Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Kilka pytań o EXC 525
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
michalgsxr




Dołączył: 28 Sty 2018
Posty: 62
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 22:39, 28 Sty 2018    Temat postu: Kilka pytań o EXC 525

Witam
To moj pierwszy post na forum.
Kupilem EXC 525 z 2004 roku i mam kilka pytan:
-jak rozpoznac silnik RFS ?
-jak kontrolowac stan oleju (nie mam bagnetu ani "oczka" )
-cieknie mi plyn chlodniczy z otworu pod pompa wody (da sie to jakos uszczelnic? )
-przy gwaltownym dodaniu gazu silnik dlawi sie i potrafi czasem zgasnac (cos z gaznikiem?)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krzysiek919




Dołączył: 14 Sty 2014
Posty: 368
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: okolice Dynowa

PostWysłany: Pon 7:55, 29 Sty 2018    Temat postu:

silnik rfs 2000-2007 rok
jak dobrze pamiętam to oczko powinno być za dźwignia hamulca
trzeba wymienić uszczelniacze tylko org 2 stuki po 20zl
tak trzeba sprawdzić gazik i zawory


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13852
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Pon 10:37, 29 Sty 2018    Temat postu:

- no chyba bardziej specyficznego silnika nie ma Very Happy
- oczko jest - kntroluje sie czytajac instrukcje i stosujac sie do zalecen Very Happy
oczko jest jak kolega napisał w okolicy dzwigni zmiany biegów

pompe wody da sie uszczelnic - wymieniajac 2X uszczelniacze i 2X oringi, io tylko OEM inne nie działają w tym miejscu ( jak potrzebujesz takich czesci pisz na PW ) mozl;iwe ze wałek rozrządu tez jest zuzyty i uszczelniacz wtedy nie trzyma - wszystko do kontroli

urok tych gaxników - ciezko to wyeliminować, mozesz zaczac od regulacji gaźnika ( zwłaszcza układu pompki przyspieszenia) jak nie bedzie efektu, a chcesz dobrego rezultatu to oferuje tuning takiego gaźnika - mechaniczne przerobienie gaźnika i wtedy problemu z tym nie ma jc tez info na PW


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
michalgsxr




Dołączył: 28 Sty 2018
Posty: 62
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 22:33, 29 Sty 2018    Temat postu:

Oczko juz znalzalem Smile
Szukalem go znacznie nizej Smile
Na czym polega regulacja pompki przyspieszenia?

Zobaczcie reakcje na gaz: https://youtu.be/tGBYL6FqNF8


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez michalgsxr dnia Pon 23:22, 29 Sty 2018, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KristofSX




Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5678
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: D0 BRAAP

PostWysłany: Wto 0:26, 30 Sty 2018    Temat postu:

uu tutaj raczej trzeba ustawi zawory i sprawdzić rozrząd,
a oring mod wygląda tak
https://www.youtube.com/watch?v=5UNCLW6WUPI


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13852
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Wto 7:18, 30 Sty 2018    Temat postu:

poczytaj troche ksiazke serwisową tam jest co nieco o regulacji gaźnika.

zaleznie od rocznika reguluje sie srubką np. wtedy jest w miare łatwa do ogarniecia regulacja. ale w tych modelach nie zawsze pokręcenie srubką daje rezultat. mozna próbować oring moda kolega wyzej zapodał co i jak.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
PiterBaja




Dołączył: 14 Paź 2014
Posty: 521
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: LRA

PostWysłany: Wto 9:26, 30 Sty 2018    Temat postu: Re: Kilka pytań o EXC 525

michalgsxr napisał:
Witam
To moj pierwszy post na forum.
Kupilem EXC 525 z 2004 roku i mam kilka pytan:
-jak rozpoznac silnik RFS ?
-jak kontrolowac stan oleju (nie mam bagnetu ani "oczka" )
-cieknie mi plyn chlodniczy z otworu pod pompa wody (da sie to jakos uszczelnic? )
-przy gwaltownym dodaniu gazu silnik dlawi sie i potrafi czasem zgasnac (cos z gaznikiem?)


To ty kupiłes motur i pytasz sie jak rozpoznać silnik ?Very Happy No inie wiesz gdzie sie olej sprawdza ?Very Happy takie rzeczy to sie podczas kupna sprawdza a nie po fakcie Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
opu




Dołączył: 01 Sty 2018
Posty: 34
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 18:00, 30 Sty 2018    Temat postu:

niechce teraz fantazji siać ale brzmi ten motor jak by o jeden ząbek łańcuch rozrzadu był przestawiony. Przestawiony zapłon. ja bym sprawdził wszystko co sie da silnik na stół i jazda...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
michalgsxr




Dołączył: 28 Sty 2018
Posty: 62
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 21:47, 30 Sty 2018    Temat postu: Re: Kilka pytań o EXC 525

PiterBaja napisał:
michalgsxr napisał:
Witam
To moj pierwszy post na forum.
Kupilem EXC 525 z 2004 roku i mam kilka pytan:
-jak rozpoznac silnik RFS ?
-jak kontrolowac stan oleju (nie mam bagnetu ani "oczka" )
-cieknie mi plyn chlodniczy z otworu pod pompa wody (da sie to jakos uszczelnic? )
-przy gwaltownym dodaniu gazu silnik dlawi sie i potrafi czasem zgasnac (cos z gaznikiem?)


To ty kupiłes motur i pytasz sie jak rozpoznać silnik ?Very Happy No inie wiesz gdzie sie olej sprawdza ?Very Happy takie rzeczy to sie podczas kupna sprawdza a nie po fakcie Very Happy


Nigdy nie mialem do czynienia z KTM i dlatego pytam fachowcow.
Oczko bylo zalepione blotem i dlatego go nie widzialem.
Myslalem ze silnik RFS to jakas limitowana edycja ktora wystepowala w niektorych egzemplarzach.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13852
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Śro 7:18, 31 Sty 2018    Temat postu:

a jest odwrotnie RFSami za psami rzucać Very Happy pewnie najwiekszy wypust tych silników bo najdłuzej je robili, a potem jeszcze prawie identyczne konstrukcje montowane długo w quadach

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
LukAs




Dołączył: 10 Kwi 2016
Posty: 123
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 1:22, 01 Lut 2018    Temat postu:

Co do cieknącego płynu z otworu pod pompą to to tak jak pisze henio, ewenrualnie mozesz kupic caly ten "krazek" tak jak ja to zeobilem. Wszystko bylo plug&play ale to tez nie gwarantuje, ze bedzie dobrze bo mozesz miec bardzo wyrobiony wałek. Czasami pomaga lekkie przesuniecie tego na wałku jeżeli i tak cieknie. Co do gaśnięcia aż takiego po nagłym dodaniu gazu to ściągaj pokrywki od zaworów i zobacz jak wygląda luz zaworowy...
Jak to nie pomoże to gaźnik. Ja teraz będę walczył ze swoim. Wszystko chodzi idealnie, reakcja na gaz też moment, ale jak robie stopala na dobrze zagrzanym silniku i jade na przednim dluzej niz 5-7 sekund to automatycznie gasnie...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
michalgsxr




Dołączył: 28 Sty 2018
Posty: 62
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 6:59, 01 Lut 2018    Temat postu:

Dzieki za rady. Najpierw sprawdze zawory a potem gaznik.Dam znac czy pomoglo

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KristofSX




Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5678
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: D0 BRAAP

PostWysłany: Czw 10:42, 01 Lut 2018    Temat postu:

sprawdz też rozrząd, to 3 minuty roboty,
odkręcasz śrubę z boku napinacza, wyjmujesz sprężynkę, odkręcasz napinacz od cylindra i sprawdzasz ile masz ząbków, 1-2 - słabo , powyżej 3 - dobrze


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
michalgsxr




Dołączył: 28 Sty 2018
Posty: 62
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 21:14, 01 Lut 2018    Temat postu:

A powiedzcie jeszcze jakie luzy zaworowe ustawic?
Czy patent przedstawiony na tym filmie: https://www.youtube.com/watch?v=HkRS9G-7yHc daje taki sam efekt jak przedstawiony wczesniej (z oringami) ?
Czy dodajac gazu na zgaszonym silniku uruchamiam pompke w gazniku? Leje paliwo?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez michalgsxr dnia Czw 21:15, 01 Lut 2018, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
michalgsxr




Dołączył: 28 Sty 2018
Posty: 62
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 21:42, 01 Lut 2018    Temat postu:

KristofSX napisał:
sprawdz też rozrząd, to 3 minuty roboty,
odkręcasz śrubę z boku napinacza, wyjmujesz sprężynkę, odkręcasz napinacz od cylindra i sprawdzasz ile masz ząbków, 1-2 - słabo , powyżej 3 - dobrze


Zostaly mi 3 zabki


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin