Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Jesli tulejowanie to tylko MOTOR-TECH
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kauboy




Dołączył: 19 Sty 2013
Posty: 170
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zgorzelec

PostWysłany: Pon 20:32, 21 Sty 2013    Temat postu: Jesli tulejowanie to tylko MOTOR-TECH

Witam.Juz kolejny raz jestem mile zaskoczony z usługi Pana Woryny MOTOR-TECH tuleja wstawiona w cylnder jest poprostu swietnej jakosci oraz wykonanie jest super.Tuleja na polskim rynku to jedyne rozwiazanie pomijajac wysyłanie za granice i płacenie kupe kasy za nikasil ktory po sezonie i tak niewiadomo jak bedzie wygladac,oczywiscie nikasil z czechach nawet nie wchodzi w gre ponieważ jego jakosc jest do kitu i wytrzymuje bardzo krótko.Dpdam ze tuleje sa robione przez firme MAHLE pod ktora podchodzi firma ELKO wykonujaca cylindry do katów.Od paru lat juz ja i moi koledzy zawsze polegamy na tej firmie i zawsze jest dobrze a roznicy w amatorskiej jezdze nie wsposob odczuc.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szakul123




Dołączył: 16 Cze 2011
Posty: 280
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 20:53, 21 Sty 2013    Temat postu:

jakim moto śmigasz na tej tuleji

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kauboy




Dołączył: 19 Sty 2013
Posty: 170
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zgorzelec

PostWysłany: Pon 20:58, 21 Sty 2013    Temat postu:

były juz yz kx wr 400 a teraz jest sx 250 tuleja znacznie zmniejsza koszty napraw

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szakul123




Dołączył: 16 Cze 2011
Posty: 280
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 21:03, 21 Sty 2013    Temat postu:

a jaka wytrzymałość tuleji jest względem nicasilu, niemaiałem jeszcze styczności z tulejowaniem silników 4t, w 2t sie to sprawdza ale co do 4t (wysilonych) to krążą niezbyt pochlebne opinie a zwłaszcza w exc

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kauboy




Dołączył: 19 Sty 2013
Posty: 170
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zgorzelec

PostWysłany: Pon 21:16, 21 Sty 2013    Temat postu:

tuleja przechodzi tyle tłokow co nikasil i przytym sie nie złuszczy jak to czasami bywa w nakasilu,w zasadzie mozna przy dobrych lotach i nie przeciaganiu wymiany mozna przejsc 5 a nawet 6 tłokow w 2t.4t mysle ze chyba tez ale nie jestem pewien

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13852
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Pon 21:24, 21 Sty 2013    Temat postu:

tak ale nikt nie wspomniał że tuleja ma sporo wad, przede wszystkim jak jest upał na dworze bardzo łatwo sprzęt zagotowac jak nie zatrzeć Smile chłodzenie jest duuzo słabsze, miałem CR 250 na żeliwie, wg fachowców wszystko zostało profesjonalnie zrobione ( tuleja robiona za granicą ) ale to był szajs jak nie wiem ;/ miałem problemy z docieraniem, zrobiony i tak dosyc spory luz montażowy a mimo to przy 20 stopniach na dworze przy pierwszym baku lekkie mocniejsze odkręcenie konczyło sie puchnieciem tłoka i gasniecie silnika. lałem wiec duzo wiecej oleju, i jakos sie dotarło potem katowałem normalnie i nie było problemów. ale zawsze silnik był cieplejszy niz powinien, moc stracił oczywiscie Wink dochodzi do tego duzo szybsze zuzywanie tłoka - nicasil ma mniejsze opory tarcia. wiec tuleja tylko pozornie zmniejsza koszta utrzymania. w skrajnych przypadkach trzeba też przerabiac np zawory wydechowe w 2T, tuleje potrafią sie też przestawić, góra dół czy nawet obrócic Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mariantofana




Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 383
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 21:24, 21 Sty 2013    Temat postu:

Problem polega na tym jak to jest z odprowadzaniem ciepła przez tuleje, jej rozszerzalnością termiczną i wpływem tego na moc i parametry pracy silnika. Podejrzewam, że jednak znacznie odbiega to od tego co założyli inżynierowie projektujący chłodzenie silnika...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kauboy




Dołączył: 19 Sty 2013
Posty: 170
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zgorzelec

PostWysłany: Pon 21:36, 21 Sty 2013    Temat postu:

TAK sa to prawdy do tuleji poleca sie tłoki kute ktore tak nie puchna w czasie nagrzania silnika.Obsuniecie tuleji wystepuje ale jesli chodzi o 2t to sporadycznie czescie 4t sam Pan Woryna zwraca na to uwage i najwazniejsze puchniecie moze byc tez spowodowane słabą jakoscia tuleji firma MAHLE produkuje tuleje do samochodow i innych pojazdow bardo długi czas.Warto tez zaznaczyc ze MAHLE produkuje cylindry dla ktm z logo ELCO.Z firmy Wosner tez mozemy kupic sestaw tuleja + tłok,widocznie tuleja sie sprawdza podobnie jak nikasil

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wójo




Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 1781
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 21:38, 21 Sty 2013    Temat postu:

miałem tuleje w exc i dla amatora jakis czas polata ale jak czesciej odkrecasz do oporu to dlugo nie pożyje. Zeby nicasil sie złuszczył w sprawnym silniku to musiał byś co najmniej 500mth natłuc bez wymiany tłoka (mowa o exc 450,525).
To wszystko dotyczy 4t, nowy cylinder na nicasilu do 4t nie kosztuje tez majatku, za to do 2t sa to wieksze koszty dla tego czesciej spotyka sie tuleje. Poza tym cylinder od 2t jest delikatniejszy i bardziej podatny na uszkodzenia, trudniej go przegrzać w stosunku do 4t wiec można rozważyć taki kompromis i amator z małym budżetem będzie zadowolony.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13852
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Pon 21:42, 21 Sty 2013    Temat postu:

no dobrze że takie są firmy Wink gów*o prawda że sie sprawdza tak samo jak nicasil. gdyby sie sprawdzała to by coraz wiecej silników miało tuleje... a tymczasem trend jest odwrotny. tuleja to najgorsze co moze byc w wyczynówce. oczywiscie jestem za tuleją Smile ale w motorowerkach, w soft enduro, itp itd. a nie w wyczynowym motocyklu. jeszcze nie spotkałem sie z dobrą tuleją - a przerabiałem tuleje robione u woryny Wink wykonanie tak jak piszesz bez zarzutu, ale te sprzęty potem tragicznie pracują. no i własnie problem temperatury którego nei da się od tak rozwiązac. chcesz to śmigaj sobie na tuleji, szczerze to ci zazdroszcze że smigasz i nic ci sie nie dzieje Wink ale nie wciskaj ludziom syfu po prostu Very Happy tu sie nie ma czym chwalić. dobry nicasil i smigasz na prawde długo bezproblemowo. z pełną moca, bez problemów z przegrzewaniem czy nagłym uszkodzeniem.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wójo




Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 1781
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 21:59, 21 Sty 2013    Temat postu:

nicasil nie dosć ze ma lepsze własciwisci termiczne, wytrzymałościowe na ścieranie to jest łatwiejszy do wykonania w procesie wielkoprodukcyjnym, nawet w samochodowych silnikach coraz częściej spotykamy alu blok z gładzią pokryta nicasilem.
Różnica jest nawet w chinskich skuterkach po założeniu cylindra z pseudo nicasilem, silnik o wiele lepiej i dłużej bezawaryjnie pracuje.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kauboy




Dołączył: 19 Sty 2013
Posty: 170
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zgorzelec

PostWysłany: Pon 22:22, 21 Sty 2013    Temat postu:

wójo tylko gdzie zrobisz dobry nikasil ?? tylko na wyspach chyba jedynie... A i dlaczego tuleje szubko szlak trafi jak sie odkreca ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13852
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Pon 22:34, 21 Sty 2013    Temat postu:

no własnie dlatego jak wyzej pisalismy - gorsze odprowadzanie ciepła, momentami mozesz przegrzewać wszystko, tuleja puchnie i wszystko sie zaciera. moze nie od razu ale zuzycie jest szybsze. nicasil to na prawde dobra sprawa, silnik duzo lepiej pracuje włąsnie na nicasilu. kompletny amator to w duzym motocyklu nie poczuje nawet jak nie bedzie pierscieni.... ale wystarczyło by kilka miesiecy pojeździc, i siasc na moto z tuleja i z nicasilem i róznica jest na prawde spora.

co do nicasilu - trzeba wiedziec gdzie Smile czechy były liderem ale od pewnego czasu jest duzo skarg, ( hehe akurat od czasu jak zalegalizowali zioło Smile ) anglia tez podobno potrafi odwalic fuszerkę, mam znajomego mechanika który sciga sie na quadach, on do siebie jak i znajomych ( i jako mechanik dla klientów ) wysyła cylindry do Belgii, cena normalna koło 1000 zł zalezy od szkód, 2t czy 4t, czy trzeba powlekać jakies stalowe wtrącenia itp. zrobił juz na pewno kilkadziesiąt cylindrów i wiem że miał tylko jeden z wadą - troche za duza porowatość ale na swój koszt to poprawili. chłopaki rozwiercają yamahy 450 quady gdzie silniki sa najbardziej wyzyłowane pod pojemnosci rzedu ponad 500 ccm wszystko robione na na prawde duze obciązenia i cylindry sie trzymaja jak trzeba, zadnych złuszczen,


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kauboy




Dołączył: 19 Sty 2013
Posty: 170
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zgorzelec

PostWysłany: Pon 22:58, 21 Sty 2013    Temat postu:

a ja tak zawsze ufałem Panu Worynie ;(

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wójo




Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 1781
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 23:08, 21 Sty 2013    Temat postu:

firma godna polecenia, nie korzystałem z usług tego pana ale nie słyszałem złych opini na jego temat, jak juz wybieramy opcje tulei to właśnie u tego pana, poza tym z jezeli chodzi o sprawy cylindrowo tlokowe czy to nicasil czy tuleje, firma podobno ma pojecie i doświadczenie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Strona 1 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin