|
Forum miłośników motocykli KTM KTM Ready to Race
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
amek721
Dołączył: 24 Lis 2013
Posty: 1098
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: Pią 17:06, 05 Wrz 2014 Temat postu: |
|
|
poziom oleju sprawdza się śrubką kontrolną, odkręcasz i ma sie lać. Koniecznie pobierz serwisówke i zobacz. Sprawdź czy wszystko dobrze wysprzęgla, dopiero jak będziesz pewny czy jest poprawnie zastanawiaj sie dlaczego nie działa... Bez względu jaki jest olej, nie może być tak, że nie ma różnicy pomiędzy wciśnietym, a niewciśniętym sprzęgłem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
hacker33
Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 79 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Pią 17:11, 05 Wrz 2014 Temat postu: |
|
|
nie ogarniam,
ciągnie nie ciągnie jak, stoję to tak, jak ruszam to nie...
poświęć 5 minut i napisz to po ludzku
U mnie było tak, że jak wbiłem na odpalonym silniku bieg to gasł, pomimo wciśniętego sprzęgła.
Nieważne czy ciepły czy zimny.
Sprzęgła nie dało się rozkleić żadnym sposobem.
Zlałem motula, wlałem fuchsa i jak ręką odjął.
A czy sprzęgło działa poprawnie widać przez wlew oleju.
Odkręcasz koreczek, wciskasz sprzęgło i widzisz czy docisk się odsuwa czy nie.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez hacker33 dnia Pią 17:12, 05 Wrz 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
arkes
Dołączył: 10 Lip 2014
Posty: 126
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 17:15, 05 Wrz 2014 Temat postu: |
|
|
Cytat: | poziom oleju sprawdza się śrubką kontrolną, odkręcasz i ma sie lać. Koniecznie pobierz serwisówke i zobacz. | Ale ja nie mam żadnej śrubki kontrolnej..
Pisze po polsku:
Pacjent Ktm sx 125 rok 2000
Olej to motul transoil - było wlane 700ml ale uciekło 200 może trochę więcej
Zachowanie:
Zgaszony - nawet po wciśnieciu sprzęgła motocykla nie da się pchać
Odpalony - sprzęgło nie ciągnie, na jedynce i sprzęgło wcisnietę nie gaśnie ani nic - czytaj zachowuję się normalnie
Cytat: |
Odkręcasz koreczek, wciskasz sprzęgło i widzisz czy docisk się odsuwa czy nie. |
Tak odsuwa się.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez arkes dnia Pią 17:18, 05 Wrz 2014, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
amek721
Dołączył: 24 Lis 2013
Posty: 1098
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: Pią 17:17, 05 Wrz 2014 Temat postu: |
|
|
no kolego nie powiesz mi, że inżynierowie KTM'a nie przewidziali kontroli oleju... MUSISZ mieć cokolwiek, wydaje mi się, że masz podobny silnik, może i sie myle. SERWISÓWKA to absolutna podstawa.
Jeżeli ubyło ci oleju to go dolewasz, nie jeździj nim. To oczywiste.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
hacker33
Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 79 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Pią 17:24, 05 Wrz 2014 Temat postu: |
|
|
Na zgaszonym silniku jest sklejone ponieważ ten olej ma dużą lepkość i żeby sprzęgło się rozkleiło potrzeba siły odśrodkowej (kosz musi się obracać) i oleju który będzie wdzierał się między tarcze a przekładki.
KTM-y mają taki problem, że póki olej się nie rozgrzeje itd. to ciężko się je pcha i pierwsze wbicie biegu jest z trzaskiem.
A jak olej znika to albo wyciek albo zużyte uszczelniacze wału i ten olej przedostaje się do skrzyni korbowej i zostaje spalony.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
punk891
Dołączył: 18 Gru 2013
Posty: 385
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: Pią 17:40, 05 Wrz 2014 Temat postu: |
|
|
arkes, śrubkę kontrolną masz obok mocowania hamulca tylnego. Ja na Motulu nie mam żadnych problemów ze sprzęgłem, kiedy sprzęt jest odpalony. Na zimnym nie ma szans przepchać go na biegu ze wciśniętym sprzęgłem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
arkes
Dołączył: 10 Lip 2014
Posty: 126
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 17:45, 05 Wrz 2014 Temat postu: |
|
|
Dzięki panowie ! tą śrubkę kontrolną już zobaczyłem w manualu, to w zasadzie jedyna rzecz, której tam nie doczytałem, myślałem, że w ktm nie ma a tu tak ukryta
No i oleju było za mało więc odkręciłem cały dekiel i spusciłem, zaleje nowy niedługo zgodnie z poziomem śrubki, rozgrzeje sprzęta kawałek przejade i zobaczę, czy będę mógł pchać na zgaszonym.
Wyciek był spod wysprzęglika a kurcze dawałem nową uszczelkę ;/ musze kupić nowke + kupie śruby odpowiednie bo tam miałem zerwany gwint i to dokręcę jak należy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
barek253
Dołączył: 18 Sie 2011
Posty: 2280
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 18:25, 05 Wrz 2014 Temat postu: |
|
|
czym zastąpić te plastikowe elementu na ladze(chroniące przed ścieraniem lagi przez osłonki), bo juz mi latają góra dół
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
hacker33
Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 79 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Pią 18:47, 05 Wrz 2014 Temat postu: |
|
|
barek253 napisał: | czym zastąpić te plastikowe elementu na ladze(chroniące przed ścieraniem lagi przez osłonki), bo juz mi latają góra dół |
nowymi osłonkami?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
StianEXC
Dołączył: 11 Cze 2014
Posty: 1229
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 19:13, 05 Wrz 2014 Temat postu: |
|
|
Dobra panowie wracając do mojego sprzęgła a raczej tego ze bieg na zimnym i ze sprzegłem nie mogę pchać moto. Rozgrzałem go i pojechałem i ok nic sie nie działo jedyna rzecz to sprawa tego, że aż mnie boli jak słysze ten stuk kiedy wrzucam biega ;/ Nie wiem czego to jest wina, biegi nie wyskakują, wchodzą elegancko itp, ale ten dzwiek no i siła z jaka wchodzą troszkę sie odczuwa i pytanie czy można tak z tym jeździć?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KristofSX
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5677
Przeczytał: 12 tematów
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: D0 BRAAP
|
Wysłany: Pią 19:40, 05 Wrz 2014 Temat postu: |
|
|
barek253 napisał: | czym zastąpić te plastikowe elementu na ladze(chroniące przed ścieraniem lagi przez osłonki), bo juz mi latają góra dół |
mówisz o tych plastikowych pierścieniach? po sezonie jak będę serwisował lagi to też chcę dać nowe, ale nigdzie zaminników nie widziałem
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
hacker33
Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 79 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Pią 19:52, 05 Wrz 2014 Temat postu: |
|
|
a po co zamienniki skoro oem kosztują 11zł
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
barek253
Dołączył: 18 Sie 2011
Posty: 2280
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 19:55, 05 Wrz 2014 Temat postu: |
|
|
tak o tym
wp cone valve maja pierścienie metalowe tak jak to było w tych starszych
zastanawiam się nad czymś takim lub np trytytka tez pewno by wystarczyła
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
punk891
Dołączył: 18 Gru 2013
Posty: 385
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: Pią 20:23, 05 Wrz 2014 Temat postu: |
|
|
StianEXC napisał: | Dobra panowie wracając do mojego sprzęgła a raczej tego ze bieg na zimnym i ze sprzegłem nie mogę pchać moto. Rozgrzałem go i pojechałem i ok nic sie nie działo jedyna rzecz to sprawa tego, że aż mnie boli jak słysze ten stuk kiedy wrzucam biega ;/ Nie wiem czego to jest wina, biegi nie wyskakują, wchodzą elegancko itp, ale ten dzwiek no i siła z jaka wchodzą troszkę sie odczuwa i pytanie czy można tak z tym jeździć? |
Jeśli ten dźwięk jest tylko przy wrzucaniu 1. biegu, to nie przejmuj się tym. Chyba w każdym kacie tak jest. Oczywiście mam nadzieję, że nie jest to stuk, który słychać ulicę dalej, bo wtedy można byłoby się martwić
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez punk891 dnia Pią 20:24, 05 Wrz 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
StianEXC
Dołączył: 11 Cze 2014
Posty: 1229
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 20:38, 05 Wrz 2014 Temat postu: |
|
|
Dobra wybaczcie, że pisze byle jak, ale postaram się poprawić.
Jak moto jest zimne wrzuce biega na wyłaczonym silniku i wciskam sprzeglo to nie pójdzie musze na serio ostro pchać. Jak odpale silnik, zagrzeje z 1-2min wrzucam 1 ze sprzegłem i moto nie ciagnie w sensie ok stoi w miejscu. Jak wrzucam jedynke i nie tylko to nie powiem biegi wchodza twardo. Nie nie mówię o stukach jakiś strasznych, ale po prostu nie wchodzą tak gładko jak by to się chciało ^^. Na castrolu bylo tak samo, tyle, że moto pchałem na zimnym ( chyba, bo nie sprawdzałem dokładnie ) Dziś pojeździłem dobre 30 minut i nic sie nie dzialo sprzeglo działało ok. Motul 15w50 od 2 mth albo i jednej... Nie wiem no na castrolu po tych 5mth problem znikł sprzęgło chodziło spoko, ale biegi też nie były za łagodne i wiem, że KTM chodzą jak sieczkarnie, ale niektóre sprawy chyba idzie sprawdzić poprzez zachowanie i słuch no nie ? Przy jedynce jest stuk, ale to normalka, dajmy jadę sobie na 3 biegu zakręt robie sobię redukcje no i nie wchodzi to jakoś specjalnie delikatnie itp. Czyżby taka sprawka przez to 15W50? Wcześniej miałem 10W50. Myślicie, że to przez gęstość tak się dzieje ? W serwisówce pisze nawet 15w40, ale osobiscie szkoda mi silnika bo wiem jak dostaje w dupe
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|