|
Forum miłośników motocykli KTM KTM Ready to Race
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Majster128
Dołączył: 07 Mar 2013
Posty: 173
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Ladzin (Krosno)/Kraków
|
Wysłany: Pon 19:30, 06 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
Są różne selekcje nowych cylindrów tak jak i tłoków.
Nowy tłok i tak każdorazowo należy zmierzyć i sprawdzić luz.
Wymiary tłoków nie zawsze się zgrywają z tym co pisze na pudle.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KubaKuba
Dołączył: 04 Lut 2013
Posty: 168
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Inowrocław
|
Wysłany: Pon 20:28, 06 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
mam 3 pytania
1. mam zawory ssące do wymiany, jakiejś szczególnej firmy nie polecacie czy tu akurat firma nie gra roli?
2. napinacz łańcuszka rozrządu mam na 3 ząbkach, tak plus minus ile km lub mth powinien wytrzymać (łańcuszek IWISA)?
3. pierścienie mi padły na tłoku (Vertex) po obmierzeniu cylindra i tłoka luz jest w normie i prawdopodobnie wymienię same pierścienie, robił ktoś już taki zabieg i jakie ma co do tego zdanie?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KristofSX
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5677
Przeczytał: 12 tematów
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: D0 BRAAP
|
Wysłany: Pon 20:40, 06 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
hej
1. zawory prox
2. na 3 ząbku - powoli szykuj sie do wymiany, jak będzie na 2 to wymieniaj - w sumie kat jeżdzi nawet na 0 ale lepiej nie przeginać przy wymianie spradź ślizg od strony napinacza , wytarty fałszuje wynik napinacza
3. zmieniałem same pierścienie kilka razy - hulało wszystko ok
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KubaKuba
Dołączył: 04 Lut 2013
Posty: 168
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Inowrocław
|
Wysłany: Pon 20:44, 06 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
ok dzieki, a powiedz mi skąd brałeś pierscienie bo tak na szybko rzuciłem okiem na allegro i nic nie było
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
4tSTUNT
Moderator
Dołączył: 12 Lut 2012
Posty: 1533
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 15 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: LUBUSKIE, ZACHODNIOPOMORSKIE
|
Wysłany: Pon 20:58, 06 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
KubaKuba napisał: | ok dzieki, a powiedz mi skąd brałeś pierscienie bo tak na szybko rzuciłem okiem na allegro i nic nie było |
Bierz z serwisu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KubaKuba
Dołączył: 04 Lut 2013
Posty: 168
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Inowrocław
|
Wysłany: Pon 21:01, 06 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
ale czy serwisowe moga byc na tlok Vertexa?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KristofSX
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5677
Przeczytał: 12 tematów
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: D0 BRAAP
|
Wysłany: Pon 21:19, 06 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
jeśli wymiarowo sie zgzadzają to tak
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
4tSTUNT
Moderator
Dołączył: 12 Lut 2012
Posty: 1533
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 15 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: LUBUSKIE, ZACHODNIOPOMORSKIE
|
Wysłany: Pon 21:23, 06 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
KubaKuba napisał: | ale czy serwisowe moga byc na tlok Vertexa? |
Jak wymiar się zgodzi to powinno byc ok, ale także chodziło mi o to że w serwisie mają części zamienne (jak właśnie tłoki wossnera, vertaxa), że być może i dedykowane pierścienie vertaxa jak bys chciał może by mieli.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
przemo86
Dołączył: 06 Lip 2012
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Pon 21:46, 06 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
hacker33 napisał: | nie ogarniam tego co napisałeś
napisz w punktach czym kręcisz i co się wtedy kręci a co się nie kręci.
ogólnie to jest tak.
Kosz wewnętrzny jest zamocowany na wale od sprzęgła przy pomocy wieloklina. Czyli ten wałek i kosz są razem połączone.
Kosz zewnętrzny osadzony jest na łożysku które jest na tym wałku. Po między koszem wewnętrznym a zewnętrznym jest tulejka i podkładka która dystansuje oba kosze od siebie.
Tak aby jeden kosz nie kręcił drugim.
Zewnętrzny kosz ma za sobą dużą zębatkę która napędza mniejszą zębatką a ta napędza wał korbowy. |
Moto jest na biegu i kreci się zarówno kosz wewnetrzny jak i zewnetrzny mimo że wduszona jest klamka sprzęgła. Odkręciłem tą dużą srubę 27mm z wałka trzymającego te kosze ściagaczem wywaliłem wewnetrzny kosz dalej była duża podkładka trzymająca takie dwa pół okrągłe kliny dalej jest już zewnętrzny kosz na dwóch igiełkowych łożyskach skręciłem to wszystko z powrotem bo wyglądało w porządku... Na początek nie dokręcałem zbyt mocno tej śruby 27mm czyli na 50 nm wrzuciłem jedynke wciskam sprzęgło wewnetrzny się obraca zewnętrzny stoi czyli gitara jest ok dokręciłem na 100nm tak jak kazał mi mechanik i ponownie pierwszy bieg, wciskam sprzęgło obraca się kosz wewnetrzny i zewnętrzny tak jakby się zakleszczyły razem albo po porostu śruba mocująca zbyt mocno dociska kosz wewnętrzny do podkładki a ta kosza zewnetrznego nie wiem co tu jest grane... W serwisówce na ile niutonów karzą dokręcać tą srube ? Mam jakiegoś manuala a tam jest 150 nm czyli kosmos
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez przemo86 dnia Pon 21:51, 06 Maj 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
hacker33
Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 79 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Pon 21:56, 06 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
Możesz mieć taki problem jak ja miałem z moją 380.
Ta podkładka między koszami była u mnie zeszlifowana. Więc jak robiłem remont to stwierdziłem, że to jakieś druciarstwo i wsadziłem nową.
Okazało się, że przy nowej podkładce oba kosze się ze sobą "kleją".
Więc wymieniłem nową podkładkę na starą.
Poniżej fotka obu podkładek. Po lewej nowa, po prawej stara szlifowana.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KristofSX
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5677
Przeczytał: 12 tematów
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: D0 BRAAP
|
Wysłany: Pon 22:04, 06 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
przemo86 napisał: | W serwisówce na ile niutonów karzą dokręcać tą srube ? Mam jakiegoś manuala a tam jest 150 nm czyli kosmos |
tak , tyle jest w manualu, musi być coś z podkladkami tak jak mówi hacker
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
przemo86
Dołączył: 06 Lip 2012
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Pon 22:06, 06 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
hacker33 napisał: | Możesz mieć taki problem jak ja miałem z moją 380.
Ta podkładka między koszami była u mnie zeszlifowana. Więc jak robiłem remont to stwierdziłem, że to jakieś druciarstwo i wsadziłem nową.
Okazało się, że przy nowej podkładce oba kosze się ze sobą "kleją".
Więc wymieniłem nową podkładkę na starą.
Poniżej fotka obu podkładek. Po lewej nowa, po prawej stara szlifowana.
|
U mnie jest stara ta podkładka nie było to wymieniane, przed remontem nie miałem problemu ze sprzęgłem wszystko grało, a po remoncie i złożeniu silnika kiszka może za mocno dokręcam tą dużą srube... jakby ktoś podał ile niutonów tam faktycznie ma byc byłbym wdzięczny
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
przemo86
Dołączył: 06 Lip 2012
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Pon 22:10, 06 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
KristofSX napisał: | przemo86 napisał: | W serwisówce na ile niutonów karzą dokręcać tą srube ? Mam jakiegoś manuala a tam jest 150 nm czyli kosmos |
tak , tyle jest w manualu, musi być coś z podkladkami tak jak mówi hacker |
moge tą podkładke delikatnie przeszlifować papierkiem z granulatem 2000 ?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez przemo86 dnia Pon 22:15, 06 Maj 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
hacker33
Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 79 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Pon 22:28, 06 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
ta podkładka jest cholernie twarda, papier 2000 to raczej nic tu nie zdziała
ogólnie papierem ściernym tego nie ruszysz
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
hacker33
Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 79 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Wto 15:53, 07 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
Czy olej do 2T się starzeje po otwarciu butelki?
Ile możesz stać taki olej w otwartej już butelce?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|