|
Forum miłośników motocykli KTM KTM Ready to Race
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Czołgu
Dołączył: 13 Maj 2017
Posty: 106
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Śro 12:04, 06 Wrz 2017 Temat postu: Jaki tłok do EXC-F 350? |
|
|
Przyszedł czas na 3 tłoka, silnik rozebrany i mechanik mówi że stan taki że nawet same pierścienie można by wymienić, ale skoro rozebrane, nowy rozrząd, uszczelniacze itp to nie będę skąpił paru stów więcej. I tu pojawia się pytanie jaki tłok kupić? Do tej pory we wszystkich KTM-ach kupowałem tylko oryginały, bo były robione przez Elko (dawniej jeszcze przez Mahle) i przemawiało do mnie że warto dopłacić więcej. Ale przy wymianie tłoka ostatnim razem w 350 okazało się że już jest "made in italy". Więc chyba nie do końca jest sens pakować się w oryginał. Do wyboru mam Wossnera lub Vertexa. O Proxie i Wiseko raczej nie myślę. Co byście polecali?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Czołgu dnia Nie 7:02, 03 Cze 2018, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KristofSX
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5679
Przeczytał: 10 tematów
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: D0 BRAAP
|
Wysłany: Śro 13:34, 06 Wrz 2017 Temat postu: |
|
|
vertexa używałem w 450 ( 3 tłoki) jak wyciągałem po 120-130mth było spoko
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Czołgu
Dołączył: 13 Maj 2017
Posty: 106
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Śro 14:26, 06 Wrz 2017 Temat postu: |
|
|
A pamiętasz jakie to były vertexy?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Czołgu dnia Sob 10:57, 02 Cze 2018, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KristofSX
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5679
Przeczytał: 10 tematów
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: D0 BRAAP
|
Wysłany: Śro 14:47, 06 Wrz 2017 Temat postu: |
|
|
tak, teflonowa powłoka na ściankach chyba ory też tak mają
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
krzysiek919
Dołączył: 14 Sty 2014
Posty: 368
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: okolice Dynowa
|
Wysłany: Śro 16:02, 06 Wrz 2017 Temat postu: |
|
|
ja mam 350 i śmigam na vertex i wcześniejsze ktm co miałem zawsze pakowałem vertex nie mialem z nimi żadnych problemow
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13871
Przeczytał: 12 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Śro 18:26, 06 Wrz 2017 Temat postu: |
|
|
ktm i vertex chyba maja jakas kooperacje - bo niektóre tloki fabrycznie oryginalne to vertexy. tez bym smiało zakładał vertexa albo OEM mimo wszystko
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Czołgu
Dołączył: 13 Maj 2017
Posty: 106
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Śro 18:46, 06 Wrz 2017 Temat postu: |
|
|
No to do jutra muszę przemyśleć sprawę bo skłaniałem się do wossnera
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
yahoo
Dołączył: 02 Maj 2015
Posty: 116
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: PO
|
Wysłany: Czw 9:03, 07 Wrz 2017 Temat postu: |
|
|
Czołgu napisał: | No to do jutra muszę przemyśleć sprawę bo skłaniałem się do wossnera |
Mam w 250exc-F póki co bardzo dobre doświadczenia z wossnerem i kiepskie z vertexem. Wossner jako nieliczny, jeżeli nie jedyny, oferuje tłoki kute zamiast odlewanych.
pozdrówki
yahoo
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Czołgu
Dołączył: 13 Maj 2017
Posty: 106
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Czw 10:00, 07 Wrz 2017 Temat postu: |
|
|
Mój znajomy też już jeździ pół roku na wossnerze w 350 więc dlatego się skłaniam do tej firmy, ale z tym kuciem, to nie tak jest jak piszesz. Tłoki kute robi wiele firm, m.in wiseco, wossner i vertex tez w zależności od modelu motocykla. Ze strony Vertexa :
Are Vertex pistons cast or forged?
Vertex pistons are both cast and forged. Vertex casts their two stroke pistons because of the ability to incorporate higher silicon content into castings as opposed to a forging. This gives the piston a lower thermal distortion characteristic and higher wear resistance. Vertex uses castings and forgings in its four stroke pistons depending on application. Low rpm, low performance four stroke engines can use cast pistons. High performance, high rpm engines (like today’s race bikes) use forged pistons for strength. Vertex has the ability to manufacture its pistons to suit each need.
Prox też robi tłoki odlewane do 2taktów i kute do 4
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Czołgu dnia Czw 10:02, 07 Wrz 2017, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
yahoo
Dołączył: 02 Maj 2015
Posty: 116
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: PO
|
Wysłany: Czw 10:17, 07 Wrz 2017 Temat postu: |
|
|
Inaczej, bo faktycznie uprościłem. W ofercie - zawsze kiedy chciałem kupić tłok (czy to do 2T czy 4T) - to tylko Wossner był akurat w wersji kutej w rozsądnych pieniądzach i terminach.
pozdrówki
KŁ
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez yahoo dnia Czw 10:17, 07 Wrz 2017, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Czołgu
Dołączył: 13 Maj 2017
Posty: 106
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Czw 10:27, 07 Wrz 2017 Temat postu: |
|
|
Zamówiłem wossnera
A z zupełnie innej beczki odkryłem ciekawą sprawę z selekcjami tłoka do 350 z roczników 2012-2016
Otóż tłoki OEM KTM-a są w dwóch selekcjach:
I - 87,96 i II 87,97
Wossner oferuje:
A- 87,95, B-87,96, C-87,97
Natomiast Vertex oferuje:
87,96 87,97 i 87,98
Mój jak narazie jeździł na dwóch tłokach pierwszej selekcji OEM, teraz idzie selekcja C wossnera (czyli druga OEM) i w zapasie zostaje Vertex z dodatkową "setką"!
Sporo tego można nazbierać
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Czołgu dnia Czw 10:33, 07 Wrz 2017, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
yahoo
Dołączył: 02 Maj 2015
Posty: 116
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: PO
|
Wysłany: Czw 10:50, 07 Wrz 2017 Temat postu: |
|
|
No, też zwróciłem uwagę przy którymś z silników w tym roku, że zmieniając dostawcę tłoka można wydłużyć resurs cylindra
A inna ciekawostka z tego sezonu: Freeride250R 2015. Zmieniałem ostatnio fabryczny tłok (po 100h od nowości) i okazało się, że z fabryki wyjechał już na selekcji C, co znaczy, że cylinder wytrzyma max 2 tłoki i nara.
pozdrówki
yahoo
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Tomokat
Dołączył: 09 Sie 2016
Posty: 410
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie
|
Wysłany: Czw 11:00, 07 Wrz 2017 Temat postu: |
|
|
Trzecia wossnera to nie jest druga OEM. Z tego co pamietam wossner ma o jedną setną większe pasowanie. Dlatego zaczyna się od 87.95 i to jest odpowiednik pierwszej selekcji w OEM tłoku. Jeżeli jeździłeś na nominalnym wymiarze to wątpie żeby przeskoczyło o dwie selekcje.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Czołgu
Dołączył: 13 Maj 2017
Posty: 106
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Czw 11:03, 07 Wrz 2017 Temat postu: |
|
|
Na nominale jeżdziłem na dwóch tłokach. Motocykl kupiłem nowy, drugi raz pierwszą selekcję kazał mi zamówić mechanik i jestem tego pewien bo sam to zamawiałem. Na tłoku jest napisane 87,96. Teraz zakładam największą selekcję wossnera 87,97
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Czołgu dnia Czw 11:12, 07 Wrz 2017, w całości zmieniany 4 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|