Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

jakim momentem dokrecic glowice?

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
GPwariat




Dołączył: 20 Wrz 2010
Posty: 202
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 19:36, 08 Sie 2015    Temat postu: jakim momentem dokrecic glowice?

witam! jakim momentem dokrecic glowice w ktm 520 exc Wink ,wymieniam lancuch ,a przy okazjie kontrola calej reszty Wink (wymiana uszczelniaczy).Wzedzie szukalem i nic nie znalazlem pozdr

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KristofSX




Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5677
Przeczytał: 12 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: D0 BRAAP

PostWysłany: Sob 20:01, 08 Sie 2015    Temat postu:

dociągamy na przemian
1.najpierw do lekkiego oporu
2.póżniej na 40Nm
3.ostatni raz na 50Nm


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez KristofSX dnia Sob 20:01, 08 Sie 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
GPwariat




Dołączył: 20 Wrz 2010
Posty: 202
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 23:29, 08 Sie 2015    Temat postu:

dzieki wielkie narazie stanąlem na 40NM takze jutro dokrece do 50Nm pozdr

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szaman108




Dołączył: 13 Paź 2013
Posty: 931
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warmia

PostWysłany: Nie 1:35, 09 Sie 2015    Temat postu:

Mechanika kolego to nie jest pisanie powieści do której można powrócić kiedy wena ponownie Cię nawiedzi! Very Happy

Jeśli podane jest,że dany element ma być dokręcony z odpowiednią siłą i w kilku etapach to zaczynasz od pierwszego kończąc na ostatnim bez przerw.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
4tSTUNT
Moderator



Dołączył: 12 Lut 2012
Posty: 1533
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: LUBUSKIE, ZACHODNIOPOMORSKIE

PostWysłany: Nie 9:02, 09 Sie 2015    Temat postu:

Nie stresuj chłopaka. Fakt powinien zrobić to odrazu ale mocnej tragedii nie będzzie jak zrobi to troszkę później. Ważne że nie odpalał moto, nie latał i nie grzał uszczelek a potem nie dokrecał mocniej.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pawciak12




Dołączył: 02 Sty 2014
Posty: 717
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 12:02, 09 Sie 2015    Temat postu:

GPwariat , tak na pszyszłosc jak czegos nie wiesz to zagladaj do manuala albo do serwisówki, akurat ktm ma chyba jedna z lepiej napisanych i zilustowanych.... i grzech tego nie wykorzystac

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13843
Przeczytał: 20 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Nie 20:21, 09 Sie 2015    Temat postu:

dokręcic mozna później, bardziej chodzi o "skok" przy wiekszych siłach ciezko dokręcić np o 5 NM bo opory tarcia są spore - mam nadzieje że przesmarowałeś olejem szpilki. dla przykładu spróbujcie kiedyś dokręcic cos mocno, np srube od wahacza ( ona ma chyba koło 100 NM ) dajmy nawet na 70 NM, i potem ustawic klucz na 75 nm, podejrzewam że nawet nie drgnie nakrętka a klucz cyknie. duzy opór tarcia jest

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szaman108




Dołączył: 13 Paź 2013
Posty: 931
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warmia

PostWysłany: Nie 20:42, 09 Sie 2015    Temat postu:

Dlatego jeśli jest podane dociągać w trzech etapach to robisz je jeden po drugim,jeśli odczekasz kilka godzin to powstałe naprężenia spowodują,że element w ostatnim etapie nie zostanie dokręcony z odpowiednim momentem.Nie znaczy to że zaraz ma wywalić uszczelkę pod głowicą czy ma się pojawić jakiś wyciek ale powiedzmy może być mniej odporny na ekstremalne warunki np. temperatura gdzie może mu tego momentu zabraknąć i wywali uszczelkę lub pojawi się jakiś wyciek.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
GPwariat




Dołączył: 20 Wrz 2010
Posty: 202
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 17:40, 14 Sie 2015    Temat postu:

spoko moto nie odplalem i nie skladalem dopuki sie nie dowiedzialemjakim momentem to skrecic na gotowo Smile jestem mechanikiem Smile takze na spokojnie skladam sobie ktm Wink dzis dopero koncze skladac pozdr

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin