|
Forum miłośników motocykli KTM KTM Ready to Race
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
camilof
Dołączył: 11 Mar 2017
Posty: 157
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 22:21, 19 Gru 2017 Temat postu: klocki hamulcowe, łożysko pds, łańcuch - jaki? |
|
|
Siemka Panowie! Jest kontuzja, moto przez zimę będzie stało i mam zamiar powymieniać conieco.
Mam zamiar kupić łańcuch did vx2 - jak wymieniam łańcuch to zębatki również muszę? Przełożenie w moim exc mam 13/50
Klocki przód/tył - jakie proponujecie? zależy mi na dobrym stosunku jakość/cena.
Łożyska dolnego pdsa - jakieś zamienniki czy koniecznie oryginał ktm? Będzie różnica?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13841
Przeczytał: 21 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Wto 22:30, 19 Gru 2017 Temat postu: |
|
|
to zalezy w jakim stanie te zebatki, jak są troche podjechane to po założeniu nowego łancucha szybko sie zacznie rozciagać. przednie koło łancuchowe to warto często zmieniać ja na jeden zestaw VX2 i jakas dobra tylna zjadałem 3-4 przednie.
najlepsze to chyba goldfreny stosunkowo tanie, a bardzo dobrze hamują i na długo starczają. niezłe są tez brembo ( jakies 130 zł ale robią robote ) goldfreny jakies 70-80
w sumie tez stosunkow ocena / jakośc sa np delta, mozna dorwać za 50 zł. hamuja gorzej niz goldfreny, galfery czy dobre EBC... ale nawet sporo wytrzymują.
łozysko dolne mozna spoko brac z zamiennika - tylko że czasem cięzko kupic dobre, najlepiej kupic dwuelementowe - bieznia zewnętrzna i wewnętrzna, często sa jakies wydziwione dodatki typu siatka z jakims teflonem ( stalowa siateczka) która potrafi sie wytłuc i wyłazic bokiem czesto sa jakies otwory pod smarowniczki i wtedy ta kulka w srodku ma przez srodek wytoczony pasek do rozprowadzania smaru - takie łozysko tez długo nie wytrzymuje.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Fourier
Dołączył: 10 Sty 2015
Posty: 1587
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 30 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Silesia
|
Wysłany: Śro 0:01, 20 Gru 2017 Temat postu: |
|
|
Wszystko było na forum -> szukaj.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kajtek DBL
Dołączył: 07 Sty 2015
Posty: 1338
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 26 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: KRAKÓW/PODGÓRZE
|
Wysłany: Śro 6:53, 20 Gru 2017 Temat postu: |
|
|
Did Vt2
Zębatki Grosskopf extreme
Klocki goldfren albo delta braking
Łożysko dolne pge16 stalowe w rolniczym ( nie teflon ) !!
Do łożyska dwa simeringi 25x32x7
Przez zimę należy rozebrać cały motocykl, zwłaszcza ten wahacz i amortyzator, przednie lagi. Przesmarowac łożyska, sprawdzić stan tulejek, żeby na początku sezonu nie grzebać przy tym bo w zimie nie zrobiłeś. Warto zrzucić płyn chłodniczy i zalać nowego świeżutkiego.
Przy okazji można ściągnąć chłodnice i poprostować żeberka.
Łożyska kół... To też warto sprawdzić. Ceny to nie kosmos a jak wymienisz na czas to uratujesz jedynie piastę.
Będąc przy kołach warto sprawdzić naciąg szprych. Leciutko powoli dokręcać i tak całe koło. Można jeszcze dużo wypisywać
Przez zimę mało co się jeździ także warto siąść i trochę porepcić, no chyba że komuś się nie chcę, albo woli oddać komuś.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
camilof
Dołączył: 11 Mar 2017
Posty: 157
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 16:03, 20 Gru 2017 Temat postu: |
|
|
Kajtek DBL napisał: | Did Vt2
Zębatki Grosskopf extreme
Klocki goldfren albo delta braking
Łożysko dolne pge16 stalowe w rolniczym ( nie teflon ) !!
Do łożyska dwa simeringi 25x32x7
Przez zimę należy rozebrać cały motocykl, zwłaszcza ten wahacz i amortyzator, przednie lagi. Przesmarowac łożyska, sprawdzić stan tulejek, żeby na początku sezonu nie grzebać przy tym bo w zimie nie zrobiłeś. Warto zrzucić płyn chłodniczy i zalać nowego świeżutkiego.
Przy okazji można ściągnąć chłodnice i poprostować żeberka.
Łożyska kół... To też warto sprawdzić. Ceny to nie kosmos a jak wymienisz na czas to uratujesz jedynie piastę.
Będąc przy kołach warto sprawdzić naciąg szprych. Leciutko powoli dokręcać i tak całe koło. Można jeszcze dużo wypisywać
Przez zimę mało co się jeździ także warto siąść i trochę porepcić, no chyba że komuś się nie chcę, albo woli oddać komuś. |
Dzięki wielkie Kajtek za wyczerpującą wypowiedź. Tak moto będę się bawił przez zimę i wszystko ładnie sprawdzę aby przygotować na sezon. Wraz z olejem w skrzyni wymieniłem w kołach łożyska, więc są nowe. (przejechane niecałe 10 mth)
Jaki polecasz płyn chłodniczy? ile do lag go wchodzi?
Odnośnie łożyska dolnego pds, ciężko jest samemu to wymienić? jest gdzieś jakiś filmik jak to zrobić? Chcę się takimi rzeczami pobawić sam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13841
Przeczytał: 21 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Śro 19:08, 20 Gru 2017 Temat postu: |
|
|
najlepiej jakis dobry płyn lać, motorexy m3 do m5, motul motocool itd...
do lag oleju wchodzi jakies 1200 ml. ( na obie )
czy cięzko - to zalezy, jak juz ktos to wymieniał 50 razy to raz że ma wprawe, dwa że pasowania tam nie ma i sie palcami wsuwa jak wszystko swieże to łatwo popełnić błąd i np zacząć krzywo montowac - i sie podwija wiórek i pasowanie sie zatraca. najlepiej to robic tulejkami i długą srubą i zaciskać to skręcając nakrętke w srubye ( albo np długiej szpilce) nawet mozna użyc do tego nasadek kluczy - w jednej strony o srednicy łozyska, z drugiej o średnicy elementu w wahaczu, przekładasz szpilke i skręcasz.
niezłe są oryginalne uszczelniacze, znacznie lepsze niz tanie - tylko są mało sztywne i łatwo je pogiąć
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
camilof
Dołączył: 11 Mar 2017
Posty: 157
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 13:13, 18 Sty 2018 Temat postu: |
|
|
Panowie bo będę zakupywał łańcuch wraz z zębatkami. Jakie polecacie przełożenie, aktualnie mam 13/52. Teren głównie podjazdy, przeprawki, kłody, błoto
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
prymityv
Dołączył: 07 Lut 2016
Posty: 43
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kamienna Góra
|
Wysłany: Czw 16:33, 18 Sty 2018 Temat postu: |
|
|
13/52 jeżdżę i jak dla mnie najlepsze. Mam exc 350, wczesniej w exc 300 to samo przełożenie. Podjazdy 2,3 bieg. Kolega zmienił właśnie z 14/52 na 13/52 i też mówi że mu lepiej;)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kajtek DBL
Dołączył: 07 Sty 2015
Posty: 1338
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 26 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: KRAKÓW/PODGÓRZE
|
Wysłany: Czw 22:39, 18 Sty 2018 Temat postu: |
|
|
13/52 dla KTM w takim terenie jak masz to dobra konfiguracja
Co do łożyska pds'a masz tu film mojego autorstwa. Używam do tego specjalnego przyrządu ale domowymi sposobami też to żrobisz. Dodam że łożyska NIE MOŻNA WYBIJAĆ, trzeba wyprasować.
https://youtu.be/gAMx-fiGcYw
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|