|
Forum miłośników motocykli KTM KTM Ready to Race
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kamiloz
Dołączył: 11 Kwi 2016
Posty: 384
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 22:21, 05 Sie 2016 Temat postu: |
|
|
henio12323 napisał: | reszte opon co testowałem to ef-07 - dla mnie mega oponka, szkoda że troche zbyt delikatna. dla mnie w praktycznie kazde warunki spoko ( no moze poza piachem i szybkimi przelotami chociaz na piachu tez tragedii nie ma ) |
A jaką twardość ef07 miałeś? Może ta z czerwonym paskiem nie leciała by tak szybko? Powiem szczerze, że propozycja dunlopa d952 narazie najbardziej za mną przemawia, ze względu na cenę i przeznaczenie. Mimo iż to 120 a nie 140.
Co do różnic, opony cross/mx często gęsto nie mają homologacji. Różnią się też profilem, tzn według mnie są sporo niższe, przez co dają lepsze czucie w szybkich winklach i nie wychylają tak motoru, ale za to gorzej amortyzują nierówności.
Edit:
Właśnie obczaiłem, że najtwardsza mieszanka w ef07 to chyba zółty pasek :/
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez kamiloz dnia Pią 22:25, 05 Sie 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KristofSX
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5679
Przeczytał: 10 tematów
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: D0 BRAAP
|
Wysłany: Pią 22:35, 05 Sie 2016 Temat postu: |
|
|
[quote="kamiloz"] henio12323 napisał: |
Edit:
Właśnie obczaiłem, że najtwardsza mieszanka w ef07 to chyba zółty pasek :/ |
z czerwonym mają zrobić w tym roku, podobno testują już
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KNKS
Dołączył: 28 Sty 2013
Posty: 763
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 22:43, 05 Sie 2016 Temat postu: |
|
|
hehehe
Chciałbym zobaczyć EF07 po 50 kilometrach na asfalcie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ciernik
Dołączył: 21 Gru 2014
Posty: 257
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: Sob 8:48, 06 Sie 2016 Temat postu: |
|
|
Mitas EF07 zielony pasek - nawet podwójny - wg mnie wcale nie schodzi tak szybko na asfalcie. Kiedyś dawno temu, kupiłem używaną na próbę, styraną w górach do 6mm wysokości i jeszcze ze 30h jeździłem, praktycznie bez oznak zużycia. Gumowanie na asfalcie gdzie tylko się dało.
Ta opona ma taką zaletę, że pomimo zużycia i zaokrąglenia kostek nadal robi robotę. Mam nawet wrażenie, że im mniej kostek tym lepiej ciągnie Wszyscy się ze mnie śmiali, że na sliku jeżdżę a ja wjeżdżałem gdzie chciałem
To bardzo dobra opona na jesień /zimę.
Kumpel ma teraz zielony pasek i nalatane 70h po Mazowszu - tereny dokładnie jak Twoje, trochę asfaltów itp. i gdzieś połowa kostek.
Ja znowu kupiłem dwa zielone paski, chociaż nasz teren na to nie wskazuje.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
barek253
Dołączył: 18 Sie 2011
Posty: 2280
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 9:14, 06 Sie 2016 Temat postu: |
|
|
grubo sie bawicie na tych ef-07
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
major000
Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 2308
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 40 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 9:20, 06 Sie 2016 Temat postu: |
|
|
U mnie w górach ef07 podwójny zielony pasek wytrzymuje 4 wyjazdy... Ale klei niesamowicie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kamiloz
Dołączył: 11 Kwi 2016
Posty: 384
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 11:17, 06 Sie 2016 Temat postu: |
|
|
ciernik napisał: | Mitas EF07 zielony pasek - nawet podwójny - wg mnie wcale nie schodzi tak szybko na asfalcie. Kiedyś dawno temu, kupiłem używaną na próbę, styraną w górach do 6mm wysokości i jeszcze ze 30h jeździłem, praktycznie bez oznak zużycia. Gumowanie na asfalcie gdzie tylko się dało.
Ta opona ma taką zaletę, że pomimo zużycia i zaokrąglenia kostek nadal robi robotę. Mam nawet wrażenie, że im mniej kostek tym lepiej ciągnie Wszyscy się ze mnie śmiali, że na sliku jeżdżę a ja wjeżdżałem gdzie chciałem
To bardzo dobra opona na jesień /zimę.
Kumpel ma teraz zielony pasek i nalatane 70h po Mazowszu - tereny dokładnie jak Twoje, trochę asfaltów itp. i gdzieś połowa kostek.
Ja znowu kupiłem dwa zielone paski, chociaż nasz teren na to nie wskazuje. |
Może nie szła tak szybko, bo już była podstarzała i przez to twardsza? No nie wiem. Ja obecnie mam 6D na tyle, kupiłem używkę w bdb stanie i poleciała ona bardzo szybko, raz byliśmy zmuszeni wrócić drogą bo zastała nas noc jakies 15km i kostki poleciały w oczach.
A ef07 z czerwonym paskiem to będzie fajna sprawa. Jak narazie moim faworytem s12xc i d952.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KNKS
Dołączył: 28 Sty 2013
Posty: 763
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 13:51, 06 Sie 2016 Temat postu: |
|
|
ciernik napisał: |
Kumpel ma teraz zielony pasek i nalatane 70h po Mazowszu - tereny dokładnie jak Twoje, trochę asfaltów itp. i gdzieś połowa kostek.
Ja znowu kupiłem dwa zielone paski, chociaż nasz teren na to nie wskazuje. |
70 godzin na jednej oponie ? Nigdy o czymś takim nie słyszałem...
70 godzin to przeciez jakieś 2400 km.
U mnie, w 450, zielony EF07, przetrwał jakieś 3 wyjazdy (góry, brak asfaltu, tubliss 0,3)... Oczywiście zużył się do momentu w którym "gubił trakcje" bieżnika dalej było mnogo. Ale przecież nie o wysokość bieżnika tutaj chodzi...
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez KNKS dnia Sob 13:53, 06 Sie 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13871
Przeczytał: 12 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Sob 15:23, 06 Sie 2016 Temat postu: |
|
|
ja tam smigam mieszanke, czasem wąwóz grubo nawalone liści, czasem poskakac po belkach, czasem jazda szutry, piach, troche asfaltu. dla mnie sensownie jeszcze ef-07 z 50 godzin wytrzymuje. oczywiscie wiadomo... mozna zmieniac co wyjazd i róznica jest..... ale da sie jeździc i na lekko zjechanej, wciąz całkiem fajnie trzyma.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kamiloz
Dołączył: 11 Kwi 2016
Posty: 384
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 17:15, 06 Sie 2016 Temat postu: |
|
|
No tak, dużo też zalezy od tego, kto uznaje kiedy opona juz jest zuzyta. Dla jednego po 2 wyjazdach, bo czuje ze juz stracila parametry, inny jezdzi do momentu gdy opona przypomina slika. Dla mnie opona jest juz zuzyta kiedy gubi trakcje podczas przyspieszania np na gruntowej drodze, albo gdy mnie rzuca po trawie.Czyli oostki jeszcze spore ale juz zaokraglone.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13871
Przeczytał: 12 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Sob 17:45, 06 Sie 2016 Temat postu: |
|
|
to tez zalezy od opony. przejechałem sie nową huską jakies micheliny siedziały to myslałem że na asfalcie sie sprzegło slizga ale za mną tylko czarne slady ;P ale na trawie fajnie gryzła. gorzej na lekko sypkim podjeździe.
wiadomo w góry np i podjazdy to inaczej sie czuje trakcje, niz latanie po płaskim - w górach trawy nie ma ;P
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ciernik
Dołączył: 21 Gru 2014
Posty: 257
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: Nie 9:18, 07 Sie 2016 Temat postu: |
|
|
Mój jeden kolega z grupy ma sensowne podsumowanie na temat opon i innych podobnych właściwości motocykli i ogólnie sprzętu.
Pozamieniajcie się w grupie motorami, oponami, goglami, butami i czym tam jeszcze, a i tak "klasyfikacja generalna" w Waszej grupie nie wiele się zmieni.
Więc, nie tak do końca sprzęt, lecz technika czyni zawodnika itd.
Ale fakt - opony się różnią i przy swoich wyborach korzystam z opinii innych.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez ciernik dnia Nie 9:18, 07 Sie 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kamiloz
Dołączył: 11 Kwi 2016
Posty: 384
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 19:08, 07 Sie 2016 Temat postu: |
|
|
ciernik napisał: | Mój jeden kolega z grupy ma sensowne podsumowanie na temat opon i innych podobnych właściwości motocykli i ogólnie sprzętu.
Pozamieniajcie się w grupie motorami, oponami, goglami, butami i czym tam jeszcze, a i tak "klasyfikacja generalna" w Waszej grupie nie wiele się zmieni.
Więc, nie tak do końca sprzęt, lecz technika czyni zawodnika itd.
Ale fakt - opony się różnią i przy swoich wyborach korzystam z opinii innych. |
Najlepsza inwestyvja to opony i paliwo. Do tego oczywsicie utrzymywanie sprzetu we wlasciwym stanie. Wybor opony to wazna sprawa bo faktycznie ma duzy wplyw na jazde, a juz nie porownujac tego do gadzetow typu klamki nielamki, handbary czy podnozki. Dlatego uwazam, ze bardzo cennym jest zrobienie rozeznania w tej kwedtii i posluchania oponi osob doswiadczonych, ktore testowaly juz wiele modeli w roznych warunkach i maja rozne odczucia. Oczywicie metoda empiryczna jest najskuteczniejsza, ale w przypadki braku doswiadczenia po prostu warto posluchac innych oraz swojej i intuicji i wybrac cos dobrego. Bo moim zdaniem jazda na niewlasciwej oponie psuje cala radosc z jazdy i dlstego to tak wazne. Ostatnio jezdzilismy po duzych deszczach, wielkie bloto, w lasach pelno kaluz, zostawalem w tyle bo rzucalo mna straszliwie.Poza tym uwazam, ze istnieja opony obiektywnie dobre i slabe, niezaleznie od opinii.
Ktos ma jeszcze jakies typy opon? Czy ktos mial d952 F na przodzie?
Edit:
poprzedni post do usuniecia, sorki
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez kamiloz dnia Nie 19:09, 07 Sie 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kamiloz
Dołączył: 11 Kwi 2016
Posty: 384
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 20:51, 07 Sie 2016 Temat postu: |
|
|
Wybaczcie, ze post pod postem, ale chciałem, żeby temat był widoczny. A co sądzicie o Mitasie c18 country cross na takie tereny? Będzie ona w miarę żywotna, czy szybko się zużywa?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KristofSX
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5679
Przeczytał: 10 tematów
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: D0 BRAAP
|
Wysłany: Nie 20:56, 07 Sie 2016 Temat postu: |
|
|
kamiloz napisał: | Wybaczcie, ze post pod postem, ale chciałem, żeby temat był widoczny. A co sądzicie o Mitasie c18 country cross na takie tereny? Będzie ona w miarę żywotna, czy szybko się zużywa? |
c-18 żółty pasek u mnie jechał do 50mth (WOW ) fajna opona, ją też polecam
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|