
Posty: 110
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bielsko-Biała

PostWysłany: Pon 15:49, 15 Cze 2015    Temat postu: Jak wymienić płyn ham. tyłu. Pompa Brembo bez zbiorniczka.

Pacjent exc-f 250 2003.
Tylni hamulec był coraz gorszy. W ciągu 2 wyjazdów nie działał juz prawie wcale. Myślałem że to kwestia temp. bo łącznie ok 100km i sporo zjazdów w górach. Było prawie 30 st celsjusza. Po postoju w garażu niby wracało do normy ale w terenie znów nie bardzo.
Mam pompe brembo bez zbiorniczka wyrównawczego. Na pompie jest okienko rewizyjne. Coś tam jest ale nie podoba mi się. Zacznę od zmiany płynu. Być może jakieś oringi tam przepuszczają.
Ktoś zmieniał płyn w takiej pompie? Proszę o podpowiedzi jak to zrobić.
pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13852
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Pon 16:05, 15 Cze 2015    Temat postu:

normalnie, nad zbiorniczkiem masz nakrętke na klucz chyba 21. odkręcasz i masz tam zbiorniczek wyrównawczy, po prostu w starszych był na przewodzie i większy. tutaj jest zintegrowany mniejszy, zasada działania identyczna

Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
stpeter




Dołączył: 18 Lut 2014
Posty: 110
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bielsko-Biała

PostWysłany: Pon 16:24, 15 Cze 2015    Temat postu:

Tak. Nakrętka na 20 lub 21. Zasada wymiany płynu jak w aucie? Pompuje, odkręcam przy zacisku upuszczając aż zacznie wyciskać nowy czysty płyn?
A jak tam z oringami?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hacker33




Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 79 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Pon 16:53, 15 Cze 2015    Temat postu:

jak w aucie
żadnego oingu nie wymieniasz


Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
janexc200




Dołączył: 27 Gru 2011
Posty: 367
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 19:07, 15 Cze 2015    Temat postu:

powinienes miec w tym roczniku pompę z osobnym zbiorniczkiem, ale pewnie ktos ją uszkodził i zalożył od nowszego modelu

te nowsze szybciej się zuzywają niz stare, można kupic regenerację pompy w aso ale raczej zuzyta jest "obudowa" bo hebel sam z siebie nie ma prawa sie zapowietrzyc, płyn moze sie zagrzac i wtedy nie ma hamowania ale po ostygnieciu hamowanie ma wrocic, szukaj drugiej pompy najlepiej starego typu


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Przym




Dołączył: 22 Lut 2015
Posty: 521
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Garwolin (Mazowieckie)

PostWysłany: Pon 22:05, 15 Cze 2015    Temat postu:

janexc200 napisał:

te nowsze szybciej się zuzywają niz stare


Na czym polega zużycie pompy? U mnie po wymianie tarczy i klocków z tyłu hamulec się zachowuje jakby się zapowietrzył. Jak hamuję w czasie jazdy i wciskam do końca to hamuje normalnie ale po 2-3 sekundach hamulec puszcza mimo wciśniętej dźwigni do końca.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szaman108




Dołączył: 13 Paź 2013
Posty: 931
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warmia

PostWysłany: Pon 23:53, 15 Cze 2015    Temat postu:

Gumowe elementy typu o-ring mogą być zużyte i pompa nie jest w stanie utrzymać wytworzonego ciśnienia co powoduje zmniejszenie siły hamowania,ewentualnie wyrobiona jest obudowa pompy porysowana,wytarta i wtedy także będzie wytracać ciśnienie Sad

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hacker33




Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 79 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Wto 5:37, 16 Cze 2015    Temat postu:

A na postoju jak naciśniesz na pedał to czujesz po chwili mega opór pod dźwignią (tak jakby się oparła o beton) czy jest taka gumowa i jak dociśniesz mocniej to da się jeszcze troszkę docisnąć?

Bo tylny hamulec jest bardzo trudno odpowietrzyć, mało kto umie a to co napisałem wyżej to właśnie objaw zapowietrzonego hebla.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13852
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Wto 8:12, 16 Cze 2015    Temat postu:

sprawdź jeszcze własnie czy jak nacisniesz to czy sie dzwignia zapada - ja też tak miałem jak kupiłem moto. podmieniłem z kolegą się na tłoczki na testy, i o dziwo jemu działał mój, a z jego maszyny działał u mnie. i juz nic sie nie zapada i hebel brzytwa Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Przym




Dołączył: 22 Lut 2015
Posty: 521
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Garwolin (Mazowieckie)

PostWysłany: Wto 13:20, 16 Cze 2015    Temat postu:

Na postoju jest podobnie bo jak naciskam cały czas mocno na dźwignię to po zaciśnięciu klocków dźwignia powoli opada do końca, tak jakby właśnie ciśnienie się zmniejszało. Żadnych wycieków nie zauważyłem, poziom płynu jest ok.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13852
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Wto 14:58, 16 Cze 2015    Temat postu:

no to na 100% padł ci tłoczek w pompie, bez zestawu naprawczego się nie obędzie

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
janexc200




Dołączył: 27 Gru 2011
Posty: 367
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 16:28, 16 Cze 2015    Temat postu:

znajomy zabrał taką pompę do NMR i od razu powiedzieli mu ze owszem mozna załozyc regenrację tłoczka ale padnie to po parunastu godzinach bo pompa wyrobiona-sprawdziło się

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez janexc200 dnia Wto 16:28, 16 Cze 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
stpeter




Dołączył: 18 Lut 2014
Posty: 110
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bielsko-Biała

PostWysłany: Wto 18:55, 16 Cze 2015    Temat postu:

janexc200 napisał:
powinienes miec w tym roczniku pompę z osobnym zbiorniczkiem, ale pewnie ktos ją uszkodził i zalożył od nowszego modelu



te nowsze szybciej się zuzywają niz stare, można kupic regenerację pompy w aso ale raczej zuzyta jest "obudowa" bo hebel sam z siebie nie ma prawa sie zapowietrzyc, płyn moze sie zagrzac i wtedy nie ma hamowania ale po ostygnieciu hamowanie ma wrocic, szukaj drugiej pompy najlepiej starego typu


Nie. Mam pompe 2003 bez zbiorniczka.Data jest bita na pompie. Ale mój rocznik to przejściowy i okazuje się że dotąd wszystkie części pasują od 2004.
Zmieniłem płyn i odpowietrzyłem hamulec. Przy okazji wymieniłem łożyska dźwigni hamulca po 4,50 za sztukę. Przesmarowałem wszystko i działa jak nowe. Dot 4 to 10 pln za 0,5 litra. Koszt żaden a zadowolenie bezcenne. Jak już miałem hamulce na tapecie to zmieniłem płyn w przednim.Też brzytwa.
Tylko...czy Wam klocki też sie kończą tak szybko? Masakra...no i łożyska kół...16 mth i juz luz. A dodam że nie skacze po 20 metrów Wink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez stpeter dnia Wto 18:55, 16 Cze 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13852
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Wto 20:10, 16 Cze 2015    Temat postu:

a jakie klocki zakładasz ? mineralne albo jakies inne fajnie hamują ale idąw oczach zwłaszcza w błocie, koledze na jednym wypadzie sie skonczyły Very Happy stosuj tylko złote sintered ( spiekane) prox, EBC, goldfren, Delta, szukaj tych firm i aby klocki były złote i ze spieków. bo EBC ma w ofercie czarne syfiaste, czerwone jeszcze gorsze i złote. też mają chyba oznaczenie double H lub HH mi klocki prawie sezon trzymają. powiedzmy 60-80 godzin

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
stpeter




Dołączył: 18 Lut 2014
Posty: 110
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bielsko-Biała

PostWysłany: Śro 10:34, 17 Cze 2015    Temat postu:

zakładałem jakieś no name a potem delta. Ale czarne. Fakt, że duży % mam jazdy w błocie. Muszę sprawdzić te spiekane co mówisz. Pod nosem mam olekmotocykle i zawsze mi delta dawali.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin