|
Forum miłośników motocykli KTM KTM Ready to Race
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
GPwariat
Dołączył: 20 Wrz 2010
Posty: 202
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 19:36, 08 Sie 2015 Temat postu: jakim momentem dokrecic glowice? |
|
|
witam! jakim momentem dokrecic glowice w ktm 520 exc ,wymieniam lancuch ,a przy okazjie kontrola calej reszty (wymiana uszczelniaczy).Wzedzie szukalem i nic nie znalazlem pozdr
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KristofSX
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5678
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: D0 BRAAP
|
Wysłany: Sob 20:01, 08 Sie 2015 Temat postu: |
|
|
dociągamy na przemian
1.najpierw do lekkiego oporu
2.póżniej na 40Nm
3.ostatni raz na 50Nm
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez KristofSX dnia Sob 20:01, 08 Sie 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
GPwariat
Dołączył: 20 Wrz 2010
Posty: 202
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 23:29, 08 Sie 2015 Temat postu: |
|
|
dzieki wielkie narazie stanąlem na 40NM takze jutro dokrece do 50Nm pozdr
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
szaman108
Dołączył: 13 Paź 2013
Posty: 931
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warmia
|
Wysłany: Nie 1:35, 09 Sie 2015 Temat postu: |
|
|
Mechanika kolego to nie jest pisanie powieści do której można powrócić kiedy wena ponownie Cię nawiedzi!
Jeśli podane jest,że dany element ma być dokręcony z odpowiednią siłą i w kilku etapach to zaczynasz od pierwszego kończąc na ostatnim bez przerw.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
4tSTUNT
Moderator
Dołączył: 12 Lut 2012
Posty: 1533
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 15 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: LUBUSKIE, ZACHODNIOPOMORSKIE
|
Wysłany: Nie 9:02, 09 Sie 2015 Temat postu: |
|
|
Nie stresuj chłopaka. Fakt powinien zrobić to odrazu ale mocnej tragedii nie będzzie jak zrobi to troszkę później. Ważne że nie odpalał moto, nie latał i nie grzał uszczelek a potem nie dokrecał mocniej.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pawciak12
Dołączył: 02 Sty 2014
Posty: 717
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 12:02, 09 Sie 2015 Temat postu: |
|
|
GPwariat , tak na pszyszłosc jak czegos nie wiesz to zagladaj do manuala albo do serwisówki, akurat ktm ma chyba jedna z lepiej napisanych i zilustowanych.... i grzech tego nie wykorzystac
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13852
Przeczytał: 7 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Nie 20:21, 09 Sie 2015 Temat postu: |
|
|
dokręcic mozna później, bardziej chodzi o "skok" przy wiekszych siłach ciezko dokręcić np o 5 NM bo opory tarcia są spore - mam nadzieje że przesmarowałeś olejem szpilki. dla przykładu spróbujcie kiedyś dokręcic cos mocno, np srube od wahacza ( ona ma chyba koło 100 NM ) dajmy nawet na 70 NM, i potem ustawic klucz na 75 nm, podejrzewam że nawet nie drgnie nakrętka a klucz cyknie. duzy opór tarcia jest
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
szaman108
Dołączył: 13 Paź 2013
Posty: 931
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warmia
|
Wysłany: Nie 20:42, 09 Sie 2015 Temat postu: |
|
|
Dlatego jeśli jest podane dociągać w trzech etapach to robisz je jeden po drugim,jeśli odczekasz kilka godzin to powstałe naprężenia spowodują,że element w ostatnim etapie nie zostanie dokręcony z odpowiednim momentem.Nie znaczy to że zaraz ma wywalić uszczelkę pod głowicą czy ma się pojawić jakiś wyciek ale powiedzmy może być mniej odporny na ekstremalne warunki np. temperatura gdzie może mu tego momentu zabraknąć i wywali uszczelkę lub pojawi się jakiś wyciek.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
GPwariat
Dołączył: 20 Wrz 2010
Posty: 202
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 17:40, 14 Sie 2015 Temat postu: |
|
|
spoko moto nie odplalem i nie skladalem dopuki sie nie dowiedzialemjakim momentem to skrecic na gotowo jestem mechanikiem takze na spokojnie skladam sobie ktm dzis dopero koncze skladac pozdr
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|