|
Forum miłośników motocykli KTM KTM Ready to Race
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
TheGreat
Dołączył: 16 Wrz 2014
Posty: 186
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 1:42, 17 Lip 2016 Temat postu: |
|
|
Poprzedni właściciel latał na oleju Motul 300V 15w50 i 15w60, dalej się trzymać tego oleju czy nie ma znaczenia jakiej marki zaleje byle syntetyk zgodny z wytycznymi producenta? Motocykl to KTM 450 EXC 2010r.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 18 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Nie 7:20, 17 Lip 2016 Temat postu: |
|
|
obojętne co zalejesz - w sensie aby włąsnie był zgodny z wytycznymi producenta, zmiana oleju nie ma znaczenia - to nie 50 letni samochód
trascy - w przypadku 2T temat jest troche bardziej skomplikowany, tłok działa na zasadzie rozrządu, - otwiera kanały w odpowiednim czasie, tuning polega na dostrajaniu odpowiednich kątów otwarcia okien to po 1 ( mówie tu że uszczelka moze cos zmienić - nie koniecznie na lepsze, a samo dogranie rozrządu dać moze niezły efekt ) co do samego podniesienia kompresji - zbyt duze oprócz tego że moze powodować wydmuchiwanie uszczelek, i daje znacznie wieksze obciązenie dla reszty układu ( korba, wał itp) to moze sie wiązać ze spalaniem stukowym również. generalnie te uszczelki nie sa dla tuningu, tylko do regulacji. serwisówka mówi jaką uszczelke dac - czyli jak to wszystko pomierzyć żeby wiedzieć co dobrać, kombinacje na siłe nie bedą zdrowe. chociaz pewnie dadza elastycznosci silnikowi troche
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez henio12323 dnia Nie 7:24, 17 Lip 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
barek253
Dołączył: 18 Sie 2011
Posty: 2280
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 7:57, 17 Lip 2016 Temat postu: |
|
|
no chodzi mi wlasnie o roznice w tloku co to da czy zuzywa sie szybciej sam tlok albo inne pozespoly?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
hacker33
Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 79 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Nie 10:36, 17 Lip 2016 Temat postu: |
|
|
w 2t można podnosić stopień sprężania ale tylko przez obróbkę głowicy.
tak jak hanio napisał zmieniając uszczelką pod cylindrem zmienisz kąty rozrządu (kanałów), po drugie może tłok spotkać się z głowicą.
ja podnosiłem stopień sprężania i skończyło się to tym, że mało kto potrafił kopnąć mojego ktm-a i musiałem lać v-power ponieważ miałem spalanie stukowe na 98.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
trascy
Dołączył: 28 Wrz 2015
Posty: 88
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: częstochowa
|
Wysłany: Nie 11:33, 17 Lip 2016 Temat postu: |
|
|
w Husky 125 SM zostosowalismy taki zabieg czyli podkładka dorabiana pod cylinder grubsza + planowanie głowicy i efekt był, moto jechało troche dynamiczniej i płynniej, a rozmawialem wczoraj z kims kto jezdzi na KX 125 i zasugerowal ze crossowki maja wieksza kompresje niz orginał EXC dlatego to lepiej reaguje na gaz w terenie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Dyzio
Dołączył: 08 Lip 2015
Posty: 16
Przeczytał: 15 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 14:34, 17 Lip 2016 Temat postu: |
|
|
Panowie czy nowszy pojedynczy kolektor wydechowy pasuje do exc 520 z 2001?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
krzysiek919
Dołączył: 14 Sty 2014
Posty: 368
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: okolice Dynowa
|
Wysłany: Nie 16:09, 17 Lip 2016 Temat postu: |
|
|
pasuje tylko trzeba zmienić [ te okulary - flasze ] co sie przykręca do głowicy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rejdzik
Dołączył: 24 Sty 2015
Posty: 86
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Hawick / UK
|
Wysłany: Nie 19:02, 17 Lip 2016 Temat postu: |
|
|
trascy napisał: | a rozmawialem wczoraj z kims kto jezdzi na KX 125 i zasugerowal ze crossowki maja wieksza kompresje niz orginał EXC dlatego to lepiej reaguje na gaz w terenie |
Lepiej reagują na gaz bo cały układ korbowo-tłokowy jest lżejszy przez inny zapłon. To tyle.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
trascy
Dołączył: 28 Wrz 2015
Posty: 88
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: częstochowa
|
Wysłany: Nie 21:04, 17 Lip 2016 Temat postu: |
|
|
rejdzik napisał: | trascy napisał: | a rozmawialem wczoraj z kims kto jezdzi na KX 125 i zasugerowal ze crossowki maja wieksza kompresje niz orginał EXC dlatego to lepiej reaguje na gaz w terenie |
Lepiej reagują na gaz bo cały układ korbowo-tłokowy jest lżejszy przez inny zapłon. To tyle. | czyli z tuning exc to nalepiej i najszybciej przerzucenie silnika z sx'a ? te poszczegolne elementy sprawiaja ze to jednak nie sa "prawie takie same silniki" ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Fourier
Dołączył: 10 Sty 2015
Posty: 1587
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 30 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Silesia
|
Wysłany: Nie 22:30, 17 Lip 2016 Temat postu: |
|
|
W przypadku 4t przesadzenie z kompresją lub zamontowanie zestawu big bore (250->280) w większości znanych mi przypadków kończyło się szybkim wyjściem korby z silnika bokiem (widocznie nie nie podobało jej się i strzeliła focha ).
W przypadku 2t tak jak koledzy pisali wyżej. Oprócz tego w przypadku EXC i SX występują różnice w kształcie komór spalania. Samo podnoszenie kompresji jest też związane z korekcją squish qap/band (swoją drogą to powinna byc podstawa przy usprawnianu silnika 2t ale w KTM 125 i pochodnych jest problem - głowice są zrobione w inny sposób niż we większych 2t i i obróbka jest dosyć problematyczna).
Pomysł tuningu i przerzucania silnika z SX - silnik SX jest mocniejszy ale ta moc jest u góry (max przy 11,5 krpm) i jest okupiona spadkiem żywotności (coś za coś - fizyki nie oszukasz). Crossowki mają całkowicie inne zastosowania w porownaniu z motocyklami enduro (dla wielu osób to jest to samo ale uwierz mi że nie jest, koledzy z forum chyba potwierdzą). Cross ma iść po torze cały czas na pełnym ogniu (no przynajmniej te małe silniki, chociaż z dużymi jest podobnie), jedyne odpuszczanie manetki jest w zakrętach. Enduro to z kolei bardziej jazda techniczna gdzie liczy się przewidywalność i liniowe oddawanie mocy.
Jeżeli chcesz żeby Twój silnik szedł lepiej to najpierw musisz doprowadzić go do stanu fabrycznego (nie możesz mieć zużytych części, gaźnik musi być wyregulowany itp.) a później poprawienie fabrycznych niedoróbek - poprawa kanałów, okien, kanału wydechowego, pasowania cylindra z karterami itp.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
trascy
Dołączył: 28 Wrz 2015
Posty: 88
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: częstochowa
|
Wysłany: Nie 22:49, 17 Lip 2016 Temat postu: |
|
|
problem w tym ze nie mialem mozliwosci nigdy sie przejechac innym tego typu moto.
jedynie husq 450 ale to inna bajka, a z obserwacji wynika ze te małe crossy te dolne obroty omijaja, tak jakby nie istnialy rusza wkreca gaz i juz jest ostra jazda, a mojemu mocy juz nie brak, zachowuje sie juz tak jak powinien a przynajmniej tak mi sie wydaje ,uwierz mi ze ja sie czasem usmiechne jak to moto w zaleznosci od warunkow zachowuje, a tuning to mysle naturalna kolej rzeczy jaka mamy w glowie z czasem kiedy sie chce jeszcze wiecej niz sie ma dzieki za odpowiedz
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Fourier
Dołączył: 10 Sty 2015
Posty: 1587
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 30 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Silesia
|
Wysłany: Nie 23:15, 17 Lip 2016 Temat postu: |
|
|
Z tym tuningiem to też kiedyś tak myślałem ale jak policzy się kase... to lepiej kupić coś mocniejszego
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
trascy
Dołączył: 28 Wrz 2015
Posty: 88
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: częstochowa
|
Wysłany: Nie 23:26, 17 Lip 2016 Temat postu: |
|
|
dlatego gdzies tam w glowie mam zeby kupic podobnego rocznikowo badz rodzinowo silnika ale jako całe moto jakies 200exc a moze sie trafi 250 exc bo to zawsze sporo czesci na przeszczep, moze kiedys znajde tu kogos na forum kto sie bawił w takie swap'y silnikow to pare rzeczy sie dowiem, pomijam kwestie prawne przepisy itd tu nie ma o czym mowic
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Fourier
Dołączył: 10 Sty 2015
Posty: 1587
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 30 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Silesia
|
Wysłany: Śro 11:21, 20 Lip 2016 Temat postu: |
|
|
Może nie pytanie ale informacja: są dostępne vouchery na zakup cześci z katalogu PP i ciuchow z PW [link widoczny dla zalogowanych]
Można wybrać żeby kupon był zrealizowany w innym kraju (nas standardowo ruchają jak mogą - jest voucher 80 zł za 400, w Austrii jest 50 euro za 150, Czechy 600 koron za 2500).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
czlowiekwidmo
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 469
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 15:03, 20 Lip 2016 Temat postu: |
|
|
pytank, jak zmienić uszczelkę pod głowicą w 450 exc 16 r prod.?? czego bede potrzebował ? klej do śrub?? klucz dynamometryczny? czy smaruje czymś tą uszczelkę?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|