|
Forum miłośników motocykli KTM KTM Ready to Race
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kamiloz
Dołączył: 11 Kwi 2016
Posty: 384
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 14:25, 27 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
KristofSX napisał: | kamiloz napisał: |
P.S.
Henio, dzięki za odp, zamowilem jakas wate w motoryzacyjnym za 25zeta wiec chyba spoko, zobaczymy jaka bedzie roznica, bo obecnie jedynie wewnetrzna rurke mialem owinieta takimi wloknami a miedzy pucha a rurka duzo miejsca i luzu. Metaliczny dzwiek i duzy halas, zobaczymy jak bedzie po zalozeniu nowej. |
do mojego tłumika weszły 2 opakowania, jedno było za mało |
ja mam koncowke od sx'a , 30cm dlugosci, moze wystarczy..
Panowie, smarujecie jakos tą gumę gdzie przylega filtr powietrza, tak żeby bardziej sie do niej przyklejał i nie odstawał? Czym to robić?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kamiloz
Dołączył: 11 Kwi 2016
Posty: 384
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 14:25, 27 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
KristofSX napisał: | kamiloz napisał: |
P.S.
Henio, dzięki za odp, zamowilem jakas wate w motoryzacyjnym za 25zeta wiec chyba spoko, zobaczymy jaka bedzie roznica, bo obecnie jedynie wewnetrzna rurke mialem owinieta takimi wloknami a miedzy pucha a rurka duzo miejsca i luzu. Metaliczny dzwiek i duzy halas, zobaczymy jak bedzie po zalozeniu nowej. |
do mojego tłumika weszły 2 opakowania, jedno było za mało |
ja mam koncowke od sx'a , 30cm dlugosci, moze wystarczy..
Panowie, smarujecie jakos tą gumę gdzie przylega filtr powietrza, tak żeby bardziej sie do niej przyklejał i nie odstawał? Czym to robić?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KristofSX
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5677
Przeczytał: 10 tematów
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: D0 BRAAP
|
Wysłany: Pon 17:42, 27 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
kamiloz napisał: |
Panowie, smarujecie jakos tą gumę gdzie przylega filtr powietrza, tak żeby bardziej sie do niej przyklejał i nie odstawał? Czym to robić? |
zwykłym smarem albo wazeliną, ja smaruję filtr dookoła, ma się kleić tak że bez docisnięcia nie odpada,
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kamiloz
Dołączył: 11 Kwi 2016
Posty: 384
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 19:34, 27 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
Dzieki Kris, tak zrobie.
Ktos zarzuci linkiem do tutoriala serwisu zawieszenia w kacie exc 2004? wp48? moze byc pdf moze byc film. Porywac sie na to samemu? Bardzo skomplikowana sprawa z tymi wszyskimi podkladkami, dyszami, uszczelniaczami?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pajka
Dołączył: 10 Lis 2013
Posty: 606
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: W-M
|
Wysłany: Pon 21:06, 27 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
kamloz:
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 18 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Pon 21:11, 27 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
kamiloz - jak chcesz porady na temat zawieszenia WP48 pisz na PW
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kamiloz
Dołączył: 11 Kwi 2016
Posty: 384
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 15:51, 28 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
Zalozylem wate, upchnalem tak, ze ledwo wsadzilem ja do puchy. Efekt - taki sobie, jest troszke ciszej ale szalu nie ma. Jeszcze nie jezdzilem tak na prawde, wiec wtedy sie okaze - na wysokich obrotach, jazda w kasku itd wtedy zobacze czy odczuje jakas roznice.
A co do zawiasu.. Cholera, niby wszystko jest ladnie kroczek po kroczku opisane, ale ja mam takie szczescie ze po drodze zawsze cos sie nieplanowanego trafi, jakis gwincik obrobi, jakas uszczelka przerwie i bede w dupie. Nie wiem czy sie zabierac za to samemu a powoli zbliza sie ten czas :/ Najlepiej gdyby ktos juz to robil i mial z tym doswiadczenie i mogl cos doradzic, a tak samemu to nie wiem... Z drugiej strony troche nie usmiecha mi sie bulic za przesylki zawiasu do serwisow.. Bo w KRK nie slyszalem o jakims specu w tej dziedzinie pod enduraki.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 18 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Wto 17:40, 28 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
no to juz pytanie do ciebie czy sobie poradzisz. generalnie trzeba wiedziec co do czego i jak. sama wymiana uszczelniaczy i przepłukanie wszystkiego np benzyna ekstracyjną nie jest ciezka. raptem odkręcasz korek od góry, korek od dołu. sciągasz pyłowe, zabezpieczenie, lekko tam podgrzewasz, - i juz masz zawias w 2 kawałkach, przekłądasz uszczelniacze i skłądasz. półgodziny roboty bez mycia itp. gorzej jak chcesz w srodku porozbierac, albo pogrzebac przy settingu, czasem trzeba wiedziec jak co odkręcic/dokręcic, za co złapać itp itd. ale w 1 komorówce na prawde cudów nie ma, i nie ma zadnych gumeczek ani nic ;P a sruby to tylko to co z zewnatrz - od spodu i od góry ( no i w srodku jedna żeby sie dało uwolnisc spręzyne, ale na upartego i razem ze spręzyną cały bebech mozna wyciągnąc
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kamiloz
Dołączył: 11 Kwi 2016
Posty: 384
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 19:40, 28 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
Nie jestem żadnym pro riderem, żeby bawić się settingiem, mi się jeździ wporządku tylko już zaczynam czuć ze oleju troszke ubyło i jest bardziej miękko. Chodzi mi właśnie o rozebranie tylko tego co koniecznie, czyszczonko, uszczelniacze, swiezy olej i tyle. Wszystko właściwie robie sam przy moto/aucie, ale przy zawiasie nigdy nie grzebałem i mam lekką blokadę w głowie. Pamiętam nawet w tym temacie, ktoś pytał o dobre i tanie uszczelniacze, czego będę potrzebował przy tkaim normalnym serwisie przedniego widelca? Olej (ile ml, wolałbym jakiś gęstszy), uszczelniacze ariette? Coś innego, jakieś oringi czy coś? Chciałbym wszystko przygotować i być pewnym, ze nie rozbiore zawiasu i bede musial czekac pozniej pare dni zanim cos przyjdzie.
Jakby ktos mogł pomoc to czekam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Łodzianin
Dołączył: 12 Mar 2015
Posty: 169
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Wto 20:23, 28 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
Jak uszczelniacze nie puszczają, to chyba nie ma sensu ich wymieniać, a i wyciągać wewnętrznej lagi, co mogłoby je uśmiercić. Serwis sam ogaeniesz, spokojnie, jak Henio piszę, nie ma większej filozofii. Poszperaj na Youtube jest kilka fajnych filmików jak to zrobić
Co do oleju, to wchodzi około 600 ml w obydwie lagi, pół litra nie styka(o czym się przekonałem) a ile go ma być wybierasz sam. W manualu jest podane ile od krawędzi do lustra oleju ma być mm maksymalnie i minimalnie. Ja do tego kupiłem największą strzykawkę +kawałek wężyka i już masz "special tool" do ustawiania poziomu oleju
Olej polecają motorex 5W, ja mam taki i jest ok, ale nie jeździłem na innym, więc się nie mądruje ważę z ciuchami około 65kg, i przy seryjnych sprężynach działa dobrze, nie jest kanapa,ale i nie dobija. A i ustawienia też mam wszystkie "po środku"
PS ja wymieniłem oringi pod korkami od góry, na fiszkach masz wymiary, 50groszy w sklepie z uszczelniacza.
To teraz moja kolej na pytanie:
Czym usztywnić przewod hamulca przedni? Nie mam na nim żadnej plastikowej osłonki i zagina się zaraz nad oslana lagi.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 18 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Wto 20:44, 28 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
kamiloz - tak jak pisałem, wystarczy że odkręcisz góre i dół, i zrobisz reszte ( wiec 3 rzeczy tylko odkręcasz) przepłukujesz to benzyną ekstrakcyjną ( np do psikacza sobie jakiegos przelej) spręzarką zdmuchaj nadmiar. poskładaj do kupy. zalej olejem i gotowe.
co do uszczelnaiczy jak masz WP48 ja osobiscie polecam oryginalne a najlepiej SKFy bez tarcia, co prawda 50 zł za sztuke uszczelnaicza sie płaci. ( a nie koło 35 jak ariete) ale czuć to,
do tego polecam uzyc smaru do uszczelnaiczy - blokuje dostawaniu sie syfu, no i jeszcze mniejszy opór tarcia.
co do oleju - gęstego nie ma co lać, lepiej skręcic regulacje albo nalać oleju więcej - to juz zalezy w jakim zakresie i czego ci brakuje. ja polecam motorexa (5w oczywiscie) olej swietnie "imituje' działanie oryginalnego oleju WP - ma jednak wade - szybko sie "zuzywa". ale np motul w tym zawieszeniu działa wyraźnie gorzej.
łodzianin - jak juz jest wyrobiony to tak będzie, jedynie czym mozna sie wspomóc to zakupic takie oczko mocowane miedzy półką a błotnikiem, dostępne w starszych modelach 2001 rok chyba miał to fabrycznie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kamiloz
Dołączył: 11 Kwi 2016
Posty: 384
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 21:10, 28 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
henio12323 napisał: | kamiloz - tak jak pisałem, wystarczy że odkręcisz góre i dół, i zrobisz reszte ( wiec 3 rzeczy tylko odkręcasz) przepłukujesz to benzyną ekstrakcyjną ( np do psikacza sobie jakiegos przelej) spręzarką zdmuchaj nadmiar. poskładaj do kupy. zalej olejem i gotowe.
co do uszczelnaiczy jak masz WP48 ja osobiscie polecam oryginalne a najlepiej SKFy bez tarcia, co prawda 50 zł za sztuke uszczelnaicza sie płaci. ( a nie koło 35 jak ariete) ale czuć to,
do tego polecam uzyc smaru do uszczelnaiczy - blokuje dostawaniu sie syfu, no i jeszcze mniejszy opór tarcia.
co do oleju - gęstego nie ma co lać, lepiej skręcic regulacje albo nalać oleju więcej - to juz zalezy w jakim zakresie i czego ci brakuje. ja polecam motorexa (5w oczywiscie) olej swietnie "imituje' działanie oryginalnego oleju WP - ma jednak wade - szybko sie "zuzywa". ale np motul w tym zawieszeniu działa wyraźnie |
Mam kata exc z 2004r tam szlo seryjnie wp48? Uszczelniacze sa dwa pylowy i blotny? Kurde wiem ze glupie pytania zadaje, ale nigdy z tym nie mialem doczynienia.
Czyli 2xskf bloto 2xpyl, 2l olej, smar do uszczelnoaczy(dostane gdziekolwiek czy jakis rsrytas?).
A jaki zuzywa sie wolniej? Chyba nie ma to az takiej roznicy, nie jezdze zawodowo.
Ogolnie zawias chodzi swiwtnie i nie chcialbym nic przestawiac, z ta rpznoca ze chcialbym aby dzialal w nalezytuch warunkach czyli tyle oleju ile trzeba, a z racji tego ze w uzbrojeniu waze ok 90/95kg myslalem, ze moze jakis gestszy z dostepnych opcji bylby nie glupim pomyslem, o ile w ogole istnieje jakis wachlarz czy producent zaleca jedna konkretna gestosc.
Łodzianin- puszczają uszczelniacze, w tym sęk. A patent ze strzykawa stosuje do robienia mieszanki. Kolega sie smieje, ze za bardzo sie aptekuję xD
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez kamiloz dnia Wto 21:12, 28 Cze 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 18 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Wto 21:20, 28 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
tak, do 2002 czy 2003 szło 43 WP. tak są 2 . olejowy i pyłowy.
jak chcesz mam dostep do częsci ktma - od ręki bym miał to wszystko, dobre ceny moge porobić. smar bym miał taką saszetke dosłownie za grosze ( 2-4 zł ? )
lepiej nie kombinować olejem i gęstoscią wiem z doswiadczenia. duzo lepsza opcja to kupic sobie po blaszce czy dwóch i dorzucic do settingu, ale 95 kg to zapewne jak juz to sie powinno zaczac od spręzyny. w jakim zakresie ci przeszkadza za miekki zawias ? w całym czy np dobija na skokach, czy za bardzo nurkuje jak sie po np kocich łbach lata ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kamiloz
Dołączył: 11 Kwi 2016
Posty: 384
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 21:35, 28 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
henio12323 napisał: | tak, do 2002 czy 2003 szło 43 WP. tak są 2 . olejowy i pyłowy.
jak chcesz mam dostep do częsci ktma - od ręki bym miał to wszystko, dobre ceny moge porobić. smar bym miał taką saszetke dosłownie za grosze ( 2-4 zł ? )
lepiej nie kombinować olejem i gęstoscią wiem z doswiadczenia. duzo lepsza opcja to kupic sobie po blaszce czy dwóch i dorzucic do settingu, ale 95 kg to zapewne jak juz to sie powinno zaczac od spręzyny. w jakim zakresie ci przeszkadza za miekki zawias ? w całym czy np dobija na skokach, czy za bardzo nurkuje jak sie po np kocich łbach lata ? |
Dawaj Henio na pw w sprawie tego zestawiku.
A co do settingu - nie bardzo kminie o co chodzi z blaszkami. Myslalem, ze setting to po prostu ustawienia zawiasu pokretlami.
Ogolnie to troche za miekkie przy dohamowaniach, przy szybkich muldach czasem dobije ale rzadko. Ciezko mi to dobrze sprecyzowac, po prostu wolalbym zeby bylo nieco twardsze i miec wiecej czucia z przedniego kola na kierownicy, wiecej pewnosci. Wybiera pieknie, odbija idealnie, ale chyba za szybko nurkuje. Tak bym to nazwal.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
HaardRock
Dołączył: 27 Sty 2015
Posty: 147
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Śro 13:43, 29 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
Cześć!
Tak jak powinno być w tym temacie, krótkie pytanko.
Wczoraj zmieniałem olej w swoim kajtku EXC 450 2016, wszystko fajnie ale nigdzie nie mogłem dostać odpowiedniego flitra. Skoczyłem szybko do pobliskiego mechanika i miał on jedynie filtr od hiflofiltro a dokładnie model HF155, powiedział że musi pasować więc bez zastanowienia go wziąłem.
Wróciłem do domku, zmieniłem olej, filtry i z ciekawości sprawdziłem jaki filtr dokładnie powinien być do mojego ktma, i tu sie lekko zdziwiłem bo do roczników 2012-2016 odpowiedni jest model HF655.
I w związku z tym następuje to krótkie pytanie Czym różnią się modele HF155 i HF655? Z tego co wyczytałem na stronie, wymiary mają te same.
P.S. Linki do obu modeli, takie małe ułatwienie
HF655 - [link widoczny dla zalogowanych]
HF155 - [link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez HaardRock dnia Śro 13:45, 29 Cze 2016, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|