Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Krótkie pytania, szybkie odpowiedzi.....
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 179, 180, 181 ... 708, 709, 710  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
amek721




Dołączył: 24 Lis 2013
Posty: 1098
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Biłgoraj

PostWysłany: Pią 17:06, 05 Wrz 2014    Temat postu:

poziom oleju sprawdza się śrubką kontrolną, odkręcasz i ma sie lać. Koniecznie pobierz serwisówke i zobacz. Sprawdź czy wszystko dobrze wysprzęgla, dopiero jak będziesz pewny czy jest poprawnie zastanawiaj sie dlaczego nie działa... Bez względu jaki jest olej, nie może być tak, że nie ma różnicy pomiędzy wciśnietym, a niewciśniętym sprzęgłem.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hacker33




Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 79 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Pią 17:11, 05 Wrz 2014    Temat postu:

nie ogarniam,
ciągnie nie ciągnie jak, stoję to tak, jak ruszam to nie...
poświęć 5 minut i napisz to po ludzku

U mnie było tak, że jak wbiłem na odpalonym silniku bieg to gasł, pomimo wciśniętego sprzęgła.
Nieważne czy ciepły czy zimny.
Sprzęgła nie dało się rozkleić żadnym sposobem.
Zlałem motula, wlałem fuchsa i jak ręką odjął.

A czy sprzęgło działa poprawnie widać przez wlew oleju.
Odkręcasz koreczek, wciskasz sprzęgło i widzisz czy docisk się odsuwa czy nie.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez hacker33 dnia Pią 17:12, 05 Wrz 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
arkes




Dołączył: 10 Lip 2014
Posty: 126
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 17:15, 05 Wrz 2014    Temat postu:

Cytat:
poziom oleju sprawdza się śrubką kontrolną, odkręcasz i ma sie lać. Koniecznie pobierz serwisówke i zobacz.
Ale ja nie mam żadnej śrubki kontrolnej..

Pisze po polsku:

Pacjent Ktm sx 125 rok 2000

Olej to motul transoil - było wlane 700ml ale uciekło 200 może trochę więcej

Zachowanie:

Zgaszony - nawet po wciśnieciu sprzęgła motocykla nie da się pchać

Odpalony - sprzęgło nie ciągnie, na jedynce i sprzęgło wcisnietę nie gaśnie ani nic - czytaj zachowuję się normalnie

Cytat:

Odkręcasz koreczek, wciskasz sprzęgło i widzisz czy docisk się odsuwa czy nie.


Tak odsuwa się.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez arkes dnia Pią 17:18, 05 Wrz 2014, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
amek721




Dołączył: 24 Lis 2013
Posty: 1098
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Biłgoraj

PostWysłany: Pią 17:17, 05 Wrz 2014    Temat postu:

no kolego nie powiesz mi, że inżynierowie KTM'a nie przewidziali kontroli oleju... MUSISZ mieć cokolwiek, wydaje mi się, że masz podobny silnik, może i sie myle. SERWISÓWKA to absolutna podstawa.

Jeżeli ubyło ci oleju to go dolewasz, nie jeździj nim. To oczywiste.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hacker33




Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 79 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Pią 17:24, 05 Wrz 2014    Temat postu:

Na zgaszonym silniku jest sklejone ponieważ ten olej ma dużą lepkość i żeby sprzęgło się rozkleiło potrzeba siły odśrodkowej (kosz musi się obracać) i oleju który będzie wdzierał się między tarcze a przekładki.
KTM-y mają taki problem, że póki olej się nie rozgrzeje itd. to ciężko się je pcha i pierwsze wbicie biegu jest z trzaskiem.

A jak olej znika to albo wyciek albo zużyte uszczelniacze wału i ten olej przedostaje się do skrzyni korbowej i zostaje spalony.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
punk891




Dołączył: 18 Gru 2013
Posty: 385
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Słupsk

PostWysłany: Pią 17:40, 05 Wrz 2014    Temat postu:

arkes, śrubkę kontrolną masz obok mocowania hamulca tylnego. Ja na Motulu nie mam żadnych problemów ze sprzęgłem, kiedy sprzęt jest odpalony. Na zimnym nie ma szans przepchać go na biegu ze wciśniętym sprzęgłem.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
arkes




Dołączył: 10 Lip 2014
Posty: 126
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 17:45, 05 Wrz 2014    Temat postu:

Dzięki panowie ! tą śrubkę kontrolną już zobaczyłem w manualu, to w zasadzie jedyna rzecz, której tam nie doczytałem, myślałem, że w ktm nie ma a tu tak ukryta Razz

No i oleju było za mało więc odkręciłem cały dekiel i spusciłem, zaleje nowy niedługo zgodnie z poziomem śrubki, rozgrzeje sprzęta kawałek przejade i zobaczę, czy będę mógł pchać na zgaszonym.

Wyciek był spod wysprzęglika a kurcze dawałem nową uszczelkę ;/ musze kupić nowke + kupie śruby odpowiednie bo tam miałem zerwany gwint i to dokręcę jak należy.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
barek253




Dołączył: 18 Sie 2011
Posty: 2280
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 18:25, 05 Wrz 2014    Temat postu:

czym zastąpić te plastikowe elementu na ladze(chroniące przed ścieraniem lagi przez osłonki), bo juz mi latają góra dół

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hacker33




Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 79 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Pią 18:47, 05 Wrz 2014    Temat postu:

barek253 napisał:
czym zastąpić te plastikowe elementu na ladze(chroniące przed ścieraniem lagi przez osłonki), bo juz mi latają góra dół


nowymi osłonkami?Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
StianEXC




Dołączył: 11 Cze 2014
Posty: 1229
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 19:13, 05 Wrz 2014    Temat postu:

Dobra panowie wracając do mojego sprzęgła a raczej tego ze bieg na zimnym i ze sprzegłem nie mogę pchać moto. Rozgrzałem go i pojechałem i ok nic sie nie działo jedyna rzecz to sprawa tego, że aż mnie boli jak słysze ten stuk kiedy wrzucam biega ;/ Nie wiem czego to jest wina, biegi nie wyskakują, wchodzą elegancko itp, ale ten dzwiek no i siła z jaka wchodzą troszkę sie odczuwa i pytanie czy można tak z tym jeździć?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KristofSX




Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5677
Przeczytał: 12 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: D0 BRAAP

PostWysłany: Pią 19:40, 05 Wrz 2014    Temat postu:

barek253 napisał:
czym zastąpić te plastikowe elementu na ladze(chroniące przed ścieraniem lagi przez osłonki), bo juz mi latają góra dół

mówisz o tych plastikowych pierścieniach? po sezonie jak będę serwisował lagi to też chcę dać nowe, ale nigdzie zaminników nie widziałem


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hacker33




Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 79 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Pią 19:52, 05 Wrz 2014    Temat postu:

a po co zamienniki skoro oem kosztują 11zł


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
barek253




Dołączył: 18 Sie 2011
Posty: 2280
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 19:55, 05 Wrz 2014    Temat postu:

tak o tym
wp cone valve maja pierścienie metalowe tak jak to było w tych starszych
zastanawiam się nad czymś takim lub np trytytka tez pewno by wystarczyła


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
punk891




Dołączył: 18 Gru 2013
Posty: 385
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Słupsk

PostWysłany: Pią 20:23, 05 Wrz 2014    Temat postu:

StianEXC napisał:
Dobra panowie wracając do mojego sprzęgła a raczej tego ze bieg na zimnym i ze sprzegłem nie mogę pchać moto. Rozgrzałem go i pojechałem i ok nic sie nie działo jedyna rzecz to sprawa tego, że aż mnie boli jak słysze ten stuk kiedy wrzucam biega ;/ Nie wiem czego to jest wina, biegi nie wyskakują, wchodzą elegancko itp, ale ten dzwiek no i siła z jaka wchodzą troszkę sie odczuwa i pytanie czy można tak z tym jeździć?


Jeśli ten dźwięk jest tylko przy wrzucaniu 1. biegu, to nie przejmuj się tym. Chyba w każdym kacie tak jest. Oczywiście mam nadzieję, że nie jest to stuk, który słychać ulicę dalej, bo wtedy można byłoby się martwić Very Happy


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez punk891 dnia Pią 20:24, 05 Wrz 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
StianEXC




Dołączył: 11 Cze 2014
Posty: 1229
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 20:38, 05 Wrz 2014    Temat postu:

Dobra wybaczcie, że pisze byle jak, ale postaram się poprawić.

Jak moto jest zimne wrzuce biega na wyłaczonym silniku i wciskam sprzeglo to nie pójdzie musze na serio ostro pchać. Jak odpale silnik, zagrzeje z 1-2min wrzucam 1 ze sprzegłem i moto nie ciagnie w sensie ok stoi w miejscu. Jak wrzucam jedynke i nie tylko to nie powiem biegi wchodza twardo. Nie nie mówię o stukach jakiś strasznych, ale po prostu nie wchodzą tak gładko jak by to się chciało ^^. Na castrolu bylo tak samo, tyle, że moto pchałem na zimnym ( chyba, bo nie sprawdzałem dokładnie ) Dziś pojeździłem dobre 30 minut i nic sie nie dzialo sprzeglo działało ok. Motul 15w50 od 2 mth albo i jednej... Nie wiem no na castrolu po tych 5mth problem znikł sprzęgło chodziło spoko, ale biegi też nie były za łagodne i wiem, że KTM chodzą jak sieczkarnie, ale niektóre sprawy chyba idzie sprawdzić poprzez zachowanie i słuch no nie ? Razz Przy jedynce jest stuk, ale to normalka, dajmy jadę sobie na 3 biegu zakręt robie sobię redukcje no i nie wchodzi to jakoś specjalnie delikatnie itp. Czyżby taka sprawka przez to 15W50? Wcześniej miałem 10W50. Myślicie, że to przez gęstość tak się dzieje ? W serwisówce pisze nawet 15w40, ale osobiscie szkoda mi silnika bo wiem jak dostaje w dupe Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 179, 180, 181 ... 708, 709, 710  Następny
Strona 180 z 710

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin