|
Forum miłośników motocykli KTM KTM Ready to Race
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
amek721
Dołączył: 24 Lis 2013
Posty: 1098
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: Sob 20:28, 16 Sty 2021 Temat postu: |
|
|
squisha ktm nie podaje, ale podaje wymiar X, czyli odległość denka tłoka od krawędzi cylindra, ma mieścić się w zakresie 0 - 0.1mm (dla 300 MY17). W 300 denko jest płaskie, więc sprawa jest prosta
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Sob 21:25, 16 Sty 2021 Temat postu: |
|
|
rozumiem, dzięki.
A jak ocenić stan korbowodu - rozumiem, że luz góra-dół jest niedopuszczalny, jak wygląda sprawa z luzem prawo lewo - jakie są wartości graniczne ?
EXC 300 MY17
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13843
Przeczytał: 21 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Sob 21:38, 16 Sty 2021 Temat postu: |
|
|
nie ma tu wartosci granicznych, jest ewentualnie luz serwisowy - nie moze byc za mała czy za duza wartość podczas składania wału, reszta jest trudno mierzalna, wiec ciezko to oceniać, podstawa to brak luzu góra dół
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Snowden
Dołączył: 10 Paź 2017
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 22:21, 16 Sty 2021 Temat postu: |
|
|
A jak wyglada sprawa zaworu wydechowego - przy zmianie selekcji jakoś reguluje sie jego położenie czy zostawić tak jak było ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13843
Przeczytał: 21 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Sob 22:43, 16 Sty 2021 Temat postu: |
|
|
te wszystkie informacje sa w serwisówce
kontrolujesz jego parametry / wysokość itd, jak cos sie nie zgadza - regulujesz,
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Levar
Dołączył: 21 Sty 2021
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 3:14, 21 Sty 2021 Temat postu: |
|
|
Witam, jak przy oględzinach rozróżnić rocznik 525exc? Jakieś charakterystyczne elementy, które zmieniały się z roku na rok, ew. czy można odczytac go jakoś po nr vin?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13843
Przeczytał: 21 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Czw 7:50, 21 Sty 2021 Temat postu: |
|
|
najlepiej po numerze VIN - to najpewniejsza opcja
525 z 2004 roku miały jeszcze okrągłą rame ale juz sie nazywały 525, od 2005 roku maja owalną rame, ale co roku byly jakies róznice, mozna by sie doszukiwać szczegółów - ale w ktmie jest tez inny problem który jest w zasadzie nie problemem - mozna przełozyc 95% gratów a po drobnych modyfikacjach i 100% z rocznika 00 do 2007 i odwrotnie
jakbys miał wątpliwość moge ci sprawdzic w bazie ktma po vinie co to za fura,
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
makiGS
Dołączył: 19 Wrz 2015
Posty: 89
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lesko
|
Wysłany: Pią 14:13, 22 Sty 2021 Temat postu: |
|
|
w jaka tarcze hamulcową (tył) celować TRW czy moto master ? ewentualnie coś innego
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13843
Przeczytał: 21 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Pią 14:33, 22 Sty 2021 Temat postu: |
|
|
trw eco i motormaster podstawowy to prawodpodobnie jeden i ten sam produkt - chyba jeszcze prox ma to samo
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Marcinnn6
Dołączył: 24 Mar 2019
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Zgierz
|
Wysłany: Wto 13:12, 26 Sty 2021 Temat postu: |
|
|
a ja mam taki temat, wymieniam właśnie tłok w tpi 250 :
- czy uszczelkę pod cylinder trzeba przesmarować olejem przed położeniem, czy delikatnie przejechać silikonem wysokotemperaturowym? bo jak ściągnąłem to od przodu cylindra (od strony wydechu) było tam troszkę silikonu na powierzchni karterów nie na cylindrze - (montaż fabryczny nikt wcześniej tego nie ruszał, jestem pierwszym właścicielem)
- czym najlepiej odtłuścić powierzchnie styku cylindra z - nie wiem jak to się dokładnie nazywa osłona zaworu wydechowego, ta na 4 śruby przykręcana. Ba tam wg. serwisówki trzeba najpierw odtłuścić przed montażem a potem dać loctite 5910
- squisha - wymiar X - zamówiłem tą nieszczęsną blaszkę do pomiaru tylko nie bardzo czaję gdzie szczelinomierz wsuwać pomiędzy nawyższy punkt tłoka a blaszkę - tłok ustawiony w GMP oczywiście
dzięki
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13843
Przeczytał: 21 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Wto 15:53, 26 Sty 2021 Temat postu: |
|
|
- w serwisówce sa wszystkei informacje, nie smaruje sie niczym, mozna/warto posmarowac odrobiną silikonu łączenia karterow,
- zmywacz do hamulców skutecznie odtłuszcza
- ta blaszka nie jest niezbędna, liczy sie odległość cylindra do dolnej krawedzi zaworu w stanie spoczynku ( to Z ) a X mierzysz na szczycie tłoka w najwyzszym jego punkcie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Marcinnn6
Dołączył: 24 Mar 2019
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Zgierz
|
Wysłany: Wto 16:19, 26 Sty 2021 Temat postu: |
|
|
Dzięki za jak zwykle rzeczowe odpowiedzi.
Ale rozmiaru X w 250 nie da się zmierzyć bez tej blaszki, czy się mylę - tłok jest wypukły?
Z również sprawdzę wg. serwisówki
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
babel
Dołączył: 30 Wrz 2012
Posty: 591
Przeczytał: 7 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 17:01, 26 Sty 2021 Temat postu: |
|
|
w 250 jest tłok wypukły w 300 płaski i do 250 przyrząd jest OK, choć ja pomierzyłem starą uszczelkę i załozyłem taka samą ( i tak była ta najgrubsza)
Ja lekko przesmarwałem olejem uszczelke pod cylindrem we Freeride 2T
Gdzieś to wypatrzyłem czy to dobrze - nie wiem - z tego co wiem nowy własciciel jeździ do dzisiaj.
Dla mnie to miało sens - przy zdejmowaniu starej uszczelki musiałem troche się naczyścic a taka natłuszczona przy nastepnej wymianie pewnie odejdzie bez problemów.
ps
Marcin wspołczuje zakładania zabezpieczeń swożnia - chyba że masz te z "wąsami".
Pocwicz na starym tłoku
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez babel dnia Wto 17:02, 26 Sty 2021, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13843
Przeczytał: 21 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Wto 17:08, 26 Sty 2021 Temat postu: |
|
|
kwestia wprawy, moze i warto pocwiczyc, łatwo takie zabezpieczenie zniszczyc, ale troche wprawy i zakłąda sie 3 sekundy
co do blaszki - da sie to zrobic i bez, z blaszka wygodniej bo łapiesz górny punkt na tłoku do blaszki, ale ten sam wymiar - na 0 do -0,1 mm bedzie przy krawędzi cylindra ( tłok dochodzi do brzegu cylindra na te 0 do -0.1, tylko tam troche bardziej utrudniony pomiar
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Marcinnn6
Dołączył: 24 Mar 2019
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Zgierz
|
Wysłany: Wto 22:50, 26 Sty 2021 Temat postu: |
|
|
No tłoki Vertex niestety nie mają tych "wąsów" . zakładanie tych zabezpieczeń właśnie najbardziej mnie stresuje . Na starym tłoku nie poćwiczę bo przy demontażu nie pomyślałem o tym i te zabezpieczenia potraktowałem dosyć brutalnie. No bo i tak nie będą mi potrzebne, no a jak się okazuje to był błąd...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|