|
Forum miłośników motocykli KTM KTM Ready to Race
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kamiloz
Dołączył: 11 Kwi 2016
Posty: 384
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 15:16, 05 Sie 2016 Temat postu: Jakie opony do XC/CC 21' i 18' ? |
|
|
Witam, wiem że istnieją już conajmniej dwa spore tematy odnośnie opon, ale może ten przyda się komuś poza mną, kto niestety nie mieszka w górach i nie ma takiego wachlarza terenów, gdzie dylematem jest wybór opony z zółtym bądź zielonym paskiem.
Do rzeczy. Szukam odpowiednich, dość uniwersalnych i twardszych opon do kata exc200. Dlatego nazwałem temat opony do XC/CC. Z racji tego, że zdarza się niestety sporo jeździć po asfalcie - dojazdy do miejscówek przy prędkościach przelotowych - 6D extreme leci w oczach. Może łatwiej będzie, jak plus minus określę teren, po ktorym się najczęściej poruszam:
20% asfalt
30% trawa
30% polne drogi, ziemia, gruz, na ogół twarde
10% błoto, mokra trawa+zalane leśne i polne drogi
10% kopalnia gliny
W sumie te % to dość elastycznie. Zdarzają się przejazdy przez rowy i małe rzeczki(błoto+trawa, brak kamieni), na ogół najczęsciej szybka jazda polnymi i leśnymi drogami, czesto zabawa w podjazdy na gliniaku.
Pytanie, czy np opony na trawę powinny być miekkie czy twarde?
Załączam kilka zdjęć podglądowych, jak wyglądają tereny, gdzie najczęściej jeżdżę. Podkreślę, że zależy mi na uniwersalności i wytrzymałości. Jeźdzę na dętkach HD ok 1atm.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez kamiloz dnia Pon 15:51, 08 Sie 2016, w całości zmieniany 4 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KNKS
Dołączył: 28 Sty 2013
Posty: 763
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 16:36, 05 Sie 2016 Temat postu: |
|
|
Nie sądziłem, że kiedykolwiek to powiem, ale jeśli ma być uniwersalnie, to tylko S12
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kamiloz
Dołączył: 11 Kwi 2016
Posty: 384
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 16:48, 05 Sie 2016 Temat postu: |
|
|
Narazie robiłem przegląd tylko Michelinów i nie ukrywam, że mnie zaskoczyłeś, bo pod uwagę brałem jeszcze:
Michelin Ac10 - używana także w dualsporcie, więc na pewno dość długodystansowa, z wad to chyba zbyt mało agresywna praca, tzn wymięknie w trudniejszych sytuacjach
Michelin Enduro Competition III - nie znam zadnych opinii na temat tej opony
Michelin Starcross 5 Medium - crossowa opona, ale są też rozmiary na 18' więc w enduro chyba powinna się sprawdzić
A co do Michelin S12XC , boję się że poleci na asfaltowych/twardszych gruntowych przelotach zbyt szybko, chociaz mogę się mylic?
Tutaj gostek recenzuje s12 wlasnie:
https://www.youtube.com/watch?v=hk8f8NlUD-4
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KristofSX
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5678
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: D0 BRAAP
|
Wysłany: Pią 16:49, 05 Sie 2016 Temat postu: |
|
|
KNKS napisał: | Nie sądziłem, że kiedykolwiek to powiem, ale jeśli ma być uniwersalnie, to tylko S12 |
hehe dobre
dokładnie tak :)też bym zapodał S12XC i pojeździsz długo i wyjedziesz co masz wyjechać
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kamiloz
Dołączył: 11 Kwi 2016
Posty: 384
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 16:59, 05 Sie 2016 Temat postu: |
|
|
No proszę jaka zgodność, aż dziwne
A co do tych innych modeli, o których pisałem, to nic? Proszę o jakieś uzasadnienie. Po prostu te s12xc są dobre i nie warto kombinować?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KNKS
Dołączył: 28 Sty 2013
Posty: 763
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 17:06, 05 Sie 2016 Temat postu: |
|
|
Kiedyś latałem na EC III, ale nie ma ona jakichś specjalnych zalet. Jest mniej trwała niż S12, do tego asfalt zabija ja momentalnie.
Skoro latasz na wysokim ciśnieniu, to znaczy że nie oczekujesz specjalnych właściwości trakcyjnych.
Bierz S12, do dual'u jest idelna.
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kamiloz
Dołączył: 11 Kwi 2016
Posty: 384
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 17:14, 05 Sie 2016 Temat postu: |
|
|
KNKS napisał: | Kiedyś latałem na EC III, ale nie ma ona jakichś specjalnych zalet. Jest mniej trwała niż S12, do tego asfalt zabija ja momentalnie.
Skoro latasz na wysokim ciśnieniu, to znaczy że nie oczekujesz specjalnych właściwości trakcyjnych.
Bierz S12, do dual'u jest idelna. |
Brak u mnie ciężkich technicznych podjazdów po luźnej nawierzchni, kamieniach, śliskich korzeniach itd, więc latam na 1atm. Jeśli chodzi o podjazdy to max 10m, gliniaste.
Więc jeśli ten model, to jakie wymiary? Obecnie mam 140/80 z tyłu, i lubię tę jej mięsistość i baloniastość, więc chyba bym przy tym został. A przód? Też s12, ale jakie wymiary? Tzn nie oczekuję gotowej odpowiedzi, ale chodzi mi o to czym np charakteryzuje się węższa 80 np do 90.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KristofSX
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5678
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: D0 BRAAP
|
Wysłany: Pią 18:53, 05 Sie 2016 Temat postu: |
|
|
ten 140/80 w S12 jest trochę mniejszy niż 140 w mitasie czy innej endurowej oponie, miałem z przodu s12 90/90 na moussie- nie miałem zastrzeżeń, fajnie jechała.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
żółf
Dołączył: 02 Paź 2011
Posty: 1145
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Karpacz
|
Wysłany: Pią 19:01, 05 Sie 2016 Temat postu: |
|
|
AC10 nie bierz, bo gorszego kartofla to nie widziałem, opona wygląda jak kostka, a gryzie jak slick - tragedia (zresztą skrót AC znaczy AleChujowizna:)
Polecam dunlopa d952, fajnie gryzie miękkie podłoże, starcza na bardzo długo i kostki się równo wycierają, więc nawet na niskich kostkach ma dobrą przyczepność. Asfalt nie robi na nim wrażenia
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kamiloz
Dołączył: 11 Kwi 2016
Posty: 384
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 19:17, 05 Sie 2016 Temat postu: |
|
|
żółf napisał: | AC10 nie bierz, bo gorszego kartofla to nie widziałem, opona wygląda jak kostka, a gryzie jak slick - tragedia (zresztą skrót AC znaczy AleChujowizna:)
Polecam dunlopa d952, fajnie gryzie miękkie podłoże, starcza na bardzo długo i kostki się równo wycierają, więc nawet na niskich kostkach ma dobrą przyczepność. Asfalt nie robi na nim wrażenia |
Dzięki za kolejną radę. Ciekawa propozycja z racji ceny (nawet ok. 100zł mniej niż Michelin). Tylko, że chyba nie robili 140? I w takim razie co na przo do tego?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pajka
Dołączył: 10 Lis 2013
Posty: 606
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: W-M
|
Wysłany: Pią 19:55, 05 Sie 2016 Temat postu: |
|
|
U mnie podobne tereny i mam teraz założoną Pirelli Scorpipn ExtraX i jesem bardzo zadowolony. Według mnie warto wsiąść ją pod uwagę
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kamiloz
Dołączył: 11 Kwi 2016
Posty: 384
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 20:02, 05 Sie 2016 Temat postu: |
|
|
Pajka napisał: | U mnie podobne tereny i mam teraz założoną Pirelli Scorpipn ExtraX i jesem bardzo zadowolony. Według mnie warto wsiąść ją pod uwagę |
Właśnie miałem edytować poprzedniego posta, bo zauważyłem, że rzadko ktoś pisze w ogóle o Pirelli. Mój kumpel ma w yz250 jakąś pirelkę tyle, że 19cali i bardzo sobie chwali, nie pamiętam natomiast który model - dopytam. Chociaż wydawało mi się, że to taka typowo torowa opona, i do offroadu się nie nada.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13852
Przeczytał: 7 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Pią 21:36, 05 Sie 2016 Temat postu: |
|
|
miałem ac10 - to oponka dobra dla amatora, bo jest dosyc zywotna nawet na asfalcie. jak jeździłem pół zycia na oponach gdzie potrafiły juz wyłazic nitki ;D to taka nowa ac10 robiła kozak robote..... ale jak ktos czuje kiedy mu sie uslizguje koło a kiedy nie... jak działa trakcja itp to opona rzeczywiscie kaszana
pirelli mx extra x - nowa dla mnie duzo lepiej nie gryzła niż ac10, mniej zywotna ( choc niewiele) ale jakby lepsza trakcja była po zaokrąglonej nawet kostce
reszte opon co testowałem to ef-07 - dla mnie mega oponka, szkoda że troche zbyt delikatna. dla mnie w praktycznie kazde warunki spoko ( no moze poza piachem i szybkimi przelotami chociaz na piachu tez tragedii nie ma )
michelina starcrossa tez miałem - to póki ostry to fajnie gryzł takiego typu tereny... ale troche sie zaokrągli i drastycznie spada trakcja
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Verdeneri
Dołączył: 15 Paź 2013
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Ropczyce
|
Wysłany: Pią 21:56, 05 Sie 2016 Temat postu: |
|
|
Bardzo fajnie rozpisany temat koledzy:d chciałbym zadać jedno pytanie odnośnie opon a mianowicie
Czym różni się typowa opona crosowa przeznaczona na tor od opony stricte enduro?
Z tego co zauważyłem to agresywnoscia bieżnika oraz często jego głębokością
Pytam ponieważ zastanawiam się czy takowa opona nie sprawowała by się lepiej w lesie niż te z mniejszym i nie tak głębokim bieżnikiem
Z góry dzięki za odp
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KristofSX
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5678
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: D0 BRAAP
|
Wysłany: Pią 22:18, 05 Sie 2016 Temat postu: |
|
|
Verdeneri napisał: | Bardzo fajnie rozpisany temat koledzy:d chciałbym zadać jedno pytanie odnośnie opon a mianowicie
Czym różni się typowa opona crosowa przeznaczona na tor od opony stricte enduro?
Z tego co zauważyłem to agresywnoscia bieżnika oraz często jego głębokością
Pytam ponieważ zastanawiam się czy takowa opona nie sprawowała by się lepiej w lesie niż te z mniejszym i nie tak głębokim bieżnikiem
Z góry dzięki za odp |
opony crossowe w lesie nie są złe o ile mieszanka jest dobra do danego podłoża, ale np na podjazdach łatwiej się zakopiesz niż na endurowej, ruszyć na podjeździe też łatwiej na endurowej - szerokie kostki daja trakcję a nie zagrzebuja moto.
do tego dochodzi lepsza amortyzacja na korzeniach
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez KristofSX dnia Pią 22:19, 05 Sie 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|