 |
Forum miłośników motocykli KTM KTM Ready to Race
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
fafekalien
Dołączył: 02 Mar 2015
Posty: 126
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 19:30, 25 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
Cześć wam koledzy:) krótkie pytanie, czy przy wymianie oleju (ktm exc 250) śruba od spuszczania oleju ma prawo posiadać na megnesie nagar o grubości około 2-3 mm? Czy to może być niepokojące?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13904
Przeczytał: 20 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Sob 20:19, 25 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
to nie nagar tylko opiłki ze szlamem i to jest norma.
zalezy jeszcze jak sie jeździ itp itd. ale im wiecej sie uzywa np sprzegła tym wiecej tego szlamu sie gromadzi, też ma wpływ olej, jak czesto sięgo zmienia, jak sie jeździ, jak uzywa sprzegła biegów itp. czy sprzegło jest oryginalne itp itd masa czynników
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Nixdo
Dołączył: 15 Lip 2013
Posty: 246
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Sob 20:26, 25 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
Nixdo napisał: | wiatm jak macie ustawiony tylni amortyzator ja chcialem poprawic swoj i wrocilem do ustawien fabrycznych com 17 reb 26 i jest tragedia na poligonie na muldach a nie zapisalem wczesneijszych ustawien pomoze ktos |
ktoś jakies rady ??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13904
Przeczytał: 20 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Sob 21:03, 25 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
nikt ci nie powie jak masz podkręcic, bo kliki to czysta teoria, to moze sie sprawdza w tych samych maszynach nowych, po tylu latach zawias masz na pewno troche rozklekotany, olej nie wiadomo jaki. ciekawe czy spręzyna dobrana pod wage.
powie mtak zacznij od ustawienia SAGu, potem weź do reki srubokręt rozkręc na maxa, i sie przejedź, potem na minimum i też sie przejedź, zobacz jakie są róznice, poczuj na co stać twoje zawieszenie. a potem kombinuj. dodam tylko że jak ustawisz zbyt wolne odbicie, to zawieszenie moze przestać pracować pełnym zakresem, nie zdązy "wstać" przed kolejna przeszkodą i bedzie pracowało cały czas wcisniete. a tak pozatym to pokręć pobaw sie i sam musisz wyczuc kiedy tobie jest okej.
ja tak ogólnie to średnio jestem zadowolony z zawieszenia, bo jak ustawie sobie żeby np na muldach ładnie koło trzymało i nie katapultowało mnie z motocykla. to z kolei przy skokach na torze zawias non stop dobija, z kolei jak podkręce zeby dało sie troche poskakać to na kocich łbach urywa ręce z kierownicy. ale mam złoty srodek ustawiony, i da sie jeździc ;D
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Nie 10:39, 26 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
Witam,
motocykl ktm exc 450, mode, 2014, przebieg niecałe 11 godzin. Kilka kwestii i niestety problemów:
1. Przy odpalaniu z rozrusznika bardzo dziwny dźwięk -takie coś jakby skrzeczące, ciężko mi opisać. Dzieje się to tylko po dłuższym przestoju (kilka dni, motocykl całkowicie zimny). Kręci i odpala bez problemu, aczkolwiek nie podoba mi się to.
2. Zamontowałem osłonę wysprzęglika - po jej zamontowaniu nie da się założyć osłony na zębatkę, czy to normalne? Druga kwestia - poci się o sączy teraz spod wysprzęglika... Za słabo dokręcone czy jaki diabeł?
3. Przy drugiej wymianie oleju odkręciłem również od spodu drugą śrubę - była tam sprężynka i kulka - od czego to jest i dlaczego tego się nie odkręca przy spuszczaniu oleju?
4. Po odkręceniu śruby zamykającej z sitkiem oleju silnikowego (śruba z boku, obok dźwigni biegów) zdjąłem z niej sitko w celu dokładnego wyczyszczenia. Potem założyłem, z każdej strony wygląda tak samo na moje oko ale czy rzeczywiście czy też jest jakiś kierunek? Od drugiej wymiany oleju ma właśnie wyciek spod tej śruby. Odkręciłem, wyczyściłem jeszcze raz i dokręciłem. Dalej cieknie, nie poci się tylko cieknie. Ale tylko podczas jazdy (wyższe ciśnienie pewnie wtedy). Mam tam jeden gumowy o-ring. Co jest z tym nie tak bo nie mam pomysłu? Uszkodzony o-ring, śruba, a może z tym sitkiem coś nie tak? Przecież nie może tak być że uszczelka czy śruba padła podczas drugiej wymiany oleju :/
Pozdrawiam i proszę o pomoc. Dziękuję!
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
przemes
Dołączył: 03 Sie 2014
Posty: 232
Przeczytał: 15 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Nie 10:54, 26 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
Czy da rade odpalić i pojechać exc na wtrysku gdy padnie totalnie akumulator np po długim postoju.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
StianEXC
Dołączył: 11 Cze 2014
Posty: 1229
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 11:12, 26 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
Czesc mam pytanko. Czy duża różnica jest w spalaniu między KTM exc 400,450 a 525? Mowa o seryjnych wydechach, dyszach, iglicach itp.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pawel
Dołączył: 21 Lis 2013
Posty: 435
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 12:45, 26 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
Anonymous napisał: | Witam,
motocykl ktm exc 450, mode, 2014, przebieg niecałe 11 godzin. Kilka kwestii i niestety problemów:
1. Przy odpalaniu z rozrusznika bardzo dziwny dźwięk -takie coś jakby skrzeczące, ciężko mi opisać. Dzieje się to tylko po dłuższym przestoju (kilka dni, motocykl całkowicie zimny). Kręci i odpala bez problemu, aczkolwiek nie podoba mi się to.
2. Zamontowałem osłonę wysprzęglika - po jej zamontowaniu nie da się założyć osłony na zębatkę, czy to normalne? Druga kwestia - poci się o sączy teraz spod wysprzęglika... Za słabo dokręcone czy jaki diabeł?
3. Przy drugiej wymianie oleju odkręciłem również od spodu drugą śrubę - była tam sprężynka i kulka - od czego to jest i dlaczego tego się nie odkręca przy spuszczaniu oleju?
4. Po odkręceniu śruby zamykającej z sitkiem oleju silnikowego (śruba z boku, obok dźwigni biegów) zdjąłem z niej sitko w celu dokładnego wyczyszczenia. Potem założyłem, z każdej strony wygląda tak samo na moje oko ale czy rzeczywiście czy też jest jakiś kierunek? Od drugiej wymiany oleju ma właśnie wyciek spod tej śruby. Odkręciłem, wyczyściłem jeszcze raz i dokręciłem. Dalej cieknie, nie poci się tylko cieknie. Ale tylko podczas jazdy (wyższe ciśnienie pewnie wtedy). Mam tam jeden gumowy o-ring. Co jest z tym nie tak bo nie mam pomysłu? Uszkodzony o-ring, śruba, a może z tym sitkiem coś nie tak? Przecież nie może tak być że uszczelka czy śruba padła podczas drugiej wymiany oleju :/
|
Wcześniej nie było tego dźwięku po odpaleniu?
Jeśli kupiłeś nie oryginalną osłonę wysprzęglika, to plastikowa osłona zębatki nie będzie pasować, trzeba ją szlifować i dopasowywać.. Jeśli byś kupił oryginał z ktma to w zestawie jest nowa pasująca osłona i nowe pasujące śruby. Jeśli dokręciłeś śruby wysprzęglika z siłą 10Nm to nie powinien cieknąć.
Sitko jest z obu stron takie same, jeśli to dobrze dokręciłeś a oring nie jest uszkodzony to nie powinno cieknąć. Spróbuj zamontować to na nowym oringu i nie powinno cieknąć.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Nie 13:16, 26 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
Wcześniej nie było takiego dźwięku przy odpalaniu.
Kupiłem oryginalną osłonę wysprzęglika u dilera KTM. Była tylko pomarańczowa osłona wycięta na CNC i 2 śruby... nic więcej. Czy to normalne?
Co do sączenia się, muszę sprawdzić, być może trochę za słabo dociągnięte.
SItko takie samo z obu stron - ok. Sprawdzę co z oringiem, ale po 2 wymianie nie ma prawa nic sie dziać.. ;/
dziwne.
pawel napisał: | Anonymous napisał: | Witam,
motocykl ktm exc 450, mode, 2014, przebieg niecałe 11 godzin. Kilka kwestii i niestety problemów:
1. Przy odpalaniu z rozrusznika bardzo dziwny dźwięk -takie coś jakby skrzeczące, ciężko mi opisać. Dzieje się to tylko po dłuższym przestoju (kilka dni, motocykl całkowicie zimny). Kręci i odpala bez problemu, aczkolwiek nie podoba mi się to.
2. Zamontowałem osłonę wysprzęglika - po jej zamontowaniu nie da się założyć osłony na zębatkę, czy to normalne? Druga kwestia - poci się o sączy teraz spod wysprzęglika... Za słabo dokręcone czy jaki diabeł?
3. Przy drugiej wymianie oleju odkręciłem również od spodu drugą śrubę - była tam sprężynka i kulka - od czego to jest i dlaczego tego się nie odkręca przy spuszczaniu oleju?
4. Po odkręceniu śruby zamykającej z sitkiem oleju silnikowego (śruba z boku, obok dźwigni biegów) zdjąłem z niej sitko w celu dokładnego wyczyszczenia. Potem założyłem, z każdej strony wygląda tak samo na moje oko ale czy rzeczywiście czy też jest jakiś kierunek? Od drugiej wymiany oleju ma właśnie wyciek spod tej śruby. Odkręciłem, wyczyściłem jeszcze raz i dokręciłem. Dalej cieknie, nie poci się tylko cieknie. Ale tylko podczas jazdy (wyższe ciśnienie pewnie wtedy). Mam tam jeden gumowy o-ring. Co jest z tym nie tak bo nie mam pomysłu? Uszkodzony o-ring, śruba, a może z tym sitkiem coś nie tak? Przecież nie może tak być że uszczelka czy śruba padła podczas drugiej wymiany oleju :/
|
Wcześniej nie było tego dźwięku po odpaleniu?
Jeśli kupiłeś nie oryginalną osłonę wysprzęglika, to plastikowa osłona zębatki nie będzie pasować, trzeba ją szlifować i dopasowywać.. Jeśli byś kupił oryginał z ktma to w zestawie jest nowa pasująca osłona i nowe pasujące śruby. Jeśli dokręciłeś śruby wysprzęglika z siłą 10Nm to nie powinien cieknąć.
Sitko jest z obu stron takie same, jeśli to dobrze dokręciłeś a oring nie jest uszkodzony to nie powinno cieknąć. Spróbuj zamontować to na nowym oringu i nie powinno cieknąć. |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pawel
Dołączył: 21 Lis 2013
Posty: 435
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 15:24, 26 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
Anonymous napisał: | Wcześniej nie było takiego dźwięku przy odpalaniu.
Kupiłem oryginalną osłonę wysprzęglika u dilera KTM. Była tylko pomarańczowa osłona wycięta na CNC i 2 śruby... nic więcej. Czy to normalne?
Co do sączenia się, muszę sprawdzić, być może trochę za słabo dociągnięte.
SItko takie samo z obu stron - ok. Sprawdzę co z oringiem, ale po 2 wymianie nie ma prawa nic sie dziać.. ;/
|
Do nowych oryginalnych osłon cnc wysprzęglika w cenie jest zawsze nowa plastikowa osłona zębatki i śruby(stare nie pasują). Kontaktuj sie ze sprzedawcą. Ja brałem do 350exc i było wszystko w cenie, jak na zdjęciu: [link widoczny dla zalogowanych]
Śruba sitka powinna być dokręcona na 15Nm, jeśli oring jest ok i dobrze dokręcisz to nie powinno cieknąć.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez pawel dnia Nie 15:25, 26 Kwi 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
StianEXC
Dołączył: 11 Cze 2014
Posty: 1229
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 16:59, 26 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
Witam ponownie. ( chodzi o tylny zacisk )Co zrobić jak po 15 minutach jazdy zacisk się robi twardy jak skała i blokuje klocki kolo nie rusza sie. zestaw naprawczy pompy ? czy coś z zaciskiem? Pare razy dobrze odpowietrzyłem cały układ, rozbrałem wszystko na częsci pierwsze przeczysciłem i dalej to samo.. już tak miałem 3 razy i próbowałem dużo rzeczy niestety nie pomogło więc pytanie poszlo na forum. regulacje ''twardosci'' nóżki od tylnego hamulca
Druga sprawa moj kat exc 400 2002 pali więcej i to dużoo... dziś pojeździłem 30 minut i spalił mi 1,5 litra co jest dla mnie lekko chore wczesniej nie miał takiego spalania a dodam, że ani mu jakoś starsznie nie odkręcałem. Ostatnie regulacje kolo gaźnika to mieszanka na 1,25 obrotu. Zawory regulowane 2 baki temu.
Zmieniam juz 2 raz uszczelniacze na pompie i oringi, dalej kapie z drenu. Układ odpowietrzony.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gadboy
Dołączył: 23 Sty 2015
Posty: 265
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bruxelles-Bialystok
|
Wysłany: Nie 17:09, 26 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
Stian,propo zacisku to ja wlasnoe wczoraj tak nie chcacy przypalilem tarcze a powodem byl za maly luz na pedale hamulca jak regulowalem. Poluzuj na pompie ciegno tak aby byl luz bo jak go nie ma to klocki sie nie cofaja i ciagle co raz mocniej tarczre dociskaja i nie zapomnij o srubie ktora ogranicza opadanie pedalu ,blokuje o rame ruch do dolu to tez moze byc powodem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
StianEXC
Dołączył: 11 Cze 2014
Posty: 1229
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 17:20, 26 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
Gadboy napisał: | Stian,propo zacisku to ja wlasnoe wczoraj tak nie chcacy przypalilem tarcze a powodem byl za maly luz na pedale hamulca jak regulowalem. Poluzuj na pompie ciegno tak aby byl luz bo jak go nie ma to klocki sie nie cofaja i ciagle co raz mocniej tarczre dociskaja i nie zapomnij o srubie ktora ogranicza opadanie pedalu ,blokuje o rame ruch do dolu to tez moze byc powodem. |
Zrobiłem tak jak mówisz dokładnie. Bawiłem się z luzem tej dzwigni i jak dam na mały luz to sie blokuje zacisk za pare minut a jak na duzy dam luz to troche dłużej znaczy się to jest tak: zrobiłem wczesniej wypad na 2 godzinki w błotko itp i nic sie nei działo a dziś 15 minut po lasach, polach i sie zacisło. na KTMSKELP.PL patrzyłem i jest coś takiego jak repair kit piston 13 mm czyli gotowy zestaw do naprawy tylko pytanie czy to akurat to jest powodem. wcześniej tego problemu nie było, wszystko się zaczeło gdy luz góra-dół zmieniłem na twardszy i od tego czasu mi ten zacisk szwankuje.
PS. a co do spalania nie masz żadnych uwag ? a dokładniej czy zawory mają na to wpływ ? nie ukrywam spalanie tez sie powiększyło dopiero po regulacji zaworow na 0.12
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez StianEXC dnia Nie 17:37, 26 Kwi 2015, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gadboy
Dołączył: 23 Sty 2015
Posty: 265
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bruxelles-Bialystok
|
Wysłany: Nie 17:46, 26 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
Nie sadze aby jakas korekta zaworow miala znaczacy wplyw na zpalanie moze cos w gazniku przestawiles a jesli nie to czy nigdzie nie lapie lewego powietrza lub przy regulacji zaworow sie przestawily znowu luzy( znam taki przypadek ze byly regulowane a po odpaleniu roznica 5 setek)jeszcze raz zerknij
Zacisk moze szwankowac bo napewno sie pozadnie zagrzal ze jajka mozna bylo smarzyci i moze oring na tloczku sie przypalil i skosem idzie ale nie kupuj nic puki nie zerkniesz jak to wyglada w srodku ja mialem farta bo po ostygnieciu jakies 20 min wszystko hula jak nalezy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
StianEXC
Dołączył: 11 Cze 2014
Posty: 1229
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 17:56, 26 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
Gadboy napisał: | Nie sadze aby jakas korekta zaworow miala znaczacy wplyw na zpalanie moze cos w gazniku przestawiles a jesli nie to czy nigdzie nie lapie lewego powietrza lub przy regulacji zaworow sie przestawily znowu luzy( znam taki przypadek ze byly regulowane a po odpaleniu roznica 5 setek)jeszcze raz zerknij
Zacisk moze szwankowac bo napewno sie pozadnie zagrzal ze jajka mozna bylo smarzyci i moze oring na tloczku sie przypalil i skosem idzie ale nie kupuj nic puki nie zerkniesz jak to wyglada w srodku ja mialem farta bo po ostygnieciu jakies 20 min wszystko hula jak nalezy |
Masz racje nie ma co kupowac na zapas tylko że to już 3 raz mi sie dzieje i za pierwszymi razami myslalem ze problem ustanie. no oringi są w porządku nawet a tak wgl to dostane je w razie kupna? bo w becie założyłem z wymiarem po starych ale nie oryginalny kształt (kwadratowe rogi) tylko zwykłe gumowe oringi bo innych nie mieli wymiar z serwisowki. Gdzie może łapać lewe potwietrze? może filtr powietrza już chujowy? nie ma dziur ani jakis szparek tylko no w ręce czuć że nie jest nowy. jego przebieg to kilkanascie baków wiec jakiegoś szału nie ma. No u mnie tez jak ostygnie po 15 minutach to chodzi i sie luzuje, ale nie bede sie co 10 minut zatrzymywał na 15 dodam że tarcza siwa oby dalej nadawała się do użytku bo juz ktorys raz z rzedu ja pali. jak bys położył jaja na tym zacisku to byś miał jajecznice wiec wyobraźsobie jak sie to zagrzało.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez StianEXC dnia Nie 18:01, 26 Kwi 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|