|
Forum miłośników motocykli KTM KTM Ready to Race
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13843
Przeczytał: 20 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Nie 7:03, 24 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
pozycja dopasowana do warunków, masz łapac trakcje wiec ciało cały czas balansuje pochyla sie itp. potem wyskoczyc też mozna na przednie koło ;P na tylne albo na oba - co tez daje rózną pozycje ciała.
ale to że cie katapultuje to tylko kwestia tego że nie dociskasz nogami ramy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KristofSX
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5677
Przeczytał: 12 tematów
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: D0 BRAAP
|
Wysłany: Nie 7:49, 24 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
kamiloz napisał: | Przy podjazdach, na samej górze czyli wyskok, wywala mi nogi z podnóżków - co robie źle? Wydaje mi się, że wystrzelam jak z katapulty, niepotrzebnie chyba podkurczam nogi zamiast stać twardo na podnóżkach? X) Serio pytam, trace wtedy kontrole co nie jest przyjemne. |
ale lecisz w przód czy w tył?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Buła
Dołączył: 12 Sty 2014
Posty: 220
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: Nie 9:26, 24 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
Da się jakoś ogarnąć kopniak w sensie takim, żeby się nie rozkładał podczas jazdy? Bo u mnie już jest chyba dosyć wyrobiony i jak jadę to mi się otwiera, co jest całkiem irytujące.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13843
Przeczytał: 20 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Nie 10:31, 24 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
A masz sprezyne i kulke w srodku ?
Mozna oringa wsadzic na laczeniy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kamiloz
Dołączył: 11 Kwi 2016
Posty: 384
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 10:57, 24 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
KristofSX napisał: | kamiloz napisał: | Przy podjazdach, na samej górze czyli wyskok, wywala mi nogi z podnóżków - co robie źle? Wydaje mi się, że wystrzelam jak z katapulty, niepotrzebnie chyba podkurczam nogi zamiast stać twardo na podnóżkach? X) Serio pytam, trace wtedy kontrole co nie jest przyjemne. |
ale lecisz w przód czy w tył? |
W przód.
Henio, w teorii wszystko jest dla mnie jasne, natomiast latam sam i nie ma kto mnie nagrać, co pomogłoby mi łatwiej ustalić co robię źle.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
major000
Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 2308
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 40 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 11:12, 24 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
kamiloz napisał: | KristofSX napisał: | kamiloz napisał: | Przy podjazdach, na samej górze czyli wyskok, wywala mi nogi z podnóżków - co robie źle? Wydaje mi się, że wystrzelam jak z katapulty, niepotrzebnie chyba podkurczam nogi zamiast stać twardo na podnóżkach? X) Serio pytam, trace wtedy kontrole co nie jest przyjemne. |
ale lecisz w przód czy w tył? |
W przód.
Henio, w teorii wszystko jest dla mnie jasne, natomiast latam sam i nie ma kto mnie nagrać, co pomogłoby mi łatwiej ustalić co robię źle. | Za mało gazu w momencie odrywania się przedniego koła + zła pozycja na motocyklu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kamiloz
Dołączył: 11 Kwi 2016
Posty: 384
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 11:43, 24 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
major000 napisał: | kamiloz napisał: | KristofSX napisał: | kamiloz napisał: | Przy podjazdach, na samej górze czyli wyskok, wywala mi nogi z podnóżków - co robie źle? Wydaje mi się, że wystrzelam jak z katapulty, niepotrzebnie chyba podkurczam nogi zamiast stać twardo na podnóżkach? X) Serio pytam, trace wtedy kontrole co nie jest przyjemne. |
ale lecisz w przód czy w tył? |
W przód.
Henio, w teorii wszystko jest dla mnie jasne, natomiast latam sam i nie ma kto mnie nagrać, co pomogłoby mi łatwiej ustalić co robię źle. | Za mało gazu w momencie odrywania się przedniego koła + zła pozycja na motocyklu. |
Dzięki za wszystkie rady. Zrozumiałem, że muszę opanować pewnien odruch który mi bardzo przeszkadza, mianowicie chęć podskoczenia zamiast trzymania się motocykla. Motocykl tak czy siak wyskakuje, a ja nie musze mu w tym pomagać.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kamiloz
Dołączył: 11 Kwi 2016
Posty: 384
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 11:53, 24 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
Wybaczcie, że post pod postem, ale mam całkiem inne pytanie.
1. Czy słaby naciąg łańcucha może nieść ze sobą jakieś negatywne skutki dla moto? Chodzi mi np o skrzynię biegów.
2. Czy przez słaby naciąg możliwe jest, że czasem biegi 'wypinają się' mówię tu o spadaniu z 1 na N lub z 2 na N.
3. Czy opłacalne jest skracanie łańcucha, gdy zębatki nie są jeszcze tragiczne, czy nie ma to większego sensu? Robicie tak?
Czekam na odpowiedzi
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Buła
Dołączył: 12 Sty 2014
Posty: 220
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: Nie 11:56, 24 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
henio12323 napisał: | A masz sprezyne i kulke w srodku ?
Mozna oringa wsadzic na laczeniy |
Właśnie jak rozbierałem to kulka mi wypadła, ale nie wiedziałem, że jest jeszcze sprężynka, kulkę wsadziłem, ale sprężynki nie kojarzę, bo patrzyłem na ktmsklep schemat, ale nie jest to pokazane. To pokombinuje z oringiem coś, dzięki
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
amek721
Dołączył: 24 Lis 2013
Posty: 1098
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: Nie 13:25, 24 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
kamiloz napisał: | Wybaczcie, że post pod postem, ale mam całkiem inne pytanie.
1. Czy słaby naciąg łańcucha może nieść ze sobą jakieś negatywne skutki dla moto? Chodzi mi np o skrzynię biegów.
2. Czy przez słaby naciąg możliwe jest, że czasem biegi 'wypinają się' mówię tu o spadaniu z 1 na N lub z 2 na N.
3. Czy opłacalne jest skracanie łańcucha, gdy zębatki nie są jeszcze tragiczne, czy nie ma to większego sensu? Robicie tak?
Czekam na odpowiedzi |
1. Nie zadawaj głupich pytań. Naciągaj łańcuch tak jak serwisówka nakazuje.
Za luźny łańcuch szybciej się zużywa, szybciej zużywa zębatki, rysuje wahacz, może się zablokować między wysprzęglikiem a zębatką, może spaść. To są bezpośrednie skutki, których jest więcej. Pośrednio masz wolniejszą reakcję na gaz. Jeżeli chodzi o skrzynie to coś na pewno ma.
Moment kiedy silnik naciąga łańcuch jest mało obciążający dla skrzyni. Po tym momencie następuje gwałtowna zmiana tego oporu. Im luźniejszy łańcuch tym silnik dłużej go napina, wyżej się wkręca.
Moim zdaniem dla takiej skrzyni to jest nic, ale dla łańcucha i zębatek tak.
2. Nie. Jeżeli masz wątpliwości napnij łańcuch i sprawdź. W zasadzie nie wiem czego tego jeszcze nie zrobiłeś.
3. Niektórzy wychodzą z założenia, że skracanie łańcucha nie ma przyszłości, bo jest już za bardzo wyciągnięty.
W praktyce wygląda to tak, że nie każdy nowy łańcuch da się skrócić tak, aby naciągi były całkiem skręcone. I np. ja zakładając nowy łańcuch śruby od naciągu miałem wykręcone o ok. pół zakresu. Łańcuch skróciłem, nie zerwał się.
W serwisówce masz podaną max. długość dla konkretnej liczby ogniw, sprawdzisz tak czy łańcuch nie jest do wyrzucenia.
Buła napisał: |
Właśnie jak rozbierałem to kulka mi wypadła, ale nie wiedziałem, że jest jeszcze sprężynka, kulkę wsadziłem, ale sprężynki nie kojarzę, bo patrzyłem na ktmsklep schemat, ale nie jest to pokazane. To pokombinuje z oringiem coś, dzięki |
Pierwsze spróbuj powrócić do oryginału, dopasuj jakąś sprężynkę może od długopisu.
Fabryczna jest dość krótka, ale bardzo twarda, może dłuższa ale bardziej miękka załatwi sprawę.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez amek721 dnia Nie 13:29, 24 Kwi 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kamiloz
Dołączył: 11 Kwi 2016
Posty: 384
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 13:36, 24 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
Głupie było to, że nie sprecyzowałem, że wiem o takich banałach jak zużucie zębatek, możliwość zablokowania itd. Myślałem raczej o skrzyni, sprzęgle itd.
Dzięki za odpowiedź.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
PreSS
Dołączył: 18 Lip 2015
Posty: 47
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie
|
Wysłany: Pon 17:10, 25 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
Witam
Czy opona Pirelli 110/100 (18cali) będzie w porządku dla exc 125 ?
Wcześniej latałem na Michelin 130/80.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kamiloz
Dołączył: 11 Kwi 2016
Posty: 384
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
StianEXC
Dołączył: 11 Cze 2014
Posty: 1229
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 15:23, 26 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
Mam pytanie do speców. Pasuje mi do weekendu usterkę naprawić. Aktualnie spod korka w becie (525rr 07) wywala płyn. Zamawiam nowy OEM, ale mam dylemat czy brać 1.4 taki jak jest teraz czy może z innymi barami?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|