|
Forum miłośników motocykli KTM KTM Ready to Race
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wtct
Dołączył: 13 Lis 2013
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 21:37, 09 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
barek253 napisał: | tylko czego Ci brakuje w 200?
miałem 125 później 200 teraz 250 i chętnie bym wrócił do 200
nigdy 4t
w 250 np czuje że jest bardziej ociężały jak 200
na Twoim miejscu bym sobie wymienił tylko rocznik
a jak chcesz 4t to bym szukał 350 |
Dzięki za rady!
W 200 brakuje mi trochę momentu obrotowego na niskich obrotach, ale to może kwestia zmiany przełożenia na zębatkach. Aktualnie mam standard 14:48. Czasami jest też mało przewidywalny, szczególnie między drzewami
Jaki masz rocznik 250-tki?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
barek253
Dołączył: 18 Sie 2011
Posty: 2280
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 23:00, 09 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
12
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pajka
Dołączył: 10 Lis 2013
Posty: 606
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: W-M
|
Wysłany: Czw 5:36, 10 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
To moze sprawdz inne przelozenie, 14-50, moze wystarczy taka zmiana. Ja mam 13-50.
Jakis czs temu chwile polatalem na 450 exc kolegi, 2006 rok, jak dla mnie bajka, moc byla zawsze, na kazdym biegu, jak sie uda to nastepne moto bedzie takie.
Mam podobny problem z wysokoscia moto, 173 cm i do tego krotkie nogi. Prawie zawsze brakuje kilku cm...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kprlsn
Dołączył: 16 Mar 2014
Posty: 67
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Płock
|
Wysłany: Pią 7:35, 11 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
mam exc 200 przelozenie 13/50 waze 108kg i jest jak najbardziej ok,mocy mi nie brakuje w terenie,no chyba ze mistrzem prostej bym byl:)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wtct
Dołączył: 13 Lis 2013
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 10:25, 11 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
kprlsn napisał: | mam exc 200 przelozenie 13/50 waze 108kg i jest jak najbardziej ok,mocy mi nie brakuje w terenie,no chyba ze mistrzem prostej bym byl:) |
Do jazdy typowo enduro bardziej niż KM brakuje momentu obrotowego na niższych obrotach. Zmiana przełożenia pewnie załatwi sprawę.
Chyba lepiej rzeczywiście zmienić z 48 na 50 z tyłu niż zmieniać z 14 na 13 z przodu, bo to będzie tak jakby połowa tej zmiany. Tylko, że zębatka z tyłu jest trochę droższa
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bully
Dołączył: 03 Mar 2011
Posty: 843
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: opolskie
|
Wysłany: Pią 12:55, 11 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
z 48 na 50 nawet nie odczuje Może dopiero 52z cos odczuje.
jak ci wrka 250 za cięzka to 450 EXC to będzie krowa dla Ciebie
Siadaj na 300 EXC, będziesz miał wszystko co potrzebujesz
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wtct
Dołączył: 13 Lis 2013
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 13:21, 11 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
bully napisał: |
jak ci wrka 250 za cięzka to 450 EXC to będzie krowa dla Ciebie
|
Niby czemu, bo większa pojemność? WR 250 R jest cięższa, ma wyższy środek ciężkości, ogólnie budowa przypomina krowe...? : )
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pajka
Dołączył: 10 Lis 2013
Posty: 606
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: W-M
|
Wysłany: Pią 15:20, 11 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
z tego co ja wiem, to 1 ząb z przodu daje podobną zmianę jak 2 z tyłu.
Chyba lepiej (i taniej) sprawdzić na innych przełożeniach niż od razu zmieniać moto.Wydasz jakieś 150 zł na 2 zębatki ale cały czas wiesz co masz, a zmiana może okazać się wystarczająca. 200 exc jest bardzo poręczna.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wtct
Dołączył: 13 Lis 2013
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 15:41, 11 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
Pajka napisał: | z tego co ja wiem, to 1 ząb z przodu daje podobną zmianę jak 2 z tyłu.
|
To się nie bierze z kosmosu tylko z przełożenia - stosunku liczby zębów. Jeżeli za wyjściowe przełożenie weźmiemy 14/48 to zmieniając 14 na 13 to tak jakby z tyłu zmienić o 3.5 zęba. Bierze się to z proporcji: (48/14) * 13 = 44.57, czyli 48 - 44.57 wynosi ok. 3.5 zęba : )
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bully
Dołączył: 03 Mar 2011
Posty: 843
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: opolskie
|
Wysłany: Pią 20:34, 11 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
wtct napisał: | bully napisał: |
jak ci wrka 250 za cięzka to 450 EXC to będzie krowa dla Ciebie
|
Niby czemu, bo większa pojemność? WR 250 R jest cięższa, ma wyższy środek ciężkości, ogólnie budowa przypomina krowe...? : ) |
no przecież, to inne klasy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
janexc200
Dołączył: 27 Gru 2011
Posty: 367
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 10:25, 12 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
Miałem podobny dylemat. Upalalem starszą 200 2 lata i chcialem nowsze 250/300 2T, niestety nie było i wziąłem exc 525. Jest dużo cięższy, zmiana kierunku jazdy wymaga wiecej sily, mocne hamowanie silnikiem bywa męczące, na plus jest oczywiscie bardzo mocny dolny zakres obrotów i ogólnie wyższa moc, tego mi w 200 brakowało. Skończę na tym drugi sezon i będę myslal o zmianie, choc przy zwykłej amatorszczyźnie jest OK. Testowalem ostatnio gg300ec "R", jak dla mnie za ostra maszyna, raczej dla zawodnika, raczej jeśli będę zmienial to na 250 2T, eksploatacja nowszych 4T jest niestety b. kosztowna .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wtct
Dołączył: 13 Lis 2013
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 22:48, 19 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
Jak na razie zostanę przy swojej 200. Przy moim wzroście, to chyba najlepszy wybór, tym bardziej, że mam wersje 2007, czyli wysokość siodełka tylko 925mm.
Może kiedyś kupię 250 EXC 2T. Z wyczynowymi czterosuwami dam se chyba spokój, ze względu na koszty utrzymania. Chociaż z drugiej strony, wydaje mi się, że jakbym kupił nowy sprzęt to przy amatorskiej jeździe nie wiele bym do niego dokładał.
Jak mi się znudzi zmiana tłoka i krótkodystansowe wypady, to chyba przesiądę się na KTM 690 Enduro R. Modeł 2014 jest całkiem przyzwoity i trochę obniżony
BTW, trochę nie rozumiem krążącego stereotypu, że 200 jest poręczna jak 125, a 250 jest mniej poręczna. Porównując przecież aktualne dane katalogowe widać, że wszystkie trzy maszyny mają wspólne parametry:
-skok zawieszenia tył/przód
-prześwit
-wysokość siodełka
125 waży 94, 200 - 99.5, a 250 - 102kg.
Różnica w masie pomiędzy 200 a 250 jest przecież znikoma.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
olek300
Dołączył: 10 Mar 2013
Posty: 191
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 23:26, 19 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
Też myślałem że 200 jest dużo mniejsza dopóki kolega nie kupił sobie exc 200 z 09 i nie porównaliśmy jej z exc 300 09. Moto praktycznie identyczne minimalna różnica w wadze
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
barek253
Dołączył: 18 Sie 2011
Posty: 2280
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 7:07, 20 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
może i identyczne ale różńica w prowadzeniu i lekkości jest
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wtct
Dołączył: 13 Lis 2013
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 20:03, 20 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
W 2008 roku zmieniła się chyba całkowicie konstrukcja ramy. Ciężko mi uwierzyć, że czuć różnicę pomiędzy nowymi 200 i 250. To tak jakby porównywać te same motory z różnym napełnieniem baku : )
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|