![Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna](http://www.ktm-parts.com/mm5/graphics/00000002/blacklogo.jpg) |
Forum miłośników motocykli KTM KTM Ready to Race
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
hacker33
Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 79 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Pią 19:43, 14 Lis 2014 Temat postu: |
|
|
wykręć zacisk, wsadź coś miedzy klocki aby się nie ścisły
zacisk daj do góry (potrzebna będzie jeszcze jedna osoba) tak aby zacisk był wyżej niż pompa.
powietrze często zbiera się w przewodzie za pompą tam gdzie ma kształt łuku i jak tam się zrobi bombel to jest ciężko
powietrze zawsze idzie do góry
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
major000
Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 2308
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 40 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 19:47, 14 Lis 2014 Temat postu: |
|
|
StianEXC napisał: | henio12323 napisał: | róznie, czasami wystarczy że zalejesz płyn od góry grawitacyjnie spłynie w dół. potem klasycznie odpowietrzysz ze 2-3 razy i gotowe, a czasami jak na złość nicn ie idzie ;P
niezła metoda to też wyciskanie tłoczka/ów i wciskanie ich z powrotem. tak kiedyś na jakims filmiku KTMa widziałem, akurat odnosnie sprzegła. gosc czekał aż tłoczek odskoczy, i potem wciskał i sporo powietrza szło tym sposobem. do hamulców mozna stosować tą samą metodę. tylko troche upierdliwa dla 2 tłoczków ![Very Happy](http://picsrv.fora.pl/images/smiles/icon_biggrin.gif) |
Henio mam pytanie, czy masz może link do tego odpowietrzania z tymi tłoczkami i jakimś wciskaniem itp? dziś odpowietrzyłem 3 raz i wszystkie bąbelki wyszły wciskam klamkę tez bąbelek nie ma. Odpowietrzam klasycznie tak samo jak sprzęgło od dołu do góry z tym, że taka sama technika i sprzęgło działa do dziś, a hebel ni chuja za przeproszeniem. Sprawdziłem odpowietrznik wykręciłem jest ok niby, przewody tez przepatrzyłem i nic w oczy sie nie rzuciło. Oglądałem na yt ''how to bleed front brakes, albo samo brakes'' i goscie robią niby podobnie, a inaczej no już sam nie wiem. Powiedz co o tym sądzisz. | Wyjmij z pompy hamulca tłoczek i obejrzyj jego uszczelnienia(gumki nie mogą mieć przetarć, dziór itd.) Objawy mogą wskazywać na konieczność wymiany zestawu naprawczego pompy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
StianEXC
Dołączył: 11 Cze 2014
Posty: 1229
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 21:06, 14 Lis 2014 Temat postu: |
|
|
Dobra panowie oświeciło mnie wiem już o co chodzi. Źle odpowietrzałem... albo zapomniałem o ważnych sprawach. Jak nie pomoże odpowietrzenie tak jak ma być to zaczne się oglądać za zestawem naprawczym. Dam znać jutro.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
TheGreat
Dołączył: 16 Wrz 2014
Posty: 186
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 17:32, 16 Lis 2014 Temat postu: |
|
|
Ktoś wie jaka jest bazowa uszczelka pod cylindrem w KTM 125 EXC 2009r? Bo jest do wyboru 5 grubości (0,20mm; 0,25mm; 0,40mm; 0,50mm; 0,75mm) i zastanawiam się którą zamówić.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
żółf
Dołączył: 02 Paź 2011
Posty: 1145
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Karpacz
|
Wysłany: Nie 18:07, 16 Lis 2014 Temat postu: |
|
|
TheGreat napisał: | Ktoś wie jaka jest bazowa uszczelka pod cylindrem w KTM 125 EXC 2009r? Bo jest do wyboru 5 grubości (0,20mm; 0,25mm; 0,40mm; 0,50mm; 0,75mm) i zastanawiam się którą zamówić. |
Jeżeli nie masz starej, to załóż cylinder bez uszczelki i sprawdź ile wystaje ponad górną krawędź cylindra - to jest właśnie wymiar odpowiedniej uszczelki
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
barek253
Dołączył: 18 Sie 2011
Posty: 2280
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 18:08, 16 Lis 2014 Temat postu: |
|
|
zobacz czy nie wystaje jakiś kawałek i spróbuj mniej więcej wymierzyć
jeśli nie to tylko zdjęcie cylindra i wtedy pomiar
uszczelką można zmniejszyć lub zwiększyć stopień kompresji
ale najlepiej jak tłok jest na równi z powierzchnią cylindra
nie ma konkretnej bazy bo zawsze to może wychodzić inaczej
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
hacker33
Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 79 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Nie 18:26, 16 Lis 2014 Temat postu: |
|
|
co pojemność to inny wymiar między tłokiem a powierzchnią cylindra
sprawdź w manualu jaki masz mieć wymiar X
tutaj nie ma zabawy, dam chudszą lub grubszą albo, że podniosę sobie uszczelką stopień sprężania bo nie o to chodzi.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
StianEXC
Dołączył: 11 Cze 2014
Posty: 1229
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 16:54, 17 Lis 2014 Temat postu: |
|
|
Witam ponownie odpowietrzyłem dobrze na pewno i jest tak, sprawdziłem przewód jest ok, klamka nabrała twardosci, ale to jeszcze nie jest to co ma być fakt na stojaku jak zacisne to kołem nie rusze. Co może by powodem ze klamka trzyma, mabija jest podobnie jak w mojej 400, ale jednak to nie to samo. Co sądzicie o tym i może coś z tym tłoczkiem?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13871
Przeczytał: 12 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Pon 17:28, 17 Lis 2014 Temat postu: |
|
|
w takim razie moze miec jeszcze znaczenie grubość tarczy, stan klocków i sama klamka, kiedys miałem zamiennik i spoko mogłem wcisnąc ją do manetki. teraz mam oryginał i duuuzo lepiej. u mnie też ten hamulec taki gumowaty jest, chociaz jak dałem jakies 1mm grubsza tarcze ( też nie w najlepszym stanie ale grubsza) to było lepiej ale wciąz to nie to samo. podmieniałem pompe z nowszego modelu i też nic ( mimo że tam klamka nie miała praktycznie zadnego luzu i nie było opcji dotkniecia klamką manetki ) wiec u mnie to zapewne cos przy zacisku, albo tarcza za cienka, albo jakies luzy na samym zacisku. ale sie tym nie przejmuje bo akurat mimo że jest dosyc miekka to dosyc dobrze dla mnie hamuje
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
StianEXC
Dołączył: 11 Cze 2014
Posty: 1229
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 17:51, 17 Lis 2014 Temat postu: |
|
|
Dzięki za odpowiedz no to z tego co czytam sprawa jest dziwna na tyle, że moge praktycznie wymieniać i reperować wszystko po kolei a efekt moze byc taki sam. przemyje jeszcze tarcze benzyna ekstraktycja zeby nie było tłuste nic bo mogło cos skapac, ale to raczej bedzie mialo male znaczenie. W tej 450 jest coś w stylu chujowego ciśnienia... nie wiem może ten przewód szary co idzie od pompy nawala, ale szczerze to opcji moze byc duzo np tam gdzie są te 2 tłoczki to jest taka szara guma i ona w jednym miejscu jest poszarpana lekko ale to cos w stylu nieszczelnej skarpety od teleskopu choć moge sie mylic, dostał sie tam np syf albo co.. no nic z tym hamowaniem nie jest tak źle, na stoajku i powoli jak pcham to da sie przyjąc, ale jak sie rozpedze nawet nieduzo 3 biegu nie zdąże włączyć i hamuje i juz efekt inny klama dotyka manetki a efekt sredni. Tam jest klamka orygianlna sprawdziłem.
Pytanie 2: poważyłem te pokrętło od regulacji odbicia laga czy coś i zauwazyłem ze mam tylko spręzyne w srodku i jedną kuleczkę [link widoczny dla zalogowanych] tutaj są 2.. zamówić komplet zeby uzupełnić? bo dodam, ze mam wyciek i sie poci spod tego pokrętła czarnego oring mały zamówiłem już.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez StianEXC dnia Pon 18:05, 17 Lis 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13871
Przeczytał: 12 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Pon 18:05, 17 Lis 2014 Temat postu: |
|
|
no to całkiem kiepski masz heblunek. z ciekawosci wrzuć zamiast tarczy jakas grubszą blache i zobacz na sucho czy klamka nie jest twardsza
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
StianEXC
Dołączył: 11 Cze 2014
Posty: 1229
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 18:08, 17 Lis 2014 Temat postu: |
|
|
henio12323 napisał: | no to całkiem kiepski masz heblunek. z ciekawosci wrzuć zamiast tarczy jakas grubszą blache i zobacz na sucho czy klamka nie jest twardsza |
Rzuc okiem na pytanie wyżej bo dałem edit, a co do blachy to rozkręciłem zacisk tzn zdemontowałem z koła śrubokrętem rozszerzyłem klocki na maxa te tłoczki był równo z zaciskiem wsadziłęm 3 grube podkładki o szerkosci 3 tarcz albo i wiecej.. no moze przesadzam ale spokojnie 2-3x grubsze były. Hebel tak samo chodzi jak na tarczy teraz. ewentualnie jeszcze jutro sprawdzę, ale na bank powinno to chodzic inaczej.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez StianEXC dnia Pon 18:09, 17 Lis 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
TheGreat
Dołączył: 16 Wrz 2014
Posty: 186
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 19:24, 17 Lis 2014 Temat postu: |
|
|
hacker33 napisał: | co pojemność to inny wymiar między tłokiem a powierzchnią cylindra
sprawdź w manualu jaki masz mieć wymiar X
tutaj nie ma zabawy, dam chudszą lub grubszą albo, że podniosę sobie uszczelką stopień sprężania bo nie o to chodzi. |
W serwisówce piszą tak "Dimension "X" - 0,0mm +0,10mm.
Czyli mam rozumieć że maksymalnie może tłok wystawać o jedną dziesiątą mm?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
hacker33
Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 79 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Pon 19:25, 17 Lis 2014 Temat postu: |
|
|
dokładnie tak
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
zeppelin
Dołączył: 30 Paź 2014
Posty: 58
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 10:38, 20 Lis 2014 Temat postu: |
|
|
Koledzy jaki płyn do sprzęgła brembo EXC 2008, jedni piszą ze magura ale na deklu pisze dot 4. Trochę poci się spod dekla pompy da sie dokupić samą tą gumę co jest w środku ? czy mocniej ją docisnąć. Aktualnie sprzęgło nie wysprzęgla wystarczająco wiec chce go zalać od nowa i odpowietrzyć.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|