|
Forum miłośników motocykli KTM KTM Ready to Race
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gadboy
Dołączył: 23 Sty 2015
Posty: 265
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bruxelles-Bialystok
|
Wysłany: Nie 20:12, 12 Lip 2015 Temat postu: |
|
|
Witka
Mam dwa szybkie pytanka
1. Bylem wczoraj w ktm i kupywalem olej ale nie mieli motorexa 10w50 tylko 10w60 servisant mowil ze bedzie lepszy . Jak to sie ma w praktyce wczesniej na zimnym lekko trzymalo sprzeglo ale potem bylo ok.moze sie troszke poprawi na tym oleju?
2.bede wymienial zestaw lozysk w tylnej piascie czy wystarczy tylko ja lekko podgrzac czy sa jakies jeszcze inne myki o ktorych moge nie wiedziec?
Dzieki za podpowiedzi
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KristofSX
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5677
Przeczytał: 10 tematów
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: D0 BRAAP
|
Wysłany: Nie 20:33, 12 Lip 2015 Temat postu: |
|
|
hej
10w60 jest rzadszy niż w50, i w większych temp będzie jeszcze bardziej rzadki, raczej nic się nie stanie,ale lepiej trzymac się gęstości zalecanych przez manual, gęstośc oleju ma wpływ ne tylko na sprzęgło ale tez na ciśnienie
a piastę wystarczy podgrzeawać, i najlepiej czujnikiem gumowym pykać
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Zapek
Dołączył: 11 Maj 2013
Posty: 546
Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Nie 20:37, 12 Lip 2015 Temat postu: |
|
|
2. łożyska do zamrażalki
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gadboy
Dołączył: 23 Sty 2015
Posty: 265
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bruxelles-Bialystok
|
Wysłany: Nie 21:22, 12 Lip 2015 Temat postu: |
|
|
Dzieku Kristof i Zapek
To zerkne ten olej jak bedzie za male cisnienie na cieplym to powinien lancuch bardziej huczec tak wiec wtedy zleje odrazu z powrotem na ten 50.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
TheGreat
Dołączył: 16 Wrz 2014
Posty: 186
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 21:46, 12 Lip 2015 Temat postu: |
|
|
TheGreat napisał: | Macie jakieś patenty na zjechany gwint w deklu gdzie przychodzi śruba spustowa oleju? |
Ponawiam pytanie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
hacker33
Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 79 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Nie 22:11, 12 Lip 2015 Temat postu: |
|
|
10w60 jest bardziej gęsty od 10w50 a nie rzadszy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gadboy
Dołączył: 23 Sty 2015
Posty: 265
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bruxelles-Bialystok
|
Wysłany: Nie 22:25, 12 Lip 2015 Temat postu: |
|
|
hacker33 napisał: | 10w60 jest bardziej gęsty od 10w50 a nie rzadszy |
Hacker to jakie beda roznice przy cisnieniu na rozgrzanym i jak ze sprzeglem?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Fourier
Dołączył: 10 Sty 2015
Posty: 1587
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 30 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Silesia
|
Wysłany: Nie 22:41, 12 Lip 2015 Temat postu: |
|
|
60 ma większą lepkość (nie mylić z gęstością). W 125/150 jest taka różnica że na x/60 jak jest zimno to początkowo jest problem ze sprzęgłem - skleja się. Po rozgrzaniu i kilku przegazówkach z wciśniętym sprzęgłem jest OK.
Na zerwany gwint w tym miejscu są 4 sposoby:
- wymiana (najdroższy);
- zaspawanie, wywiercenie i nagwintowanie nowego otworu;
- taka sprężynka, którą wkręcasz w miejsce zniszczonego gwintu (nie pamiętam nazwy, koledzy pewnie napiszą);
- przegwintowanie na większą średnicę.
Brat też ma zerwany gwint w karterze od strony sprzęgła. Przez zimę będziemy kombinowali co z tym zrobić.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Fourier dnia Nie 22:45, 12 Lip 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
szaman108
Dołączył: 13 Paź 2013
Posty: 931
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warmia
|
Wysłany: Nie 22:51, 12 Lip 2015 Temat postu: |
|
|
Do naprawy gwintów polecam coś takiego:
[link widoczny dla zalogowanych]
Super sprawa,wystarczy tylko dobrać odpowiedni skok gwintu i średnicę.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Łodzianin
Dołączył: 12 Mar 2015
Posty: 169
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Nie 22:53, 12 Lip 2015 Temat postu: |
|
|
Sprężynka nazywa się Helicoil, kupuje się całe zestawy z wiertłem, gwintownikiem i sprężynkami. Na necie ogarniesz o co chodzi
A ja mam zupełnie inne, szybkie pytanko:
Co ile wymieniać olej w skrzyni? Mam zalany Motul transoil expert i po 6 godzinach klei mi sprzęgło...
Pozdro
Edit: Kolega Szaman był szybszy
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Łodzianin dnia Nie 22:54, 12 Lip 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Fourier
Dołączył: 10 Sty 2015
Posty: 1587
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 30 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Silesia
|
Wysłany: Nie 23:08, 12 Lip 2015 Temat postu: |
|
|
Po tym co teraz napiszę to większość pewnie powie że nie szanuję silnika itp.
Olej wymieniam/wymieniamy 1-2 razy w sezonie. Zależy od przebiegu, sposobu jazdy (brat ciśnie po torze, ja się uczę i ogólnie mam stracha). Olej przeważnie oceniamy po tym czy zmienił się kolor i zapach (może kiedyś pokuszę się dać znajomej do zbadania czy zmieniają się inne parametry). Jeżeli "strzelasz" ze sprzęgła i ogólnie traktujesz je brutalnie to olej szybko się pali - robi się czarny i śmierdzi (ostry zapach). Dodatkowo na kolor oleju wpływają przekładki sprzędła. Mieliśmy aluminiowe - po kilku godzinach olej wyglądał jak smar z dodatkiem aluminium. Na stalowych przekładkach po 40 godzinach (godziny licznikowe a nie mth) motul 300V (wcześniej był także Motorex) jest dalej zielony, nie śmierdzi, nie widać w nim syfu, śruba magnesowa jeszcze też prawie nic nie złapała. Kupiłem ostatnio 5 l Ipone Katana za 180 zł z przesyłką więc może pokusimy się wymieniać go trochę częściej. Do paliwa idzie zawsze Motul 800 albo Samourai 1:40. Nigdy nie było problemów ze sprzęgłem związanych z olejem.
Wszystko co napisałem dotyczy silnika 125/150 2t. Moto latają głównie amatorsko po torze, czasem jakiś przelot kilka km żeby "przepalić" silnik. W 4t radzę wymieniać zgodnie z serwisówką.
Jeszcze jedno - z tymi wymianami nie chodzi o to że szkoda kasy, tylko szkoda dobrego oleju (chyba że się mylimy i olej jest już mega przepracowany i stracił wszystkie swoje właściwości).
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Fourier dnia Nie 23:12, 12 Lip 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
barek253
Dołączył: 18 Sie 2011
Posty: 2280
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 11:35, 13 Lip 2015 Temat postu: |
|
|
transoil to nie olej a klej do sprzęgięł
zmień na inny
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
punk891
Dołączył: 18 Gru 2013
Posty: 385
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: Pon 11:47, 13 Lip 2015 Temat postu: |
|
|
Ee tam, wcześniej jeździłem na transoilu, jakiś czas temu zmieniłem na Motorexa ( 10w50 chyba ) i różnicy w pracy sprzęgła zbytnio nie zauważyłem. Zarówna na jednym jak i na drugim zero problemów.
@edit
Jak to jest z numerami na zawodach? Bo na motoresults.pl prawie wszystkie są już pozajmowane ...
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez punk891 dnia Pon 12:06, 13 Lip 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pablo83
Dołączył: 02 Sie 2014
Posty: 164
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Pon 12:07, 13 Lip 2015 Temat postu: |
|
|
pablo83 napisał: | Pany planuje kupic nowa okleine i pytanie czy nie bedzie sie odklejac na starych porysowanych plastikach? |
Ponawiam pytanie?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gadboy
Dołączył: 23 Sty 2015
Posty: 265
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bruxelles-Bialystok
|
Wysłany: Pon 12:33, 13 Lip 2015 Temat postu: |
|
|
Bedzie sie odklejac bo powietrze,kurz i woda beda tam sie wgryzac,najlepiej spolerowac wszystkie rysy i dobrze odtluscic powierzchnie na y-tubie jest duzo fajnych filmow z zlikwidacja rys na plastikach
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|