|
Forum miłośników motocykli KTM KTM Ready to Race
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
GaCek
Dołączył: 13 Kwi 2009
Posty: 391
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 19:52, 21 Paź 2012 Temat postu: Koła SM z Lc4 do exc? |
|
|
Witam.
Przy kupnie kata "okazyjnie" kupiłem koła od sm. Po dokładniejszych oględzinach okazało się, że są to koła dedykowane dla katów Lc4 i pochodnych. Różnicą Lc4-exc jest jedynie piastą w tylnym kole, przednie jest ok. Ogólnie ganiam enduro, ale nie wiadomo na co najdzie chcica.
[link widoczny dla zalogowanych]
1. opcja to wymiana piasty, a co za tym idzie szprych z tego względu że są inne.
2. opcja zamiana na koło z przykręcaną zębatką typowo exc.
3. opcja, widziałem zdjęcia (nie zbyt dokładne) exc z takim kołem + dokładana zębatka, wiec raczej jest możliwe zaadaptowanie takiego zestawu.
4. opcja sprzedaż kół i dalsze oranie gleby.
Która opcja najrozsądniejsza, nie ukrywam czasami chciałbym polatać dla odmiany po asfalcie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
4tSTUNT
Moderator
Dołączył: 12 Lut 2012
Posty: 1533
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 15 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: LUBUSKIE, ZACHODNIOPOMORSKIE
|
Wysłany: Nie 20:10, 21 Paź 2012 Temat postu: |
|
|
Opcja 4.
Sprzedam i mieć $ na wachę, oleje, ew remot P
Wątpie że jak najdzie Cie chcica na asfalt pójdziesz do garażu zaczniesz zmieniać koła i latać po asfalcie, a potem znów jak co w teren:D.
Chyba musisz zdecydować teren czy asfalt.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wójo
Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 1781
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 20:35, 21 Paź 2012 Temat postu: |
|
|
zmiana kół to w zaleznosci od zestawu 0,5-2 godziny.
Zostaw sobie to koło tylko dokup trzymak zebatki razem z gumami i wszystko bedzie pasowac, nawt komfort jazdy powinien byc lepszy bo naped nie bedzie tak mocno drgan przenosił.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lasooch
Dołączył: 05 Cze 2012
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Nie 22:59, 21 Paź 2012 Temat postu: |
|
|
A jesteś absolutnie pewny, że te koła w ogóle podejdą do Twojego EXC? Pytam, bo ja kupiłem fabryczne LC4 640 SM i następnie dopiero dokupiłem do niego koła terenowe, żeby było śmieszniej, prawdopodobnie od EXC. Przednie koło da się wymienić bez problemu, piasta jest taka sama, offset tarczy też jest ten sam. Natomiast tylna piasta SM była 6mm szersza niż piasta EXC, więc aby założyć węższe koło musiałem dać dodatkowe tulejki dystansowe pomiędzy oś i wahacz (2mm i 4mm) oraz dystanse pod tarczę hamulcową i zębatkę. Kupa zabawy była, żeby to wszystko ustawić i żeby koło było w osi motocykla, ale się udało W drugą stronę, czyli wsadzić szeroką piastę w węższy wahacz, byłoby zdecydowanie trudniej
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
michalpl
Dołączył: 12 Mar 2012
Posty: 312
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 7:14, 22 Paź 2012 Temat postu: |
|
|
Miałem takie koła od lc4 w exc i pasowały. Tobie brakuje zabieraka z gumami do którego przykręca się zębatkę.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
GaCek
Dołączył: 13 Kwi 2009
Posty: 391
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 7:34, 22 Paź 2012 Temat postu: |
|
|
Czy w 100% będzie pasowało tylne koło tego nie wiem. Nie mam całego zestawu, zębatka tarcza, żeby przymierzyć.
michalpl a co z dystansami o których wspominał lasooch??
4. opcja to już ostateczność, kasę na wachę zawsze się znajdzie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
michalpl
Dołączył: 12 Mar 2012
Posty: 312
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 7:37, 22 Paź 2012 Temat postu: |
|
|
Ja już dokładnie nie pamiętam jak było z dystansami ale wiem że mi wszystko ładnie pasowało bez żadnego dorabiania. Z przednim kołem miałem właśnie problemy i trzeba było dorabiać tulejki bo oś miałem większą.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
GaCek
Dołączył: 13 Kwi 2009
Posty: 391
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 19:33, 14 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
Odkopie temat z tego względu, że jestem na etapie lakierowania kół i dalszych poszukiwań zabieraka. Kolega michalpl podesłał link tylko, że do zagranicznych zakupów jakoś nie jestem jeszcze przekonany. Szukałem trochę po allegro i na innych forach, nic konkretnego nie znalazłem. Za używka w db stanie krzyczą od 250-300zł. Może ma ktoś takową część ewentualnie sprawdzoną "dziuple" z częściami??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Sarar
Dołączył: 08 Lis 2012
Posty: 87
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 8:42, 15 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
GaCek, udało Ci się zaadoptować koła z LC4 do EXC? Z której LC4 masz koła i do którego EXC przekładałeś?
Zastanawiam się nad kołami z 690SM do EXC 450 2010, tylko tam są trochę inne ośki.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
GaCek
Dołączył: 13 Kwi 2009
Posty: 391
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 9:44, 15 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
Jeszcze nie zakładałem, nie miałem łożysk i tulejek dystansowych. Dokładnie nie wiem z jakiego LC4 pochodzą, przy kupnie nie było motocykla, a chcę założyć je do EXC-R 2008r. Przednia piasta w kole SM jest taka sama jak w kole wersji enduro, natomiast tylna piasta z dokładanym zabierakiem, bynajmniej u mnie tak to wygląda.
Ośka to nie problem, kwestia dobrać odpowiednie łożyska oraz dokupić, ewentualnie dorobić, odpowiednie dystanse.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Sarar
Dołączył: 08 Lis 2012
Posty: 87
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 10:24, 15 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
A z szerokością piasty nie ma problemu?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
GaCek
Dołączył: 13 Kwi 2009
Posty: 391
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 11:22, 15 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
Tak jak wspomniałem przednia jest ok, natomiast tylna LC4 jest węższa niż EXC, więc przy dodaniu zabieraka wychodzi praktycznie to samo.
Koledzy wcześniej wspomnieli jest możliwe,wsadzenie kół LC4 do EXC. Jedynie kwestia leży w odpowiednich tulejkach dystansowych.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez GaCek dnia Wto 11:25, 15 Sty 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
GaCek
Dołączył: 13 Kwi 2009
Posty: 391
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 22:49, 07 Gru 2014 Temat postu: |
|
|
Odświeżam. Jako, że jest zima, czyli piękny okres na remonty i długie przemyślenia. Powraca temat kół SM. Ogólnie koła ogarnięte, dystansowanie i centrowanie, które pomału wychodzi. Chyba wychodzi.
Zastanawia mnie kwestia wyważania kół. Trochę szukałem po forach i powiem szczerze, że nic konkretnego nie dowiedziałem się. Jedni piszą że nie wyważa się kół jedynie przy dużych odczuwalnych drganiach, ale co i jak nic nie napisane.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Raku
Dołączył: 13 Cze 2011
Posty: 174
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Z cyrku
|
Wysłany: Wto 18:18, 09 Gru 2014 Temat postu: |
|
|
Nic sie nie wyważa, nie ma się czym podniecać
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13852
Przeczytał: 7 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Wto 18:49, 09 Gru 2014 Temat postu: |
|
|
jak jedziesz i czujesz wibro to warto to zrobić. ja np fakt że na terenowych ale po asfalcie jakbym nie jechał jade stabilnie nic nie wali. ale przed naprawa felg ( krzywe miałem ) to tylny błotnik w taki rezonans wpadał że myslałem że go urwie ;D
jak ci sie chce, i masz jak to warto to zrobić, zawsze wszystko mniej dostaje w tyłek siły są wyważone
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|