|
Forum miłośników motocykli KTM KTM Ready to Race
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
michalgsxr
Dołączył: 28 Sty 2018
Posty: 62
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 22:39, 28 Sty 2018 Temat postu: Kilka pytań o EXC 525 |
|
|
Witam
To moj pierwszy post na forum.
Kupilem EXC 525 z 2004 roku i mam kilka pytan:
-jak rozpoznac silnik RFS ?
-jak kontrolowac stan oleju (nie mam bagnetu ani "oczka" )
-cieknie mi plyn chlodniczy z otworu pod pompa wody (da sie to jakos uszczelnic? )
-przy gwaltownym dodaniu gazu silnik dlawi sie i potrafi czasem zgasnac (cos z gaznikiem?)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
krzysiek919
Dołączył: 14 Sty 2014
Posty: 368
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: okolice Dynowa
|
Wysłany: Pon 7:55, 29 Sty 2018 Temat postu: |
|
|
silnik rfs 2000-2007 rok
jak dobrze pamiętam to oczko powinno być za dźwignia hamulca
trzeba wymienić uszczelniacze tylko org 2 stuki po 20zl
tak trzeba sprawdzić gazik i zawory
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13841
Przeczytał: 21 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Pon 10:37, 29 Sty 2018 Temat postu: |
|
|
- no chyba bardziej specyficznego silnika nie ma
- oczko jest - kntroluje sie czytajac instrukcje i stosujac sie do zalecen
oczko jest jak kolega napisał w okolicy dzwigni zmiany biegów
pompe wody da sie uszczelnic - wymieniajac 2X uszczelniacze i 2X oringi, io tylko OEM inne nie działają w tym miejscu ( jak potrzebujesz takich czesci pisz na PW ) mozl;iwe ze wałek rozrządu tez jest zuzyty i uszczelniacz wtedy nie trzyma - wszystko do kontroli
urok tych gaxników - ciezko to wyeliminować, mozesz zaczac od regulacji gaźnika ( zwłaszcza układu pompki przyspieszenia) jak nie bedzie efektu, a chcesz dobrego rezultatu to oferuje tuning takiego gaźnika - mechaniczne przerobienie gaźnika i wtedy problemu z tym nie ma jc tez info na PW
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
michalgsxr
Dołączył: 28 Sty 2018
Posty: 62
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 22:33, 29 Sty 2018 Temat postu: |
|
|
Oczko juz znalzalem
Szukalem go znacznie nizej
Na czym polega regulacja pompki przyspieszenia?
Zobaczcie reakcje na gaz: https://youtu.be/tGBYL6FqNF8
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez michalgsxr dnia Pon 23:22, 29 Sty 2018, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KristofSX
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5677
Przeczytał: 11 tematów
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: D0 BRAAP
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13841
Przeczytał: 21 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Wto 7:18, 30 Sty 2018 Temat postu: |
|
|
poczytaj troche ksiazke serwisową tam jest co nieco o regulacji gaźnika.
zaleznie od rocznika reguluje sie srubką np. wtedy jest w miare łatwa do ogarniecia regulacja. ale w tych modelach nie zawsze pokręcenie srubką daje rezultat. mozna próbować oring moda kolega wyzej zapodał co i jak.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
PiterBaja
Dołączył: 14 Paź 2014
Posty: 521
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: LRA
|
Wysłany: Wto 9:26, 30 Sty 2018 Temat postu: Re: Kilka pytań o EXC 525 |
|
|
michalgsxr napisał: | Witam
To moj pierwszy post na forum.
Kupilem EXC 525 z 2004 roku i mam kilka pytan:
-jak rozpoznac silnik RFS ?
-jak kontrolowac stan oleju (nie mam bagnetu ani "oczka" )
-cieknie mi plyn chlodniczy z otworu pod pompa wody (da sie to jakos uszczelnic? )
-przy gwaltownym dodaniu gazu silnik dlawi sie i potrafi czasem zgasnac (cos z gaznikiem?) |
To ty kupiłes motur i pytasz sie jak rozpoznać silnik ? No inie wiesz gdzie sie olej sprawdza ? takie rzeczy to sie podczas kupna sprawdza a nie po fakcie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
opu
Dołączył: 01 Sty 2018
Posty: 34
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 18:00, 30 Sty 2018 Temat postu: |
|
|
niechce teraz fantazji siać ale brzmi ten motor jak by o jeden ząbek łańcuch rozrzadu był przestawiony. Przestawiony zapłon. ja bym sprawdził wszystko co sie da silnik na stół i jazda...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
michalgsxr
Dołączył: 28 Sty 2018
Posty: 62
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 21:47, 30 Sty 2018 Temat postu: Re: Kilka pytań o EXC 525 |
|
|
PiterBaja napisał: | michalgsxr napisał: | Witam
To moj pierwszy post na forum.
Kupilem EXC 525 z 2004 roku i mam kilka pytan:
-jak rozpoznac silnik RFS ?
-jak kontrolowac stan oleju (nie mam bagnetu ani "oczka" )
-cieknie mi plyn chlodniczy z otworu pod pompa wody (da sie to jakos uszczelnic? )
-przy gwaltownym dodaniu gazu silnik dlawi sie i potrafi czasem zgasnac (cos z gaznikiem?) |
To ty kupiłes motur i pytasz sie jak rozpoznać silnik ? No inie wiesz gdzie sie olej sprawdza ? takie rzeczy to sie podczas kupna sprawdza a nie po fakcie |
Nigdy nie mialem do czynienia z KTM i dlatego pytam fachowcow.
Oczko bylo zalepione blotem i dlatego go nie widzialem.
Myslalem ze silnik RFS to jakas limitowana edycja ktora wystepowala w niektorych egzemplarzach.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13841
Przeczytał: 21 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Śro 7:18, 31 Sty 2018 Temat postu: |
|
|
a jest odwrotnie RFSami za psami rzucać pewnie najwiekszy wypust tych silników bo najdłuzej je robili, a potem jeszcze prawie identyczne konstrukcje montowane długo w quadach
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
LukAs
Dołączył: 10 Kwi 2016
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 1:22, 01 Lut 2018 Temat postu: |
|
|
Co do cieknącego płynu z otworu pod pompą to to tak jak pisze henio, ewenrualnie mozesz kupic caly ten "krazek" tak jak ja to zeobilem. Wszystko bylo plug&play ale to tez nie gwarantuje, ze bedzie dobrze bo mozesz miec bardzo wyrobiony wałek. Czasami pomaga lekkie przesuniecie tego na wałku jeżeli i tak cieknie. Co do gaśnięcia aż takiego po nagłym dodaniu gazu to ściągaj pokrywki od zaworów i zobacz jak wygląda luz zaworowy...
Jak to nie pomoże to gaźnik. Ja teraz będę walczył ze swoim. Wszystko chodzi idealnie, reakcja na gaz też moment, ale jak robie stopala na dobrze zagrzanym silniku i jade na przednim dluzej niz 5-7 sekund to automatycznie gasnie...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
michalgsxr
Dołączył: 28 Sty 2018
Posty: 62
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 6:59, 01 Lut 2018 Temat postu: |
|
|
Dzieki za rady. Najpierw sprawdze zawory a potem gaznik.Dam znac czy pomoglo
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KristofSX
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5677
Przeczytał: 11 tematów
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: D0 BRAAP
|
Wysłany: Czw 10:42, 01 Lut 2018 Temat postu: |
|
|
sprawdz też rozrząd, to 3 minuty roboty,
odkręcasz śrubę z boku napinacza, wyjmujesz sprężynkę, odkręcasz napinacz od cylindra i sprawdzasz ile masz ząbków, 1-2 - słabo , powyżej 3 - dobrze
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
michalgsxr
Dołączył: 28 Sty 2018
Posty: 62
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 21:14, 01 Lut 2018 Temat postu: |
|
|
A powiedzcie jeszcze jakie luzy zaworowe ustawic?
Czy patent przedstawiony na tym filmie: https://www.youtube.com/watch?v=HkRS9G-7yHc daje taki sam efekt jak przedstawiony wczesniej (z oringami) ?
Czy dodajac gazu na zgaszonym silniku uruchamiam pompke w gazniku? Leje paliwo?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez michalgsxr dnia Czw 21:15, 01 Lut 2018, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
michalgsxr
Dołączył: 28 Sty 2018
Posty: 62
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 21:42, 01 Lut 2018 Temat postu: |
|
|
KristofSX napisał: | sprawdz też rozrząd, to 3 minuty roboty,
odkręcasz śrubę z boku napinacza, wyjmujesz sprężynkę, odkręcasz napinacz od cylindra i sprawdzasz ile masz ząbków, 1-2 - słabo , powyżej 3 - dobrze |
Zostaly mi 3 zabki
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|