Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Krótkie pytania, szybkie odpowiedzi.....
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 462, 463, 464 ... 708, 709, 710  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kajtek DBL




Dołączył: 07 Sty 2015
Posty: 1338
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: KRAKÓW/PODGÓRZE

PostWysłany: Sob 19:47, 12 Lis 2016    Temat postu:

03 ma cienką ośke wahacza, 04 ma już grubą. Także musisz kupić zestaw dedykowany do twojego modelu.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
żółf




Dołączył: 02 Paź 2011
Posty: 1145
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Karpacz

PostWysłany: Sob 19:54, 12 Lis 2016    Temat postu:

Regielik149 napisał:
Wystarczy by było napisać tak lub nie P.S. Z tego co się orjętuje fora są po to by się pytać i dowiadywać jeśli ktoś czegoś nie wie pozdrawiam.


Dostałeś wędkę, ale gardzisz, bo wolisz rybę. Z taką postawą życzę powodzenia w samorozwoju Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Regielik149




Dołączył: 11 Paź 2016
Posty: 27
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 21:18, 12 Lis 2016    Temat postu:

Dzięki "Kajtek DBL" konkretny człowiek konkretna odp. A co niektórym życzę trochę bardziej życzliwości dla innych ludzi i zrozumienia słowa "Forum". Z takim podejściem życzę wiele sukcesów w życiu pozdrawiam!

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
misiaczek_pysiaczek




Dołączył: 12 Lis 2016
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 22:40, 12 Lis 2016    Temat postu:

Chciałbym się najpierw przywitać. Tak więc witam Smile
Obecnie jeżdzę wr250x ale ciągnie mnie w teren i to bardzo.
Myślałem o ktm 500 exc od 2012r. O ogarnięcie sprzętu się nie cykam bardzo. Martwi mnie serwis. Jak wygląda sprawa jeśli się jeździ takim katem lajtowo? Tj. tak bardziej dualowo, czyli jakieś przejażdzki po bezdrożach etc, czasem jakieś większe upalanie ale bez przesady. Wiadomo olej, co około 15mh załóżmy, filtry + czyszczenie filtra oleju. Ale np jeśli chodzi o tłok to czy jak bardzo można wydłużyć interwały taką lajtową jazdą? Różnie ludzie piszą z tymi tłokami...
A jak kwestia zaworów? Co ile mth? Załóżmy, że przez sezon zrobię 150mh.
Jak może się kształtować cena za serwis przez ten czas? Olej motorex 10w50 130zł za 2l + filtry 50 zł liczę. Tylko teraz co ile? Co 15mh moze być przy normalnej jeździe? Od razu mówię, że to nie będzie ostra jazda tylko bardziej żeby zapoznać się ze sprzętem i enduro.
Olej w skrzyni co drugą wymianę oleju w silniku.
Co do reszty to nie wiem. Jakieś podpowiedzi?
Zakładam, że kupię moto w dobrym stanie przed wymianą tłoka przy około 140mh.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez misiaczek_pysiaczek dnia Sob 22:41, 12 Lis 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KristofSX




Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5677
Przeczytał: 12 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: D0 BRAAP

PostWysłany: Sob 23:40, 12 Lis 2016    Temat postu:

hej, witamy!
tutaj jest świetne video o trwałości 500EXC

https://www.youtube.com/watch?v=nGL_I5KhjJY


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dziku




Dołączył: 18 Paź 2015
Posty: 177
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 0:30, 13 Lis 2016    Temat postu:

Wszystko odnośnie serwisowania masz w manualu, znajdziesz go na [link widoczny dla zalogowanych]
EXC 500 ma jeden obieg oleju, to, czy tłok wymaga wymiany dowiesz się tylko przy zdjęciu cylindra i pomierzeniu tłoka. Regulacja zaworów też jest w manualu, przy czym te interwały opisują kontrolę luzu, jeśli odbiega od normy to wtedy regulujesz(o ile pamiętam tam jest regulacja płytkami). No i - enduro to nie tylko olej i filtry, jest też zawieszenie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
misiaczek_pysiaczek




Dołączył: 12 Lis 2016
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 10:21, 13 Lis 2016    Temat postu:

No okej. Rozumiem. Ale mi głównie chodzi ile mogę wydać mniej więcej w sezonie przy tych 150 mh załóżmy. Wiem, pytanie dosyć dziwne bo to zależy od wielu czynników.
Może powiedzcie ile wy wydajecie na sezon i przy jakiej ilości mh i jakie moto. Ktm 530/525 w przybliżeniu będzie podobnie jak 500exc chociaż te pierwsze są z reguły trwalsze.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rams




Dołączył: 20 Gru 2013
Posty: 895
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 14:39, 13 Lis 2016    Temat postu:

Przy takim przebiegu rocznym licz się z wydatkiem 5tyś na rok jeśli chodzi o serwisy, części eksploatacyjne itd. To jest kwota bez grubego remontu, który się może zdarzyć np z powodu urwania łańcuszka, urwania zaworu, zatarcia silnika przez słabe ciśnienie oleju itd.


misiaczek_pysiaczek napisał:
No okej. Rozumiem. Ale mi głównie chodzi ile mogę wydać mniej więcej w sezonie przy tych 150 mh załóżmy. Wiem, pytanie dosyć dziwne bo to zależy od wielu czynników.
Może powiedzcie ile wy wydajecie na sezon i przy jakiej ilości mh i jakie moto. Ktm 530/525 w przybliżeniu będzie podobnie jak 500exc chociaż te pierwsze są z reguły trwalsze.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tomekk




Dołączył: 08 Lis 2015
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Olsztyn/Warszawa

PostWysłany: Nie 14:58, 13 Lis 2016    Temat postu:

A moim zdaniem nie ca popadać w skrajności. Przy delikatnym pyrkaniu taki EXC 500 będzie naprawdę bardzo żywotny. Olej zmieniać co 15mh, regularnie czyścić filtr powietrza i poza tym motocykl będzie niemal bezobsługowy. Co drugą-trzecią wymianę oleju sprawdzić zawory i tyle. Tłok, korba i zawory przy takim delikatnym użytkowaniu bez problemu wytrzymają licznikowe 300mth.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KristofSX




Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5677
Przeczytał: 12 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: D0 BRAAP

PostWysłany: Nie 15:00, 13 Lis 2016    Temat postu:

Tomekk napisał:
A moim zdaniem nie ca popadać w skrajności. Przy delikatnym pyrkaniu taki EXC 500 będzie naprawdę bardzo żywotny. Olej zmieniać co 15mh, regularnie czyścić filtr powietrza i poza tym motocykl będzie niemal bezobsługowy. Co drugą-trzecią wymianę oleju sprawdzić zawory i tyle. Tłok, korba i zawory przy takim delikatnym użytkowaniu bez problemu wytrzymają licznikowe 300mth.


tez tak myślę , mało kto rozkręca 500 żeby trzeba było robić remonty co 100mth,


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
żółf




Dołączył: 02 Paź 2011
Posty: 1145
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Karpacz

PostWysłany: Nie 15:17, 13 Lis 2016    Temat postu:

KristofSX napisał:
Tomekk napisał:
A moim zdaniem nie ca popadać w skrajności. Przy delikatnym pyrkaniu taki EXC 500 będzie naprawdę bardzo żywotny. Olej zmieniać co 15mh, regularnie czyścić filtr powietrza i poza tym motocykl będzie niemal bezobsługowy. Co drugą-trzecią wymianę oleju sprawdzić zawory i tyle. Tłok, korba i zawory przy takim delikatnym użytkowaniu bez problemu wytrzymają licznikowe 300mth.


tez tak myślę , mało kto rozkręca 500 żeby trzeba było robić remonty co 100mth,


Wszystko się zgadza, ale w przypadku nowego sprzętu z fabryki. Kupując 2-3 letni nie będzie już tak kolorowo, bo na dzień dobry trzeba przynajmniej zweryfikować stan silnika, a prawdopodobnie zrobić spory remont, a potem regularnie serwisować.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
misiaczek_pysiaczek




Dołączył: 12 Lis 2016
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 15:23, 13 Lis 2016    Temat postu:

Zależy jak użytkował poprzedni właściciel. 5k to nie tak dużo, liczyłem więcej.
Nie mam rozeznania w tych mh, 150mh wg mnie na sezon to chyba i tak sporo, nie?
Wiadomo, silni od razu szedłby po lupę u mechanika.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
żółf




Dołączył: 02 Paź 2011
Posty: 1145
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Karpacz

PostWysłany: Nie 15:39, 13 Lis 2016    Temat postu:

misiaczek_pysiaczek napisał:
Zależy jak użytkował poprzedni właściciel. 5k to nie tak dużo, liczyłem więcej.
Nie mam rozeznania w tych mh, 150mh wg mnie na sezon to chyba i tak sporo, nie?
Wiadomo, silni od razu szedłby po lupę u mechanika.


150 h to bardzo dużo, przy amatorskiej jeździe musiałbyś każdy weekend latać i to intensywnie żeby to wyjeździć.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rams




Dołączył: 20 Gru 2013
Posty: 895
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 15:45, 13 Lis 2016    Temat postu:

Szczerze to spokojnie taki wynik w sezon można osiągnąć. Mój kumpel kupił w ubiegłym roku w listopadzie nowe exc 300, w październiku tego roku sprzedał z przebiegiem 200h. Ja w sezonie robię około 80-100h a jeżdżę weekendowo.

żółf napisał:
misiaczek_pysiaczek napisał:
Zależy jak użytkował poprzedni właściciel. 5k to nie tak dużo, liczyłem więcej.
Nie mam rozeznania w tych mh, 150mh wg mnie na sezon to chyba i tak sporo, nie?
Wiadomo, silni od razu szedłby po lupę u mechanika.


150 h to bardzo dużo, przy amatorskiej jeździe musiałbyś każdy weekend latać i to intensywnie żeby to wyjeździć.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dziku




Dołączył: 18 Paź 2015
Posty: 177
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 18:03, 13 Lis 2016    Temat postu:

W ogóle o czym mowa? Zakłada się, że użytkownik będzie mało jeździł i to tylko ''pyrkając'', tja, już ja wiem jak takie założenia mają się do rzeczywistości. Po kupnie motocykla zawsze się sprawdza m.in. stan tłoka, w Polsce jak wiadomo - cena i przebieg do uzgodnienia(oczywiście EXC 500 to rocznik 2012+ więc wątpię, żeby były jakieś duże przebiegi). Jeśli tłok będzie OK, a najlepiej go wymienić, to przez najbliższe 150 mth masz tylko olej i benzynę, do EXC 500 wchodzi 1.5 litra oleju, ostatnio kupowałem Katanę za 34zł/litr, to ile będziesz palił benzyny zależy od jazdy, na początku pyrkanie, potem nie ma bata, będziesz zapierdzielał.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 462, 463, 464 ... 708, 709, 710  Następny
Strona 463 z 710

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin