Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Krótkie pytania, szybkie odpowiedzi.....
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 312, 313, 314 ... 708, 709, 710  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gadboy




Dołączył: 23 Sty 2015
Posty: 265
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bruxelles-Bialystok

PostWysłany: Nie 20:12, 12 Lip 2015    Temat postu:

Witka
Mam dwa szybkie pytanka

1. Bylem wczoraj w ktm i kupywalem olej ale nie mieli motorexa 10w50 tylko 10w60 servisant mowil ze bedzie lepszy . Jak to sie ma w praktyce wczesniej na zimnym lekko trzymalo sprzeglo ale potem bylo ok.moze sie troszke poprawi na tym oleju?

2.bede wymienial zestaw lozysk w tylnej piascie czy wystarczy tylko ja lekko podgrzac czy sa jakies jeszcze inne myki o ktorych moge nie wiedziec?
Dzieki za podpowiedzi Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KristofSX




Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5677
Przeczytał: 10 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: D0 BRAAP

PostWysłany: Nie 20:33, 12 Lip 2015    Temat postu:

hej
10w60 jest rzadszy niż w50, i w większych temp będzie jeszcze bardziej rzadki, raczej nic się nie stanie,ale lepiej trzymac się gęstości zalecanych przez manual, gęstośc oleju ma wpływ ne tylko na sprzęgło ale tez na ciśnienie

a piastę wystarczy podgrzeawać, i najlepiej czujnikiem gumowym pykać


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Zapek




Dołączył: 11 Maj 2013
Posty: 546
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Śląsk

PostWysłany: Nie 20:37, 12 Lip 2015    Temat postu:

2. łożyska do zamrażalki Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gadboy




Dołączył: 23 Sty 2015
Posty: 265
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bruxelles-Bialystok

PostWysłany: Nie 21:22, 12 Lip 2015    Temat postu:

Dzieku Kristof i Zapek
To zerkne ten olej jak bedzie za male cisnienie na cieplym to powinien lancuch bardziej huczec tak wiec wtedy zleje odrazu z powrotem na ten 50.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
TheGreat




Dołączył: 16 Wrz 2014
Posty: 186
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 21:46, 12 Lip 2015    Temat postu:

TheGreat napisał:
Macie jakieś patenty na zjechany gwint w deklu gdzie przychodzi śruba spustowa oleju?


Ponawiam pytanie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hacker33




Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 79 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Nie 22:11, 12 Lip 2015    Temat postu:

10w60 jest bardziej gęsty od 10w50 a nie rzadszy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gadboy




Dołączył: 23 Sty 2015
Posty: 265
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bruxelles-Bialystok

PostWysłany: Nie 22:25, 12 Lip 2015    Temat postu:

hacker33 napisał:
10w60 jest bardziej gęsty od 10w50 a nie rzadszy

Hacker to jakie beda roznice przy cisnieniu na rozgrzanym i jak ze sprzeglem?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Fourier




Dołączył: 10 Sty 2015
Posty: 1587
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 30 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Silesia

PostWysłany: Nie 22:41, 12 Lip 2015    Temat postu:

60 ma większą lepkość (nie mylić z gęstością). W 125/150 jest taka różnica że na x/60 jak jest zimno to początkowo jest problem ze sprzęgłem - skleja się. Po rozgrzaniu i kilku przegazówkach z wciśniętym sprzęgłem jest OK.

Na zerwany gwint w tym miejscu są 4 sposoby:
- wymiana (najdroższy);
- zaspawanie, wywiercenie i nagwintowanie nowego otworu;
- taka sprężynka, którą wkręcasz w miejsce zniszczonego gwintu (nie pamiętam nazwy, koledzy pewnie napiszą);
- przegwintowanie na większą średnicę.

Brat też ma zerwany gwint w karterze od strony sprzęgła. Przez zimę będziemy kombinowali co z tym zrobić.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Fourier dnia Nie 22:45, 12 Lip 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szaman108




Dołączył: 13 Paź 2013
Posty: 931
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warmia

PostWysłany: Nie 22:51, 12 Lip 2015    Temat postu:

Do naprawy gwintów polecam coś takiego:

[link widoczny dla zalogowanych]

Super sprawa,wystarczy tylko dobrać odpowiedni skok gwintu i średnicę.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Łodzianin




Dołączył: 12 Mar 2015
Posty: 169
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łódź

PostWysłany: Nie 22:53, 12 Lip 2015    Temat postu:

Sprężynka nazywa się Helicoil, kupuje się całe zestawy z wiertłem, gwintownikiem i sprężynkami. Na necie ogarniesz o co chodzi Smile


A ja mam zupełnie inne, szybkie pytanko:
Co ile wymieniać olej w skrzyni? Mam zalany Motul transoil expert i po 6 godzinach klei mi sprzęgło...

Pozdro

Edit: Kolega Szaman był szybszy Wink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Łodzianin dnia Nie 22:54, 12 Lip 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Fourier




Dołączył: 10 Sty 2015
Posty: 1587
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 30 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Silesia

PostWysłany: Nie 23:08, 12 Lip 2015    Temat postu:

Po tym co teraz napiszę to większość pewnie powie że nie szanuję silnika itp.
Olej wymieniam/wymieniamy 1-2 razy w sezonie. Zależy od przebiegu, sposobu jazdy (brat ciśnie po torze, ja się uczę i ogólnie mam stracha). Olej przeważnie oceniamy po tym czy zmienił się kolor i zapach (może kiedyś pokuszę się dać znajomej do zbadania czy zmieniają się inne parametry). Jeżeli "strzelasz" ze sprzęgła i ogólnie traktujesz je brutalnie to olej szybko się pali - robi się czarny i śmierdzi (ostry zapach). Dodatkowo na kolor oleju wpływają przekładki sprzędła. Mieliśmy aluminiowe - po kilku godzinach olej wyglądał jak smar z dodatkiem aluminium. Na stalowych przekładkach po 40 godzinach (godziny licznikowe a nie mth) motul 300V (wcześniej był także Motorex) jest dalej zielony, nie śmierdzi, nie widać w nim syfu, śruba magnesowa jeszcze też prawie nic nie złapała. Kupiłem ostatnio 5 l Ipone Katana za 180 zł z przesyłką więc może pokusimy się wymieniać go trochę częściej. Do paliwa idzie zawsze Motul 800 albo Samourai 1:40. Nigdy nie było problemów ze sprzęgłem związanych z olejem.

Wszystko co napisałem dotyczy silnika 125/150 2t. Moto latają głównie amatorsko po torze, czasem jakiś przelot kilka km żeby "przepalić" silnik. W 4t radzę wymieniać zgodnie z serwisówką.

Jeszcze jedno - z tymi wymianami nie chodzi o to że szkoda kasy, tylko szkoda dobrego oleju (chyba że się mylimy i olej jest już mega przepracowany i stracił wszystkie swoje właściwości).


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Fourier dnia Nie 23:12, 12 Lip 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
barek253




Dołączył: 18 Sie 2011
Posty: 2280
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 11:35, 13 Lip 2015    Temat postu:

transoil to nie olej a klej do sprzęgięł
zmień na inny


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
punk891




Dołączył: 18 Gru 2013
Posty: 385
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Słupsk

PostWysłany: Pon 11:47, 13 Lip 2015    Temat postu:

Ee tam, wcześniej jeździłem na transoilu, jakiś czas temu zmieniłem na Motorexa ( 10w50 chyba ) i różnicy w pracy sprzęgła zbytnio nie zauważyłem. Zarówna na jednym jak i na drugim zero problemów.

@edit

Jak to jest z numerami na zawodach? Bo na motoresults.pl prawie wszystkie są już pozajmowane ...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez punk891 dnia Pon 12:06, 13 Lip 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pablo83




Dołączył: 02 Sie 2014
Posty: 164
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Śląsk

PostWysłany: Pon 12:07, 13 Lip 2015    Temat postu:

pablo83 napisał:
Pany planuje kupic nowa okleine i pytanie czy nie bedzie sie odklejac na starych porysowanych plastikach?


Ponawiam pytanie?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gadboy




Dołączył: 23 Sty 2015
Posty: 265
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bruxelles-Bialystok

PostWysłany: Pon 12:33, 13 Lip 2015    Temat postu:

Bedzie sie odklejac bo powietrze,kurz i woda beda tam sie wgryzac,najlepiej spolerowac wszystkie rysy i dobrze odtluscic powierzchnie na y-tubie jest duzo fajnych filmow z zlikwidacja rys na plastikach Razz

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 312, 313, 314 ... 708, 709, 710  Następny
Strona 313 z 710

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin