Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

jakieś bum w husabergu...

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kuba2955




Dołączył: 15 Gru 2011
Posty: 79
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 19:32, 11 Lip 2012    Temat postu: jakieś bum w husabergu...

powitać, jako że nie ma forum husaberga, a to przyrodni brat ktm....może coś doradzicie. kupiłem berga zimą z rybnika z warsztatu moto-inox, po remoncie, nowy rozrząd, tłok, korba i coś tam jeszcze. wszystko było pięknie przez jakies 500-600km...
wczoraj jechałem lasem i nagle słysze bum spod baku i dym. silnik zarzygany olejem. zdejmuje bak i widzę łąńcuszek rozrządu- wyłamało dziurę w pokrywie głowicy wzdłóż łańcuszka. po wstępnych oględzinach sprawa wygląda tak: napinacz wysunięty na maxa, albo łancuszek rozciągnięty tak albo to wina wyłamanego mocowania ślizgu...wiec łancuszek dostał takiego luzu że wyłamał obudowe albo coś się urwało i łancuch złapał.
teraz pytanie: bez rozkuwarki łańcuszka coś zrobię?
silnik jakby ma sprężanie, łancuszek luźny ale siedzi na swoim miejscu, chyba nie było dzwona, silnik zgasiłem sam jak dobrze pamiętam.
co dalej?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KristofSX




Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5677
Przeczytał: 12 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: D0 BRAAP

PostWysłany: Śro 19:48, 11 Lip 2012    Temat postu:

ugh nie wygląda to dobrze, mógł walnąć napinacz, obstawiam że zawory będą sklepane, ściągaj górę, wykręć napinacz, i obczaj uszkodzenia

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kuba2955




Dołączył: 15 Gru 2011
Posty: 79
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 19:59, 11 Lip 2012    Temat postu:

napinacz wykręcony. kombinuje skąd wziąć rozkuwarkę do łańcuszka...lipa że uszkodzone mocowanie ślizgu w głowicy...ale może da się to naprawić. właśnie najbardziej boję się o głowice, bo sezon w pełni a tu duży koszt może być...
chyba mam pecha heh


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bully




Dołączył: 03 Mar 2011
Posty: 843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: opolskie

PostWysłany: Czw 9:14, 12 Lip 2012    Temat postu:

magia 4T

masz pecha , ale ja nigdy nie wierze w opowieści sprzedających i zawsze po kupnie rozbieram silnik, mogła być jakaś podpierdółka, a teraz już tylko koszty koszty...
obstawiam że mogły pójśc łożyska na wałku. łańcuch nie przerwany?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mariantofana




Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 383
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 9:34, 12 Lip 2012    Temat postu:

bully
jeżeli chodzi o moto-inox to nie ma tam druciarstwa. Wysyłałem tam kilka rzeczy do zrobienia i to aż z zachodniego pomorza i zawsze byłem w pełni usatysfakcjonowany pod względem technicznym jak i cenowym... Dziwne przypadki też sie czasem zdażją...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kuba2955




Dołączył: 15 Gru 2011
Posty: 79
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 14:50, 12 Lip 2012    Temat postu:

łożyska na wałku całe, łańcuch nieprzerwany...
ale dałem d... po całości albo po prostu mam pecha.... odkręciła się kontra z regulacji zaworów... zawsze przy regulacji dwa razy sprawdzałem a tu taki zonk.
ehh człowiek uczy się na błędach a to kosztuje dużo..
dobra do rzeczy.
1. moto-inox wyszedł ok, silnik po remoncie jest naprawde Very Happy i to mnie pociesza. zawory całe. reszta też.
2. jedyne uszkodzenie to mocowanie ślizgu w głowicy- myśle że jakiś magik mi to zrobi.
3. teraz pytanie: łańcuszek rozrządu ma przejechane z 600km i głupio go wymieniać..da się dostać samą zakówke i na starym łańcuszku złożyć?
4. przejrze cały silnik w poszukiwaniu kawałków aluminium z pokrywy i przy okazji zrobię "wolne koło" ( sprzęgiełko jednokierunkowe rozrusznika czy jak to się zwie).
5. a jeśli chodzi o napinacz to jaki polecacie?
uszczelki to chyba tylko serwis? śruby do głowicy dawać nowe?
z góry dzięki za rady.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez kuba2955 dnia Czw 16:02, 12 Lip 2012, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kuba2955




Dołączył: 15 Gru 2011
Posty: 79
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 17:39, 18 Lip 2012    Temat postu:

doradzi ktoś? Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bully




Dołączył: 03 Mar 2011
Posty: 843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: opolskie

PostWysłany: Śro 19:04, 18 Lip 2012    Temat postu:

śrub nie musisz nowych, możesz jedynie nowe podkladki dac, uszczelki do husa raczej tylko serwis, jutro w robocie popatrze do katalogu olka może mają , ale ostatnio u olka pustki i nic nie mają na półkach. zreszta seryjne nie powinny być drogie

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kuba2955




Dołączył: 15 Gru 2011
Posty: 79
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 19:22, 18 Lip 2012    Temat postu:

no znalazłem już komlet uszczelek w serwisie 200zł, zapinka na łańcuszek 30zł. wiec zostaje rozebrac silnik w poszukiwaniu kawałków aluminium. jakieś specjalne myki są przy rozpoławaniu silnika? wole się upewnić o wszystko Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bully




Dołączył: 03 Mar 2011
Posty: 843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: opolskie

PostWysłany: Śro 22:32, 18 Lip 2012    Temat postu:

serwisowka prawdę ci powie, bez serwisówki nawet nie zaczynaj rozbierać, wszystkie powinny byc dostepne na stronie husaberga.
masz ten stary silnik z pompą na wałku rozrządu czy ten nowszy z pompą na deklu? ten nowszy nie ma cylindra tylko tuleje między karterami.

A tak szczerze to mi by sie nie chciało tego rozbierać, jesli bym był pewny że jest po remoncie. jesli coś pierdolneło na głowicy to syf spadł na dół silnika i wystarczy wypłukać, sitko ktore masz koło klapy z magneta nie pozwoliło by dostać się do obiegu smarowania wału i podlewania tłoka, a głowica w husabergu jak i w lc4 jest smarowana rozbryzgowo więc starczy płukanie. ZAraz za sitkiem i pompą jest filtr oleju, ja bym wypłukal silnik ropą z odkeconymi sitkami i filtrem, potem poskładał do kupy olej, parę kilosów i znowu wymiana oleju i filtra, ale to ja bym zrobił Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Rysiek24




Dołączył: 09 Lut 2011
Posty: 933
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 8:56, 19 Lip 2012    Temat postu:

a pomyslales co sie stanie jak dostanie sie cos miedzy kola zebate ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bully




Dołączył: 03 Mar 2011
Posty: 843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: opolskie

PostWysłany: Czw 14:12, 19 Lip 2012    Temat postu:

Co np? kawałek alu? zmieli go spadnie i zostanie przy sitku. Nic stalowego mu się nie rozlecialo, przynajmniej tak nie pisał.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kuba2955




Dołączył: 15 Gru 2011
Posty: 79
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 14:58, 19 Lip 2012    Temat postu:

samo aluminium z dekla głowicy. szczerze to nie chce mi się rozbierać...może i tak zrobię że przepłucze bez sitka, odpale i znów zmienie olej. może żadnego łożyska szlag nie trafi

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bully




Dołączył: 03 Mar 2011
Posty: 843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: opolskie

PostWysłany: Czw 19:02, 19 Lip 2012    Temat postu:

taaa żeby tylko później nie było na mnie Laughing ja pisałem tylko że jakby to był moj moto to bym tak zrobił, ale na szczeście nie miałem jeszcze takiej sytuacji.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kuba2955




Dołączył: 15 Gru 2011
Posty: 79
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 19:07, 19 Lip 2012    Temat postu:

heh, no i weź tu bądź mądry Very Happy wsumie to co piszesz jest dośc logiczne ale kto wie co moze się stać. a tyle rozkręcać i skręcać to się nie chce

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin