|
Forum miłośników motocykli KTM KTM Ready to Race
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
hacker33
Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 79 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Śro 22:01, 12 Lis 2014 Temat postu: |
|
|
takie liczniki są tylko w traktorach
w motocyklach jest liczony normalny czas pracy 1h = 1mth
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
StianEXC
Dołączył: 11 Cze 2014
Posty: 1229
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 10:41, 13 Lis 2014 Temat postu: |
|
|
Witam motocykl to KTM 450 EXC 2003 rok. Problem dotyczy przedniego hamulca. Klamka była bardzo miękka i hamowała dopiero przy koncu i to ledwo, a więc na początku postanowiłem odpowietrzyć układ od od dołu do góry, zalałem nowy płyn odpowietrzyłem wszystkie bombelki uszły, ale klamka dalej to samo miękka i łapie przy koncu. Tarcza jest 1mm cieńsza niż w moim exc 400 a u mnie hamulec działa dobrze, normalnie. Przed zabraniem się do roboty zauważyłem, że na odpowietrzniku na dole był płyn hamulcowy juz ( pewnie sie popuściło i przez to może ze był problem). Kupiłem nowy płyn DOT 4, wyssałem stary wyrzuciłem, odpowietrzył nowy i to samo... Co poradzicie? Nie wiem od czego zaczać tarczę wyczysciłem szmatką, klocki wyglądają ok nic nie skrzypi szumi itp.. Z góry dzięki za pomoc i odpowiedzi !
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MlodyRM
Dołączył: 26 Wrz 2011
Posty: 199
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 11:48, 13 Lis 2014 Temat postu: |
|
|
dziwne wydawało mi się, że nawet na tym forum była rozmowa na temat poprawnie działających liczników motogodzin.
a co do drugiego pytania o kanał olejowy ma ktoś jakieś pomysły?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
hacker33
Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 79 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Czw 12:05, 13 Lis 2014 Temat postu: |
|
|
StianEXC napisał: | Witam motocykl to KTM 450 EXC 2003 rok. Problem dotyczy przedniego hamulca. Klamka była bardzo miękka i hamowała dopiero przy koncu i to ledwo, a więc na początku postanowiłem odpowietrzyć układ od od dołu do góry, zalałem nowy płyn odpowietrzyłem wszystkie bombelki uszły, ale klamka dalej to samo miękka i łapie przy koncu. Tarcza jest 1mm cieńsza niż w moim exc 400 a u mnie hamulec działa dobrze, normalnie. Przed zabraniem się do roboty zauważyłem, że na odpowietrzniku na dole był płyn hamulcowy juz ( pewnie sie popuściło i przez to może ze był problem). Kupiłem nowy płyn DOT 4, wyssałem stary wyrzuciłem, odpowietrzył nowy i to samo... Co poradzicie? Nie wiem od czego zaczać tarczę wyczysciłem szmatką, klocki wyglądają ok nic nie skrzypi szumi itp.. Z góry dzięki za pomoc i odpowiedzi ! |
A jak nadusisz klamkę kilkanaście razy pod rząd to zrobi się twarda?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
StianEXC1
Gość
|
Wysłany: Czw 13:29, 13 Lis 2014 Temat postu: |
|
|
Wciskam klamkę z 20 razy i nic, ale jak wrócę to ja przydusze.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 18 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Czw 15:29, 13 Lis 2014 Temat postu: |
|
|
1) zobacz czy jak naciskasz to czy cały zacisk sie nie porusza. często wyrabia sie tylne trzymanie klocków ( na przeciw tłoczków) i po nacisnęciu cały zacisk pracuje. rozwiązaniem jest równe splanowanie tych "trzymaków' o które sie zapierają wewnętrzne klocki równolegle z tłoczkami. to usztywnia całą konstrukcje i czuć róznice
2) tarcza jak cienka to tak samo klamka bardziej wpada, to samo jak klocki kiepskie - wtedy całe tłoczki pracują
3) odpowietrz jeszcze dla pewnosci
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
StianEXC
Dołączył: 11 Cze 2014
Posty: 1229
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 19:17, 13 Lis 2014 Temat postu: |
|
|
henio12323 napisał: | 1) zobacz czy jak naciskasz to czy cały zacisk sie nie porusza. często wyrabia sie tylne trzymanie klocków ( na przeciw tłoczków) i po nacisnęciu cały zacisk pracuje. rozwiązaniem jest równe splanowanie tych "trzymaków' o które sie zapierają wewnętrzne klocki równolegle z tłoczkami. to usztywnia całą konstrukcje i czuć róznice
2) tarcza jak cienka to tak samo klamka bardziej wpada, to samo jak klocki kiepskie - wtedy całe tłoczki pracują
3) odpowietrz jeszcze dla pewnosci |
Dzięki jutro sprawdzę i zrobię wszystko i dam znać jak sprawa wygląda. Odpowietrzę nawet i 2 razy jak trzeba będzie Ja robię tak samo jak ze sprzęgłem robiłem ( chodzi tylko o technikę ! ) i efekt kiepski no nic jutro spróbuje zrobić tak jak goscie na yt. Jeden odpowietrzał od góry do dołu i niby mu to działalo.. a ja rozumiem mam odpowietrzac od dołu do góry tak ?
Czy może oba sposoby są dobre i trzeba je wypróbować ?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez StianEXC dnia Czw 19:19, 13 Lis 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 18 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Czw 20:40, 13 Lis 2014 Temat postu: |
|
|
róznie, czasami wystarczy że zalejesz płyn od góry grawitacyjnie spłynie w dół. potem klasycznie odpowietrzysz ze 2-3 razy i gotowe, a czasami jak na złość nicn ie idzie ;P
niezła metoda to też wyciskanie tłoczka/ów i wciskanie ich z powrotem. tak kiedyś na jakims filmiku KTMa widziałem, akurat odnosnie sprzegła. gosc czekał aż tłoczek odskoczy, i potem wciskał i sporo powietrza szło tym sposobem. do hamulców mozna stosować tą samą metodę. tylko troche upierdliwa dla 2 tłoczków
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
barek253
Dołączył: 18 Sie 2011
Posty: 2280
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 20:44, 13 Lis 2014 Temat postu: |
|
|
nic nie jest upierdliwe
odkręć sobie dekielek lub nie i wciskaj zacisk kolanem
później ponaciskaj klamka i tak kilka razy
hebel ma być miód
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
4tSTUNT
Moderator
Dołączył: 12 Lut 2012
Posty: 1533
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 15 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: LUBUSKIE, ZACHODNIOPOMORSKIE
|
Wysłany: Czw 21:55, 13 Lis 2014 Temat postu: |
|
|
W lagach dwukomorowych jak cieknie laga to, zmienię uszczelniacze, zmienie olej w głównej komorze, drugiej nie bedę ruszał bo bym pompę vacum musiał mieć to nic już nie trzeba odpowietrzać, bo to właśnię tę drugą sie odpowietrza dobrze kojarzę ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
major000
Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 2308
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 40 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 22:27, 13 Lis 2014 Temat postu: |
|
|
4tSTUNT napisał: | W lagach dwukomorowych jak cieknie laga to, zmienię uszczelniacze, zmienie olej w głównej komorze, drugiej nie bedę ruszał bo bym pompę vacum musiał mieć to nic już nie trzeba odpowietrzać, bo to właśnię tę drugą sie odpowietrza dobrze kojarzę ? | Tak, cartridża jeśli nie otworzysz to nic z nim nie musisz robić.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
barek253
Dołączył: 18 Sie 2011
Posty: 2280
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 7:14, 14 Lis 2014 Temat postu: |
|
|
kardridż wymaga tak samo częstego serwisu jak 2 komora czy nie?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 18 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Pią 8:28, 14 Lis 2014 Temat postu: |
|
|
wg serwisu 2X rzadziej. wiec co 2 wymiane uszczelniaczy powinno sie zajrzeć do całego amorka
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
major000
Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 2308
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 40 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 8:32, 14 Lis 2014 Temat postu: |
|
|
barek253 napisał: | kardridż wymaga tak samo częstego serwisu jak 2 komora czy nie? | Cartridż robi największą robotę bo druga komora zewnętrzna jest tylko od smarowania i odprowadzenia ciepła. Przy amatorce aby zawias działał optymalnie powinno się zmieniać olej co 50godz z przodu i 100godz z tyłu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
StianEXC
Dołączył: 11 Cze 2014
Posty: 1229
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 19:18, 14 Lis 2014 Temat postu: |
|
|
henio12323 napisał: | róznie, czasami wystarczy że zalejesz płyn od góry grawitacyjnie spłynie w dół. potem klasycznie odpowietrzysz ze 2-3 razy i gotowe, a czasami jak na złość nicn ie idzie ;P
niezła metoda to też wyciskanie tłoczka/ów i wciskanie ich z powrotem. tak kiedyś na jakims filmiku KTMa widziałem, akurat odnosnie sprzegła. gosc czekał aż tłoczek odskoczy, i potem wciskał i sporo powietrza szło tym sposobem. do hamulców mozna stosować tą samą metodę. tylko troche upierdliwa dla 2 tłoczków |
Henio mam pytanie, czy masz może link do tego odpowietrzania z tymi tłoczkami i jakimś wciskaniem itp? dziś odpowietrzyłem 3 raz i wszystkie bąbelki wyszły wciskam klamkę tez bąbelek nie ma. Odpowietrzam klasycznie tak samo jak sprzęgło od dołu do góry z tym, że taka sama technika i sprzęgło działa do dziś, a hebel ni chuja za przeproszeniem. Sprawdziłem odpowietrznik wykręciłem jest ok niby, przewody tez przepatrzyłem i nic w oczy sie nie rzuciło. Oglądałem na yt ''how to bleed front brakes, albo samo brakes'' i goscie robią niby podobnie, a inaczej no już sam nie wiem. Powiedz co o tym sądzisz.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|