Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

jazda na tylnim kole
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bravo_83




Dołączył: 31 Lip 2009
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Pniewy

PostWysłany: Pon 12:08, 03 Sie 2015    Temat postu: jazda na tylnim kole

Witam. Z racji tego ze już po żniwach (prawie) zamierzam uczyc sie jazdy na tylnim kole. Miękkie pole jest lepsze od czasem twardej sciezki w lesie. no i oczywiscie sa drzewa. A pytanie moje jak operowac gazem hamulnem i jak podrywac kata na kolo....mam 400-setke wiec mocy chyba wystarczy Smile Kazda porada bedzie cenna. pozdrawiam

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
HaardRock




Dołączył: 27 Sty 2015
Posty: 147
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Pon 12:50, 03 Sie 2015    Temat postu:

Stare chińskie przysłowie mowi, że im dalej du*a na siedzeniu, tym łatwiej wyrwać na koło Very Happy

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez HaardRock dnia Pon 12:51, 03 Sie 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mazi-1986




Dołączył: 16 Lut 2015
Posty: 302
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: okol. Krosna

PostWysłany: Pon 13:01, 03 Sie 2015    Temat postu:

Są różne techniki nauki jazdy na kole. Na stojąco, na siedząco, ze sprzęgłem, bez, czy z różny biegów. Najlepsza do nauki balansu jest oczywiście pozycja na siedząco, stojąc w miejscu. Balans jest konieczny jeśli chcesz żeby twoje gumy był porządne. Siadasz na tyle siedziska, łokcie dość szeroko i podniesione do góry, pierwszy bieg, nogi na ziemi. Pochylasz się mocno do przodu, tak żeby skompresować przedni zawias, to musi być dynamiczne i zdecydowane i szybki. W momencie, kiedy zawias odbija, ciagniesz kiere do siebie i jednocześnie strzał ze sprzęgła i gaz. Wszystko musi być dobrze wyczute, żeby było skuteczne i bez buksowania. Przy nauce w ten sposob, możesz korzystac ze sprzegla na dwa palce, tak jest z poczatku łatwiej i ręką nie pompuje sie. O tylnym hamulcu na razie zapomnij, kontrolujesz gaz i sprzęgło, w razie problemów masz nogi na ziemi. Jak wyczujesz balans point, to wtedy dokładasz nogę na hamulec, a pozniej drugą.
Na stojąco, moim zdaniem to gumy w enduro niezbedne. Jedziesz sobie na jedyneczce, powolutku, uginasz szybko nogi tak żeby skompresować zawieszenie i w momencie odbicia zawieszenia, jednocześnie dodajesz gazu, ciagniesz kierkę i prostujesz nogi. Jeśli masz dobre wyczucie, gładziutko wchodzi na gumę. Zaleca się trzymanie nogi na hamulcu, ale z poczatku i tak o nim w razie czego zapomnisz, dlatego delikatnie żeby zrozumieć mechanizm działania tego wszystkiego. Jeden palec na sprzegle. Jak zaczniesz czaic o co chodzi, to wtedy noga na hamulec i ćwiczyć tylko hamowanie, tak żeby weszło Ci to w nawyk.
Jak to poogarniasz, to potem ładnie ze sprzegla, na stojaczka z miejsca będziesz stawiał, co jest niezbędne do enduro rozwoju Very Happy

Nie jest to sposób jedyny i wyłączny, ja jednak tak się uczę. Grunt to technika, a nie napierdalanie gazem do wyciny.


Post został pochwalony 1 raz

Ostatnio zmieniony przez mazi-1986 dnia Pon 13:03, 03 Sie 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KristofSX




Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5678
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: D0 BRAAP

PostWysłany: Pon 13:26, 03 Sie 2015    Temat postu:

https://www.youtube.com/watch?v=IFCwwugCwaA

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bravo_83




Dołączył: 31 Lip 2009
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Pniewy

PostWysłany: Pon 14:04, 03 Sie 2015    Temat postu:

qwa ile rzeczy jest do zapamietania. a jeszcze jedno czy lepiej jest jak sciagne blotnik i lampe tylna do nauki??? bo widze na filmiku od krisa ze sie uszkadzaja. i jak juz jade na kole to utrzymuje jazde gazem ? tzn. jak przod opada to lekko dodaje gazu tak i oczywiscie kontrola hamulcem jak przegne z gazem? przepraszam za glupie pytania ale wole sie zapytac niz cos sobie zrobic lub zalamac sie ze qwa nie idze.....

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
majras




Dołączył: 10 Mar 2015
Posty: 116
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 14:15, 03 Sie 2015    Temat postu:

Pomagacie sobie przednim hamulcem żeby skompresować ?

bravo_83 no mi ostatnio za szybko z pod dupy moto wyjechało i musiałem inwestować w ogon i lampe Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez majras dnia Pon 14:19, 03 Sie 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
punk891




Dołączył: 18 Gru 2013
Posty: 385
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Słupsk

PostWysłany: Pon 14:45, 03 Sie 2015    Temat postu:

Ja zawsze pomagam hamulcem, bo wtedy idzie zdecydowanie łatwiej, jeśli nie jeździsz sprzętem pokroju 525 Smile Hamulec używam przeważnie do wolnych gum, pierwszy bieg, hamulec, sprzęgło i ok. 1/3 gazu. Nie ma mowy o jakimkolwiek zerwaniu trakcji bez względu na nawierzchnię, i moto wstaje w bardzo kontrolowany i przewidywalny sposób.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mazi-1986




Dołączył: 16 Lut 2015
Posty: 302
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: okol. Krosna

PostWysłany: Pon 17:20, 03 Sie 2015    Temat postu:

Przednim hamulcem pomagam sobie tylko jak robię na siedząco z miejsca, a i to rzadko. Jak robię na stojąco z miejsca to z reguła też jest hamulec, no bo musiałem się zatrzymać.
Graham Jarvis na stojaco z miejsca robi z hamulcem tylnym Cool
Błotnika nie zdejmuj, bo będzie subframe i wydech dostawał za bardzo.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rams




Dołączył: 20 Gru 2013
Posty: 895
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 17:47, 03 Sie 2015    Temat postu:

Ruszacie z jedynki? Zawsze jak próbowałem jazdę na kole to z dwójki lub trójki.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
barek253




Dołączył: 18 Sie 2011
Posty: 2280
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 18:13, 03 Sie 2015    Temat postu:

zależy czy zwykłe łili czy slow
przy slow tylko 1

ja kalecze tak
https://www.youtube.com/watch?v=bTuItdY5pnM


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Avero




Dołączył: 17 Lip 2015
Posty: 61
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zachodniopomorskie

PostWysłany: Pon 21:12, 03 Sie 2015    Temat postu:

Ja się uczyłem na nie wysokiej góreczce, leciutko manetkę na pierwszym biegu odchylałem i sam leciał na koło, a później już na płaskim nieco więcej gazu trzeba dać i leci.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
majras




Dołączył: 10 Mar 2015
Posty: 116
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 7:43, 04 Sie 2015    Temat postu:

barek253 masz palec na sprzęgle czy całą dłonią trzymasz kiere ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
barek253




Dołączył: 18 Sie 2011
Posty: 2280
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 14:14, 04 Sie 2015    Temat postu:

cały czas mam

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kudłady




Dołączył: 11 Lut 2013
Posty: 203
Przeczytał: 5 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zgorzelec

PostWysłany: Wto 16:56, 04 Sie 2015    Temat postu:

moje jakieś wypociny. filmik jeszcze z maja, troche kalectwo, progras nastapil ale nie nagrane xD
jak na filmiku spompowac na amorkach ( ja to robie bez hamulca przedniego), szarpnąc sie do tyłu razem ze strzałem ze sprzegła( słychac ze nie ma jakis wielkich obrotów), tyłek z tyłu kanapy, jedna noga non stop na hamulcu tylnym a lewa do podpierania i balansu. proste Smile przełożenie 14:51
https://www.youtube.com/watch?v=o0FOvzYKTZw


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Kudłady dnia Wto 17:02, 04 Sie 2015, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bravo_83




Dołączył: 31 Lip 2009
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Pniewy

PostWysłany: Śro 15:44, 05 Sie 2015    Temat postu:

Kudłady napisał:
moje jakieś wypociny. filmik jeszcze z maja, troche kalectwo, progras nastapil ale nie nagrane xD
jak na filmiku spompowac na amorkach ( ja to robie bez hamulca przedniego), szarpnąc sie do tyłu razem ze strzałem ze sprzegła( słychac ze nie ma jakis wielkich obrotów), tyłek z tyłu kanapy, jedna noga non stop na hamulcu tylnym a lewa do podpierania i balansu. proste Smile przełożenie 14:51
https://www.youtube.com/watch?v=o0FOvzYKTZw


na twoim filmiku widac ze znosi cie w prawo lub w lewo. mnie tez ale czy najpierw musze to opanowac (balans) a pozniej probowac jechac dluzej bez podpurki i z obydwoma nogami na podnuzku..... aaa kolega wyzej pisal zostaw lampe i blotnik. teraz mam lampe uszkodzona....Sad


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin