Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Konstrukcja tłoka exc 250/300 od 12r wada fabryczna?
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pawel




Dołączył: 21 Lis 2013
Posty: 435
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 18:43, 05 Sie 2014    Temat postu: Konstrukcja tłoka exc 250/300 od 12r wada fabryczna?

Witam


Czy ktoś zastanawiał się dlaczego fabrycznie zamki pierścieni wychodzą dokładnie na środku okna ssącego? Mam na myśli tłoki fabrycznie i zamienniki do exc 250/300 2t od 12r(nie wiem jak starsze). Dzięki temu rozwiązaniu może dojść do podwinięcia pierścienia, pęknięcia i zatarcia cylindra. Pierścienie przez to rozprężają się co chwile i zużywają mocniej nicasil na wysokości okien. Czy ktoś próbował znaleźć rozwiązanie np zmienić miejsce zamków? Ile powinien wytrzymać fabryczny cylinder przy amatorskiej jeździe?

Sam latam 4t, ale chyba tania eksploatacja 2t vs 4t to mit .


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez pawel dnia Wto 18:46, 05 Sie 2014, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
major000




Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 2308
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 40 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 20:42, 05 Sie 2014    Temat postu:

Mój cylinder przy 180godz wykazuję zerowe zużycie. Cylinder od 250/300 przy normalnym użytkowaniu powinien wytrzymać do 500godz. Eksploatacja 2t wychodzi nieznacznie mniej niż 4t.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lukopr




Dołączył: 09 Sie 2014
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Otwock

PostWysłany: Sob 11:56, 09 Sie 2014    Temat postu:

Mój cylinder w 250 exc 12r po 200 mth jest już krótko mówiąc do dupy, własnie ze względu na wymienioną przez kolegę wyżej konstrukcje tłoka... pierścień rozprężając się na wysokości okna "wyżezał" nicasil aż do aluminium.. później może wrzucę zdjęcia.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hacker33




Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 79 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Sob 19:15, 09 Sie 2014    Temat postu:

brzmi ciekawie
dajcie fotkę jak to wygląda

inne tłoki wossnera/vertexa też tak mają czy tylko ten oem?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
major000




Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 2308
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 40 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 20:33, 09 Sie 2014    Temat postu:

Seryjne tłoki w 250/300 exc to Vertexy.
Lukopr daj fotki swojego cylindra bo aż się wierzyć nie chce że przy takim przebiegu zjadło nicasil. Ja mam ten sam silniki tylko rozwiercony na 300 i przy 180godz mam jeszcze honowanie widoczne, zero wytarcia nawet przy oknach. Co ile tłoki zmieniasz? jaki olej lejesz i w jakiej proporcji? filtr powietrza czysty?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pawel




Dołączył: 21 Lis 2013
Posty: 435
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 16:09, 13 Sie 2014    Temat postu:

major000 napisał:
Mój cylinder przy 180godz wykazuję zerowe zużycie. Cylinder od 250/300 przy normalnym użytkowaniu powinien wytrzymać do 500godz.


Ty jeździsz spokojnie czy dużo odkręcasz?
Znajomy miał 250 exc 12r i przy średnio ostrej jeździe korba oryginalna wytrzymała trochę ponad 100 mth, tłoki zmieniał co 60 mth.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez pawel dnia Śro 16:10, 13 Sie 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
major000




Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 2308
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 40 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 8:48, 14 Sie 2014    Temat postu:

To ja nie wiem jak można w takim tempie zajechać silnik. Ja wale między 150-200godz w sezonie, startuję od czasu do czasu w zawodach(zawsze w pierwszej piątce), latam w ciężkim terenie. Mój silnik przy 180godz wygląda jak nowy, zdjęcia pokazałem w dziale "zdjęcia i filmy". Tłok zmieniam co 90godz, olej w silniku co 10 godz, filtr powietrza cały czas czysty, gaźnik ustawiony idealnie i co jakiś czas korygowany + wymiana świecy co 50godz. Motor nie topiony i nie przegrzewany.
Nie wiem jakim trzeba być katem dla motocykla aby zajechać korbę w 100godz w takiej pojemności jak 250/300 2t, i uważam że to wynika bardziej z niebalstwa i złego użytkowania przez właściciela.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lukopr




Dołączył: 09 Sie 2014
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Otwock

PostWysłany: Nie 11:58, 17 Sie 2014    Temat postu:

hacker33 napisał:
brzmi ciekawie
dajcie fotkę jak to wygląda

inne tłoki wossnera/vertexa też tak mają czy tylko ten oem?


Nawet zamienniki mają taką konstrukcje, Dzwoniłem do kilku serwisów przedstawiając problem z tłokiem zamiennikiem, powiedzieli mi w ktm rally że zamek pierścieni nie może być w miejscu okna, że pewnie kupiłem wadliwy tłok wossnera Smile chyba nie wiedxą że org ma taką samą konstrukcje....

Jak by ktoś mógł to wrzucić zdjęcie poprawnie, ja póki co nie mogę, - jakaś blokada na forum, wyśle link na pw Embarassed

na zdjęciu widać wyraźnie miejsce w którym końcówka pierścienia "współpracowała" z nicasilem Shocked Motocykl ma przejechane od nowości 200 mth, tłok zmieniany co około 100 mth, nie był kręcony ciągle na max, jeździł na oleju castrol.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lukopr




Dołączył: 09 Sie 2014
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Otwock

PostWysłany: Nie 12:10, 17 Sie 2014    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych] zdjęcie - poproszę o wrzucenie na forum, mi coś "nie idzie" Sad

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez lukopr dnia Nie 12:11, 17 Sie 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Buła




Dołączył: 12 Sty 2014
Posty: 220
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Olsztyn

PostWysłany: Nie 12:52, 17 Sie 2014    Temat postu:



Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Buła dnia Nie 12:55, 17 Sie 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
major000




Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 2308
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 40 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 22:24, 17 Sie 2014    Temat postu:

A jak wyglądają pierścienie?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Adamjajoz




Dołączył: 08 Gru 2015
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 21:57, 20 Mar 2016    Temat postu:

Odświeżam Very Happy Wiecie może jak to jest zrobione, że pierścienie się nie łamią skoro zamek wypada na oknie? Jet tam jakieś fazowanie lub jakiś inny patent?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
major000




Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 2308
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 40 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 22:14, 20 Mar 2016    Temat postu:

Okna są fazowane.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez major000 dnia Nie 22:20, 20 Mar 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dioda




Dołączył: 26 Gru 2014
Posty: 264
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 21:31, 21 Mar 2016    Temat postu:

Panowie jak to jest z tymi mth, Wypalilem 50l mieszanki ktm 300 i wybiło 18mth.Wypale jeszcze 250l i mam wymianę tłoka?,czy to nie za szybko liczy te mth?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
major000




Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 2308
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 40 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 22:05, 21 Mar 2016    Temat postu:

Poprostu jak wybije 100 godz to rób tłoka

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Strona 1 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin