 |
Forum miłośników motocykli KTM KTM Ready to Race
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13877
Przeczytał: 18 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Pon 7:40, 06 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
ja jak sciągałem swoje pierwsze zawory to juz mogłem sie nimi golic - były ostre jak zyletki i to na sporej powierzchni, podejrzewam że jeszcze chwila i zawór by mocniej wpadł w głowice.
ale żeby sie urwał sam z siebie - wątpie żeby to sie stało samo z siebie. c
co innego tytany tam często dochodzi do mikropękniec, ale też ptorafią byc wykonane z winy uzytkownika, jak np podczas montazu upadnie zawór czy zrobi babola jak ja że przestawiłem rozrząd o 1 zabek i odpaliłem i delikatnie sie zawory mijały z tłokiem, sladów niby nie ma ale jakby stuki były ale w tytanach jakies tam mikropekniecia mogły by sie zrobic i potem mogły by sie urwac same z siebie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Fourier
Dołączył: 10 Sty 2015
Posty: 1587
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 30 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Silesia
|
Wysłany: Pon 8:45, 06 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
GaCek napisał: | Fourier napisał: | Niech Ci bydzie jak padaja zawory to przewaznie jest wina przeciagania czasu wymiany |
I właśnie o te przeciąganie chodzi. Wszyscy wiedzą że trzeba regulować i wymieniać okresowo zawory, ale nikt nie podaje, nawet serwisówka, dokładnych przelotów na zaworach.
Korba i tłok jest jasno opisana w serwisówce. O zaworach nic nie doczytałem.
Dla tego niech każdy kto miał taką przygodę rzetelnie podejdzie do tematu i napisze co i jak było. Niech ta wiedza przyda się, nawet w min. stopniu dla kogoś kto może, ma podobny rocznik i przebieg motocykla. |
Z konkretnym czasem wymiany to chyba serio jest problem (mam 2t wiec wszystko co pisze jest zasłyszane albo z obserwacji).
Znajomy warsztat, o którym pisałem, ma najwięcej głowic po wybuchu (przeważnie 5 zaworowe z yamahy) a głowice to nie jest główna rzecz, którą się zajmują. Myślę że właśnie problem z określeniem dokładnie ile zawory wytrzymają jest przyczyna tych awarii. Zdarzają się też szczególne przypadki, gdzie np remont był robiony przez osobę, która nie miała zielonego pojęcia o tym co robi (w zeszłym roku widziałem głowicę po czymś takim) ale to już jest inna sprawa.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Fourier dnia Pon 8:57, 06 Kwi 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pawciak12
Dołączył: 02 Sty 2014
Posty: 717
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 9:20, 06 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
bo yamaha miała tytany, moze dlatego yamaha tak mało popularna, ludzie sie bali tych pieciu tytanowych zaworów, do 2009 roku nie produkowali stalowych zamienników z tego co mi wiadomo, tez nawet rozwazałem kupic wr 450 ale nawet miałem w planach wyjac te tytany i wsadzic stalowe ale padło na kata. A co do tych zaworów to jak ktos nie dba o filtr powietrza to ssace w takiej 250 to i pewnie 50h nie dadza rady...
tutaj w tym linku koles remontuje swoja 450 i pisze z ma niespełna 500h i zobaczcie w jakim stanie zawory, na granicy juz...http://www.redbikejohn.com/EXC%20rebuild.htm
jak widac nawet jak sa w takim stanie to potrafia wytrzymac (wiadomo t0 juz jest cykajaca bomba) wniosek z tego ze stalówki same w sobie sa wytrzymałe i z byle powodu nie trzasna... tak jak ktos kiedys napisał ze 99% awarii jest z winy uzytkownika...
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez pawciak12 dnia Pon 9:26, 06 Kwi 2015, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Piteros1
Dołączył: 07 Cze 2013
Posty: 493
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: DBL
|
Wysłany: Pon 13:45, 06 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
pytanie typu co moze byc przyczyna efektu zbyt wczesnej odcinki, dla mnie to tak brzmi jak by odcinka byla zbyt szybko, zbyt duza dawka paliwa ?? o odrazu jaka swieca do 525 ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13877
Przeczytał: 18 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Pon 14:22, 06 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
irydowa - najlepiej sie sprawdza. niska odcinka to albo walnieta swieca albo źle wyregulowany gaźnik
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Piteros1
Dołączył: 07 Cze 2013
Posty: 493
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: DBL
|
Wysłany: Pon 15:15, 06 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
henio12323 napisał: | irydowa - najlepiej sie sprawdza. niska odcinka to albo walnieta swieca albo źle wyregulowany gaźnik |
jakis typ konkretny
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13877
Przeczytał: 18 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Pon 19:15, 06 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
do ktma jest jeden tylko typ swiecy - oryginał, lub zamiennik oryginału irydowy
[link widoczny dla zalogowanych]
tutaj masz - wyszujak do czego tam sobie chcesz i bedzie też zamiennik irydowy, dcpr8eix taki idzie do ktma, ale starsze ktmy chyba miały mniejszy gwint na swiecy wiec nie podaje żeby nie byłoi potem
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KozioŁ
Dołączył: 29 Sie 2013
Posty: 1294
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Łomża
|
Wysłany: Pon 19:57, 06 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
DCPR8EIX - irydowa, mam na sprzedanie jedną sztukę za 25zł z Denso
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
punk891
Dołączył: 18 Gru 2013
Posty: 385
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: Wto 12:01, 07 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
Potrzebuję porady. Ostatnio przestroiłem trochę gaźnik i teraz mam ustawienia zgodne z serwisówką na obecne warunki ( mj 172, pj 48, 1 obrót wykręcona śrubka od mieszanki ), a wcześniej miałem mj 175, pj 45 i trochę martwiło mnie to, że dysza wolnych obrotów jest sporo mniejsza niż zalecana, więc zdecydowałem się na zmianę. Ogólne wrażenia z jazdy na +, wydaje mi się mocniejszy ( o ile to nie placebo ), natomiast mam problemy z odpalaniem. Tak jak wcześniej odpalałem ( gdy był zimny ) na ssaniu i z odruchowym szarpnięciem manetą, to teraz muszę bez ssania i bez gazu, bo inaczej nie zapali. Świeca kolor ma idealny. Wynika z tego, że do odpalenia ma zbyt dużo paliwa. Martwić się tym czy po prostu odpalać bez ssania ? Co ma większy wpływ na dawkę podawanego paliwa przy odpalaniu: dysza wolnych obrotów czy śruba regulacji mieszanki?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
hacker33
Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 79 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Wto 12:08, 07 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
Jedno i drugie.
Paliwo do śruby regulacji mieszanki dostaje się przez dyszę wolnych obrotów.
Jak kończy się regulacja śrubą mieszanki to zmieniasz dyszę.
Poczytaj troszkę o regulacji i działaniu gaźnika. Bo warto poznać teorię przed praktyką.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
punk891
Dołączył: 18 Gru 2013
Posty: 385
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: Wto 12:17, 07 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
Tak czy inaczej, przejmować się tym, skoro żadnych problemów jezdnych nie ma ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Przym
Dołączył: 22 Lut 2015
Posty: 521
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Garwolin (Mazowieckie)
|
Wysłany: Śro 12:34, 08 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
EXC 200 - co ile mniej więcej godzin wymieniać tłok żeby nie zmieniać selekcji?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13877
Przeczytał: 18 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Śro 13:41, 08 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
wiadomo zalezy od jazdy generalnie taki limit to koło 70 godzin, do 100 mozna dociągnąć jak sie bardziej zamula
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
makperson
Dołączył: 11 Maj 2013
Posty: 146
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 13:20, 09 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
Panowie mam pytanko, czy stelaż tylni jest taki sam w rocznikach do 05' i po 05' kiedy wyszła ta zmieniona rama ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
Nie możesz pisać nowych tematów Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|