Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Jakie opony do XC/CC 21' i 18' ?
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kamiloz




Dołączył: 11 Kwi 2016
Posty: 384
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 21:11, 07 Sie 2016    Temat postu:

KristofSX napisał:
kamiloz napisał:
Wybaczcie, ze post pod postem, ale chciałem, żeby temat był widoczny. A co sądzicie o Mitasie c18 country cross na takie tereny? Będzie ona w miarę żywotna, czy szybko się zużywa?

c-18 żółty pasek u mnie jechał do 50mth (WOW Wink ) fajna opona, ją też polecam


A jak to wygląda w porównaniu do ef07 żółty pasek (jeśli miałeś okazję testować)?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KristofSX




Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5678
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: D0 BRAAP

PostWysłany: Nie 21:55, 07 Sie 2016    Temat postu:

miałem - i na korzeniach/kamieniach, technicznej jeździe EF07 jedzie lepiej, tylko że 50mth to nie pojedziesz Razz
u mnie na topie jest EF07 zielony później EF07 żółty i Six Days Extreme Soft, na trzecim Six Days extreme zwykły i C-18 żółty
do sprawdzenia mam jeszcze XT754 zielony


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kamiloz




Dołączył: 11 Kwi 2016
Posty: 384
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 22:47, 07 Sie 2016    Temat postu:

KristofSX napisał:
miałem - i na korzeniach/kamieniach, technicznej jeździe EF07 jedzie lepiej, tylko że 50mth to nie pojedziesz Razz
u mnie na topie jest EF07 zielony później EF07 żółty i Six Days Extreme Soft, na trzecim Six Days extreme zwykły i C-18 żółty
do sprawdzenia mam jeszcze XT754 zielony


Xt754, ciekawe jak z jego wytrzymałością, bo ogólnie opona ciekawa. Miał ktoś?

Kolejna opcja, o któej nic nie wiem, a wydaje się być ciekawa to Mitas C10 Speedy Croc zółty pasek. (podaje linka do mini recenzji, przy okazji kilka innych opon, na początku nawet d952 https://www.youtube.com/watch?v=2tuYJfjXXF8)


Tak więc moimi liderami, pod to czego potrzebuję obecnie są chronologicznie:
Mitas C-18 cross country
Michelin S12 XC
Dunlop D954
i bardzo jestem ciekaw opini dot. właśnie C10SpeedyCroc oraz XT754!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Fat




Dołączył: 20 Lut 2013
Posty: 386
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Pon 10:45, 08 Sie 2016    Temat postu:

U nas teren jest w sumie zbliżony - poligon z nawierzchnią gliniasto-błotnistą, do tego żwirownie i lasy, w których też raczej jest miękko. Przelotówki asfaltami po ok. 5-10 km max. podczas jednego wyjazdu. Kamieni, korzeni jest jak na lekarstwo Sad

S12XC - mega trwała opona i w takim terenie fajnie dawała sobie radę. Zmieniałem ją po przebiegu ok. 75 godzin, głównie dlatego, że chciałem sprawdzić coś innego. Mięcha było wtedy jeszcze sporo, kostki nawet nie były za mocno zaokrąglone, choć zużycie widoczne. Ciągle w miarę dawała sobie radę. Przód przy tym przebiegu już słabo trzymał, zwłaszcza bocznie (zakręty itp.)

XT-754 zielony pasek - mega wysoka kostka, wyraźnie lepiej gryzła niż Michelin, zwłaszcza w sypkim terenie (żwirownie) oraz na trawie, ale być może zadziałał tu efekt nowej opony. Na pewno zachowywała się lepiej na twardych przeszkodach Super Enduro. Zrobiłem na niej tylko 5 godzin i sprzedałem moto, ale było widać, że idzie w oczach podczas asfaltowych przelotów.

Teraz jestem na etapie testowania opon FIM-owskich. Dojeżdżam seryjnie założone w Husce Michały Enduro Competition (fajnie na trawie, korzeniach i na torze SE, bardzo słabo w piachu; o dziwo przód fajnie trzyma), następną na tył wrzucam 6Days M+S albo żółty EF-07.


Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kamiloz




Dołączył: 11 Kwi 2016
Posty: 384
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 10:49, 08 Sie 2016    Temat postu:

C-18 cross country czy C-18 czerwony pasek, co dłużej powinno posłużyć?

Chyba mimo wszystko wezmę C18CC Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wuhacz




Dołączył: 24 Kwi 2014
Posty: 204
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warmia

PostWysłany: Pon 15:05, 08 Sie 2016    Temat postu:

Jeżdżę takim samym motocyklem, po niemal identycznych terenach jak twoje, także sporo asfaltem.

Teraz z przodu mam EF-08 żółty pasek, nalatane jakies 15mth, widać jak się zaokrągla, ale jedzie nadal zajebiście. Bałem się, że zejdzie raz dwa, ale naprawdę nieźle się trzyma. Do tego dobry stosunek cena/jakość. Chyba nawet nie będę kombinował i zostane przy niej jak się skończy.

Z tyłu od jakichś 5mth siedzi C18 z jednym zielonym paskiem. Drapie elegancko praktycznie w większości warunków takich jak twoje, ale schodzi błyskawicznie. Inna sprawa, że kostka wydaje się w tym momencie już niska, ale dalej swoje jedzie. Jednak daje jej jeszcze maks 10mth i nic z niej nie zostanie.


Post został pochwalony 1 raz

Ostatnio zmieniony przez wuhacz dnia Pon 15:18, 08 Sie 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kamiloz




Dołączył: 11 Kwi 2016
Posty: 384
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 15:42, 08 Sie 2016    Temat postu:

wuhacz napisał:
Jeżdżę takim samym motocyklem, po niemal identycznych terenach jak twoje, także sporo asfaltem.

Teraz z przodu mam EF-08 żółty pasek, nalatane jakies 15mth, widać jak się zaokrągla, ale jedzie nadal zajebiście. Bałem się, że zejdzie raz dwa, ale naprawdę nieźle się trzyma. Do tego dobry stosunek cena/jakość. Chyba nawet nie będę kombinował i zostane przy niej jak się skończy.

Z tyłu od jakichś 5mth siedzi C18 z jednym zielonym paskiem. Drapie elegancko praktycznie w większości warunków takich jak twoje, ale schodzi błyskawicznie. Inna sprawa, że kostka wydaje się w tym momencie już niska, ale dalej swoje jedzie. Jednak daje jej jeszcze maks 10mth i nic z niej nie zostanie.


Dzięki za odp Smile Skoro zielony pasek wytrzyma ok 15mth, to ile może wytrzymac na takim terenie jak nasz żółty pasek CC? U kristofa nawet 50mth, ale obstawiam ze on nie latał za wiele po asfalcie i drogach gruntowych.. Dlatego mam dylemat i nie wiem czy brac czerwone czy zolte..


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pawel




Dołączył: 21 Lis 2013
Posty: 435
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 21:53, 08 Sie 2016    Temat postu:

Wczoraj jeździłem na żółtej c18 , super opona , korzenie kamienie piasek ,super ciągnie

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez pawel dnia Pon 21:53, 08 Sie 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kamiloz




Dołączył: 11 Kwi 2016
Posty: 384
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 22:08, 08 Sie 2016    Temat postu:

Ma ktoś jakieś namiary na sklep, gdzie mógłbym ją dostać w dobrej kasie?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
barek253




Dołączył: 18 Sie 2011
Posty: 2280
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 16:35, 10 Sie 2016    Temat postu:

a co do szerokosci opon
jak to jest wezsza na zapitalanie a szersza do enduro?
jak ta szerokosc na prowadzenie moto?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kamiloz




Dołączył: 11 Kwi 2016
Posty: 384
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 8:46, 11 Sie 2016    Temat postu:

barek253 napisał:
a co do szerokosci opon
jak to jest wezsza na zapitalanie a szersza do enduro?
jak ta szerokosc na prowadzenie moto?


Jak nie trudno zaobserwować, w MX i podobnych używa się opon 19' o nizszym profilu i nieraz węższych niż w enduro. 18' + balon ma za zadanie lepiej wybierać nierówności, kamienie, korzenie, głazy, amortyzuje jak poducha. Myślę, że nie będzie najgorszym takie przejaskrawione porównanie jak np opona niskoprofilowa auta sportowego do np opony terenowej załóżmy w Jeepie. Jeśli chodzi o samą szerokość, hm, opona i tak nie styka się cały czas całą swoją szerokością, tylko jakimś tam danym fragmentem. Węższa opona może stykać się taką samą płaszczyzną w winklu co np szeroka 18', natomiast pewnie daje mniejsze opory. Masa samej opony pewnie też jest mniejsza. To zależy w co się celuje. Koledzy latający na crossach ze mną po lesie lubią przeloty, bo na 19' tył motocykla wydaje się stabilniejszy i lepiej wchodzą w szybkie ciasne winkle. Ja za to pyrkam gładko, tam gdzie oni czują się jak na taczkach. Ot taka różnica, wedłgu mnie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13852
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Czw 12:18, 11 Sie 2016    Temat postu:

dorzuce że szerszy kapeć = wieksza trakcja - głownei chodzi o wieksze moto, na wąskim kapciu np 500ta z kapciem ze 125tki nie pojedzie. węzszy kapeć - mniejsza trakcja ale mniejsza masa wiec lepsza np zwrotność.

no i sam teren - na piasek np stosuje sie szerokie kapcie żeby było czym gryźć i sama szerokosc opony pozwala sie utrzymaćmoto na piasku a nie kopać rowy. ale np na błoto lepiej wąskiego - szeroko potrafi sie slizgać po błocie bo sie utrzymuje " na powierzchni' a wąski sie szybko przegryza do twardego i jedzie sie duzo pewniej i stabilniej.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kamiloz




Dołączył: 11 Kwi 2016
Posty: 384
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 18:28, 12 Sie 2016    Temat postu:

żółf napisał:
AC10 nie bierz, bo gorszego kartofla to nie widziałem, opona wygląda jak kostka, a gryzie jak slick - tragedia (zresztą skrót AC znaczy AleChujowizna:)

Polecam dunlopa d952, fajnie gryzie miękkie podłoże, starcza na bardzo długo i kostki się równo wycierają, więc nawet na niskich kostkach ma dobrą przyczepność. Asfalt nie robi na nim wrażenia


Ile gdzieś tak mth podołała w Twoich (jakich?)/podoła w moich warunkach?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
żółf




Dołączył: 02 Paź 2011
Posty: 1145
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Karpacz

PostWysłany: Pią 19:42, 12 Sie 2016    Temat postu:

kamiloz napisał:
żółf napisał:
AC10 nie bierz, bo gorszego kartofla to nie widziałem, opona wygląda jak kostka, a gryzie jak slick - tragedia (zresztą skrót AC znaczy AleChujowizna:)

Polecam dunlopa d952, fajnie gryzie miękkie podłoże, starcza na bardzo długo i kostki się równo wycierają, więc nawet na niskich kostkach ma dobrą przyczepność. Asfalt nie robi na nim wrażenia


Ile gdzieś tak mth podołała w Twoich (jakich?)/podoła w moich warunkach?


Na komplecie 952 zrobiłem załadowaną lc4 3 tys po wysokich górach (kamolce i dużo szutrów), potem tysiąc po piachu i pomimo zużycia cały czas ładnie ciągnęła. Potem na dokładkę 5 tysięcy po asfalcie i kostki miały jeszcze z 2 mm. Najlepsza opona do uniwersalnego motocykla gdzie dużo po czarnym się jeździ, ale się chce trochę w offroadzie też pobawić. Jedynie zupełnie nie nadaje się na mokre, słabo klei do kamieni.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kamiloz




Dołączył: 11 Kwi 2016
Posty: 384
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 16:32, 13 Sie 2016    Temat postu:

żółf napisał:
kamiloz napisał:
żółf napisał:
AC10 nie bierz, bo gorszego kartofla to nie widziałem, opona wygląda jak kostka, a gryzie jak slick - tragedia (zresztą skrót AC znaczy AleChujowizna:)

Polecam dunlopa d952, fajnie gryzie miękkie podłoże, starcza na bardzo długo i kostki się równo wycierają, więc nawet na niskich kostkach ma dobrą przyczepność. Asfalt nie robi na nim wrażenia


Ile gdzieś tak mth podołała w Twoich (jakich?)/podoła w moich warunkach?


Na komplecie 952 zrobiłem załadowaną lc4 3 tys po wysokich górach (kamolce i dużo szutrów), potem tysiąc po piachu i pomimo zużycia cały czas ładnie ciągnęła. Potem na dokładkę 5 tysięcy po asfalcie i kostki miały jeszcze z 2 mm. Najlepsza opona do uniwersalnego motocykla gdzie dużo po czarnym się jeździ, ale się chce trochę w offroadzie też pobawić. Jedynie zupełnie nie nadaje się na mokre, słabo klei do kamieni.


Dzięki za odpowiedź. Skoro na mokrym nie daje rady, będę szukał c18Xc.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
Strona 3 z 4

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin