Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Krótkie pytania, szybkie odpowiedzi.....
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 436, 437, 438 ... 708, 709, 710  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
TheGreat




Dołączył: 16 Wrz 2014
Posty: 186
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 1:42, 17 Lip 2016    Temat postu:

Poprzedni właściciel latał na oleju Motul 300V 15w50 i 15w60, dalej się trzymać tego oleju czy nie ma znaczenia jakiej marki zaleje byle syntetyk zgodny z wytycznymi producenta? Motocykl to KTM 450 EXC 2010r.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 18 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Nie 7:20, 17 Lip 2016    Temat postu:

obojętne co zalejesz - w sensie aby włąsnie był zgodny z wytycznymi producenta, zmiana oleju nie ma znaczenia - to nie 50 letni samochód Razz


trascy - w przypadku 2T temat jest troche bardziej skomplikowany, tłok działa na zasadzie rozrządu, - otwiera kanały w odpowiednim czasie, tuning polega na dostrajaniu odpowiednich kątów otwarcia okien to po 1 ( mówie tu że uszczelka moze cos zmienić - nie koniecznie na lepsze, a samo dogranie rozrządu dać moze niezły efekt ) co do samego podniesienia kompresji - zbyt duze oprócz tego że moze powodować wydmuchiwanie uszczelek, i daje znacznie wieksze obciązenie dla reszty układu ( korba, wał itp) to moze sie wiązać ze spalaniem stukowym również. generalnie te uszczelki nie sa dla tuningu, tylko do regulacji. serwisówka mówi jaką uszczelke dac - czyli jak to wszystko pomierzyć żeby wiedzieć co dobrać, kombinacje na siłe nie bedą zdrowe. chociaz pewnie dadza elastycznosci silnikowi troche


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez henio12323 dnia Nie 7:24, 17 Lip 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
barek253




Dołączył: 18 Sie 2011
Posty: 2280
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 7:57, 17 Lip 2016    Temat postu:

no chodzi mi wlasnie o roznice w tloku co to da czy zuzywa sie szybciej sam tlok albo inne pozespoly?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hacker33




Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 79 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Nie 10:36, 17 Lip 2016    Temat postu:

w 2t można podnosić stopień sprężania ale tylko przez obróbkę głowicy.
tak jak hanio napisał zmieniając uszczelką pod cylindrem zmienisz kąty rozrządu (kanałów), po drugie może tłok spotkać się z głowicą.

ja podnosiłem stopień sprężania i skończyło się to tym, że mało kto potrafił kopnąć mojego ktm-a i musiałem lać v-power ponieważ miałem spalanie stukowe na 98.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
trascy




Dołączył: 28 Wrz 2015
Posty: 88
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: częstochowa

PostWysłany: Nie 11:33, 17 Lip 2016    Temat postu:

w Husky 125 SM zostosowalismy taki zabieg czyli podkładka dorabiana pod cylinder grubsza + planowanie głowicy i efekt był, moto jechało troche dynamiczniej i płynniej, a rozmawialem wczoraj z kims kto jezdzi na KX 125 i zasugerowal ze crossowki maja wieksza kompresje niz orginał EXC dlatego to lepiej reaguje na gaz w terenie

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dyzio




Dołączył: 08 Lip 2015
Posty: 16
Przeczytał: 15 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 14:34, 17 Lip 2016    Temat postu:

Panowie czy nowszy pojedynczy kolektor wydechowy pasuje do exc 520 z 2001?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krzysiek919




Dołączył: 14 Sty 2014
Posty: 368
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: okolice Dynowa

PostWysłany: Nie 16:09, 17 Lip 2016    Temat postu:

pasuje tylko trzeba zmienić [ te okulary - flasze ] co sie przykręca do głowicy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rejdzik




Dołączył: 24 Sty 2015
Posty: 86
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hawick / UK

PostWysłany: Nie 19:02, 17 Lip 2016    Temat postu:

trascy napisał:
a rozmawialem wczoraj z kims kto jezdzi na KX 125 i zasugerowal ze crossowki maja wieksza kompresje niz orginał EXC dlatego to lepiej reaguje na gaz w terenie


Lepiej reagują na gaz bo cały układ korbowo-tłokowy jest lżejszy przez inny zapłon. To tyle.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
trascy




Dołączył: 28 Wrz 2015
Posty: 88
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: częstochowa

PostWysłany: Nie 21:04, 17 Lip 2016    Temat postu:

rejdzik napisał:
trascy napisał:
a rozmawialem wczoraj z kims kto jezdzi na KX 125 i zasugerowal ze crossowki maja wieksza kompresje niz orginał EXC dlatego to lepiej reaguje na gaz w terenie


Lepiej reagują na gaz bo cały układ korbowo-tłokowy jest lżejszy przez inny zapłon. To tyle.
czyli z tuning exc to nalepiej i najszybciej przerzucenie silnika z sx'a ? te poszczegolne elementy sprawiaja ze to jednak nie sa "prawie takie same silniki" ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Fourier




Dołączył: 10 Sty 2015
Posty: 1587
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 30 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Silesia

PostWysłany: Nie 22:30, 17 Lip 2016    Temat postu:

W przypadku 4t przesadzenie z kompresją lub zamontowanie zestawu big bore (250->280) w większości znanych mi przypadków kończyło się szybkim wyjściem korby z silnika bokiem (widocznie nie nie podobało jej się i strzeliła focha Wink ).

W przypadku 2t tak jak koledzy pisali wyżej. Oprócz tego w przypadku EXC i SX występują różnice w kształcie komór spalania. Samo podnoszenie kompresji jest też związane z korekcją squish qap/band (swoją drogą to powinna byc podstawa przy usprawnianu silnika 2t ale w KTM 125 i pochodnych jest problem - głowice są zrobione w inny sposób niż we większych 2t i i obróbka jest dosyć problematyczna).

Pomysł tuningu i przerzucania silnika z SX - silnik SX jest mocniejszy ale ta moc jest u góry (max przy 11,5 krpm) i jest okupiona spadkiem żywotności (coś za coś - fizyki nie oszukasz). Crossowki mają całkowicie inne zastosowania w porownaniu z motocyklami enduro (dla wielu osób to jest to samo ale uwierz mi że nie jest, koledzy z forum chyba potwierdzą). Cross ma iść po torze cały czas na pełnym ogniu (no przynajmniej te małe silniki, chociaż z dużymi jest podobnie), jedyne odpuszczanie manetki jest w zakrętach. Enduro to z kolei bardziej jazda techniczna gdzie liczy się przewidywalność i liniowe oddawanie mocy.

Jeżeli chcesz żeby Twój silnik szedł lepiej to najpierw musisz doprowadzić go do stanu fabrycznego (nie możesz mieć zużytych części, gaźnik musi być wyregulowany itp.) a później poprawienie fabrycznych niedoróbek - poprawa kanałów, okien, kanału wydechowego, pasowania cylindra z karterami itp.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
trascy




Dołączył: 28 Wrz 2015
Posty: 88
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: częstochowa

PostWysłany: Nie 22:49, 17 Lip 2016    Temat postu:

problem w tym ze nie mialem mozliwosci nigdy sie przejechac innym tego typu moto.
jedynie husq 450 ale to inna bajka, a z obserwacji wynika ze te małe crossy te dolne obroty omijaja, tak jakby nie istnialy Smile rusza wkreca gaz i juz jest ostra jazda, a mojemu mocy juz nie brak, zachowuje sie juz tak jak powinien a przynajmniej tak mi sie wydaje ,uwierz mi ze ja sie czasem usmiechne jak to moto w zaleznosci od warunkow zachowuje, a tuning to mysle naturalna kolej rzeczy jaka mamy w glowie z czasem kiedy sie chce jeszcze wiecej niz sie ma Smile dzieki za odpowiedz


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Fourier




Dołączył: 10 Sty 2015
Posty: 1587
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 30 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Silesia

PostWysłany: Nie 23:15, 17 Lip 2016    Temat postu:

Z tym tuningiem to też kiedyś tak myślałem ale jak policzy się kase... to lepiej kupić coś mocniejszego Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
trascy




Dołączył: 28 Wrz 2015
Posty: 88
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: częstochowa

PostWysłany: Nie 23:26, 17 Lip 2016    Temat postu:

dlatego gdzies tam w glowie mam zeby kupic podobnego rocznikowo badz rodzinowo silnika ale jako całe moto Smile jakies 200exc a moze sie trafi 250 exc Smile bo to zawsze sporo czesci na przeszczep, moze kiedys znajde tu kogos na forum kto sie bawił w takie swap'y silnikow to pare rzeczy sie dowiem, pomijam kwestie prawne przepisy itd tu nie ma o czym mowic

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Fourier




Dołączył: 10 Sty 2015
Posty: 1587
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 30 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Silesia

PostWysłany: Śro 11:21, 20 Lip 2016    Temat postu:

Może nie pytanie ale informacja: są dostępne vouchery na zakup cześci z katalogu PP i ciuchow z PW [link widoczny dla zalogowanych]
Można wybrać żeby kupon był zrealizowany w innym kraju (nas standardowo ruchają jak mogą - jest voucher 80 zł za 400, w Austrii jest 50 euro za 150, Czechy 600 koron za 2500).


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
czlowiekwidmo




Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 469
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 15:03, 20 Lip 2016    Temat postu:

pytank, jak zmienić uszczelkę pod głowicą w 450 exc 16 r prod.?? czego bede potrzebował ? klej do śrub?? klucz dynamometryczny? czy smaruje czymś tą uszczelkę?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 436, 437, 438 ... 708, 709, 710  Następny
Strona 437 z 710

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin