Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Krótkie pytania, szybkie odpowiedzi.....
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 411, 412, 413 ... 708, 709, 710  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13843
Przeczytał: 20 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Nie 7:03, 24 Kwi 2016    Temat postu:

pozycja dopasowana do warunków, masz łapac trakcje wiec ciało cały czas balansuje pochyla sie itp. potem wyskoczyc też mozna na przednie koło ;P na tylne albo na oba - co tez daje rózną pozycje ciała.

ale to że cie katapultuje to tylko kwestia tego że nie dociskasz nogami ramy.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KristofSX




Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5677
Przeczytał: 12 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: D0 BRAAP

PostWysłany: Nie 7:49, 24 Kwi 2016    Temat postu:

kamiloz napisał:
Przy podjazdach, na samej górze czyli wyskok, wywala mi nogi z podnóżków - co robie źle? Wydaje mi się, że wystrzelam jak z katapulty, niepotrzebnie chyba podkurczam nogi zamiast stać twardo na podnóżkach? X) Serio pytam, trace wtedy kontrole co nie jest przyjemne.

ale lecisz w przód czy w tył?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Buła




Dołączył: 12 Sty 2014
Posty: 220
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Olsztyn

PostWysłany: Nie 9:26, 24 Kwi 2016    Temat postu:

Da się jakoś ogarnąć kopniak w sensie takim, żeby się nie rozkładał podczas jazdy? Bo u mnie już jest chyba dosyć wyrobiony i jak jadę to mi się otwiera, co jest całkiem irytujące.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13843
Przeczytał: 20 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Nie 10:31, 24 Kwi 2016    Temat postu:

A masz sprezyne i kulke w srodku ?

Mozna oringa wsadzic na laczeniy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kamiloz




Dołączył: 11 Kwi 2016
Posty: 384
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 10:57, 24 Kwi 2016    Temat postu:

KristofSX napisał:
kamiloz napisał:
Przy podjazdach, na samej górze czyli wyskok, wywala mi nogi z podnóżków - co robie źle? Wydaje mi się, że wystrzelam jak z katapulty, niepotrzebnie chyba podkurczam nogi zamiast stać twardo na podnóżkach? X) Serio pytam, trace wtedy kontrole co nie jest przyjemne.

ale lecisz w przód czy w tył?


W przód.

Henio, w teorii wszystko jest dla mnie jasne, natomiast latam sam i nie ma kto mnie nagrać, co pomogłoby mi łatwiej ustalić co robię źle.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
major000




Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 2308
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 40 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 11:12, 24 Kwi 2016    Temat postu:

kamiloz napisał:
KristofSX napisał:
kamiloz napisał:
Przy podjazdach, na samej górze czyli wyskok, wywala mi nogi z podnóżków - co robie źle? Wydaje mi się, że wystrzelam jak z katapulty, niepotrzebnie chyba podkurczam nogi zamiast stać twardo na podnóżkach? X) Serio pytam, trace wtedy kontrole co nie jest przyjemne.

ale lecisz w przód czy w tył?


W przód.

Henio, w teorii wszystko jest dla mnie jasne, natomiast latam sam i nie ma kto mnie nagrać, co pomogłoby mi łatwiej ustalić co robię źle.
Za mało gazu w momencie odrywania się przedniego koła + zła pozycja na motocyklu.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kamiloz




Dołączył: 11 Kwi 2016
Posty: 384
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 11:43, 24 Kwi 2016    Temat postu:

major000 napisał:
kamiloz napisał:
KristofSX napisał:
kamiloz napisał:
Przy podjazdach, na samej górze czyli wyskok, wywala mi nogi z podnóżków - co robie źle? Wydaje mi się, że wystrzelam jak z katapulty, niepotrzebnie chyba podkurczam nogi zamiast stać twardo na podnóżkach? X) Serio pytam, trace wtedy kontrole co nie jest przyjemne.

ale lecisz w przód czy w tył?


W przód.

Henio, w teorii wszystko jest dla mnie jasne, natomiast latam sam i nie ma kto mnie nagrać, co pomogłoby mi łatwiej ustalić co robię źle.
Za mało gazu w momencie odrywania się przedniego koła + zła pozycja na motocyklu.


Dzięki za wszystkie rady. Zrozumiałem, że muszę opanować pewnien odruch który mi bardzo przeszkadza, mianowicie chęć podskoczenia zamiast trzymania się motocykla. Motocykl tak czy siak wyskakuje, a ja nie musze mu w tym pomagać.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kamiloz




Dołączył: 11 Kwi 2016
Posty: 384
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 11:53, 24 Kwi 2016    Temat postu:

Wybaczcie, że post pod postem, ale mam całkiem inne pytanie.
1. Czy słaby naciąg łańcucha może nieść ze sobą jakieś negatywne skutki dla moto? Chodzi mi np o skrzynię biegów.
2. Czy przez słaby naciąg możliwe jest, że czasem biegi 'wypinają się' mówię tu o spadaniu z 1 na N lub z 2 na N.
3. Czy opłacalne jest skracanie łańcucha, gdy zębatki nie są jeszcze tragiczne, czy nie ma to większego sensu? Robicie tak?

Czekam na odpowiedzi Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Buła




Dołączył: 12 Sty 2014
Posty: 220
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Olsztyn

PostWysłany: Nie 11:56, 24 Kwi 2016    Temat postu:

henio12323 napisał:
A masz sprezyne i kulke w srodku ?

Mozna oringa wsadzic na laczeniy


Właśnie jak rozbierałem to kulka mi wypadła, ale nie wiedziałem, że jest jeszcze sprężynka, kulkę wsadziłem, ale sprężynki nie kojarzę, bo patrzyłem na ktmsklep schemat, ale nie jest to pokazane. To pokombinuje z oringiem coś, dzięki Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
amek721




Dołączył: 24 Lis 2013
Posty: 1098
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Biłgoraj

PostWysłany: Nie 13:25, 24 Kwi 2016    Temat postu:

kamiloz napisał:
Wybaczcie, że post pod postem, ale mam całkiem inne pytanie.
1. Czy słaby naciąg łańcucha może nieść ze sobą jakieś negatywne skutki dla moto? Chodzi mi np o skrzynię biegów.
2. Czy przez słaby naciąg możliwe jest, że czasem biegi 'wypinają się' mówię tu o spadaniu z 1 na N lub z 2 na N.
3. Czy opłacalne jest skracanie łańcucha, gdy zębatki nie są jeszcze tragiczne, czy nie ma to większego sensu? Robicie tak?

Czekam na odpowiedzi Smile

1. Nie zadawaj głupich pytań. Naciągaj łańcuch tak jak serwisówka nakazuje.
Za luźny łańcuch szybciej się zużywa, szybciej zużywa zębatki, rysuje wahacz, może się zablokować między wysprzęglikiem a zębatką, może spaść. To są bezpośrednie skutki, których jest więcej. Pośrednio masz wolniejszą reakcję na gaz. Jeżeli chodzi o skrzynie to coś na pewno ma.
Moment kiedy silnik naciąga łańcuch jest mało obciążający dla skrzyni. Po tym momencie następuje gwałtowna zmiana tego oporu. Im luźniejszy łańcuch tym silnik dłużej go napina, wyżej się wkręca.
Moim zdaniem dla takiej skrzyni to jest nic, ale dla łańcucha i zębatek tak.
2. Nie. Jeżeli masz wątpliwości napnij łańcuch i sprawdź. W zasadzie nie wiem czego tego jeszcze nie zrobiłeś.
3. Niektórzy wychodzą z założenia, że skracanie łańcucha nie ma przyszłości, bo jest już za bardzo wyciągnięty.
W praktyce wygląda to tak, że nie każdy nowy łańcuch da się skrócić tak, aby naciągi były całkiem skręcone. I np. ja zakładając nowy łańcuch śruby od naciągu miałem wykręcone o ok. pół zakresu. Łańcuch skróciłem, nie zerwał się.
W serwisówce masz podaną max. długość dla konkretnej liczby ogniw, sprawdzisz tak czy łańcuch nie jest do wyrzucenia.
Buła napisał:

Właśnie jak rozbierałem to kulka mi wypadła, ale nie wiedziałem, że jest jeszcze sprężynka, kulkę wsadziłem, ale sprężynki nie kojarzę, bo patrzyłem na ktmsklep schemat, ale nie jest to pokazane. To pokombinuje z oringiem coś, dzięki Smile

Pierwsze spróbuj powrócić do oryginału, dopasuj jakąś sprężynkę może od długopisu.
Fabryczna jest dość krótka, ale bardzo twarda, może dłuższa ale bardziej miękka załatwi sprawę.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez amek721 dnia Nie 13:29, 24 Kwi 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kamiloz




Dołączył: 11 Kwi 2016
Posty: 384
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 13:36, 24 Kwi 2016    Temat postu:

Głupie było to, że nie sprecyzowałem, że wiem o takich banałach jak zużucie zębatek, możliwość zablokowania itd. Myślałem raczej o skrzyni, sprzęgle itd.
Dzięki za odpowiedź.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
PreSS




Dołączył: 18 Lip 2015
Posty: 47
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie

PostWysłany: Pon 17:10, 25 Kwi 2016    Temat postu:

Witam Smile

Czy opona Pirelli 110/100 (18cali) będzie w porządku dla exc 125 ?
Wcześniej latałem na Michelin 130/80.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kamiloz




Dołączył: 11 Kwi 2016
Posty: 384
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 17:58, 25 Kwi 2016    Temat postu:

Robił może ktoś kiedyś taki lub podobny stojaczek i ma gdzieś zachowane wymiary?
https://www.youtube.com/watch?v=e1da5y9VoSU&list=FLHlHe4dZuErf2wXNZpoblIg&index=11


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
StianEXC




Dołączył: 11 Cze 2014
Posty: 1229
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 15:23, 26 Kwi 2016    Temat postu:

Mam pytanie do speców. Pasuje mi do weekendu usterkę naprawić. Aktualnie spod korka w becie (525rr 07) wywala płyn. Zamawiam nowy OEM, ale mam dylemat czy brać 1.4 taki jak jest teraz czy może z innymi barami?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szo




Dołączył: 18 Cze 2014
Posty: 140
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 16:04, 26 Kwi 2016    Temat postu:

21.tyś km to już czas na korbę i łożyska ktm exc 520 ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 411, 412, 413 ... 708, 709, 710  Następny
Strona 412 z 710

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin