|
Forum miłośników motocykli KTM KTM Ready to Race
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kajtek DBL
Dołączył: 07 Sty 2015
Posty: 1338
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 26 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: KRAKÓW/PODGÓRZE
|
Wysłany: Sob 19:47, 12 Lis 2016 Temat postu: |
|
|
03 ma cienką ośke wahacza, 04 ma już grubą. Także musisz kupić zestaw dedykowany do twojego modelu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
żółf
Dołączył: 02 Paź 2011
Posty: 1145
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Karpacz
|
Wysłany: Sob 19:54, 12 Lis 2016 Temat postu: |
|
|
Regielik149 napisał: | Wystarczy by było napisać tak lub nie P.S. Z tego co się orjętuje fora są po to by się pytać i dowiadywać jeśli ktoś czegoś nie wie pozdrawiam. |
Dostałeś wędkę, ale gardzisz, bo wolisz rybę. Z taką postawą życzę powodzenia w samorozwoju
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Regielik149
Dołączył: 11 Paź 2016
Posty: 27
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 21:18, 12 Lis 2016 Temat postu: |
|
|
Dzięki "Kajtek DBL" konkretny człowiek konkretna odp. A co niektórym życzę trochę bardziej życzliwości dla innych ludzi i zrozumienia słowa "Forum". Z takim podejściem życzę wiele sukcesów w życiu pozdrawiam!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
misiaczek_pysiaczek
Dołączył: 12 Lis 2016
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 22:40, 12 Lis 2016 Temat postu: |
|
|
Chciałbym się najpierw przywitać. Tak więc witam
Obecnie jeżdzę wr250x ale ciągnie mnie w teren i to bardzo.
Myślałem o ktm 500 exc od 2012r. O ogarnięcie sprzętu się nie cykam bardzo. Martwi mnie serwis. Jak wygląda sprawa jeśli się jeździ takim katem lajtowo? Tj. tak bardziej dualowo, czyli jakieś przejażdzki po bezdrożach etc, czasem jakieś większe upalanie ale bez przesady. Wiadomo olej, co około 15mh załóżmy, filtry + czyszczenie filtra oleju. Ale np jeśli chodzi o tłok to czy jak bardzo można wydłużyć interwały taką lajtową jazdą? Różnie ludzie piszą z tymi tłokami...
A jak kwestia zaworów? Co ile mth? Załóżmy, że przez sezon zrobię 150mh.
Jak może się kształtować cena za serwis przez ten czas? Olej motorex 10w50 130zł za 2l + filtry 50 zł liczę. Tylko teraz co ile? Co 15mh moze być przy normalnej jeździe? Od razu mówię, że to nie będzie ostra jazda tylko bardziej żeby zapoznać się ze sprzętem i enduro.
Olej w skrzyni co drugą wymianę oleju w silniku.
Co do reszty to nie wiem. Jakieś podpowiedzi?
Zakładam, że kupię moto w dobrym stanie przed wymianą tłoka przy około 140mh.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez misiaczek_pysiaczek dnia Sob 22:41, 12 Lis 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KristofSX
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5677
Przeczytał: 12 tematów
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: D0 BRAAP
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Dziku
Dołączył: 18 Paź 2015
Posty: 177
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 0:30, 13 Lis 2016 Temat postu: |
|
|
Wszystko odnośnie serwisowania masz w manualu, znajdziesz go na [link widoczny dla zalogowanych]
EXC 500 ma jeden obieg oleju, to, czy tłok wymaga wymiany dowiesz się tylko przy zdjęciu cylindra i pomierzeniu tłoka. Regulacja zaworów też jest w manualu, przy czym te interwały opisują kontrolę luzu, jeśli odbiega od normy to wtedy regulujesz(o ile pamiętam tam jest regulacja płytkami). No i - enduro to nie tylko olej i filtry, jest też zawieszenie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
misiaczek_pysiaczek
Dołączył: 12 Lis 2016
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 10:21, 13 Lis 2016 Temat postu: |
|
|
No okej. Rozumiem. Ale mi głównie chodzi ile mogę wydać mniej więcej w sezonie przy tych 150 mh załóżmy. Wiem, pytanie dosyć dziwne bo to zależy od wielu czynników.
Może powiedzcie ile wy wydajecie na sezon i przy jakiej ilości mh i jakie moto. Ktm 530/525 w przybliżeniu będzie podobnie jak 500exc chociaż te pierwsze są z reguły trwalsze.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rams
Dołączył: 20 Gru 2013
Posty: 895
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 17 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 14:39, 13 Lis 2016 Temat postu: |
|
|
Przy takim przebiegu rocznym licz się z wydatkiem 5tyś na rok jeśli chodzi o serwisy, części eksploatacyjne itd. To jest kwota bez grubego remontu, który się może zdarzyć np z powodu urwania łańcuszka, urwania zaworu, zatarcia silnika przez słabe ciśnienie oleju itd.
misiaczek_pysiaczek napisał: | No okej. Rozumiem. Ale mi głównie chodzi ile mogę wydać mniej więcej w sezonie przy tych 150 mh załóżmy. Wiem, pytanie dosyć dziwne bo to zależy od wielu czynników.
Może powiedzcie ile wy wydajecie na sezon i przy jakiej ilości mh i jakie moto. Ktm 530/525 w przybliżeniu będzie podobnie jak 500exc chociaż te pierwsze są z reguły trwalsze. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Tomekk
Dołączył: 08 Lis 2015
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Olsztyn/Warszawa
|
Wysłany: Nie 14:58, 13 Lis 2016 Temat postu: |
|
|
A moim zdaniem nie ca popadać w skrajności. Przy delikatnym pyrkaniu taki EXC 500 będzie naprawdę bardzo żywotny. Olej zmieniać co 15mh, regularnie czyścić filtr powietrza i poza tym motocykl będzie niemal bezobsługowy. Co drugą-trzecią wymianę oleju sprawdzić zawory i tyle. Tłok, korba i zawory przy takim delikatnym użytkowaniu bez problemu wytrzymają licznikowe 300mth.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KristofSX
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5677
Przeczytał: 12 tematów
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: D0 BRAAP
|
Wysłany: Nie 15:00, 13 Lis 2016 Temat postu: |
|
|
Tomekk napisał: | A moim zdaniem nie ca popadać w skrajności. Przy delikatnym pyrkaniu taki EXC 500 będzie naprawdę bardzo żywotny. Olej zmieniać co 15mh, regularnie czyścić filtr powietrza i poza tym motocykl będzie niemal bezobsługowy. Co drugą-trzecią wymianę oleju sprawdzić zawory i tyle. Tłok, korba i zawory przy takim delikatnym użytkowaniu bez problemu wytrzymają licznikowe 300mth. |
tez tak myślę , mało kto rozkręca 500 żeby trzeba było robić remonty co 100mth,
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
żółf
Dołączył: 02 Paź 2011
Posty: 1145
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Karpacz
|
Wysłany: Nie 15:17, 13 Lis 2016 Temat postu: |
|
|
KristofSX napisał: | Tomekk napisał: | A moim zdaniem nie ca popadać w skrajności. Przy delikatnym pyrkaniu taki EXC 500 będzie naprawdę bardzo żywotny. Olej zmieniać co 15mh, regularnie czyścić filtr powietrza i poza tym motocykl będzie niemal bezobsługowy. Co drugą-trzecią wymianę oleju sprawdzić zawory i tyle. Tłok, korba i zawory przy takim delikatnym użytkowaniu bez problemu wytrzymają licznikowe 300mth. |
tez tak myślę , mało kto rozkręca 500 żeby trzeba było robić remonty co 100mth, |
Wszystko się zgadza, ale w przypadku nowego sprzętu z fabryki. Kupując 2-3 letni nie będzie już tak kolorowo, bo na dzień dobry trzeba przynajmniej zweryfikować stan silnika, a prawdopodobnie zrobić spory remont, a potem regularnie serwisować.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
misiaczek_pysiaczek
Dołączył: 12 Lis 2016
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 15:23, 13 Lis 2016 Temat postu: |
|
|
Zależy jak użytkował poprzedni właściciel. 5k to nie tak dużo, liczyłem więcej.
Nie mam rozeznania w tych mh, 150mh wg mnie na sezon to chyba i tak sporo, nie?
Wiadomo, silni od razu szedłby po lupę u mechanika.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
żółf
Dołączył: 02 Paź 2011
Posty: 1145
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Karpacz
|
Wysłany: Nie 15:39, 13 Lis 2016 Temat postu: |
|
|
misiaczek_pysiaczek napisał: | Zależy jak użytkował poprzedni właściciel. 5k to nie tak dużo, liczyłem więcej.
Nie mam rozeznania w tych mh, 150mh wg mnie na sezon to chyba i tak sporo, nie?
Wiadomo, silni od razu szedłby po lupę u mechanika. |
150 h to bardzo dużo, przy amatorskiej jeździe musiałbyś każdy weekend latać i to intensywnie żeby to wyjeździć.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rams
Dołączył: 20 Gru 2013
Posty: 895
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 17 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 15:45, 13 Lis 2016 Temat postu: |
|
|
Szczerze to spokojnie taki wynik w sezon można osiągnąć. Mój kumpel kupił w ubiegłym roku w listopadzie nowe exc 300, w październiku tego roku sprzedał z przebiegiem 200h. Ja w sezonie robię około 80-100h a jeżdżę weekendowo.
żółf napisał: | misiaczek_pysiaczek napisał: | Zależy jak użytkował poprzedni właściciel. 5k to nie tak dużo, liczyłem więcej.
Nie mam rozeznania w tych mh, 150mh wg mnie na sezon to chyba i tak sporo, nie?
Wiadomo, silni od razu szedłby po lupę u mechanika. |
150 h to bardzo dużo, przy amatorskiej jeździe musiałbyś każdy weekend latać i to intensywnie żeby to wyjeździć. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Dziku
Dołączył: 18 Paź 2015
Posty: 177
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 18:03, 13 Lis 2016 Temat postu: |
|
|
W ogóle o czym mowa? Zakłada się, że użytkownik będzie mało jeździł i to tylko ''pyrkając'', tja, już ja wiem jak takie założenia mają się do rzeczywistości. Po kupnie motocykla zawsze się sprawdza m.in. stan tłoka, w Polsce jak wiadomo - cena i przebieg do uzgodnienia(oczywiście EXC 500 to rocznik 2012+ więc wątpię, żeby były jakieś duże przebiegi). Jeśli tłok będzie OK, a najlepiej go wymienić, to przez najbliższe 150 mth masz tylko olej i benzynę, do EXC 500 wchodzi 1.5 litra oleju, ostatnio kupowałem Katanę za 34zł/litr, to ile będziesz palił benzyny zależy od jazdy, na początku pyrkanie, potem nie ma bata, będziesz zapierdzielał.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|